2019-09-01, 14:51
Medlem
Jag var i Borås igår och gick då på Elfsborg vs Sirius och det var inte många på ståplats, men ljudkulissen var bra. Undrar hur det låter när ståplats är full.
Citera
2019-09-01, 14:57
Medlem
erikp121s avatar
dif klar segrare i "tifo-kampen". aik:s korre känns "peking/örebro hemma".
Citera
2019-09-01, 20:31
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcly
OnT:

Finns det någon HIF i tråden? Blir intressant att se vilka nummer ni kommer ner med till oss om en knapp månad. Känner ni någon form av derby/rival hets? För oss känns mötet med er helt stendött.
Min känsla inför derbyt är som vanligt att jag vill inte ens se matchen. Skånederbyn är inga höjdpunkter och det är inget som vi trycker upp några tröjor om vi vinner för även om HIF skulle vinna så har vi slagit mycket större klubbar. HIF-mff har aldrig varit någon win-win-situation såsom vissa andra derbyn och mff-FC Thun är t ex ett mycket fetare minne för mig än någon derbyvinst, delvis pga Patrik Anderssons skada som avslutade hans karriär. Samma sak med Christian Järdlers incident med Raoul Kouakou. Den glädjen kan jag inte alls känna på samma sätt bara för att det blir fullsatta arenor och hausse kring arrangemangen.
Jag hoppas inte ens på att vi blir många i malmö. Helst skulle jag vilja ha en bojkott där, istället för att slösa energi i viktiga matcher på att bevara 51%-regler. Över huvud taget att ha några åsikter som ni delar är något som äcklar mig.

Jag tycker att man bör hitta vägar för att ta ut sitt hat som inte gynnar den klubb som man hatar, för då blir hatet kontraproduktivt. Därför tycker jag det är bättre t ex att fokusera på läggmatcher mot era huvudmotståndare än på att bygga upp derbyhets. Jag vill att hatet ska bli mera påtagligt i vardagen istället.

Så för att svara på din fråga; skånederbyt känns absolut stendött på förhand. Bra så. Död åt mff.
Citera
2019-09-01, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
dif klar segrare i "tifo-kampen". aik:s korre känns "peking/örebro hemma".

Håller med. I övrigt en väldigt odiskutabel och definitiv läktarseger för AIK.
Citera
2019-09-01, 21:08
Medlem
snurresnigels avatar
Tifot

Bedrövlig insats på läktaren.
Citera
2019-09-01, 21:13
Medlem
Vad för blått var det som brann hos gnaget idag? Banderoll från oss?
Citera
2019-09-01, 21:30
Medlem
M-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Vad för blått var det som brann hos gnaget idag? Banderoll från oss?
Någon fyrkantig blå flagga med text på, har inte hittat bild ännu.
Citera
2019-09-01, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M-9
Någon fyrkantig blå flagga med text på, har inte hittat bild ännu.

DIF vann läktarkampen på knock i dag. Fråga era vänner på långsidan.

AIK vann på planen med en smart 7-backslinje i 75 minuter.

DIF hade bollen i 72 procent av tiden men var veka och Norlings gäng grisade sig till 3 välförtjänta poäng.

Det ser ändå lovande ut inför sista 8 matcherna. Guldet bör gå till DIF men bred marginal.
Citera
2019-09-01, 23:00
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Kompisvallen är en riktig pissarena på alla sätt och vis men särskilt när det kommer till att bedöma stämning. Hörde seriöst knappt gnaget och om det berodde på kass stämning därifrån eller inte är svårt att veta.

Det är som att skrika rakt ut i rymden på den där skitarenan.

Riktigt bra tifo från vår sida! Extra kul med ett tema och något "speciellt" aiks såg ut som... aik, återanvänder de gamla prylar?
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2019-09-01 kl. 23:03.
Citera
2019-09-01, 23:37
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Kompisvallen är en riktig pissarena på alla sätt och vis men särskilt när det kommer till att bedöma stämning. Hörde seriöst knappt gnaget och om det berodde på kass stämning därifrån eller inte är svårt att veta.

Det är som att skrika rakt ut i rymden på den där skitarenan.

Riktigt bra tifo från vår sida! Extra kul med ett tema och något "speciellt" aiks såg ut som... aik, återanvänder de gamla prylar?
Meh.. Stod du i Djurgårdsklacken? I såfall är det inte ett dugg konstigt vid derbyn.

Satt på Norra övre och hörde Dif rätt väl ett antal gånger, att Friends är ett skämt håller jag med om men på alla sätt och vis not so much. Man börjar väl känna sig mer hemmastadd än vad man gjorde 2013.
Citera
2019-09-02, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
DIF vann läktarkampen på knock i dag. Fråga era vänner på långsidan.

AIK vann på planen med en smart 7-backslinje i 75 minuter.

DIF hade bollen i 72 procent av tiden men var veka och Norlings gäng grisade sig till 3 välförtjänta poäng.

Det ser ändå lovande ut inför sista 8 matcherna. Guldet bör gå till DIF men bred marginal.

Det här med 72% bollinnehav, stämmer det eller har det blivit en forumsanning?

Dyker framförallt upp på djurgårdens forum men har inte hittat dom siffrorna någonstans alls.

För att inte gå offtopic för mycket och byta ämne eller jargong - djurgården är verkligen hela Stockholms knulldocka.
Mvh derbyspöket
Citera
2019-09-02, 02:16
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Meh.. Stod du i Djurgårdsklacken? I såfall är det inte ett dugg konstigt vid derbyn.

Satt på Norra övre och hörde Dif rätt väl ett antal gånger, att Friends är ett skämt håller jag med om men på alla sätt och vis not so much. Man börjar väl känna sig mer hemmastadd än vad man gjorde 2013.
Ja södra nedre. Vad menar du med det fetmarkerade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in