Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Om det här stämmer så förändras bilden ganska radikalt. Det var ju de här två gamla anmälningarna som utlöste misstankarna mot SD redan dag 1. Det här är alltså grundbulten som all senare information har tolkats utifrån. Så om det nu skulle finnas dokumentation som visar att LW har backat på ofredande- resp. misshandelsgrejen, då vilar åtminstone scenariot med SD som ensam gärningsman på ganska bräcklig grund. Det här skulle i så fall kunna vara förklaringen till att åklagaren nu behöver få in HD i handlingen för att få det här att gå ihop.
Menar du på allvar att åklagaren nu, trots att SD är häktad på sannolika skäl misstänkt för mordet, ändå inte har så mycket på fötterna att om nu anmälningarna bara varit påhitt från L*enas sida så faller allt ihop som ett korthus för Åk?
Och på det viset behöver hon nu något annat, t ex HD, som hon bara (från ingenstans?) försöker få ihop sin lösa kaka?
Tyvärr misstänker jag att eftersom SD är misstänkt på sannolika, det har gått 1,5 år och utredningen inte är ny utan diger, så är det en större sannolikhet att HD kommer in i pusslet på ett mer gediget sätt än utredningen hade varit i sin första fas.
Tänk ett stort pussel, du har 1000 bitar. I början har du 999 bitar som du ska foga ihop med 1, därefter blir pusslet alltmer fyllt och de resterande bitarna blir allt färre...
Visst, detta pussel är inte som butiksfärdiga pussel. Det kan plötsligt växa till 1250, eller varför inte 1500 bitar. Men du har ändå en stor del av pusslet lagt och du har lättare att kunna pussla in de nya bitarna.
Men jag hoppas sannerligen att HDs del i det hela ligger på en annan nivå än att hon varit delaktig i själva mordet...
Jag har lite svårt att skaka av mig AB uttalande om att ÅK har sagt sig ha henne nästan på sannolika, även om det verkar konstigt att hon skulle ha sagt det.