Citat:
Ursprungligen postat av
izzisbell
Jag har fortfarande svårt att ta in att det skulle vara HD som ensam utförde dådet. Om misstankegraden skulle ändras till sannolika kanske det kan ligga något i din teori...
Jag har funderat lite mer på "tillhygget" som användes vid dådet. Vad kan det ha varit? Visst diskuterades det i början av tråden? Men då hade det inte framkommit hur LW dog. Jag vill minnas att jag läst något om ett försvunnet basebollträ (som tillhörde LW eller något av barnen)?
Ensam och ensam. Hon höll säkert i mordvapnet, och slog ihjäl LW i ren ilska och galenskap. Men SD var ju också sannolikt på platsen när detta hände.
Sedan har SD säkert försökt hjälpa HD att städa undan bevis, pga. skuldkänslor och för barnens skull... Därav han är den som lämnat mest spår efter sig, och haft mycket aktivitet kring sig. SD har ju varit misstänkt från början... HD har gått under radarn. Misstankegraden för HD kommer säkert att ändras tids nog!
HD har nog mått väldigt dåligt efter mordet på LW, och därför har SD funnits där för HD väldigt mycket tiden efter, samt även av andra skäl som har med allt detta att göra såklart...
Jag har också läst något om att det skulle ha varit ett basebollträ, och att träflisor från denna ska ha lämnats av (tror ej på det), men jag vet inte om det stämmer...
Någon annan spekulerade i att mordvapnet kunde var en krycka, som LW haft med sig... Men det tror jag inte heller, av uppenbara anledningar... Att ett tillhygge använts, det tror jag dock stämmer, men vi vet inte exakt vad...
Men detta kommer också fram tids nog... Jag tror åklagaren sitter på väldigt mycket bevis just nu, och SD och HD kommer nog inte klara sig ur det här. Dessutom tror jag den labila HD sjunger som en fågel i eventuella förhör, och lider väldigt mycket av att sitta häktad...