2019-09-01, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Har nu kollat igenom alla inlägg av TinnaNinna85 men inget är på engelska.
Att det ibland ser ut som två eller flera delar på ett konto och att de är arbetskamrater med MGM2.

Den skribent som jag syftade på som sa att h*n var
arbetskamrat med HD och som stundom skrev på svenska
och stundom engelska har nicket @Potomac.
Citera
2019-09-01, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Nja HD anses nog som misstänkt för mer än enbart cover up efteråt Hon är häktat som misstänkt för mord precis som SD.
Det är mycket som är skumt med hela den här historian.

* Mordet, var dåligt planerat. Troligtvis inte planerat alls. Alltså var det något som hände i stundens hetta!

*Mordet skedde en liten bit från kvinnans hem (enligt uppgift ca. 100m).

* Man har ej flyttat på kroppen, utan fyndplatsen är samma plats som mordet skedde på.

* Hon hittades bakom ett bullerplank, totalt sönderslagen (kraftigt övervåld), och detta har troligtvis gjorts med ett tillhygge av nåt slag.

* Det tog flera dagar innan dom hittade kroppen (trots att fyndplatsen var så nära LWs hem).

* SD har under en längre tid varit misstänkt. Han har också betett sig lite märkligt, men samtidigt också väldigt iskallt... Han har klarat pressen bra.

* HD har flugit under radarn, trots att hon nog har haft störst motiv att röja LW ur vägen, samt också hatar LW.

* SD och HD har umgåtts allt mer intensivt tiden efter mordet på LW

* SD och HDs vän JG, har också betett sig märkligt...

* Insatsstyrka slår till mot SD, och griper honom, han sitter nu häktad...

* Dagen efter griper man HD under dramatiska former, och hon ska enligt utsago skrika hysteriskt och ”kämpa emot”. HD sitter nu också häktad.

Både SD och HD sitter häktade för mord! Om nu inte mordet har varit planerat (vilket jag inte tror det är), så är det mycket märkligt att dessa två ska ha bragt livet om LW i samförstånd (sånt kräver väl lite planering åtminstone), och är SD verkligen så korkad att han skulle utföra ett mord på detta sätt!? Om nu SD ensam skulle ha dödat LW, varför skulle HD då hjälpa honom? Det är ju HD som blivit bedragen och förnedrad av både SD och LW... Äktenskapet gick åt helvete...

Återigen, jag tror på följande scenario...
SD går över till LW den aktuella kvällen, och vill prata ut, dom går på en liten promenad precis i närheten, varför LW inte bryr sig om dörren etc...

HD ser SD och LW tillsammans den aktuella kvällen (HD ska tydligen bo nära LW och ha viss insyn). Något gör att det rinner över för HD (hon kanske ser dom kyssas?)... Hon tar med sig någon form av tillhygge och följer efter SD och LW.

HD kommer ikapp LW precis i närheten av planket, och använder tillhygget för att slå ihjäl henne. I all hat och ilska hon känner mot LW, kan hon helt enkelt inte kontrollera sig... LW måste ha blivit överrumplad av attacken från HD, den måste ha kommit plötsligt, och har minimala chanser att försvara sig (hon skriker ut sin dödsångest).

SD blir chockad av vad som nu utspelar sig framför hans ögon, HD är helt labil och galen. SD känner stor skuld över det som hänt (hans affär med LW etc.), och han tänker även på barnen. Eftersom HD är ett vrak, bestämmer han sig för att hjälpa till att städa undan bevis etc. Därav han är den som handskas med allt detta, drar i alla trådar och snabbt blir misstänkt av polisen (plus hans tidigare historia med LW). Han har tigit som muren för att skydda HD. Det är också möjligt att kompisen JG har blivit inblandad efteråt...

Nu senast när SD blev häktad framkom saker som gjorde att han var tvungen att erkänna vissa omständighet. Dagen efter grips HD, och hon har nu förstått att SD har angett henne. SD gör detta för att försöka få ett mildare straff. HD blir såklart hysterisk och får panik vid själva gripandet, hon vet att det är över...

Detta är iallafall vad jag tror!
Citera
2019-09-01, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men har han verkligen ansträngt sig?
Och hindrat mp?

Det kanske bara handlar om att han bett folk hålla tyst inför varandra och berätta vad de sett eller hört till polisen? För att inte vittnesmålen ska bli som viskningsleken?

