2019-09-01, 19:47
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ärligt talat är du dum på riktigt?
Trots din enligt egen utsago höga IQ.
Det är ingen som vet nånting.
Det råder förundsersökningssekretss.
Vad JG vetat lär vi kunna läsa om i FUP, då han enligt min källa blivit förhörd flera gånger.

Kan du inte tagga ned lite?

JG kan ha blivit förhörd om vad han vetat om tjafset mellan LW och SD. Alla vittnesmål behöver inte handla om själva gärningen i sig. Där finns nog olika uppgifter om vad som förevarit, om nu folk i tråden uppgivit att LW ska ha blivit hotad och trakasserad så har nog något antal även uppgivit så i förhör (även om detta inte kan styrkas så är det väl en möjlig motivbild om hon berättat så inför gemensamma bekanta) . Det är väl inte jättevanligt att folk mördas inför publik utanför typ gängkriminella kretsar.
Citera
2019-09-01, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det finns större anledning att i detalj undersöka vad en person som närmast maniskt försvarar en mördare har dolt i bagaget.
Varför skulle JG försvara SD så frenetiskt om han inte själv är inblandad på ett hörn?

Stämmer det att JG har något slags lednings-/samordningsfunktion inom Missing People i Örebro?

Hur går det med din forskning?

Var han inte från staterna han med? 😉
Citera
2019-09-01, 20:00
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Den postaren skrev att h*n arbetar på samma avdelning som HD,
beskrev bland annat att "HD jobbar på om än hon är krasslig, hon
är en stöttepelare här på avdelningen", med mera.

Postaren skrev omväxlande på svenska och engelska, kanske för
att övriga arbetskamrater ej skulle kunna lista ut dennes/ dennas
identitet?

Den käre Potomac.
Som alltid brukade komma in och försvara Hanna, väldigt ihärdigt.
Som också berättade att Hanna visst jobbade både måndagen den 14 maj och tisdagen den 15 maj.
Vi är ett flertal postare som den senaste veckan ställt frågor till hen, men än så länge har denne inte svarat.

Intressanta tidsangivelser, såhär iefterhand...

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Potomac
Maybe I should clear things. Jag vet inte HDs schema för de aktuella dagarna i May 2018. Jag vet att INGEN var sjuk eller borta de dagarna av sjuksköterskorna. We keep track of allt sådant helt analogt på expeditionen. Fn har vi kvar allt sådant sedan mars 2019, så det är nog time to throw some old papers again I think. If you want proof now om maj 2018, you'll probably have to contact HR, but you'll probably won't get anything from them.
Men om du vill kan du ju lita på TiNi om larm och annat.

Citat:
Citat:
Låt mig hjälpa till att friska upp ditt minne. Du har själv satt det på pränt vid tidpunkten då du sade dig ha tillgång till de uppgifterna där intygade när Hanna jobbade:

”Hanna worked according to schedule. No sic leave:
May 5:14-22
May 6: 7-16
May 9: 7-16
May 10: 14-22
May 14: 14-22
May 15: 7-16
Källa: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

”She worked accoring to schedule. That is almost exactly every second weekend.”
May 10: 14-22
May 14: 14-22
May 15:7-16”
Källa: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

”Hanna worked all their shifts during the current period. The Monday was additionally in addition to the regular schedule. She was asked to work extra”

Citera
2019-09-01, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, inte riktigt så.
Allt är bara misstankar men misstänker dock att någon/några har utgett sig i tråden för att vara på "ena sidan", men i själv verket varit på andra.

Att det kan ha varit flera som typ samarbetat och bollat olika uppgifter mellan sig och fiskat. Tyvärr kan jag fallit i den tron att någon "opålitlig" var pålitlig. Det är en teori jag har av flera.

Jag är mycket glad för att jag inte har lämnat några uppgifter till någon endaste om något. Varken då eller efter. Det hade varit väldigt jobbigt med tanke på vad som hänt i tråden.

Så det jag kan anklagas för att jag varit naiv och trott gott om personer i tråden.
Det kommer inte att hända lika lätt i framtiden.
Jag är ledsen över att det finns så ondsinta människor som kan skada andra på detta sätt.

Usch! Så fruktansvärt trist för dig. Mitt stora förtroende för dig kommer ingen att någonsin lyckas rubba en mm. Någon har ansett dig som en fara bl.a. just för att vi lyssnar och läser dina tänkvärda inlägg. Du har följt fallet från dag1 och är väl insatt. Du gör inte heller några övertramp så de har ej lyckats anmäla dig heller.
Så då har dom gått på dig på detta vidriga sätt
Det känns djupt kränkande! Jag vet känslan.
Citera
2019-09-01, 20:03
Medlem
Draifoss avatar
Citat:

Vad JG vetat lär vi kunna läsa om i FUP, då han enligt min källa blivit förhörd flera gånger.
Ja, nu är det tydligen strikt förunderssökningssekretess som gäller sedan i onsdags:
– Vi har lagt locket på och ingen polis uttalar sig om utredningen, säger Lars Bergman, chef på utredningssektionen.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2019-09-01 kl. 20:05.
Citera
2019-09-01, 20:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Nej precis ingen av oss vet någonting. Det är därför jag frågar skribenten hur hen vet att polisen anser att JG vet något om mordet.

