2019-09-01, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Det känns onekligen som att HD ser att LW är ute ensam på kvällspromenad. HD går till attack och slår ihjäl LW. HD går hem till SD och ber om hjälp att gömma undan kroppen.

Hade SD planerat detta hade han antagligen lyckas lura ut LW till skogen där mordet kunnat göras med mindre risk för upptäckt. SD har som skattletare kunskap om dussintals platser i Kilsbergen där en kropp kan gömmas.

Ingen är så korkad att man planerar att slå ihjäl en person mitt i ett bostadsområde och riskera att grannar blir vittnen. Ser det därför inte som att SD och HD planerat att göra det tillsammans.

HD har inte planerat händelsen utan grabbat tag i första bästa mordvapen. Efter att LW dött/blivit medvetslös har hon fått panik och rusat hem till SD. Han har då inte sett någon annan utväg än att hjälpa HD.

Fast SD sitter ju trots allt på sannolika just nu, vilket han inte borde göra om HD utfört hela dådet ensam...
Citera
2019-09-01, 23:31
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Det fetade: SD blev alltså bjuden på nybryggt och nybakat av modern i barndomens hemtrakter? Vet du om någon annan familjemedlem deltog?
Han nämner egentligen bara sin mor (men har en skrivning om föräldrarna i plural):
https://coord.info/GLVJV2FA

Observera att han uppger att han efter V-ås påbörjar en WIG (Wherigo cach) i centrum. Om detta skriver han i loggen:
https://coord.info/GLVJV1NQ

Han kan inte avhålla sig från anmärkningen att han hade föredragit en kaffekorg framför kaffe och bullar i mammas kök. (Det han skriver är inte något som normalt sett betyder ett smack, men just i SD:s fall är det ett för honom mycket typiskt sätt att lägga in en dubbelmening, undertryckt kritik, eller ett behov av att på något sätt ge igen; få ur sig en elakhet).
Citera
2019-09-01, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Fast SD sitter ju trots allt på sannolika just nu, vilket han inte borde göra om HD utfört hela dådet ensam...

Och jag får verkligen inte ihop det att dom båda skulle varit på mordplatsen och delaktiga i dådet bägge 2. Antingen flippade SD e l l e r HD är min teori...och vem som sedan "hjälpt vem" efteråt återstår att se.
Men det ligger ju något i att ett "tillhygge" (underlättar för en kvinna?) skulle ha används och att slagen var riktade mot ansiktet...(känns bara alltmer otrevligt att läsa här inne)
Citera
2019-09-01, 23:39
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Du skall nog inte ta så hårt på det där med olika misstankegrader. Att SD begärdes häktad på den högre misstankegraden var för att han redan var misstänkt på den lägre, och då var man tvungna att höja misstanken nu för att kunna häkta honom på nytt.

Åklagaren menar att de har begått brottet tillsammans, och det kan ju inte vara så att SD har begått brottet mer tillsammans med HD än vad HD har begått det tillsammans med SD.

Samtidigt skall man ju komma ihåg att det här bara är åklagarens teori än så länge. I verkligheten kan det ju lika gärna vara så att t.ex. HD har begått brottet ensam, eller att ingen av dem är inblandad överhuvudtaget.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-01 kl. 23:43.
Citera
2019-09-01, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding är otroligt skicklig inom sitt arbete och har stor kompetens och hon kommer aldrig att ge upp detta fallet för än hon har rott båten i land och fått dräggen inburade bakom lås och bom.

Det är högst troligast sagt, att nu är det slut på SD's👤 badande i olika laguner och sitt ridande på Islandshästar, inga fler burkletande i skog och mark med grillad korv och HD's👤 potatis-sallat, även härtill sagt är det slut på alla kramkalas, han får nog fortsättningsvis hålla sitt kramkalas med fängelsets sängkudde

Mvh/ @JokerMannen

Åklagaren är en person som uppenbart ser mönster och kan lösa upp svåra knutar. Med en stab av suveräna poliser. Kan man utan att man överdriver konstatera att detta blir Sveriges bästa team på att lösa brott!.

Ska bli intressant att följa denna åklagaren, och poliser i andra fall oxå 😉👍....
Senast redigerad av Khatia 2019-09-01 kl. 23:46.
Citera
2019-09-01, 23:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Vem försökte han lura
Ha ha kan se det framför mig. Nästa gång kanske tänderna ryker.
Tönt är en bra beskrivning. Fattar inte hur någon kan falla för hans typ. Synd att kalla honom för man..

