Citat:
Ursprungligen postat av
Marcly
OnT:
Finns det någon HIF i tråden? Blir intressant att se vilka nummer ni kommer ner med till oss om en knapp månad. Känner ni någon form av derby/rival hets? För oss känns mötet med er helt stendött.
Min känsla inför derbyt är som vanligt att jag vill inte ens se matchen. Skånederbyn är inga höjdpunkter och det är inget som vi trycker upp några tröjor om vi vinner för även om HIF skulle vinna så har vi slagit mycket större klubbar. HIF-mff har aldrig varit någon win-win-situation såsom vissa andra derbyn och mff-FC Thun är t ex ett mycket fetare minne för mig än någon derbyvinst, delvis pga Patrik Anderssons skada som avslutade hans karriär. Samma sak med Christian Järdlers incident med Raoul Kouakou. Den glädjen kan jag inte alls känna på samma sätt bara för att det blir fullsatta arenor och hausse kring arrangemangen.
Jag hoppas inte ens på att vi blir många i malmö. Helst skulle jag vilja ha en bojkott där, istället för att slösa energi i viktiga matcher på att bevara 51%-regler. Över huvud taget att ha några åsikter som ni delar är något som äcklar mig.
Jag tycker att man bör hitta vägar för att ta ut sitt hat som
inte gynnar den klubb som man hatar, för då blir hatet kontraproduktivt. Därför tycker jag det är bättre t ex att fokusera på läggmatcher mot era huvudmotståndare än på att bygga upp derbyhets. Jag vill att hatet ska bli mera påtagligt i vardagen istället.
Så för att svara på din fråga; skånederbyt känns absolut stendött på förhand. Bra så. Död åt mff.