2019-09-01, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Fullt möjligt scenario som du beskriver. Det enda som möjligen inte riktigt passar in är att man idag anser att man har starkare bevis mot SD, som enligt ditt scenarion bara bara städat, än mot HD som i så fall skulle vara den som utfört mordet.

Men NFC analyser av blod, DNA, hårstrån etc kan naturligtvis hittar mer spår efter städaren än efter mördaren.

Jag skulle vilja lägga till i din beskrivning att LW kanske inte dog av HDs misshandel utan till slut mördades av SD - ströps? - som kom dit och såg katastrofen och avslutade.
Då faller bitarna mer på plats - två förövare, oplanerat, affekt, gemensam hemlighet.
Det fetade. Precis det jag tänkte... Om det är SD som försökt ”städa” undan bevis, så borde han avsätta mer spår, samt att han också var på brottsplatsen vid tiden för mordet precis som HD. Om SD har tagit på sig allt detta, så borde ju bevisen se starkare ut mot just honom till en början...

Det är möjligt att HD inte lyckades själv slå ihjäl LW, utan att hon fick hjälp av SD på slutet...

För SD lär inte ha gjort något för att försöka stoppa situationen. Sen om det beror på chock, eller att han tyckte LW förtjänade det, eller att han kanske inte hann förhindra det förrän skadan redan var skedd, det vet vi såklart inte...

Men visst, det är inte helt osannolikt att SD ”avslutade” jobbet så att säga. Men jag tror inte att LW dog till följd av att hon blev strypt, jag tror hon dog av det kraftiga övervåld som riktades mot hennes huvud och ansikte!

Det sistnämnda håller jag med dig om... Väl talat!
Senast redigerad av Manda96 2019-09-01 kl. 19:28.
Citera
2019-09-01, 19:23
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Det är det att polisen menar att JG vet vem som mördade LW.
JG var nära vän med SD och HD och även med LW.
JG har dessutom agerat på ett häpnadsväckande sätt, genom att ringa runt tlll deras andra gemensamma vänner och försökt tysta ner det de visste om SD relation med LW. Dessutom ska JG enligt uppgift bestämt att missing people inte skulle leta efter LW.
Utöver detta ska JG sjukskrivit sig två veckor efter mordet på LW och kurat ensam i sommarstugan, ställt upp och hämtat SD och HD på flygplatsen, lånat ut en bil till SD, och tydligen hotat folk i tråden här...
Inte att förglömma, så tog JG dessutom avstånd från LW och ignorerande henne och behandlade henne som luft sista tiden hon levde, men han var först att på sociala medier skriva ”Vila i frid softis” när media skrev att en död person hittats, och det gjorde han innan det konstaterats att det var Lena som hittats...

Jag vet inte men nog är det lite märkligt beteende, jag tror nog att han vet mer än han vill veta..frågan är varför han inte står upp för sanningen och hjälper mördare bara för att de råkar vara hans vänner??
Undrar inte du?

Jag undrar också!
Kan även JG varit en försmådd älskare? SD hade ju skrivit i något forum i stil med ”Lena var oskicklig i sin kontakt med män”.
Kan Lena ha varit oskicklig även med JG och att det uppdagats av de båda männen att hon haft en flirt med dem båda om än kanske inte exakt samtidigt?
Förlåt Lena om detta framstår som illa, det är inte min mening. Jag försöker bara klura på varför JG vänt dig ryggen medans han så tydligt sträckt ut handen till SD och HD samt varför han febrilt försöker tysta folk.
Citera
2019-09-01, 19:24
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Ja du kan ha rätt.
Förstår jag dig rätt att du tror att SD är drivande och HDs skuld med sekundär och framtvingad av SD? Att de inte är lika starka spelare?
Tror bägge är starka men inom olika områden. - En av SD:s starka sidor är som jag uppfattat det en mycket utstuderad manipulation.

Tror inte att HD har så mycket på sitt mordkonto, men det återstår ju att se. - Den 14/15 maj bodde hon sedan c:a tre mån i egen bostad: Söndagen den 13 maj var HD och Si**en på väg mot Ö-bro, efter att över helgen ha företagit en längre cachingtur i Ö-götland. - Loggarna ger ett intryck av harmoni och samförstånd.

