2019-09-01, 20:15
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
För att få in HD som mördare så tänker jag:

* Det handlade om någon skitsak; typ
att LW tagit bort HDs logg eller att HD
ville ha t.ex. örhängen som SD tidigare
gett till LW.

* Att vi har trott fel och att det var LW
som ville mer och inte lämnade SD och HD
ifred.
Ingen ursäkt för att mörda någon. Det är
bara att strunta i vederbörande och att
dissa dem. Men SD och HD kanske inte
klarade det.

Vem vet hur mördare tänker?
De har säkert rättfärdigat vad de gjort
inför sig själva men det betyder inte att
vi kan gissa oss till och förstå varför de
gjorde det.
Instämmer Glorius.
Tror du är närmare sanningen än många förstår.
Citera
2019-09-01, 20:18
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag kommer bara ihåg bilder på den uppbrutna dörren :-))
Men den borde vara tagen efter tillslaget ?😂
Citera
2019-09-01, 20:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det bestämmer väl inte du.
Var och en här i tråden får väl diskutera vem dom vill, utan att du skall ha med det att göra.
Om några vill diskutera JG så får dom såklart göra det.
Bry dej inte om deras diskussion om den stör dej.

Då ska de inte hoppa på mig för att jag tycker annorlunda d.v.s. att JG inte hotat folk och vetat något om mordet eller varit en medhjälpare.

Läser du inte att det skapas trådsanningar i detta nu om att även JG är inblandad i mordet?
De som vågar säga annat blir påhoppade och kallas dumma i huvudet, se Panzerns inlägg för en stund sedan till mig med personangrepp.
Citera
2019-09-01, 20:28
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tror bägge är starka men inom olika områden. - En av SD:s starka sidor är som jag uppfattat det en mycket utstuderad manipulation.

Tror inte att HD har så mycket på sitt mordkonto, men det återstår ju att se. - Den 14/15 maj bodde hon sedan c:a tre mån i egen bostad: Söndagen den 13 maj var HD och Si**en på väg mot Ö-bro, efter att över helgen ha företagit en längre cachingtur i Ö-götland. - Loggarna ger ett intryck av harmoni och samförstånd.

Dessförinnan: lör 21 april; c:a tre veckor före mordet, bjuder SD:s mor sin söte, för att inte säga festlige, son på hembakta bullar i V-ås. - SD hade efter en tvådagarskurs tänkt bli skyddsrumssakkunnig inom Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB), men upptäcker (ungefär samtidigt som HD tillsammans med sin mor och syster den 18 april hittar sin sista cache i Aten) att han saknar behörighet. I stället för att fortsätta plugga skyddsrumsfakta går han ut framemot kvällen och letar upp en cache samt hinner i förbifarten också trycka i sig en sliskig hamburgare. - Han synes ensam och övergiven; till råga på eländet har någon också haft fräckheten att offentligt kalla honom Tummetott; dessutom rättat hans felaktiga tidsuppgifter. Han har också anmälts för ofredande och misshandel, låt vara att utredningen betr. misshandel lagts ned i sept. - Hur som helst synes han ha tappat en del terräng.

Eftersom SD "love the smell of FTF in the afternoon" skyndar han sig fre 27 april att fixa em-fika på sitt jobb, innan han rullar i väg mot vildmarken. - HD, däremot, utökar på fm sina kunskaper inom mystlösande och cyklar sedan vidare mot nya burkar; under em byter hon färdmedel till Si**ens bil.

LW kämpar på med sin rehabilitering; hon väljer bort SD:s sällskap och söker sig till nya cachingteam.

Det är nu drygt två veckor fram till mordet.

Det fetade: SD blev alltså bjuden på nybryggt och nybakat av modern i barndomens hemtrakter? Vet du om någon annan familjemedlem deltog?
Citera
2019-09-01, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Det fetade. Precis det jag tänkte... Om det är SD som försökt ”städa” undan bevis, så borde han avsätta mer spår, samt att han också var på brottsplatsen vid tiden för mordet precis som HD. Om SD har tagit på sig allt detta, så borde ju bevisen se starkare ut mot just honom till en början...

