2019-09-01, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Att du är övertygad tvivlar jag inte det minsta på.
Frågan som återkommer hela tiden är: Hur skiljer man på någon som talar sanning om gud från någon som påstår sig tala sanning om gud?

Korrekt, men det är en falsk analogi, hur fotspår uppstår är något vi kan observera.
Påstår du att fotspår kan uppstå utan att någon gått där faller bevisbördan på dig.

Hittills så är det du som inte har något att lära ut, du predikar bara din tro.

Du förstår inte och jag tror inte att du kommer att förstå heller.
Citera
2019-09-01, 19:18
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
En mycket korkad tråd! Bevisa att Gud inte finns istället!
Vilken gud? Det har ju funnits bortåt 3000 gudar eller nått sånt i världshistorien.
Citera
2019-09-01, 19:19
Medlem
Citat:
Att du är övertygad tvivlar jag inte det minsta på.
Frågan som återkommer hela tiden är: Hur skiljer man på någon som talar sanning om gud från någon som påstår sig tala sanning om gud?

Korrekt, men det är en falsk analogi, hur fotspår uppstår är något vi kan observera.
Påstår du att fotspår kan uppstå utan att någon gått där faller bevisbördan på dig.

Hittills så är det du som inte har något att lära ut, du predikar bara din tro.
Vet du vad, Fortsätt var kvar här. Du har varit här sedan 2011 och inte fått ut nåt av detta fortsätt i ytterligare 8 - 9 år till och lycka till med ditt sökande. Du är för dum för att jag ska kunna få dig att förstå. Jag lämnar dig åt ditt öde. Det var inte intressant, eftersom du har varit helt borta i skallen i hela tiden, men däremot kul så länge det varade. Då jag har garvat åt dina fadäser och okunnighet. Detta blir mitt sista inlägg och svar till dig. Du kommer inte efter detta få svar på nåt även om du citerar mig. Du är lämnad åt ditt öde nu.
Citera
2019-09-01, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Vilken gud? Det har ju funnits bortåt 3000 gudar eller nått sånt i världshistorien.
Falskt! 3000 religioner innebär inte att det har funnits 3000 gudar.

Det har funnits 124 profeter sen tidens begynnelse och alla hade samma Gud. Detta innebär inte att det har funnits 124 gudar. Rannsaka dig!
Citera
2019-09-01, 19:24
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Det är inga vanföreställningar om dig. Det är utifrån vad du skrivit som du har exponerat dig.
På vilket sätt är det dumhet att inte blint acceptera tomma påståenden?
Citera
2019-09-01, 19:25
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Du förstår inte och jag tror inte att du kommer att förstå heller.
Det finns inget att förstå angående tomma påståenden.
Citera
2019-09-01, 19:32
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Vet du vad, Fortsätt var kvar här. Du har varit här sedan 2011 och inte fått ut nåt av detta fortsätt i ytterligare 8 - 9 år till och lycka till med ditt sökande.
Min motivation är irrelevant. Dessutom har jag varit här längre än sedan 2011, då forumet var på flashback.se.

Citat:
Du är för dum för att jag ska kunna få dig att förstå. Jag lämnar dig åt ditt öde. Det var inte intressant, eftersom du har varit helt borta i skallen i hela tiden, men däremot kul så länge det varade. Då jag har garvat åt dina fadäser och okunnighet. Detta blir mitt sista inlägg och svar till dig. Du kommer inte efter detta få svar på nåt även om du citerar mig. Du är lämnad åt ditt öde nu.
Det finns fortfarande inget att förstå/vara okunnig om, angående tomma påståenden.
Det har varit intressant för mig också, men jag garvar inte åt dig och din tro.
Citera
2019-09-01, 19:53
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Bevisa att systemen är designade av gudar, tack.

Enkelt, se dig själv i spegeln och fråga vilka bevis du har för att system kan designa sig själva av en slump.. och vipps så har du beviset för gudarnas existens.. när du besvarar din fråga.. genom att säga -nej, jag vet inget annat än medvetenhet som kan designa system.. därför bevisar vissa system människors medvetenhet.. medans andra system bevisar gudarnas medvetenhet.

