2019-09-01, 17:57
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Efter att i 15,5 månader mestadels ha sett
HD som en stackars kuvad kvinna, ett
offer, så tror jag att vi måste tänka om en
hel del.

Uppenbarligen så behövs det nog ett nytänk för en hel del av de som hänger i den här tråden, jag har aldrig sett MGK som en på något vis kuvad kvinna, snarare har jag fått intrycket att hon har lite skinn på näsan och inte låter sig styras i räta fåror.
Citera
2019-09-01, 17:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon måste insett direkt vad polisen skulle hitta i bostaden. SD kanske hade avbördat sig vissa saker oxå. Han visste han var eftersökt.

Frågan är vad han sparat på som kan flyttas.
Citera
2019-09-01, 17:59
Medlem
Att det skulle vara två gärningsmän som tillsammans bestämmer sig att mörda LW har jag mycket svårt att tro. Känns mer som att person 2 enbart hjälpt till med städning efteråt. Märkligt därför att båda är häktade för mord. Tyvärr så tror jag inte att vi kommer att få se någon fällande dom för själva mordet. Polisiärt i det närmaste uppklarat men omöjligt att binda MGM och MGK till gärningen. Möjligen att man kan få dem dömda för delaktighet i städningen men inte som gärningsmän.
Citera
2019-09-01, 18:01
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Har nu kollat igenom alla inlägg av TinnaNinna85 men inget är på engelska.
Att det ibland ser ut som två eller flera delar på ett konto och att de är arbetskamrater med MGM2.

”Potomac” tror jag kontot heter som har
skrivit på svengelska.
Citera
2019-09-01, 18:03
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Kanske, vet inte. Jag tänker att rubriceringen kan vara ett taktiskt verktyg av åklagaren för att "köpa" mer utredningstid, men visst tänker jag att de borde ha på fötterna om det är så som AB skrev att de anser sig ha Sannolika på HD med. Jag tänker väl mest på döttrarna och tycker det vore hemskt tragiskt om HD är skyldig till mer än medhjälp och/eller skyddande av brottsling.

Nej, det tor jag inte, lättare att få till en häktning på "skälig misstanke" på t.ex skyddande av brottsling, behövs ju inte så djävla mycket för att visa på någon form av skydd, tvetydiga förhör, motsägelser m.m.

De går "all in" för mord för att de är säkra på sin sak, ska man nu tro Aftonbladet så menade Hiding att de redan hade tillräckligt för "sannolika skäl" för mord och inget annat.

Döttrarna har fått ett rent helvete och jag hoppas att de åtminstone får vara hos deras morföräldrar som enligt hur jag ser det redan har fått dragit ett tungt lass för ungarnas väl och ve.
Senast redigerad av Reimer 2019-09-01 kl. 18:19.
Citera
2019-09-01, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fasiken.

Jag vet knappt hur jag ska skriva det här, vill inte förstöra för någon oskyldig, men inte heller vara för otydlig.

Jag har sedan december fått små pusselbitar i mitt pusslande om vad som hände mig, när "blixten slog ner".

För mig kom det som en chock, jag VET att jag inte yppat till någon endaste person något av det jag fått delgivit. Inte ens till mina nära. Därför kunde jag efter att ha rannsakat mig känna mig ganska säker på att jag personligen inte svikit eller gjort något sådant fel.

En teori som jag har haft är att jag starkt misstänker att ett eller flera konton gått under falsk flagg och har alltså del i det som hände.
Den eller dessa personer har vad jag gissar fiskat på ett väldigt slugt sätt genom att skicka och ta emot pm från användare.
Detta kan enligt min misstanke ha skett på ett indirekt sätt, dvs inte enbart genom direkt kontakt mellan två konton utan flera konton inblandade. Tredje part har drabbats.

På det viset kan anonyma användare på flashback som har koppling till de inblandade fått sin identitet avslöjade.

Förutom att jag undrar över om mitt konto eller en annan persons konto har blivit kapade är detta en teori som jag undrar över är det som hände mig.

Jag har tyvärr misstankar om några konton som kan segla under falsk flagg. Du/ni vet själva vilka ni är.

Det har inte handlat om att jag har lämnat ut uppgifter till någon, utan det har handlat om att jag förmodligen naivt litat på skribenter vilket jag har förmedlat till andra som i sin tur litat på mitt omdöme.

