2019-09-01, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Att HD umgicks med Si**en över helgen innan mordet, i "harmoni och samförstånd", kan ju varit taktik från HD för att göra SD svartsjuk. Antagligen lyckades det och SD bönade och bad henne komma tillbaka.
Då blev det bestämt att LW måste bort.
EGT tyckte att det var mycket lustigt att vi trodde att S*llen var HDs nya pojkvän. Mycket oklart varför. S hade varit gift, antagligen m en kvinna, så varför inte? Det lät liksom omöjligt. Kan ha varit en missuppfattning av EGT eller ännu en av alla motsägelser kring HD.
Citera
2019-09-01, 21:01
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
De tidigare tajta vännerna blev alltså ovänner våren -17? Berodde det på att LW ville förstöra HD:s GC-svit eller var det p g a hennes anmälan för bilincidenten?

Varför har JG gått ärenden åt SD och HD? Jag tycker det är väldigt "oskickligt" (ordval inspirerat av SD och Medinsyn). Hur tänkte han där egentligen? JG är ett stort frågetecken i detta mordmysterium. Varför förskjuta Lena och sen vara först ut att sörja henne offentligt innan man ens vet om alla anhöriga har hunnit kontaktas?

Bildkomposition på forna vänner: www.bildtagg.se/bild/fo7ak4x5aqbosprs127w3xy

Jag ser även jag många frågetecken kring JG. Samma som du nämner:

Dels hans krassa behandling av LW, med unfriendande och ta parti för SD.
Sen den snabba kondoleansen på Facebook, samma kväll hon återfanns och flera dagar innan officiell identifiering. Ett Facebookinlägg som han sedan dessutom ömsom gjort privat, offentligt, privat...
Och nu tydligen har han i närtid unfriendat SD och även i dagarna passat på storstäda på sin Facebook.

Och sen den information jag har fått mig tillhanda om hans kartläggning och kontaktande av flashbackpostare. Nånstans i gränsområdet när det gäller övergrepp i rättsak, tycker iallafall jag.

Och dessa inlägg av Holmes ger ju ingen snygg bild av JG

Citat:
I]”JG hörde av sig kort efter mordet och det kändes som han ville kolla vad jag tyckte. När jag sa att " visste du om att SD misshandlat LW" (för jag hade just fått reda på det) Så svarade JG att det har han inte gjort, men om han gjorde det så hade hon förtjänat det”[/i]
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

”Likaså att JG tog "Livet " wig på mordkvällen rätt sent , sedan cyklade SD hem till honom.

” SD misshandlade LW och JG blockar LW... SD går bakom ryggen och ljuger för både HD och JG om hans affär, och JG blockar... LW,
LW blir mördad och JG vill att HD ska få fusklogga...”

”Vi ska inte glömma att JG också ringde runt strax efter SD, och bad alla att vara tysta om SDs och LWs förhållande.”

Just detta inlägg tycker jag visar vilken orm eller råtta JG är:

Ursprungligen postat av Sh.Holmes
JG hörde av sig kort efter mordet och det kändes som han ville kolla vad jag tyckte. När jag sa att " visste du om att SD misshandlat LW" (för jag hade just fått reda på det) Så svarade JG att det har han inte gjort, men om han gjorde det så hade hon förtjänat det
Sedan skrev han flera mejl och undrade hur jag kunde misstänka SD, han ville övertyga mig om att det inte var så. När jag sedan avslöjade detaljer om JGs och SDs fuskloggande så blockade han mig och unfriendade. Strax innan det hände, bara två veckor efter mordet hörde JG av sig till mig och ville att jag skulle tillåta HDs fusklogg på en av mina cacher.
Jag sa till honom, tänker ni på cacher nu när LW just blivit mördad!?
JG svarade, jag vill inte verka okänslig men det är viktigt för HD..

Men som sagt - han har har blivit förhörd ett flertal gånger, så det ska bli väldigt intressant att läsa vad han haft att säga om Steffe och Hanna....
Citera
2019-09-01, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Lägg ner Trilafon-snacket och ta en Cipramil så kanske du kan tänka bättre sedan.

Lena Wesström utsattes för en brutal och hänsynslös dödsmisshandel av en Gärningsperson med ett då av vederbörande brukat tillhygge, detta blev i sin tur konstaterat av RättsLäkare, vilket du i din tur aldrig kommer att kunna, varken ändra på, eller bortförklara.

