Citat:
Ursprungligen postat av
Fröken_Sverige
Nej, absolut inte! Jag tror inte åklagaren skulle riskera sin karriär på något sådant dumt. Utan hon VET att HD är skyldig till mord. Hon sökte inte ens på några alternativa rubriker. Det tyder på de bevis och indicier hon har idag är STARKA.
Snarast är det väl så att hon sökte häktning för Skäligen misstänkt för att det är den lägre graden som är lättare att få igenom. Kanske balanserade hon mellan det och Sannolika skäl, men valde det tryggaste för att få henne häktad så att de kunde arbeta i ro och få snabbare tillgång till svar hos NFC.
Jag är övertygad om att även HD - i en eller annan form är delaktig i mordet. Annars hade hon inte sökt häktning för mord. Eller hon kanske till och med den som har initierat dådet.
Nå, vi kan inget annat än att vänta nu.
Det var HD som skrek och bråkade. Inte poliserna. De hade antagligen starka skäl att ingripa med bestämdhet. Det kan till och med vara så att SD eller någon annan sagt att det fanns stor risk att hon skulle skada/döda sina barn och sig själv.
Det verkar högst sannolikt att HD har utsatt sina barn för att blir barn till en eller två mördare. Det är inte Polisen som tagit de val som HD och SD tagit. Det är de själva.
By the way: Går det att skriva till dig nu? Har försökt i flera dagar.
Det har ju varit helt kaotiskt i tråden och har inte haft tid att varken läsa ikapp eller rensa

.
Jag har ju aldrig trott på inblandning av någon mer, så det känns ganska omtumlande (och sorgligt) att HD kan ha varit med om mordet på ett mer medvetet plan.
Om hon är skyldig så är det klart att det kan finnas en risk för barnen.
Samtidig har jag svårt att tänka mig att hon varit inblandad på det sätt som SD har. Hon verkade påtaglig nervös vid ett upptädande på något event där hon skulle tala inför publik.
Det visar att hon iaf inte saknar känslor som rädsla för att göra bort sig till skillnad från SD som verkar
sakna känslor för att skämmas.
Valet av de extremt dåliga mordplatsen avslöjar att mordet inte kan vara väl planerat. Hur två personer samtidigt plötsligt få för sig att göra "slag i saken" en måndag kväll känns som att det måste ha hänt något strax innan, att HD också har blivit inlurad i något som hon inte visste att det skulle sluta så här illa.
Kanske har SD haft kontakt med LW med viljan om att ses, och HD har fått nys om det? SD förklarar med sina vanliga "slirningar" på sanningen att LW inte låter honom vara ifred. Han får spel och HD luras in att nu får det tamejsjutton ta slut. Vi får gå ner och prata allvar med henne... och det spårar ur.
Nej, det tar sååå mycket emot det här.