Dessförinnan: lör 21 april; c:a tre veckor före mordet, bjuder SD:s mor sin söte, för att inte säga festlige, son på hembakta bullar i V-ås. - SD hade efter en tvådagarskurs tänkt bli skyddsrumssakkunnig inom Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB), men upptäcker (ungefär samtidigt som HD tillsammans med sin mor och syster den 18 april hittar sin sista cache i Aten) att han saknar behörighet. I stället för att fortsätta plugga skyddsrumsfakta går han ut framemot kvällen och letar upp en cache samt hinner i förbifarten också trycka i sig en sliskig hamburgare. - Han synes ensam och övergiven; till råga på eländet har någon också haft fräckheten att offentligt kalla honom Tummetott; dessutom rättat hans felaktiga tidsuppgifter. Han har också anmälts för ofredande och misshandel, låt vara att utredningen betr. misshandel lagts ned i sept. - Hur som helst synes han ha tappat en del terräng.

Eftersom SD "love the smell of FTF in the afternoon" skyndar han sig fre 27 april att fixa em-fika på sitt jobb, innan han rullar i väg mot vildmarken. - HD, däremot, utökar på fm sina kunskaper inom mystlösande och cyklar sedan vidare mot nya burkar; under em byter hon färdmedel till Si**ens bil.

LW kämpar på med sin rehabilitering; hon väljer bort SD:s sällskap och söker sig till nya cachingteam.

Det är nu drygt två veckor fram till mordet.
Citera
2019-09-01, 19:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vem sjutton vet, men det är totalt unikt i min föreställningsvärld att ta in att de skulle ha samarbetat.

Nu verkar ändå HD inte ligga i paritet med Johanna Möller (vad jag gissar). Och inte verkar hon iaf vara lika lättmanipulerad som Knutbypastorns "redskap" (som jag inte mins namnet på). Men jag vet för lite om HD för att begripa vad hon kan vara kapabel till.

Tror dock inte att hon som verkade så nervös på eventet att hon tappade tråden och darrade lite på rösten kan vara en kallhamrad psykopat. De blir inte nervösa på det sättet inför en publik.

Det är skönt att det rör på sig i fallet ändå, och att L*enas familj och vi andra kanske får ett svar som blir lite begripligare.

Man vill ju inte att ondskan ska blåstirra en in i ögonen direkt från grannens trevliga familj. Helst vill man att de krupit fram från under en sten och man ser att det är ett ormbo de kommer från...

Ja det är lite unikt om ska ta till ett "understatement", jag skulle vilja hävda att det är förbannat unikt att den bedragna hustrun hjälper sin eländiga karlslok till man, han som bedragit henne så fördjävligt med lögner och svek att mörda makens älskarinna, till råga på allt den kvinna som vigde dem, en sådan historia vete fan om ens de klurigaste deckarförfattarna vi har i det här landet skulle kunna knåpa ihop och lyckas med att få den tryckt och inte refuserad som alldeles för overklig i intrigen.

Nervös kan MGK vara för sådant som att tala offentligt men djärv i handlingen så det säger inget om vad MGK egentligen är kapabel till.

Ondskan ser tyvärr djävligt normal ut för det mesta, det sitter ju inte ett Kainsmärke på de som kommer att mörda tyvärr utan de verkar för det mesta helt normala till dådet inträffar, så är det i de flesta fall, finns undantag där varningsklockor ringt sig hesa men ingen lyssnade.
Citera
2019-09-01, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Mjo, förhoppningsvis kommer vi få klarhet i allt detta tids nog... Vem är EGT?

