2019-09-01, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
SD är på HD om att de ska lappa ihop förhållandet men kan inte släppa taget om LW trots att han lovat HD att inte ha någon kontakt med henne mer. Kvällen då mordet sker upptäcker HD att SD skriver med LW ang Norgeresan som han inte tycker hon ska åka på. Då hon även fått reda på att SD och LW några veckor innan har haft sex igen blir hon flygande förbannad och ber han fara och flyga. Han försöker tala sig ur situationen och säger att LW inte betyder något alls för honom och HD som hatar LW över alla gränser ger honom då i ren ilska ultimatumet att bevisa det genom att se till att hon försvinner för alltid ur deras liv.. om inte så tänker hon aldrig titta åt honom igen. När så LW talar om för honom att hon faktiskt seriöst har träffat en ny som hon nu ska ha trevligt med i Norge och inte alls vill ha med honom att göra tappar han kontrollen. Han lurar ut LW, slår i ilska och förlorad kontroll ihjäl henne och visar sedan upp för HD att han gjort vad hon bett honom om. SD intalar HD att hon är medskyldig till mordet då hon varit påtryckande till att han haft ihjäl LW. HD blir medhjälpare till brottet genom att skydda gärningsmannen och att för att medvetet vara med och städa och undanröja bevis..
Detta scenario är såklart inte heller helt omöjligt. Intressant!
Citera
2019-09-01, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Ensam och ensam. Hon höll säkert i mordvapnet, och slog ihjäl LW i ren ilska och galenskap. Men SD var ju också sannolikt på platsen när detta hände.

Sedan har SD säkert försökt hjälpa HD att städa undan bevis, pga. skuldkänslor och för barnens skull... Därav han är den som lämnat mest spår efter sig, och haft mycket aktivitet kring sig. SD har ju varit misstänkt från början... HD har gått under radarn. Misstankegraden för HD kommer säkert att ändras tids nog!

HD har nog mått väldigt dåligt efter mordet på LW, och därför har SD funnits där för HD väldigt mycket tiden efter, samt även av andra skäl som har med allt detta att göra såklart...

Jag har också läst något om att det skulle ha varit ett basebollträ, och att träflisor från denna ska ha lämnats av (tror ej på det), men jag vet inte om det stämmer...

Någon annan spekulerade i att mordvapnet kunde var en krycka, som LW haft med sig... Men det tror jag inte heller, av uppenbara anledningar... Att ett tillhygge använts, det tror jag dock stämmer, men vi vet inte exakt vad...

Men detta kommer också fram tids nog... Jag tror åklagaren sitter på väldigt mycket bevis just nu, och SD och HD kommer nog inte klara sig ur det här. Dessutom tror jag den labila HD sjunger som en fågel i eventuella förhör, och lider väldigt mycket av att sitta häktad...

Himlans förvirrande just nu alltså. Men om dom båda nu skulle befunnit sig på platsen, borde dom inte funnit spår/DNA t.e.x från HD långt tidigare? Spår från SD borde vara enklare att "förklara sig ur" än spår från HD...
Citera
2019-09-01, 22:44
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Kanske lite onödig info men för kännedom sitter det skyllt på HDs dörr avspärrat och SD hus och så gott som hela tomt fortfarande avspärrad med polisband.. Mötte också en av kriminalvårdens ”bussar” när jag besökte området nyss så kanske har de haft med någon av dom ut för att klargöra något idag (sista är spekulation)

WHAT!?

Dom åker inte ut hur som helst. Polisen lånar inte dom för att köra runt i!

”Kriminalvårdens transportenhet utför transporter för Kriminalvården, men också för till exempel Polisen och landets kommuner.” Begäran om handräckning ska ställas till Kriminalvården om personen är frihetsberövad och under uppsikt på till exempel en institution, förvar, vårdinrättning eller annan plats avsedd för att upprätthålla frihetsberövande”

Hmmm. Har Hanna eller Stefan varit hemma om i bostaden för att visa farbror blå något månne?
Citera
2019-09-01, 22:47
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Det känns som din teori faktiskt skulle kunna ligga väldigt nära sanningen. Men jag har svårt att tro att HD skulle befallit SD att utföra dådet. Kan hända att hon däremot uttryckt en önskan om att se LW död osv i sin frustration över otroheten.