Vad gäller att han skulle ha hindrat mp så kan jag inte begripa hur han skulle kunna göra det? När LW försvann betraktades det väl tämligen omedelbart som misstänkt människorov. Det ärväl inte något som polisen brukar anse som lämpligt att mp egagerar sig i?

Ibland framstår det som att du försöker smyga in egenhändigt ihopsnickrade trådsanningar bakom spelat virriga inlägg.

Hahaha vi har väl alla spekulerat om diverse saker, försöker du få mig att framstå som oseriös och samtidigt förvänta dig ett svar, snyggt och manipulativt. Har haft ögonen på dig också och läst alla dina inlägg.

Mitt sista svar till dig...Hur som helst så är det konstigt agerande, kan han verkligen vara så blind?? Om han är förd bakom ljuset av manipulativa mördare och han till sist inser när hans sista pusselbit faller på plats...varför berättar han inte det han vet då???
Fast vem vet, nu gör han kanske det för att han måste 😉
Citera
2019-09-01, 18:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GmbH
Är det verkligen så lätt att ta reda på namnen bakom nicken, som JG tycks ha gjort? Har medlemmarna varit slarviga eller brister anonymiteten?

Postarna har kanske berättat saker i tråden om Stefan eller Hanna eller andra personer i geocachesammanhang eller medlemmar i det sk järngänget... det är ju trots en egen liten värld den där geocachegemenskapen, vilket hjälpt JG att lägga ihop 1+1, dvs identifierat dessa, och sedan har han helt konfronterat dessa personer, utanför flashback dock, om deras åsikter eller skriverier om Stefan och Hanna.
Citera
2019-09-01, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
För att få in HD som mördare så tänker jag:

* Det handlade om någon skitsak; typ
att LW tagit bort HDs logg eller att HD
ville ha t.ex. örhängen som SD tidigare
gett till LW.

* Att vi har trott fel och att det var LW
som ville mer och inte lämnade SD och HD
ifred.
Ingen ursäkt för att mörda någon. Det är
bara att strunta i vederbörande och att
dissa dem. Men SD och HD kanske inte
klarade det.

Vem vet hur mördare tänker?
De har säkert rättfärdigat vad de gjort
inför sig själva men det betyder inte att
vi kan gissa oss till och förstå varför de
gjorde det.

Mordet är fasansfullt på alla sätt och vis, men jag har tänkt i samma banor som du, när det gäller det fetade:
LW som ville mer och inte lämnade SD och HD ifred.
Citera
2019-09-01, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Bland patienter som sitter intagna på psyket, är det helt andra spelregler som gäller! Där ges stesolid i viss mån, beroende på hur illa läget är... Även en fet dos zyprexa kan bli aktuell om det vill sig illa, även Xanor... Det beror helt på, hur ”sjuk” den intagne är!

Inte en chans att personer med lite ”lätt hypokondri” ordineras stesolid till natten, inte en chans! Och att de senare skulle få detta på recept för fortsatt bruk... Löjligt... Isåfall kommer den läkaren bli av med sin legitimation tillslut... En hypokondriker är nog den sista man vill skriva ut bensodiazepiner till! KBT gäller för dessa, och kanske lite atarax, lergigan och någon SSRI eventuellt...

Du kan påstå hur mycket du vill att du har en ”anhörig”, som jobbar på psyk... Kunde inte bry mig mindre... Det du säger... Det stämmer inte!
Jokern.. el Narren, har roat sig med analyser och slutsatser som påminner om Thomas Quicks
beskrivningar av olika mordfall.
J.M är inte trovärdig.
Citera
2019-09-01, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, jag har länge retat mig på de svar
jag har fått när jag har spekulerat om HD.
Typ: ”Nej, det kan jag inte tänka mig.
Hon är säkert hjärntvättad och kuvad
av SD. Ett stackars offer.”
Det finns så många konton här som bara
vill se det bästa hos alla. Det ger säkert
en vacker och trygg världsbild men det
är en illusion.
Och det löser inga mord.