På grund av de kraftfulla slagen som Gärningspersonen av då brukat tillhygge inriktat mot Hjärsta-kvinnan's sårbara kroppsytor och framför allt mot offret's ansikte och huvud, resulterade sig dessa kraftfulla slagen till att inre blödningar uppstod, vilket i sin tur var den egentliga huvudorsaken till att Hjärsta-kvinnan senare strax därefter avled.

Du kan vända och vrida på detta ovan sagda här till Fáan och han's Moster besöker dig, men en sak skall du ha väldigt klart för dig, och det är följande sagt, att det här handlar inte om något flum-snack, utan detta är fullständigt allvar och ingenting annat.

Mvh/ @JokerMannen
Jaha!? Och var har JAG sagt att LW inte ska har bragts om livet på detta sätt??? Det var inte jag som sa att eventuell strypning skulle kunna vara en möjlig dödsorsak... Jag svarade bara på det inlägget där någon ANNAN skrev det...

Jag har hela tiden stått fast vid att LW troligtvis blev ihjälslagen och dog till följd av kraftigt övervåld mot huvud och ansikte... Något annat har jag inte påstått... Men sedan så har väl ingen av oss fått tillgång till ett detaljerat utlåtande från aktuell rättsläkare vad jag vet!?

Det här är nog andra gången du snackar om Trilafon och Cipramil, i ett försök att förolämpa mig... Det verkar vara återkommande för din del... Är det något du själv äter? Det känns nästan som det...

Något fel verkar det vara på dig... Jag föreslår isåfall att du ökar på dosen Trilafon lite, eftersom du verkar ha fått psykos i klass med Lennart Bladh... Du är inte frisk, det märks...
Senast redigerad av Manda96 2019-09-01 kl. 21:11.
Citera
2019-09-01, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
En allvarlig och brutal misshandel av gängse skrivregler. Eller vad åsyftade du att förtälja med den harangen? Att LW utsatts för grovt våld har väl framfått rätt tidigt efter de hittat henne, än så länge har dock inget officiellt uttaland kommit om den exakta karaktären på det grova våldet, hur det utförts och mot vilka kroppsdelar. Så kanske du borde grogga i dig något fludder om du nästan får stroke av att någon vill uttrycka sig ospecificerat gällande just skadorna.

Du kan älta det här tills Fáan och han's Moster står bakom hörnet och kliar dig på öronen, det som jag tidigare deklarerat överens-stämmer med verkligheten oavsett om du vill det eller inte, Lena Wesström blev totalt sönderslagen och avled på grund av detta genom inre blödningar. Du försöka med samma taktik mot mig som med @Lawnmoverman.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-01, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hm, jag tror inte att det är riktigt på det sättet heller.
Mer vill jag inte säga, mer än att jag tror att någon annan kan ha råkat mer illa ut än jag har på detta sätt.
För min del blev det inga direkta hot, bara underliga gåtor som jag skulle lösa och som indirekt kändes obehagliga.
Jag är tacksam för ditt förtroende för mig, och jag hoppas att även andra känner så.

Jag hoppas att den/de som hotat andra i tråden på det mest hemskaste sätt som jag har hört om, får sitt straff. Det finns inget av det som jag råkat ut för som går att jämföra med det., även om jag mådde dåligt hela julen. Det är en spottstyver i jämförelse kan jag säga.

Tyvärr har väl inte bara jag drabbats av det här och det påverkar hela tråden också. Det påverkar hur man vågar yttra sig, vilka man kan lita på och jag har blivit otroligt misstänksam mot tidigare.

Jag kommer inte från att jag misstänker att det är en bläckfisk som har huvudansvaret och bläckfiskens armar har räckt långt över hela Örebro ut i Sverige genom tråden.

För mig är det ingen fara, jag har aldrig varit rädd.

Skönt att höra! Men som vi hört finns grövre tilltag som lett till rädsla/tystnad. Märkligt fall detta.
Citera
2019-09-01, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Att HD umgicks med Si**en över helgen innan mordet, i "harmoni och samförstånd", kan ju varit taktik från HD för att göra SD svartsjuk. Antagligen lyckades det och SD bönade och bad henne komma tillbaka.
Då blev det bestämt att LW måste bort.

Det där är ingen dum id'e...
Citera
2019-09-01, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Normala människor kommer aldrig att förstå deras motiv om det nu är som så att de båda har mördat LW, för dem var det nog glasklart men inte för någon annan.

Eller fan vet om det ens var glasklart för dem, det skedde nog i affekt och helt utan konsekvenstänk.