Nu låg det ju även till som så att paret låg i skilsmässa och HD hade flyttat till ny bostad...känns ju som ett steg till att vilja gå vidare och släppa taget om sin otrogna make och dennes älskarinna...eller?

Flyttat till en bostad mitt mellan exmaken och dennas älskarinna med i det närmaste direkt utsikt över den senares trädgård/baksida. Känns inte som att släppa taget. Känns snarare lite osunt fixerat.

Och detta med brodern har vi ju äntligen tagit oss förbi i tråden.

Lutar alltmer åt att HD inte alls hade släppt taget.
Citera
2019-09-01, 22:49
Medlem
Fantastiskt bra polisarbete!, Örebro polisen sitter på otrolig kunskap och styrning!. Tur att detta fallet inte hände i Karlstad. Då hade det fallet varit lagt på is och utredare suttit som fågelungar och bara gapat och inte förstått något!.. All creed till Örebro polisen!.. Fan så bra jobbat!. Med rätt chefer och kompetent personal, är Örebro polisen ett starkt slående team!. Lyfter på hatten!. Från en stolt rakryggad samhällsmedborgare!👍
Citera
2019-09-01, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Du efterfrågar SD:s vänner, men är det kanske den här bildmixen
du syftar på som Honan6 lagt ut, av den mördade Lenas
vänner? Där hittar du bland annat JG = J*rry Gr*y. (e,a)

JG tillhör Järngänget, en geocachare som är god vän till paret
D*vidsson. Var tidigare även god vän med Lena, men efter att
han fått kännedom om förhållandet mellan henne och St*fan, så
tog JG St*fans parti och därmed avstånd från Lena.

JG kommer ursprungligen från USA, jobbar på Universitetet i Örebro
som bland annat översättare.

OBS: JM är @JokerMannen, en aktiv skribent här i tråden.

Bildmix på LW:s manliga vänner:

https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.bildtagg.se%2Fbild%2F 1ay4qkea82hsuaxrn1uxq30b
Tack det var den vänmixen jag syftade på!
Citera
2019-09-01, 22:52
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Flyttat till en bostad mitt mellan exmaken och dennas älskarinna med i det närmaste direkt utsikt över den senares trädgård/baksida. Känns inte som att släppa taget. Känns snarare lite osunt fixerat.

Och detta med brodern har vi ju äntligen tagit oss förbi i tråden.

Lutar alltmer åt att HD inte alls hade släppt taget.

Jag har också reagerat på det där. Hur stört är det inte att flytta in MELLAN sin man och den kvinna som han vänstrat med!?
Om man inte va knasig i pallet innan så blir man ju det ganska snart efter att se asen vareviga dag
Citera
2019-09-01, 22:56
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
På ettårsdagen av den ödesdigra natten barkom ett bullerplank så är SD rastlös och jagar ut i natten. Undrar lite var "den viktigare platsen" är? Mina tankar far iväg till en kyrkogård där en soft pocahontas har fått sin sista vila alltför tidigt i livet (endast mina egna tankar)..

05/14/2019
Det är läggdags för de flesta, men lite motion skadar ju inte. Ger mig ut på en promenad i nattmörkret och får samtidigt poäng i motionstävlingen Staff in Motion vi har på jobbet. Gör snabbt stopp här vid cachen, och ett längre stopp på en viktigare plats. Promenaden är lugn och sansad, och luften är behaglig. Skönt att komma ut så här och låta dagshjärnan varva ner till natthjärna. Tack svegrim för du lade ut dessa nya i höstas så vi andra har bra mål! TFTC

Tidigare samma dag är HD på väg till Ullared för lite shopping med kidsen och passar på att logga en cache i en bensträckarpaus.

