2019-09-01, 21:58
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det tror jag också, faktiskt.
JG vet nog mer om detta än vad som framkommit, och att han är nog ganska djupt in-syltad i efterspelet.
Ringa runt/maila och försöka påverka folk vad dom skall tycka, och i vissa fall även hota.
En slemmig jävel.

Misstänker att jag kommer bli hotad nu, he he.
Hoten var väl bara paranoia väl?
Citera
2019-09-01, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nu när båda två sitter bakom lås o bom, och Åkl har lagt fram vissa bevis, för rätten, som starkt pekar på att båda två har med detta att göra, så kan vi nog med ganska hög säkerhet känna oss lugna över att rätt personer sitter häktade.

MEN.... Vad kam då Motivet vara?
Varför gjorde dom detta?

Personligem så tror jag att HD är den som ligger bakom detta.

Men frågan för mig är - Varför?

Har nån i tråden någon id'e?
SD är på HD om att de ska lappa ihop förhållandet men kan inte släppa taget om LW trots att han lovat HD att inte ha någon kontakt med henne mer. Kvällen då mordet sker upptäcker HD att SD skriver med LW ang Norgeresan som han inte tycker hon ska åka på. Då hon även fått reda på att SD och LW några veckor innan har haft sex igen blir hon flygande förbannad och ber han fara och flyga. Han försöker tala sig ur situationen och säger att LW inte betyder något alls för honom och HD som hatar LW över alla gränser ger honom då i ren ilska ultimatumet att bevisa det genom att se till att hon försvinner för alltid ur deras liv.. om inte så tänker hon aldrig titta åt honom igen. När så LW talar om för honom att hon faktiskt seriöst har träffat en ny som hon nu ska ha trevligt med i Norge och inte alls vill ha med honom att göra tappar han kontrollen. Han lurar ut LW, slår i ilska och förlorad kontroll ihjäl henne och visar sedan upp för HD att han gjort vad hon bett honom om. SD intalar HD att hon är medskyldig till mordet då hon varit påtryckande till att han haft ihjäl LW. HD blir medhjälpare till brottet genom att skydda gärningsmannen och att för att medvetet vara med och städa och undanröja bevis..
Citera
2019-09-01, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Fan vet riktigt, men om det nu inte är det sedvanliga gasigheten i magen så tror jag det blir bubbel för Hiding, hon verkar vara i ett flyt nu och om man ska ta Aftonbladet för en sanningskälla så påstod ju hon att det redan fanns tillräckligt för "sannolika skäl", så jag tror på omhäktning på den högre graden.

Önsketänker kanske lite också, satan vilket fall det blir om MGK häktas på "sannolika skäl", något för kriminalnördar att verkligen borra in sig i.

Jag tror det blir bubbel.
Inte bara bubbel, utan även party-hattar, sepentiner, klang och jubel.

Jag tror att "proppen" i utredningen har släppt.
Detta medför en ketchup-effekt, där det ena leder vidare till det andra osv osv.
Troligtvis så har nån börjat prata, och samtidigt kommer svar från NFC.
Håller med, känns som Fru Åkl har flyt.
Jag tror det blir Sannolika skäl....
Citera
2019-09-01, 22:05
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag ser att du typ skyddar HD, men tänk om det skulle vara hon som är den egentliga skyldiga som anstiftare, SD är utförare och deras Foolkind har använts till efterjobb?

Jag har inte utan anledning tidigare kallat JG, SD och HD för Team Fusk. I deras liv verkar cacher viktigast av allt! Därför tror jag att mordet till stor grad kan ha utlösts av att LW har utgjort hot och hinder i deras svitstatistiker.
Jag förstår verkligen inte varför i sjutton JG tog på sig uppgiften att försöka övertyga Lag Amie om att tillåta en fusklogg åt HD. Detta skulle enligt uppgift av ShHolmes ha skett bara några veckor efter att LW mördats. De tänker på sin cachestatistik när en vän har mördats och en ännu närmare dem var dessutom MGM. Det är ju helt sjukt! Sen får man läsa att JG har identifierat folk i tråden!!! Ja, jag tror också JG står på tur in till Hotell Gripen. Det blir nog tre åtalade i det här fallet.

Det tror även jag kan vara en möjlighet.