Precis det var något som inte stämde, hon hade och har starkaste och största motiv oavsett vad någon säger,
svsrtsjuka och hämd!
Sårad förnedrad utskämd kränkt förd bakom ljuset...de flesta kan nog föreställa sig hur hon känt sig...
Så från att tycka synd om HD så blir det svårt för många att ändra bilden av henne och tänka att hon är MGM!!
Citera
2019-09-01, 18:32
Medlem
Kanske lite onödig info men för kännedom sitter det skyllt på HDs dörr avspärrat och SD hus och så gott som hela tomt fortfarande avspärrad med polisband.. Mötte också en av kriminalvårdens ”bussar” när jag besökte området nyss så kanske har de haft med någon av dom ut för att klargöra något idag (sista är spekulation)
Citera
2019-09-01, 18:33
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Om det här stämmer så förändras bilden ganska radikalt. Det var ju de här två gamla anmälningarna som utlöste misstankarna mot SD redan dag 1. Det här är alltså grundbulten som all senare information har tolkats utifrån. Så om det nu skulle finnas dokumentation som visar att LW har backat på ofredande- resp. misshandelsgrejen, då vilar åtminstone scenariot med SD som ensam gärningsman på ganska bräcklig grund. Det här skulle i så fall kunna vara förklaringen till att åklagaren nu behöver få in HD i handlingen för att få det här att gå ihop.
Vi vet inte vad åklagaren hade för indicier/bevis.
Det är en trådsanning att det var de gamla anmälningarna som spelade huvudrollen.
Citera
2019-09-01, 18:34
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tycker det är värre med de som slår mot oskyldiga NU så som mot JG när fallet verkar löst och de skyldiga är häktade.

Varför ska man då nu dra in andra utom SD och HD?
Du tyckte det var ok att kritisera LW men nu tycker du inte det är ok att kritisera JG.
Vem av dem är mest oskyldig?
Citera
2019-09-01, 18:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Låter som en klockren analys👍🏻
Får också känslan att han luskar och är smått paranoid. Denna vän bor i Skåne och har aldrig letat efter en burk i hela sitt liv. Det tror jag inte att han köpte förstås.
Precis, andra kanaler för att röja sin identitet.
Väldigt mycket jag jag hela tiden. En sund människa hade väl skrivit Lenas barn tidigare och även skrivit lite om hur sorgligt detta är och hur någon kan göra något så grymt!
Inte en rad om detta alls.
Att han nu är en hal jävel må vara men jag tycker han har missat att åtminstone låtsas som att han sörjer eller undrar vad som hänt henne. Inte ens på JG sida hade han väl likat eller kommenterar som han ska ha gjort enligt er som har koll. Där brister han.

Jag tror att chocken för HD var mastodont! Om hon inte trott att de misstänkte henne måste det kommit som en chock. SD har ju ändå vetat att de kollat honom under tiden som gått.
Tanken måste väl ha kommit nu att ” Varför gjorde vi detta” Tänk om jag kunde skruva tillbaka tiden. Under en timme eller kanske bara en halv gjorde de något som fått ödesdigra konsekvenser för så många inkl de själva.
Den ångest går nog nästan att se och ta på. Jag får en klump i magen bara jag tänker tanken. Hade jag mördat någon och fått bevis lagda på bordet hade jag erkänt på två röda. Hade aldrig klarar att sitta i förhör och ljuga. Nej berätta allt och ta sitt straff måste vara det bästa i det läget.

Jag håller med helt i det första stycket.
Jag glömde att skriva det, att det är naturligtvis det absolut första man tänker om en nära vän råkar ut för något så bestialiskt. Att det är jobbigt för honom själv som misstänkt är naturligt att tycka är jobbigt.

Jag vet inte hur jag själv skulle reagera, men jag skulle nog tänka att om jag var oskyldig skulle jag nog tycka att det var en fruktansvärd sorg att förlora en så nära vän (första tanke) och på det (andra tanke) att jag är misstänkt för det. Och jag skulle nog absolut tänka att det skulle reda ut sig med skuldfrågan.

Här verkar det som du säger inte finnas ett endaste ord om Lena. Det är väldigt anmärkningsvärt!!!!

Jag ser en narcissist (minst), förmodligen psykopatiska drag i SD.
Tror att HD mycket väl kan vara tillintetgjord över situationen. SD kanske är som några andra mördare vi sett, relativt oberörd över situationen och kanske är mer arg över att L*ena har förstört hans liv.

Nu sitter han kanske och filar på hur han ska klara sig ur det hela och lägga all skuld på HD?
Citera
2019-09-01, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Mordet är fasansfullt på alla sätt och vis, men jag har tänkt i samma banor som du, när det gäller det fetade:
LW som ville mer och inte lämnade SD och HD ifred.

Tvärt om är det LW som inte ville mer efter att SD lämnat fru o barn för henne.. För att HD skulle ta honom tillbaka krävde hon att LW skulle försvinna.. Min spekulation från dag ett ungefär
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in