Det är möjligt att HD inte lyckades själv slå ihjäl LW, utan att hon fick hjälp av SD på slutet...

För SD lär inte ha gjort något för att försöka stoppa situationen. Sen om det beror på chock, eller att han tyckte LW förtjänade det, eller att han kanske inte hann förhindra det förrän skadan redan var skedd, det vet vi såklart inte...

Men visst, det är inte helt osannolikt att SD ”avslutade” jobbet så att säga. Men jag tror inte att LW dog till följd av att hon blev strypt, jag tror hon dog av det kraftiga övervåld som riktades mot hennes huvud och ansikte!

Det sistnämnda håller jag med dig om... Väl talat!

Lägg ner Trilafon-snacket och ta en Cipramil så kanske du kan tänka bättre sedan.

Lena Wesström utsattes för en brutal och hänsynslös dödsmisshandel av en Gärningsperson med ett då av vederbörande brukat tillhygge, detta blev i sin tur konstaterat av RättsLäkare, vilket du i din tur aldrig kommer att kunna, varken ändra på, eller bortförklara.

På grund av de kraftfulla slagen som Gärningspersonen av då brukat tillhygge inriktat mot Hjärsta-kvinnan's sårbara kroppsytor och framför allt mot offret's ansikte och huvud, resulterade sig dessa kraftfulla slagen till att inre blödningar uppstod, vilket i sin tur var den egentliga huvudorsaken till att Hjärsta-kvinnan senare strax därefter avled.

Du kan vända och vrida på detta ovan sagda här till Fáan och han's Moster besöker dig, men en sak skall du ha väldigt klart för dig, och det är följande sagt, att det här handlar inte om något flum-snack, utan detta är fullständigt allvar och ingenting annat.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-01, 20:37
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Återigen, jag tror på följande scenario...[/b]
SD går över till LW den aktuella kvällen, och vill prata ut, dom går på en liten promenad precis i närheten, varför LW inte bryr sig om dörren etc...

HD ser SD och LW tillsammans den aktuella kvällen (HD ska tydligen bo nära LW och ha viss insyn). Något gör att det rinner över för HD (hon kanske ser dom kyssas?)... Hon tar med sig någon form av tillhygge och följer efter SD och LW.

HD kommer ikapp LW precis i närheten av planket, och använder tillhygget för att slå ihjäl henne. I all hat och ilska hon känner mot LW, kan hon helt enkelt inte kontrollera sig... LW måste ha blivit överrumplad av attacken från HD, den måste ha kommit plötsligt, och har minimala chanser att försvara sig (hon skriker ut sin dödsångest).

SD blir chockad av vad som nu utspelar sig framför hans ögon, HD är helt labil och galen. SD känner stor skuld över det som hänt (hans affär med LW etc.), och han tänker även på barnen. Eftersom HD är ett vrak, bestämmer han sig för att hjälpa till att städa undan bevis etc. Därav han är den som handskas med allt detta, drar i alla trådar och snabbt blir misstänkt av polisen (plus hans tidigare historia med LW). Han har tigit som muren för att skydda HD. Det är också möjligt att kompisen JG har blivit inblandad efteråt...

Nu senast när SD blev häktad framkom saker som gjorde att han var tvungen att erkänna vissa omständighet. Dagen efter grips HD, och hon har nu förstått att SD har angett henne. SD gör detta för att försöka få ett mildare straff. HD blir såklart hysterisk och får panik vid själva gripandet, hon vet att det är över...

Detta är iallafall vad jag tror!

Ingen dum teori alls!
Citera
2019-09-01, 20:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja det är lite unikt om ska ta till ett "understatement", jag skulle vilja hävda att det är förbannat unikt att den bedragna hustrun hjälper sin eländiga karlslok till man, han som bedragit henne så fördjävligt med lögner och svek att mörda makens älskarinna, till råga på allt den kvinna som vigde dem, en sådan historia vete fan om ens de klurigaste deckarförfattarna vi har i det här landet skulle kunna knåpa ihop och lyckas med att få den tryckt och inte refuserad som alldeles för overklig i intrigen.