Found itFound it
05/14/2019
Jag är påväg till Ullared med min hjärtan och behöver en paus. Blir glatt överraskad av att det fanns en cache vid denna parkeringsplats. 😀 TFTC

Den "viktigare platsen" var förmodligen lekparken vid LW's hus där han fixade till lillkillen AW's cache, kanske mitt i natten mellan 14-15 maj 2019.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-09-01, 22:57
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Mordet är fasansfullt på alla sätt och vis, men jag har tänkt i samma banor som du, när det gäller det fetade:
LW som ville mer och inte lämnade SD och HD ifred.

Du har skrivit ETT (1) enda ynka inlägg under den 15 månader långa tid som mordet avhandlats i denna mastodonttråd- och detta är vad du kommit fram till.
Alla postare som umgåtts med och/eller känt LW personligen säger precis tvärtom....

Du har 55.000 inlägg att plöja igenom,

I all välmening rekommenderar jag dig att läsa Honan6 eminenta sammanfattning :
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-09-01, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag ser att du typ skyddar HD, men tänk om det skulle vara hon som är den egentliga skyldiga som anstiftare, SD är utförare och deras Foolkind har använts till efterjobb?

Jag har inte utan anledning tidigare kallat JG, SD och HD för Team Fusk. I deras liv verkar cacher viktigast av allt! Därför tror jag att mordet till stor grad kan ha utlösts av att LW har utgjort hot och hinder i deras svitstatistiker.
Jag förstår verkligen inte varför i sjutton JG tog på sig uppgiften att försöka övertyga Lag Amie om att tillåta en fusklogg åt HD. Detta skulle enligt uppgift av ShHolmes ha skett bara några veckor efter att LW mördats. De tänker på sin cachestatistik när en vän har mördats och en ännu närmare dem var dessutom MGM. Det är ju helt sjukt! Sen får man läsa att JG har identifierat folk i tråden!!! Ja, jag tror också JG står på tur in till Hotell Gripen. Det blir nog tre åtalade i det här fallet.

Instämmer Ulanna!
Citera
2019-09-01, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Det känns som din teori faktiskt skulle kunna ligga väldigt nära sanningen. Men jag har svårt att tro att HD skulle befallit SD att utföra dådet. Kan hända att hon däremot uttryckt en önskan om att se LW död osv i sin frustration över otroheten.

Nu låg det ju även till som så att paret låg i skilsmässa och HD hade flyttat till ny bostad...känns ju som ett steg till att vilja gå vidare och släppa taget om sin otrogna make och dennes älskarinna...eller?

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Intressant att du nämner just detta....
Har du någon teori om varför han inte gjorde det?
Tittade på SD:s FB och slimet har sedan årsskiftet skänkt pengar till olika välgörenheter. Ska han verka god™️ eller? En sån hycklare som spelar god när han i verkligheten är ett as.
Håller med dig också att jag tyckte det var bra med en rak höger av han som gav den😁 Det var nog inte så farligt för jag läste inte att han kravlade runt på golvet och plockade upp sina tänder. Nä helt rätt gjort!
Citera
2019-09-01, 23:03
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag har också reagerat på det där. Hur stört är det inte att flytta in MELLAN sin man och den kvinna som han vänstrat med!?
Om man inte va knasig i pallet innan så blir man ju det ganska snart efter att se asen vareviga dag

En del har menat att det var pga bostadsbrist men HD var enligt uppgifter barnfödd i Örebro så hon borde ha nog stort socialt nätverk för annan åtminstone tillfällig lösning än en sådan jobbig plats.

Sedan var hon nog köpstark för att skaffa en bostadsrätt vilket borde ha breddat hennes utsikter att hitta en mer harmonisk plats än mellan den otrogne exmaken och hans älskarinna om hon verkligen velat detta.

Min spekulation är att hon ville kontrollera om SD och LW fortsatte att ses trots kontaktförbudet hon utfärdat. Alternativt, att hon var besatt av LW (hat, avundsjuka, stalkingbeteende?) och inte kunde släppa den känsla av förnedring och kränkthet som hon med all rätt kände – men tyvärr enbart projicerade på LWs skuldkonto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in