Jag har verkligen försökt att få svar på vad som har hänt, men allt jag fick till svar var kryptiska gåtor som var skrivna på ett sätt som jag aldrig blev klok på. Jag försökte få svar genom att fråga om och om igen, men kontot var som helt personlighetsförbytt.
.
Jag fick aldrig svar på frågan vad som menades med "what goes around, comes around" (något liknade).

Kanske kommer svaret i en kommande FUP. Jag hoppas det!

Jag hoppas att om någon hotat någon skribent som på något sätt har fått sin identitet avslöjad, så får den personen stå till svars för det.

Detta mordfall har visat sig vara fullt av otäcka vändningar, vilket man absolut inte ska tysta ner. Det är oerhört viktigt att ta sådan hot på allvar. En människa har ändå blivit mördad, och den misstänkta gm har visat flera sidor som kan tyda på allvarlig personlighetsstörning av sådan art som är otäck.

Det är inte en lek att skicka meddelanden som kan tolkas som hot till människor för att de ska förstå att deras identitet är avslöjad och att de inte ska yppa något på flashback.
Låter obehagligt. Menar du att bakom olika nick finns samma person men att något då skrivit till dig med typ info och sen invaggat dig att tro att ni är på samma sida? Luskat också kanske?
Citera
2019-09-01, 18:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Nej, absolut inte! Jag tror inte åklagaren skulle riskera sin karriär på något sådant dumt. Utan hon VET att HD är skyldig till mord. Hon sökte inte ens på några alternativa rubriker. Det tyder på de bevis och indicier hon har idag är STARKA.

Snarast är det väl så att hon sökte häktning för Skäligen misstänkt för att det är den lägre graden som är lättare att få igenom. Kanske balanserade hon mellan det och Sannolika skäl, men valde det tryggaste för att få henne häktad så att de kunde arbeta i ro och få snabbare tillgång till svar hos NFC.

Jag är övertygad om att även HD - i en eller annan form är delaktig i mordet. Annars hade hon inte sökt häktning för mord. Eller hon kanske till och med den som har initierat dådet.

Nå, vi kan inget annat än att vänta nu.

Det var HD som skrek och bråkade. Inte poliserna. De hade antagligen starka skäl att ingripa med bestämdhet. Det kan till och med vara så att SD eller någon annan sagt att det fanns stor risk att hon skulle skada/döda sina barn och sig själv.

Det verkar högst sannolikt att HD har utsatt sina barn för att blir barn till en eller två mördare. Det är inte Polisen som tagit de val som HD och SD tagit. Det är de själva.

By the way: Går det att skriva till dig nu? Har försökt i flera dagar.

Det har ju varit helt kaotiskt i tråden och har inte haft tid att varken läsa ikapp eller rensa .

Jag har ju aldrig trott på inblandning av någon mer, så det känns ganska omtumlande (och sorgligt) att HD kan ha varit med om mordet på ett mer medvetet plan.

Om hon är skyldig så är det klart att det kan finnas en risk för barnen.

Samtidig har jag svårt att tänka mig att hon varit inblandad på det sätt som SD har. Hon verkade påtaglig nervös vid ett upptädande på något event där hon skulle tala inför publik.

Det visar att hon iaf inte saknar känslor som rädsla för att göra bort sig till skillnad från SD som verkar
sakna känslor för att skämmas.

Valet av de extremt dåliga mordplatsen avslöjar att mordet inte kan vara väl planerat. Hur två personer samtidigt plötsligt få för sig att göra "slag i saken" en måndag kväll känns som att det måste ha hänt något strax innan, att HD också har blivit inlurad i något som hon inte visste att det skulle sluta så här illa.

Kanske har SD haft kontakt med LW med viljan om att ses, och HD har fått nys om det? SD förklarar med sina vanliga "slirningar" på sanningen att LW inte låter honom vara ifred. Han får spel och HD luras in att nu får det tamejsjutton ta slut. Vi får gå ner och prata allvar med henne... och det spårar ur.

Nej, det tar sååå mycket emot det här.
Citera
2019-09-01, 18:07
Medlem
Citat:
Vad har jag skrivit som har riktat ögonen
på MH?