Nervös kan MGK vara för sådant som att tala offentligt men djärv i handlingen så det säger inget om vad MGK egentligen är kapabel till.

Ondskan ser tyvärr djävligt normal ut för det mesta, det sitter ju inte ett Kainsmärke på de som kommer att mörda tyvärr utan de verkar för det mesta helt normala till dådet inträffar, så är det i de flesta fall, finns undantag där varningsklockor ringt sig hesa men ingen lyssnade.

Absolut kan människor med känslor utföra hemska dåd, det utesluter jag inte på något sätt. Jag menade mer att jag inte tror att hon är en Johanna Möller typ.
Det som blir obegripligt är ju exakt det du pekar på.

Att ondskan kan se vanlig ut är skrämmande och sant. Ibland kan man ändå ana att något är galet om man lyssnar noga, men ofta är man kanske inte tillräckligt lyhörd. I detta fall borde det ha ringt några klockor, men människan är ofta ganska godtrogen och vill tro det bästa om människor, vilket inte är fel heller. I de flesta fall stämmer det ju.
Citera
2019-09-01, 20:47
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Lägg ner Trilafon-snacket och ta en Cipramil så kanske du kan tänka bättre sedan.

Lena Wesström utsattes för en brutal och hänsynslös dödsmisshandel av en Gärningsperson med ett då av vederbörande brukat tillhygge, detta blev i sin tur konstaterat av RättsLäkare, vilket du i din tur aldrig kommer att kunna, varken ändra på, eller bortförklara.

På grund av de kraftfulla slagen som Gärningspersonen av då brukat tillhygge inriktat mot Hjärsta-kvinnan's sårbara kroppsytor och framför allt mot offret's ansikte och huvud, resulterade sig dessa kraftfulla slagen till att inre blödningar uppstod, vilket i sin tur var den egentliga huvudorsaken till att Hjärsta-kvinnan senare strax därefter avled.

Du kan vända och vrida på detta ovan sagda här till Fáan och han's Moster besöker dig, men en sak skall du ha väldigt klart för dig, och det är följande sagt, att det här handlar inte om något flum-snack, utan detta är fullständigt allvar och ingenting annat.

Mvh/ @JokerMannen

En allvarlig och brutal misshandel av gängse skrivregler. Eller vad åsyftade du att förtälja med den harangen? Att LW utsatts för grovt våld har väl framfått rätt tidigt efter de hittat henne, än så länge har dock inget officiellt uttaland kommit om den exakta karaktären på det grova våldet, hur det utförts och mot vilka kroppsdelar. Så kanske du borde grogga i dig något fludder om du nästan får stroke av att någon vill uttrycka sig ospecificerat gällande just skadorna.
Citera
2019-09-01, 20:51
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tror bägge är starka men inom olika områden. - En av SD:s starka sidor är som jag uppfattat det en mycket utstuderad manipulation.

Tror inte att HD har så mycket på sitt mordkonto, men det återstår ju att se. - Den 14/15 maj bodde hon sedan c:a tre mån i egen bostad: Söndagen den 13 maj var HD och Si**en på väg mot Ö-bro, efter att över helgen ha företagit en längre cachingtur i Ö-götland. - Loggarna ger ett intryck av harmoni och samförstånd.

Dessförinnan: lör 21 april; c:a tre veckor före mordet, bjuder SD:s mor sin söte, för att inte säga festlige, son på hembakta bullar i V-ås. - SD hade efter en tvådagarskurs tänkt bli skyddsrumssakkunnig inom Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB), men upptäcker (ungefär samtidigt som HD tillsammans med sin mor och syster den 18 april hittar sin sista cache i Aten) att han saknar behörighet. I stället för att fortsätta plugga skyddsrumsfakta går han ut framemot kvällen och letar upp en cache samt hinner i förbifarten också trycka i sig en sliskig hamburgare. - Han synes ensam och övergiven; till råga på eländet har någon också haft fräckheten att offentligt kalla honom Tummetott; dessutom rättat hans felaktiga tidsuppgifter. Han har också anmälts för ofredande och misshandel, låt vara att utredningen betr. misshandel lagts ned i sept. - Hur som helst synes han ha tappat en del terräng.