Ja, tummetott är nog ett bättre namn på
honom.

Är du vän med honom på Facebook?
Citera
2019-09-01, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, tummetott är nog ett bättre namn på
honom.

Är du vän med honom på Facebook?
Nej absolut inte vän. Tror du måste kopiera länken för att komma in där. Tror dock att den kan vara privat för det enda jag såg var dessa välgörenhet sakerna och inget annat privat. Säg till om du inte ser det så kan jag nog ta en dump och lägga upp.
Citera
2019-09-01, 23:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag undrar också!
Kan även JG varit en försmådd älskare? SD hade ju skrivit i något forum i stil med ”Lena var oskicklig i sin kontakt med män”.
Kan Lena ha varit oskicklig även med JG och att det uppdagats av de båda männen att hon haft en flirt med dem båda om än kanske inte exakt samtidigt?
Förlåt Lena om detta framstår som illa, det är inte min mening. Jag försöker bara klura på varför JG vänt dig ryggen medans han så tydligt sträckt ut handen till SD och HD samt varför han febrilt försöker tysta folk.

Vem vet. JM påstod bara ett par dagar innan bomben briserade, läs SD greps igen, att JG gjort närmanden mot LW. Jag vet inte hur mycket sanning det ligger i detta.

Det skulle kunna förklara JGs mycket starka reaktion där han vände LW ryggen både genom att unfrienda henne på sociala medier och även nonchalera henne IRL

Till observandum, JG / 👤 / har dessutom vid flera nu förgångna tillfällen tafsat på Lena's kropp mot henne's vilja.

Källa: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Jag personligen skulle inte bli förvånad om det ligger något i det.
Citera
2019-09-01, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Du skall nog inte ta så hårt på det där med olika misstankegrader. Att SD begärdes häktad på den högre misstankegraden var för att han redan var misstänkt på den lägre, och då var man tvungna att höja misstanken nu för att kunna häkta honom på nytt.

Åklagaren menar att de har begått brottet tillsammans, och det kan ju inte vara så att SD har begått brottet mer tillsammans med HD än vad HD har begått det tillsammans med SD.

Samtidigt skall man ju komma ihåg att det här bara är åklagarens teori än så länge. I verkligheten kan det ju lika gärna vara så att t.ex. HD har begått brottet ensam, eller att ingen av dem är inblandad överhuvudtaget.

De tre nya bevisen samt därtill också ett nytt vittne

Dina inlägg blir bara märkligare och märkligare för varje dag som går
Citera
2019-09-01, 23:54
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vem vet. JM påstod bara ett par dagar innan bomben briserade, läs SD greps igen, att JG gjort närmanden mot LW. Jag vet inte hur mycket sanning det ligger i detta.

Det skulle kunna förklara JGs mycket starka reaktion där han vände LW ryggen både genom att unfrienda henne på sociala medier och även nonchalera henne IRL

Till observandum, JG / 👤 / har dessutom vid flera nu förgångna tillfällen tafsat på Lena's kropp mot henne's vilja.

Källa: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Jag personligen skulle inte bli förvånad om det ligger något i det.

Där ser man! Ja som jag skrev så har jag en känsla av att även JG haft nån flirt med Lena och han vill desperat dölja det. Kan finnas en eller fler anledningar till det.
Citera
2019-09-01, 23:54
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Att HD umgicks med Si**en över helgen innan mordet, i "harmoni och samförstånd", kan ju varit taktik från HD för att göra SD svartsjuk. Antagligen lyckades det och SD bönade och bad henne komma tillbaka.
Då blev det bestämt att LW måste bort.
Varför åkte han då en rundtur med en mugglartjej... fyra dagar före mordet:
https://www.relive.cc/view/e1117735551
Si**en verkar mer ha varit en vän hon kunnat geocacha och prata med.

Om båda ville göra varandra svartsjuka; varför skulle då LW bort..?
Citera
2019-09-01, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khatia
Åklagaren är en person som uppenbart ser mönster och kan lösa upp svåra knutar. Med en stab av suveräna poliser. Kan man utan att man överdriver konstatera att detta blir Sveriges bästa team på att lösa brott!.

Ska bli intressant att följa denna åklagaren, och poliser i andra fall oxå 😉👍....

tre nya bevis och ett nytt vittne knäckte SD's lögner

Visst tusan är KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding underbar❔ jag tycker hon är suverän
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in