Det var exakt vad som hände alla fall och just därför bad dig kolla vad du själv skrivit...nu får du fundera utifrån hur andra kan ha tänkt, inte som du själv tänker...
Citera
2019-09-01, 18:11
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det har ju varit helt kaotiskt i tråden och har inte haft tid att varken läsa ikapp eller rensa .

Jag har ju aldrig trott på inblandning av någon mer, så det känns ganska omtumlande (och sorgligt) att HD kan ha varit med om mordet på ett mer medvetet plan.

Om hon är skyldig så är det klart att det kan finnas en risk för barnen.

Samtidig har jag svårt att tänka mig att hon varit inblandad på det sätt som SD har. Hon verkade påtaglig nervös vid ett upptädande på något event där hon skulle tala inför publik.

Det visar att hon iaf inte saknar känslor som rädsla för att göra bort sig till skillnad från SD som verkar
sakna känslor för att skämmas.

Valet av de extremt dåliga mordplatsen avslöjar att mordet inte kan vara väl planerat. Hur två personer samtidigt plötsligt få för sig att göra "slag i saken" en måndag kväll känns som att det måste ha hänt något strax innan, att HD också har blivit inlurad i något som hon inte visste att det skulle sluta så här illa.

Kanske har SD haft kontakt med LW med viljan om att ses, och HD har fått nys om det? SD förklarar med sina vanliga "slirningar" på sanningen att LW inte låter honom vara ifred. Han får spel och HD luras in att nu får det tamejsjutton ta slut. Vi får gå ner och prata allvar med henne... och det spårar ur.

Nej, det tar sååå mycket emot det här.

Eller du kanske får tänka om helt, MGK kan ju vara den nya Johanna Möller som ligger bakom allt, det vet vi ju inte men eftersom Hiding och utredarna tydligen går fullt ut på att det är mord och inget annat som hon ska häktas för så verkar det ju inte som om lilla MGK är en ängel i förklädnad.

Jag tror inte att det är så djävla illa, förhoppningsvis är Johanna Möller unik i sin djävla ondska men det går inte att räkna bort än.
Citera
2019-09-01, 18:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Uppenbarligen så behövs det nog ett nytänk för en hel del av de som hänger i den här tråden, jag har aldrig sett MGK som en på något vis kuvad kvinna, snarare har jag fått intrycket att hon har lite skinn på näsan och inte låter sig styras i räta fåror.

Ja, jag har länge retat mig på de svar
jag har fått när jag har spekulerat om HD.
Typ: ”Nej, det kan jag inte tänka mig.
Hon är säkert hjärntvättad och kuvad
av SD. Ett stackars offer.”
Det finns så många konton här som bara
vill se det bästa hos alla. Det ger säkert
en vacker och trygg världsbild men det
är en illusion.
Och det löser inga mord.
Citera
2019-09-01, 18:12
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Finns det trovärdiga källor på detta nu eller är det hämtat från artikeln om sedan togs bort? Finns uppgift i tråden att HD var likgiltig när hon hämtades.

Ett kort citat från den raderade artikeln. Mycket trovärdigt i mina ögon.

"Det höga skriket skar så högt genom det idylliska bostadsområdet att de gick och tittade till barnen: det ena lekte, det andra satt framför en skärm. Istället kom skriket från deras granne – som greps misstänkt för mordet på trebarnsmamman Lena Wesström under onsdagen.
– Vår granne gjorde sånt motstånd, skrek och försökte komma undan, berättar den här personen för NA några timmar efter händelsen, tydligt påverkad av de otäcka scenerna, berättar snabbt för att få med allt. – Men polisen satte på handklovar och sedan åkte de iväg, och nu vet man inte vad man ska tänka - man känner sig inte riktigt trygg, säger grannen.”

Sidan som är borttagen hade adressen www.na.se/artikel/vittne-till-dramatiska-gripandet-var-granne-gjorde-motstand-skrek-och-forsokte-komma-undan
Citera
2019-09-01, 18:13
Medlem
Citat:
Efter att i 15,5 månader mestadels ha sett
HD som en stackars kuvad kvinna, ett
offer, så tror jag att vi måste tänka om en
hel del.
Eller bara litet längre? HD kanske har blivit helt knäckt av otrohet och skilsmässa, ätit för mycket lugnande och lurats ut av SD? Skulle kunna vara en tablett+alkoholpåverkad HD som bägaren såg efter mordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in