Eftersom SD "love the smell of FTF in the afternoon" skyndar han sig fre 27 april att fixa em-fika på sitt jobb, innan han rullar i väg mot vildmarken. - HD, däremot, utökar på fm sina kunskaper inom mystlösande och cyklar sedan vidare mot nya burkar; under em byter hon färdmedel till Si**ens bil.

LW kämpar på med sin rehabilitering; hon väljer bort SD:s sällskap och söker sig till nya cachingteam.

Det är nu drygt två veckor fram till mordet.
Att HD umgicks med Si**en över helgen innan mordet, i "harmoni och samförstånd", kan ju varit taktik från HD för att göra SD svartsjuk. Antagligen lyckades det och SD bönade och bad henne komma tillbaka.
Då blev det bestämt att LW måste bort.
Citera
2019-09-01, 20:52
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Sårad och ledsen blir vi alla någon gång, det är nog omöjligt att undvika. De flesta normala människor tänker inte ens tanken att mörda som tur är. Men hur en människa kan bli så svartsjuk och hatiskt att de planerar att mörda en människa utan att söka hjälp och istället väljer att göra det...det är svårt att förstå.

Normala människor kommer aldrig att förstå deras motiv om det nu är som så att de båda har mördat LW, för dem var det nog glasklart men inte för någon annan.

Eller fan vet om det ens var glasklart för dem, det skedde nog i affekt och helt utan konsekvenstänk.
Citera
2019-09-01, 20:54
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Du skrev tidigare att LW vräkt ut sig likt en slampa på sitt instagram för allmänheten och sålunda bjudit ut sig för alla tänkbara män.

Du skrev också att LW på ett mycket fult och egoistiskt sätt utnyttjat sina stackars adoptiv-föräldrar under 8 års tid med syftet att kunna springa ute i skog och mark för att leta burkar.

Du skrev även att LW bjudit ut sig till andra män och även försökt fördärva andras äktenskap genom detta.

Om du inte är en syltrygg så ber jag dig vänligen att förklara detta för mig vad den egentliga anledningen varit till att du tidigare skrivit sådan hemska saker om LW.

Tacksam för svar på dessa frågor Tack !

Mvh/ @JokerMannen

Jag har aldrig skrivit något sådant!!!
Lögnare!!!
Citera
2019-09-01, 20:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Usch! Så fruktansvärt trist för dig. Mitt stora förtroende för dig kommer ingen att någonsin lyckas rubba en mm. Någon har ansett dig som en fara bl.a. just för att vi lyssnar och läser dina tänkvärda inlägg. Du har följt fallet från dag1 och är väl insatt. Du gör inte heller några övertramp så de har ej lyckats anmäla dig heller.
Så då har dom gått på dig på detta vidriga sätt
Det känns djupt kränkande! Jag vet känslan.

Hm, jag tror inte att det är riktigt på det sättet heller.
Mer vill jag inte säga, mer än att jag tror att någon annan kan ha råkat mer illa ut än jag har på detta sätt.
För min del blev det inga direkta hot, bara underliga gåtor som jag skulle lösa och som indirekt kändes obehagliga.
Jag är tacksam för ditt förtroende för mig, och jag hoppas att även andra känner så.

Jag hoppas att den/de som hotat andra i tråden på det mest hemskaste sätt som jag har hört om, får sitt straff. Det finns inget av det som jag råkat ut för som går att jämföra med det., även om jag mådde dåligt hela julen. Det är en spottstyver i jämförelse kan jag säga.

Tyvärr har väl inte bara jag drabbats av det här och det påverkar hela tråden också. Det påverkar hur man vågar yttra sig, vilka man kan lita på och jag har blivit otroligt misstänksam mot tidigare.

Jag kommer inte från att jag misstänker att det är en bläckfisk som har huvudansvaret och bläckfiskens armar har räckt långt över hela Örebro ut i Sverige genom tråden.

För mig är det ingen fara, jag har aldrig varit rädd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in