2019-09-02, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag vet mycket väl vad du tidigare har skrivit om Lena Wesström, det kommer du aldrig att kunna bortförklara hur du än försöker.

Jag har absolut ingenting emot dig, men skriv inget smutsigt om Lena Wesström så är snäll.

Mvh/ @JokerMannen
Länge sedan jag skrev, men läser tråden.
Det kan vara så att en text kan tolkas olika.
Den som skrev uttryckte sig på ett sätt, och den som läser tolkar in något annat.
Jag har läst tråden och reflekterat över att det blir fel, du skriver också i ett av senaste inläggen
att det händer något egendomligt med S och hans exfru just den kvällen...
Men det är märkligt, det kan bara dessa två veta, och om du som anhörig fått veta "det egendomliga "som hänt denna tid och kväll, så är det anmärkningsvärt att du skriver detta här i tråden,
vederhäftig/viktig information bör lämnas till polisen istället.
Det framstår som fabulerande, det du skriver, skapar frågor, vad egendomligt hände
denna kväll?
Du kan rimligtvis inte veta vad som inträffade mellan dessa två, om du inte var ett vittne, och då BÖR du istället ta kontakt med polisen.
Senast redigerad av moshes 2019-09-02 kl. 04:12.
Citera
2019-09-02, 06:08
Medlem
Jag har tidigare låtit mig deklarerat inom tråden, att sedan år 2005, har man med hjälp av den teknik som tagits fram, kunnat återskapa bland annat raderade meddelanden i form av SMS.

Till observandum, jag kommer inte att nämna vilket årtal detta gäller, eller vem som skrivit och skickat meddelandena, ej heller vem som var mottagaren, detta lämnar jag helt och hållet upp till tråden's medlemmar att avgöra.

Till nytt observandum, dem meddelanden som här nedan kommer att kunna läsas, har med mordet på ➡Lena Wesström att göra.

Meddelande 1: ) Klockan 🕝14:37 skrivet inom grå ruta. Citat: / "Det var kul att se dig i går. Alltid lika härligt" slut Citat /

Meddelande 2: ) Klockan 🕟16:50 skrivet inom grå ruta. Citat: / "Älskling ! jag ser fram emot att få träffa dig i kväll" slut Citat /

Meddelande 3: ) klockan 🕣20:12 detta meddelandet lämnar jag åt sidan på grund av dess innehåll.

Meddelande 4: ) klockan 🕣20:28 som svar till mottagaren och skrivet inom grön ruta.
Citat: / "Om min fru ringer dig, låtsas att du inte känner mig" slut Citat /

Jag avslutar detta inlägget med att åter igen deklarera för de medlemmar som verkligen har något intresse för detta mordet gällande Lena Wesström, att det finns betydligt mer på SD👤 än vad som för närvarande ligger allmänheten till kännedom.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2019-09-02, 07:00
Medlem
Godmorgon!

Väldigt många som är inne i tråden... få som skriver. Kan bara gissa varför!??

Bortsett från det...

Är det någon som vet om HD/SD får ha besök (övervakade) av sina barn där dom sitter?

Tänker om det kan vara så för barnens skull. Vet inte om det gör dessa stackars barn lugnare men det blev antagligen ett väldigt traumatiskt avsked framförallt avskedet från SD och förmodligen inget alls från HD då jag misstänker att barnen var i skolan så hon blev hämtad (kanske därför hon var så upprörd)
.
Citera
2019-09-02, 07:01
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Kanske lite onödig info men för kännedom sitter det skyllt på HDs dörr avspärrat och SD hus och så gott som hela tomt fortfarande avspärrad med polisband.. Mötte också en av kriminalvårdens ”bussar” när jag besökte området nyss så kanske har de haft med någon av dom ut för att klargöra något idag (sista är spekulation)
Stämmer dina uppgifter har någon av HD eller SD vallats på platsen.
Citera
2019-09-02, 07:22
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja jag tror också att Lena tappade intresset när SD väl lämnade fru och barn. Jakten var nog mer spännande än själva fångsten om man säger så.
Det var inte SD som lämnade fru och barn.
Det var frun, dvs HD, som lämnade honom.
Citera
2019-09-02, 07:29
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Då ska de inte hoppa på mig för att jag tycker annorlunda d.v.s. att JG inte hotat folk och vetat något om mordet eller varit en medhjälpare.

Läser du inte att det skapas trådsanningar i detta nu om att även JG är inblandad i mordet?
De som vågar säga annat blir påhoppade och kallas dumma i huvudet, se Panzerns inlägg för en stund sedan till mig med personangrepp.
Varför tycker du att JG inte har hotat folk?
Många personer har beskrivit hur han har hotat folk men det tycker inte du?

Tycker du att de fantiserar bara för att du själv har en alltför livlig fantasi?
Hur tycker du att det går med din forskning?
Citera
2019-09-02, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
HD jobbade inte den 14e. Min källa utanför tråden säger att hon bytte bort det passet. TinnaNinna menar att hon sjukskrev sig. Oavsett vad så jobbade hon inte.