De sju dödssynderna är väl representerade i detta fall:
  1. Högmod/stolthet
  2. Vällust/lust/otukt
  3. Avund
  4. Frosseri
  5. Vrede
  6. Lättja/Likgiltighet
Citera
2019-09-01, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hoten var väl bara paranoia väl?

Det tror jag inte, utan dom var nog på absolut största allvar.
Sjukt att sånt förekommer.
Citera
2019-09-01, 22:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Du skrev tidigare att LW vräkt ut sig likt en slampa på sitt instagram för allmänheten och sålunda bjudit ut sig för alla tänkbara män.

Du skrev också att LW på ett mycket fult och egoistiskt sätt utnyttjat sina stackars adoptiv-föräldrar under 8 års tid med syftet att kunna springa ute i skog och mark för att leta burkar.

Du skrev även att LW bjudit ut sig till andra män och även försökt fördärva andras äktenskap genom detta.

Om du inte är en syltrygg så ber jag dig vänligen att förklara detta för mig vad den egentliga anledningen varit till att du tidigare skrivit sådan hemska saker om LW.

Tacksam för svar på dessa frågor Tack !

Mvh/ @JokerMannen

Om du vill att jag ska förklara något för
dig så får du citera de inlägg du menar.

Jag tar inte ansvar för vad du har
gjort för osmarta tolkningar av vad jag
skrivit.
Det är upp till dig.
Citera
2019-09-01, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
SD är på HD om att de ska lappa ihop förhållandet men kan inte släppa taget om LW trots att han lovat HD att inte ha någon kontakt med henne mer. Kvällen då mordet sker upptäcker HD att SD skriver med LW ang Norgeresan som han inte tycker hon ska åka på. Då hon även fått reda på att SD och LW några veckor innan har haft sex igen blir hon flygande förbannad och ber han fara och flyga. Han försöker tala sig ur situationen och säger att LW inte betyder något alls för honom och HD som hatar LW över alla gränser ger honom då i ren ilska ultimatumet att bevisa det genom att se till att hon försvinner för alltid ur deras liv.. om inte så tänker hon aldrig titta åt honom igen. När så LW talar om för honom att hon faktiskt seriöst har träffat en ny som hon nu ska ha trevligt med i Norge och inte alls vill ha med honom att göra tappar han kontrollen. Han lurar ut LW, slår i ilska och förlorad kontroll ihjäl henne och visar sedan upp för HD att han gjort vad hon bett honom om. SD intalar HD att hon är medskyldig till mordet då hon varit påtryckande till att han haft ihjäl LW. HD blir medhjälpare till brottet genom att skydda gärningsmannen och att för att medvetet vara med och städa och undanröja bevis..

Det känns som din teori faktiskt skulle kunna ligga väldigt nära sanningen. Men jag har svårt att tro att HD skulle befallit SD att utföra dådet. Kan hända att hon däremot uttryckt en önskan om att se LW död osv i sin frustration över otroheten.

Nu låg det ju även till som så att paret låg i skilsmässa och HD hade flyttat till ny bostad...känns ju som ett steg till att vilja gå vidare och släppa taget om sin otrogna make och dennes älskarinna...eller?
Citera
2019-09-01, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Det känns som din teori faktiskt skulle kunna ligga väldigt nära sanningen. Men jag har svårt att tro att HD skulle befallit SD att utföra dådet. Kan hända att hon däremot uttryckt en önskan om att se LW död osv i sin frustration över otroheten.

Nu låg det ju även till som så att paret låg i skilsmässa och HD hade flyttat till ny bostad...känns ju som ett steg till att vilja gå vidare och släppa taget om sin otrogna make och dennes älskarinna...eller?
Kan man tycka.. De låg antagligen i skilsmässa pga hans affär med LW men kanske HD övervägde att ta tillbaka honom eftersom han nu "ångrade" allt han gjort och kommit på att det bara var henne han ville ha
Citera
2019-09-01, 22:26
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Detta var obehaglig läsning! Otäckt!

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fasiken. Jag vet knappt hur jag ska skriva det här, vill inte förstöra för någon oskyldig, men inte heller vara för otydlig.

Precis!
Det är därför jag skrivit dessa inlägg om postare som tagit emot hotfulla pm, t.o.m innehållande dödshot.
Och nu senast det- som vissa postare tycker är nån sorts oskyldigt ofog, eller t.o.m ok - att GM’s bäste vän JG hållit på med att kartlägga postare härinne och sen kontaktat dessa privat.
Obehagligt är bara förnamnet.