Varför lägger du dig i min fråga till skribenten? Jag vill veta hur hen vet att "Polisen menar att JG visste vem mördarna var". Vet du svaret kanske? Har polisen gått ut med ett sådant statement?
Citera
2019-09-01, 20:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja det borde vara mer intressant att granska de som är skyldiga och vet detaljer om vad som hänt..

Så bra. Granska de häktade då. JG är i nuläget att anse som oskyldig eftersom han inte är anhållen.
Citera
2019-09-01, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tar inte ansvar för vad du har
gjort för osmarta tolkningar av vad jag
skrivit.
Det är upp till dig.

Du skrev tidigare att LW vräkt ut sig likt en slampa på sitt instagram för allmänheten och sålunda bjudit ut sig för alla tänkbara män.

Du skrev också att LW på ett mycket fult och egoistiskt sätt utnyttjat sina stackars adoptiv-föräldrar under 8 års tid med syftet att kunna springa ute i skog och mark för att leta burkar.

Du skrev även att LW bjudit ut sig till andra män och även försökt fördärva andras äktenskap genom detta.

Om du inte är en syltrygg så ber jag dig vänligen att förklara detta för mig vad den egentliga anledningen varit till att du tidigare skrivit sådan hemska saker om LW.

Tacksam för svar på dessa frågor Tack !

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-01, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det finns större anledning att i detalj undersöka vad en person som närmast maniskt försvarar en mördare har dolt i bagaget.
Varför skulle JG försvara SD så frenetiskt om han inte själv är inblandad på ett hörn?

Stämmer det att JG har något slags lednings-/samordningsfunktion inom Missing People i Örebro?

Hur går det med din forskning?
Med tanke på sista dagarnas uppdämda stämning kan här nog finnas några som kanske är oroliga av en eller annan anledning. Kanske även någon som delat med sig av sitt ”lördagsgodis” tex. Kanske en och annan hållhake.
Citera
2019-09-01, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det kommer att fortsätta på det viset även om nu MGK blir häktad på "sannolika skäl" om en vecka, tongångarna bland de ledande i tråden kommer att fortfarande försöka få MGK,s roll till att vara något helt annat än vad Hiding och utredarna säger och visar med sitt agerande.

Men vi andra får väl se vad som händer om en vecka, blir det "sannolika skäl" även på MGK då djävlar har vi ett riktigt intressant fall.

Svartsjuka och avund är inte att leka med liksom

Sårad och ledsen blir vi alla någon gång, det är nog omöjligt att undvika. De flesta normala människor tänker inte ens tanken att mörda som tur är. Men hur en människa kan bli så svartsjuk och hatiskt att de planerar att mörda en människa utan att söka hjälp och istället väljer att göra det...det är svårt att förstå.
Citera
2019-09-01, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Så bra. Granska de häktade då. JG är i nuläget att anse som oskyldig eftersom han inte är anhållen.

Det bestämmer väl inte du.
Var och en här i tråden får väl diskutera vem dom vill, utan att du skall ha med det att göra.
Om några vill diskutera JG så får dom såklart göra det.
Bry dej inte om deras diskussion om den stör dej.
Citera
2019-09-01, 20:15
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det är ju konstigt att man byter till A*ndersson, som är så vanligt.
Och det var detta som du nu skriver som jag minns nu och någon spekulerade i att det kanske var något med fadern som kunde vara anledningen.

Jag har inte lagt så stor vikt vid denna fråga, även om jag är nyfiken. Troligen kom vi inte längre än så med förklaringar i tråden?

Ursäkta att jag inte har svarat trots att det var länge sedan du skrev detta inlägg. Jag har inte hunnit läsa ikapp och finner tråden rörig ju nu.

Tack för att du tar dig tid att gräva fram dessa hårdfakta.

Inte behöver du be om ursäkt för att du inte kommenterat mitt inlägg. Jag fick en trevlig överraskning (efter söndagsfika med släkten) då jag vid hemkomsten läste ikapp tråden och fann ditt vänliga och uppmuntrande svar

Nej, vi får förmodligen ingen förklaring till SD:s brors sonnamnsbyte.

Tack notknapparen för ditt osvikliga engagemang i tråden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in