Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
De tidigare tajta vännerna blev alltså ovänner våren -17? Berodde det på att LW ville förstöra HD:s GC-svit eller var det p g a hennes anmälan för bilincidenten?
Varför har JG gått ärenden åt SD och HD? Jag tycker det är väldigt "oskickligt" (ordval inspirerat av SD och Medinsyn). Hur tänkte han där egentligen? JG är ett stort frågetecken i detta mordmysterium. Varför förskjuta Lena och sen vara först ut att sörja henne offentligt innan man ens vet om alla anhöriga har hunnit kontaktas?
Bildkomposition på forna vänner:
www.bildtagg.se/bild/fo7ak4x5aqbosprs127w3xy
Jag ser även jag många frågetecken kring JG. Samma som du nämner:
Dels hans krassa behandling av LW, med unfriendande och ta parti för SD.
Sen den snabba kondoleansen på Facebook, samma kväll hon återfanns och flera dagar innan officiell identifiering. Ett Facebookinlägg som han sedan dessutom ömsom gjort privat, offentligt, privat...
Och nu tydligen har han i närtid unfriendat SD och även i dagarna passat på storstäda på sin Facebook.
Och sen den information jag har fått mig tillhanda om hans kartläggning och kontaktande av flashbackpostare. Nånstans i gränsområdet när det gäller övergrepp i rättsak, tycker iallafall jag.
Och dessa inlägg av Holmes ger ju ingen snygg bild av JG
Citat:
I]”JG hörde av sig kort efter mordet och det kändes som han ville kolla vad jag tyckte. När jag sa att " visste du om att SD misshandlat LW" (för jag hade just fått reda på det) Så svarade JG att det har han inte gjort, men om han gjorde det så hade hon förtjänat det”[/i]
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
”Likaså att JG tog "Livet " wig
på mordkvällen rätt sent , sedan cyklade SD hem till honom.
” SD misshandlade LW och JG blockar LW... SD går bakom ryggen och ljuger för både HD och JG om hans affär, och JG blockar... LW,
LW blir mördad och JG vill att HD ska få fusklogga...”
”Vi ska inte glömma att JG också ringde runt strax efter SD, och bad alla att vara tysta om SDs och LWs förhållande.”
Just detta inlägg tycker jag visar vilken orm eller råtta JG är:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
JG hörde av sig kort efter mordet och det kändes som han ville kolla vad jag tyckte. När jag sa att " visste du om att SD misshandlat LW" (för jag hade just fått reda på det) Så svarade JG att det har han inte gjort, men om han gjorde det så hade hon förtjänat det
Sedan skrev han flera mejl och undrade hur jag kunde misstänka SD, han ville övertyga mig om att det inte var så. När jag sedan avslöjade detaljer om JGs och SDs fuskloggande så blockade han mig och unfriendade. Strax innan det hände, bara två veckor efter mordet hörde JG av sig till mig och ville att jag skulle tillåta HDs fusklogg på en av mina cacher.
Jag sa till honom, tänker ni på cacher nu när LW just blivit mördad!?
JG svarade, jag vill inte verka okänslig men det är viktigt för HD..
Men som sagt - han har har blivit förhörd ett flertal gånger, så det ska bli väldigt intressant att läsa vad han haft att säga om Steffe och Hanna....