Om du var medveten så hade du också kunnat räkna ut dettta.
Citera
2019-09-01, 20:50
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Nej, systemen bevisar att systemen finns.
Förklara kopplingen till gudarna.

Vad är det jag tror?

Jag tror inte att en omedveten stor smäll har skapat något.
Big Bang är fortfarande bara beskrivningen av universums expansion.
Det har inget med skapelse att göra.

Vi människor vet endast om medvetenhet som skaparen av system.
Vad annat som ni ateister tror kan skapa system, har ingenting med verkligheten att göra.

Du behöver inte skämmas för att du tror på stor smäll av skapelse.
Du får högre betyg än mig i skolan om vi fick gå dit och göra prov idag, så länge du tror på stor smäll, och memorerar teorin för att klara av prov som bevisar din intelligens, eller brist på den.

Big bang är mycket mer än en expansion.. då big bang pekar på att ingen som helst medvetenhet behövdes för att allt skulle skapas... miljontals olika system.. allt från astrologiska till biologiska system.. som uppfann sig själva helt utan medvetenheten som behövs för att komma fram till en design för ett system, från första början.

Du tror att du vet att du inte tror, medans du tror på obevisade teorier om en stor smäll av skapelse.

Enligt vetenskapen så hade man kallat dina fantasier för vaneförställningar om livets meningslöshet.
Citera
2019-09-01, 21:08
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Falskt! 3000 religioner innebär inte att det har funnits 3000 gudar.
Här har du såklart helt rätt. Korrekt hade varit att säga att det har påståtts funnits bortåt 3000 olika gudar.
Min fråga är ändock lika giltig. Vilken av alla dom 3000 påstådda gudarna är det han "vill" få motbevisad?
Citera
2019-09-01, 21:49
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Enkelt, se dig själv i spegeln och fråga vilka bevis du har för att system kan designa sig själva av en slump.. och vipps så har du beviset för gudarnas existens.. när du besvarar din fråga.. genom att säga -nej, jag vet inget annat än medvetenhet som kan designa system.. därför bevisar vissa system människors medvetenhet.. medans andra system bevisar gudarnas medvetenhet.

Om du var medveten så hade du också kunnat räkna ut dettta.
Det där är inget bevis, det är ett argument from igmorance.
Jag besvarar frågan med "vet ej" inte med "nej, jag vet inget annat än medvetenhet som kan designa system". Jag har inte påstått att system kan designa sig själva av en slump. Det är du som tror att det är enda alternativet till "gud gjorde det".
Citera
2019-09-01, 21:56
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Vi människor vet endast om medvetenhet som skaparen av system.
Vad annat som ni ateister tror kan skapa system, har ingenting med verkligheten att göra.
Om ursprunget till naturliga system vet vi inget.

Citat:
Du behöver inte skämmas för att du tror på stor smäll av skapelse.
Du får högre betyg än mig i skolan om vi fick gå dit och göra prov idag, så länge du tror på stor smäll, och memorerar teorin för att klara av prov som bevisar din intelligens, eller brist på den.
Jag tror inte på en stor smäll av skapelse, det har du hittat på.

Citat:
Big bang är mycket mer än en expansion.. då big bang pekar på att ingen som helst medvetenhet behövdes för att allt skulle skapas... miljontals olika system.. allt från astrologiska till biologiska system.. som uppfann sig själva helt utan medvetenheten som behövs för att komma fram till en design för ett system, från första början.
Big bang är en vetenskaplig beskrivning av universums expansion, den säger ingenting om hur universum skapades, om nu universum har skapats. Det vet vi inget om.

Citat:
Du tror att du vet att du inte tror, medans du tror på obevisade teorier om en stor smäll av skapelse.
Jag tror inte på teorier en om en stor smäll av skapelse.
Jag vet att Big bang är en vetenskaplig teori om universums expansion.

Citat:
Enligt vetenskapen så hade man kallat dina fantasier för vaneförställningar om livets meningslöshet.
Det är inte en vanföreställning att Big bang inte handlar om universums skapelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in