Tror du det skedde i affekt av båda två?
Skulle båda helt plötsligt fått lust att mörda då?
Möjligtvis en av dom och den andre kan ha planerat det så?
Citera
2019-09-01, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hm, jag tror inte att det är riktigt på det sättet heller.
Mer vill jag inte säga, mer än att jag tror att någon annan kan ha råkat mer illa ut än jag har på detta sätt.
För min del blev det inga direkta hot, bara underliga gåtor som jag skulle lösa och som indirekt kändes obehagliga.
Jag är tacksam för ditt förtroende för mig, och jag hoppas att även andra känner så.

Jag hoppas att den/de som hotat andra i tråden på det mest hemskaste sätt som jag har hört om, får sitt straff. Det finns inget av det som jag råkat ut för som går att jämföra med det., även om jag mådde dåligt hela julen. Det är en spottstyver i jämförelse kan jag säga.

Tyvärr har väl inte bara jag drabbats av det här och det påverkar hela tråden också. Det påverkar hur man vågar yttra sig, vilka man kan lita på och jag har blivit otroligt misstänksam mot tidigare.

Jag kommer inte från att jag misstänker att det är en bläckfisk som har huvudansvaret och bläckfiskens armar har räckt långt över hela Örebro ut i Sverige genom tråden.

För mig är det ingen fara, jag har aldrig varit rädd.

Håller dom här så kallade hoten fortfarande på, eller har dom slutat??
Citera
2019-09-01, 21:10
Medlem
sommarljums avatar
På ettårsdagen av den ödesdigra natten barkom ett bullerplank så är SD rastlös och jagar ut i natten. Undrar lite var "den viktigare platsen" är? Mina tankar far iväg till en kyrkogård där en soft pocahontas har fått sin sista vila alltför tidigt i livet (endast mina egna tankar)..

05/14/2019
Det är läggdags för de flesta, men lite motion skadar ju inte. Ger mig ut på en promenad i nattmörkret och får samtidigt poäng i motionstävlingen Staff in Motion vi har på jobbet. Gör snabbt stopp här vid cachen, och ett längre stopp på en viktigare plats. Promenaden är lugn och sansad, och luften är behaglig. Skönt att komma ut så här och låta dagshjärnan varva ner till natthjärna. Tack svegrim för du lade ut dessa nya i höstas så vi andra har bra mål! TFTC

Tidigare samma dag är HD på väg till Ullared för lite shopping med kidsen och passar på att logga en cache i en bensträckarpaus.

Found itFound it
05/14/2019
Jag är påväg till Ullared med min hjärtan och behöver en paus. Blir glatt överraskad av att det fanns en cache vid denna parkeringsplats. 😀 TFTC
Citera
2019-09-01, 21:11
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Tror du det skedde i affekt av båda två?
Skulle båda helt plötsligt fått lust att mörda då?
Möjligtvis en av dom och den andre kan ha planerat det så?

Ingen aning just nu, väntar på vad som kommer att hända med MGK i nästa vecka, blir det "sannolika skäl" så kan man börja skissa på olika varianter på händelsen.

Blir det "sannolika skäl" så är båda i stort sett lika involverade men hur får man börja grunna på då, inte lönt innan man vet hur pass hårt MGK sitter fast i spindelnätet.
Citera
2019-09-01, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja det är lite unikt om ska ta till ett "understatement", jag skulle vilja hävda att det är förbannat unikt att den bedragna hustrun hjälper sin eländiga karlslok till man, han som bedragit henne så fördjävligt med lögner och svek att mörda makens älskarinna, till råga på allt den kvinna som vigde dem, en sådan historia vete fan om ens de klurigaste deckarförfattarna vi har i det här landet skulle kunna knåpa ihop och lyckas med att få den tryckt och inte refuserad som alldeles för overklig i intrigen.

Nervös kan MGK vara för sådant som att tala offentligt men djärv i handlingen så det säger inget om vad MGK egentligen är kapabel till.

Ondskan ser tyvärr djävligt normal ut för det mesta, det sitter ju inte ett Kainsmärke på de som kommer att mörda tyvärr utan de verkar för det mesta helt normala till dådet inträffar, så är det i de flesta fall, finns undantag där varningsklockor ringt sig hesa men ingen lyssnade.

Hon kanske snarare hjälpte honom på traven genom att göra honom arg?
Dubbel bestraffning?
Citera
2019-09-01, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
En serie motgångar under våren -18 fick SD ur balans?