Nu när du nämner barnen så undrar jag just om det kan ha varit därför hon inte ville jobba, för att hinna skjutsa barnen exemelvis till morföräldrarna för övernattning. Om detta var planerat så skulle det vara besvärligt om barnen sov hos såväl SD som HD.

För hon skulle ju annars ha hunnit utföra detta hemska ändå, om hon jobbat alltså.

Mycket intressant och ännu ett "lustigt" sammanträffande.
Jag har oxå funderat över frågan om barnen, var dom befann sig under mordnatten...
Citera
2019-09-02, 07:31
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
WHAT!?

Dom åker inte ut hur som helst. Polisen lånar inte dom för att köra runt i!

”Kriminalvårdens transportenhet utför transporter för Kriminalvården, men också för till exempel Polisen och landets kommuner.” Begäran om handräckning ska ställas till Kriminalvården om personen är frihetsberövad och under uppsikt på till exempel en institution, förvar, vårdinrättning eller annan plats avsedd för att upprätthålla frihetsberövande”

Hmmm. Har Hanna eller Stefan varit hemma om i bostaden för att visa farbror blå något månne?

Det gör dom visst vid vallningar på brottsplatsen. Det är inte ovanligt. Man kan nog t.o.m säga det är ett måste i denna utredning.
Sannolikt så har Hanna eller Stefan visat hur mordet utförts och vem som gjort vad på plats. Förutsatt att uppgiften om kriminalvårdens bil är sann.
Du är det på spåren i din sista mening.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-02 kl. 07:40.
Citera
2019-09-02, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag har tidigare låtit mig deklarerat inom tråden, att sedan år 2005, har man med hjälp av den teknik som tagits fram, kunnat återskapa bland annat raderade meddelanden i form av SMS.

Till observandum, jag kommer inte att nämna vilket årtal detta gäller, eller vem som skrivit och skickat meddelandena, ej heller vem som var mottagaren, detta lämnar jag helt och hållet upp till tråden's medlemmar att avgöra.

Till nytt observandum, dem meddelanden som här nedan kommer att kunna läsas, har med mordet på ➡Lena Wesström att göra.

Meddelande 1: ) Klockan 🕝14:37 skrivet inom grå ruta. Citat: / "Det var kul att se dig i går. Alltid lika härligt" slut Citat /

Meddelande 2: ) Klockan 🕟16:50 skrivet inom grå ruta. Citat: / "Älskling ! jag ser fram emot att få träffa dig i kväll" slut Citat /

Meddelande 3: ) klockan 🕣20:12 detta meddelandet lämnar jag åt sidan på grund av dess innehåll.

Meddelande 4: ) klockan 🕣20:28 som svar till mottagaren och skrivet inom grön ruta.
Citat: / "Om min fru ringer dig, låtsas att du inte känner mig" slut Citat /

Jag avslutar detta inlägget med att åter igen deklarera för de medlemmar som verkligen har något intresse för detta mordet gällande Lena Wesström, att det finns betydligt mer på SD👤 än vad som för närvarande ligger allmänheten till kännedom.

Mvh/@JokerMannen

Jag tappade tråden då utredningen stod still, så jag vet inte om vi kan lita på det Du delger. Men intressant med sms konversationen! Gissar att det är mellan SD & LW. Borde dock vara några år innan mordet, med tanke på sista meddelandet...
Citera
2019-09-02, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Godmorgon!

Väldigt många som är inne i tråden... få som skriver. Kan bara gissa varför!??

Bortsett från det...

Är det någon som vet om HD/SD får ha besök (övervakade) av sina barn där dom sitter?

Tänker om det kan vara så för barnens skull. Vet inte om det gör dessa stackars barn lugnare men det blev antagligen ett väldigt traumatiskt avsked framförallt avskedet från SD och förmodligen inget alls från HD då jag misstänker att barnen var i skolan så hon blev hämtad (kanske därför hon var så upprörd)
.

Godmorgon!

Både SD och HD blev väl belagda med restriktioner när de häktades.
Vad jag vet så är det då ej tillåtet att se på TV, lyssna på radio eller
läsa tidningar.

Telefonsamtal och besök måste godkännas av åklagaren.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-09-02 kl. 07:42.
Citera
2019-09-02, 07:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Både SD och HD blev väl belagda med restriktioner när de häktades.
Vad jag vet så är det då ej tillåtet att se på TV, lyssna på radio eller
läsa tidningar.

Telefonsamtal och besök måste godkännas av åklagaren.
Absolut inte. Ingen av dom har kontakt med yttervärlden mer än genom sina advokater och förhörsledaren.
Det stämmer att telefonsamtal och besök måste godkännas av åklagaren så det kan dom glömma i detta skede.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-02 kl. 07:46.
Citera
2019-09-02, 07:46
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Låter som rena deckarromanen ju...

Det man funderar över är varför inte HD anhölls första gången, när de plockade in SD. De hade nog scenariot ganska klart för sig redan då. Något måste ju framkommit den här gången när SD anhölls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in