Jag uppmanar därför alla att anmäla hotfulla PM till moderator.
Citera
2019-09-01, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Rohypnol-fludder är typiskt för intagna på behandlingshem

Beträffande Lena Wesström's kropps-skador efter den brutala och hänsynslösa dödsmisshandeln kommer du så småningom att kunna få ta del av i sinom tid och då lär du bli varse om vad hon egentligen utsattes för bakom bullerplanket den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 ... om du nu har något intresse av det vill säga❔

Mvh/ @JokerMannen

Vittne hörde kvinnoskrik den kvällen. Min gissning är att LW blev utsatt för någon typ av syra i ansikte som gjorde inte möjligt för henne att försvara sig från misshandeln.

Det är ofattbar att man kan begå en sådant brott och fortsätta att leva som vanligt.
Citera
2019-09-01, 22:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Låter som en klockren analys👍🏻
Får också känslan att han luskar och är smått paranoid. Denna vän bor i Skåne och har aldrig letat efter en burk i hela sitt liv. Det tror jag inte att han köpte förstås.
Precis, andra kanaler för att röja sin identitet.
Väldigt mycket jag jag hela tiden. En sund människa hade väl skrivit Lenas barn tidigare och även skrivit lite om hur sorgligt detta är och hur någon kan göra något så grymt!
Inte en rad om detta alls.
Att han nu är en hal jävel må vara men jag tycker han har missat att åtminstone låtsas som att han sörjer eller undrar vad som hänt henne. mInte ens på JG sida hade han väl likat eller kommenterar som han ska ha gjort enligt er som har koll. Där brister han.

Jag tror att chocken för HD var mastodont! Om hon inte trott att de misstänkte henne måste det kommit som en chock. SD har ju ändå vetat att de kollat honom under tiden som gått.
Tanken måste väl ha kommit nu att ” Varför gjorde vi detta” Tänk om jag kunde skruva tillbaka tiden. Under en timme eller kanske bara en halv gjorde de något som fått ödesdigra konsekvenser för så många inkl de själva.
Den ångest går nog nästan att se och ta på. Jag får en klump i magen bara jag tänker tanken. Hade jag mördat någon och fått bevis lagda på bordet hade jag erkänt på två röda. Hade aldrig klarar att sitta i förhör och ljuga. Nej berätta allt och ta sitt straff måste vara det bästa i det läget.

Intressant att du nämner just detta....
Citera
2019-09-01, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Jag har fortfarande svårt att ta in att det skulle vara HD som ensam utförde dådet. Om misstankegraden skulle ändras till sannolika kanske det kan ligga något i din teori...
Jag har funderat lite mer på "tillhygget" som användes vid dådet. Vad kan det ha varit? Visst diskuterades det i början av tråden? Men då hade det inte framkommit hur LW dog. Jag vill minnas att jag läst något om ett försvunnet basebollträ (som tillhörde LW eller något av barnen)?
Ensam och ensam. Hon höll säkert i mordvapnet, och slog ihjäl LW i ren ilska och galenskap. Men SD var ju också sannolikt på platsen när detta hände.

Sedan har SD säkert försökt hjälpa HD att städa undan bevis, pga. skuldkänslor och för barnens skull... Därav han är den som lämnat mest spår efter sig, och haft mycket aktivitet kring sig. SD har ju varit misstänkt från början... HD har gått under radarn. Misstankegraden för HD kommer säkert att ändras tids nog!

HD har nog mått väldigt dåligt efter mordet på LW, och därför har SD funnits där för HD väldigt mycket tiden efter, samt även av andra skäl som har med allt detta att göra såklart...

Jag har också läst något om att det skulle ha varit ett basebollträ, och att träflisor från denna ska ha lämnats av (tror ej på det), men jag vet inte om det stämmer...

Någon annan spekulerade i att mordvapnet kunde var en krycka, som LW haft med sig... Men det tror jag inte heller, av uppenbara anledningar... Att ett tillhygge använts, det tror jag dock stämmer, men vi vet inte exakt vad...

Men detta kommer också fram tids nog... Jag tror åklagaren sitter på väldigt mycket bevis just nu, och SD och HD kommer nog inte klara sig ur det här. Dessutom tror jag den labila HD sjunger som en fågel i eventuella förhör, och lider väldigt mycket av att sitta häktad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in