Ratad av tidigare älskarinnan
Ratad av hustrun som vill skiljas
Frun flyttar
Får rökutveckling i pelletsbrännaren
HD har roligt med Sillen
Han upplever att tidigare vänner tar avstånd och verkar ointresserade av honom?
Blivit ifrågasatt av överordnad på jobbet?
Känner sig helt vilse, saknar sällskap och kontaktar gamla kvinnliga bekanta?
Ser endast mörker och motgångar, men spelar teater och låtsas att allt är toppen?
LW träffar väldigt spännande geocachare med större meriter än honom - arg/avundsjuk/sviken?
LW retas med honom - kränkt?
LW hotar berätta vissa saker för HD?
SD tappar kontrollen, blir galen och berättar för HD att han ska eliminera hindret för hans lycka?
HD blir rädd och sjukskriver sig för att ha koll på honom?

På kvällen den 14 maj nästlar sig SD fram till LW med anledning av att han vill göra en ny cache till Mini som en födelsedagspresent? Antingen vill han laga Solkröken ( som han så osmakligt ordnade med i år på grabbens 13-årsdag ) eller så hade han ordnat med en helt ny cache åt grabben som skulle placeras någonstans i närheten av MP/FP?

LW vill inte ha hjälpen och då tänker SD att nu har hon tagit till orda för sista gången?

HD vet vad som hänt? JG har ställt upp för sin vän med både det ena och det andra för att han inte vill tro att SD kan vara skyldig? JG står på tur för anhållan?

Kanske vi snart får svar?

-------------

B2705-18

Åtal ska vara väckt senast 27 september.

Förhör och teknisk utredning har lett fram till detta, säger åklagare Åsa Hiding.

Den på Sannolika skäl misstänkte Stef*n D*vidsson (a) = SD
SD på Facebook http://www.facebook.com/saabstefan
SD Geocaching: http://www.geocaching.com/p/default....s#profilepanel
Bildkomposition på misstänkt: www.bildtagg.se/bild/lm3ztwxu9zyfcsilb9x9tgi
Bild på misstänkt: www.bildtagg.se/bild/fixzfnyt2h1jfgmt3xyawzi
Offentliga uppgifter, åklagarens begäran: www.bildtagg.se/bild/bgwf1l6mnz15hvuegzpir4ez

Den Skäligen misstänkte Hann* D*vidsson (a) = HD som låg i skilsmässa med SD vid tiden för mordet
HD Facebook http://www.facebook.com/hanna.davidsson74
HD Geocaching http://www.geocaching.com/p/default....s#profilepanel
Bild på SD och HD: www.bildtagg.se/bild/fixzfnyt2h1jfgmt3xyawzi

SD och HD:s vän J*rry Gr*y (e,a) = JG som var först ut att sörja LW offentligt på Facebook
JG på Facebook: www.facebook.com/jerry.gray
JG på Geocaching: http://www.geocaching.com/p/default....e#profilepanel
JG på Youtube: www.youtube.com/user/YankeeDudeII
JG på twitter: http://twitter.com/yankeedude
JG på jobbet: www.oru.se/personal/jerry_gray
JG:s hemsida ”In other words”: www.inotherwords.se

Länk till ett klipp på JG:s Youtubekanal där SD kan ses och höras: www.youtube.com/watch?v=GKInWdWT59M

Sammanfattning för anonym nedladdning: www.filedropper.com/mysteriet

Den mördade LW på Sociala media
LW på Facebook: http://www.facebook.com/Softpocahontas
LW på Instagram: http://www.instagram.com/softpocahontas
LW på Twitter: http://twitter.com/softpocahontas
LW på Geocaching.com: http://www.geocaching.com/p/default....1-97a164c252fa
Bildmix på LW: www.bildtagg.se/bild/akkk0foxtbklz824flveummc

Jag ser att du typ skyddar HD, men tänk om det skulle vara hon som är den egentliga skyldiga som anstiftare, SD är utförare och deras Foolkind har använts till efterjobb?

Jag har inte utan anledning tidigare kallat JG, SD och HD för Team Fusk. I deras liv verkar cacher viktigast av allt! Därför tror jag att mordet till stor grad kan ha utlösts av att LW har utgjort hot och hinder i deras svitstatistiker.
Jag förstår verkligen inte varför i sjutton JG tog på sig uppgiften att försöka övertyga Lag Amie om att tillåta en fusklogg åt HD. Detta skulle enligt uppgift av ShHolmes ha skett bara några veckor efter att LW mördats. De tänker på sin cachestatistik när en vän har mördats och en ännu närmare dem var dessutom MGM. Det är ju helt sjukt! Sen får man läsa att JG har identifierat folk i tråden!!! Ja, jag tror också JG står på tur in till Hotell Gripen. Det blir nog tre åtalade i det här fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in