JM (JokerMannen) ska du inte lyssna på! Han leker bara en massa här i tråden, han är inte mer insatt än någon annan, även om vissa fått för sig det...
Jag vet förstås inte om man kan lita på någon här i tråden, gäller även de där två, men de har båda släppt en del spännande info som visat sig stämma. Den kanske bara kommer från tråden eller tidningar, men.... EGT (EnGodTanke) är bekant m SD och HD enligt egen uppgift. De ( EGT är två) skrev att de hade svårt att få in SD i tidsfönstret och MV (MoralensVäktare, som jag finner trovärdig) skrev att polisen provsprungit flyktsträckan, så det ligger nog ngt i det.
FuPt får berätta hur det låg till!
Tips! OM du irriterar dig på ngn så scrolla förbi hen bara. Jag gjorde en BATfil för att igga, men den är jobbig och primitiv och gör så att när ngn skriver namnen på dem jag iggar, rensas de inläggen också bort.
Citera
2019-09-01, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är väl att ge en falsk bild av det som utspelat sig mellan SD HD och LW. Byter ni leendena till flera års knullanden som knappast går att misstolka som att hon inte var intresserad. (bortsett från er då)
Jag är benägen att hålla med dig! Det blev ett konstigt inlägg och som du skriver att det var något annat än leende Du har helt rätt snörveln.
Citera
2019-09-01, 19:36
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, jag har länge retat mig på de svar
jag har fått när jag har spekulerat om HD.
Typ: ”Nej, det kan jag inte tänka mig.
Hon är säkert hjärntvättad och kuvad
av SD. Ett stackars offer.”
Det finns så många konton här som bara
vill se det bästa hos alla. Det ger säkert
en vacker och trygg världsbild men det
är en illusion.
Och det löser inga mord.
Oerhört provocerande trångsynthet. Det är samma gäng tanter som blir upprörda om man nämner att LW hade ett aktivt sexliv.
Det är så trångt att om HD döms för mordet kommer dom tjata till dödagar om att det är SD som tvingat henne.
Citera
2019-09-01, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, inte riktigt så.
Allt är bara misstankar men misstänker dock att någon/några har utgett sig i tråden för att vara på "ena sidan", men i själv verket varit på andra.

Att det kan ha varit flera som typ samarbetat och bollat olika uppgifter mellan sig och fiskat. Tyvärr kan jag fallit i den tron att någon "opålitlig" var pålitlig. Det är en teori jag har av flera.

Jag är mycket glad för att jag inte har lämnat några uppgifter till någon endaste om något. Varken då eller efter. Det hade varit väldigt jobbigt med tanke på vad som hänt i tråden.

Så det jag kan anklagas för att jag varit naiv och trott gott om personer i tråden.
Det kommer inte att hända lika lätt i framtiden.
Jag är ledsen över att det finns så ondsinta människor som kan skada andra på detta sätt.
Ah, då är jag med dig. Tror säkert det stämmer och måste vara en utmärkt strategi att göra.
Tråkig känsla att känna sig naiv el blivit utnyttjad. Där är jag själv nu fast detta är med hantverkare som utnyttjat min generositet. Det blir en fight från mig!
Citera
2019-09-01, 19:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej det är långt ifrån säkert att han visste att hans vänner är mördare. Människor vägrar ibland se det självklara, av olika anledningar som jag inte orkar gå in på nu. Kort och gott vill man inte tro att ens familj/vänner är kapabla till sådan ondska.

Var har det framkommit att polisen menar att JG haft kunskap om mordet?

Ärligt talat är du dum på riktigt?
Trots din enligt egen utsago höga IQ.
Det är ingen som vet nånting.
Det råder förundsersökningssekretss.
Vad JG vetat lär vi kunna läsa om i FUP, då han enligt min källa blivit förhörd flera gånger.
Citera
2019-09-01, 19:39
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, det blir väldigt intressant att få veta
vad de ansåg sig ha för motiv.

Motiv är ju en lyx för överklassen enligt LGWP men det är klart att motivet betyder allt i ett sådant här fall, problemet är väl att när man väl får reda på vad de ansåg att de hade för motiv för att döda LW så undrar man troligen "hur fan tänkte dom?", motivet blir endast logiskt för de som utfört gärningen inte för någon normal person.
Citera
2019-09-01, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du tyckte det var ok att kritisera LW men nu tycker du inte det är ok att kritisera JG.
Vem av dem är mest oskyldig?

Ja det borde vara mer intressant att granska de som är skyldiga och vet detaljer om vad som hänt..
Citera
2019-09-01, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Tvärt om är det LW som inte ville mer efter att SD lämnat fru o barn för henne.. För att HD skulle ta honom tillbaka krävde hon att LW skulle försvinna.. Min spekulation från dag ett ungefär

Tänker precis så, hon krävde mycket för att ta honom tillbaka, grävde en grop för andra hon själv föll i..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in