2019-09-01, 15:09
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det där kommer bli intressant att få hum om vad som stämmer. Man skulle kunna hävda att hon inte skulle skrika som skyldig, men det beror ju på. Det omvända gäller nog också. Polisen kanske vet. Har hon blivit lurad bigtime av SD all denna tid så kan man förstå om hon skriker. Likaså om de haft en ök som han brutit när han åkte dit. Vad vet man.

Om hon skrek för att SD lurat henne och polisen nu avslöjat honom borde hon väl skrika när han greps...?
Nu skrek hon, gjorde motstånd och försökte till och med fly när polisen skulle gripa henne.

Det framstår som en akut krisreaktion av en labil personlighet på en verklighet som man helt enkelt inte vill ta in.
Hon ville fortsätta förneka och leva som sista 15 månaderna. Nu kommer verkligheten ikapp och det vill hon absolut inte. Hon kanske också inser att hon inte kommer att kunna stå emot i polisförhör under häktning - något som många av oss inte heller skulle klara av.

En ostraffad person med harmoniskt lugn, rent samvete och trygghet i att det inte finns några dolda bevis skulle nog inte reagera så här.
Om det sedan mest är hennes nerver som flippar ut eller hennes dåliga samvete är naturligtvis omöjligt att avgöra.
Citera
2019-09-01, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nu när båda två sitter bakom lås o bom, och Åkl har lagt fram vissa bevis, för rätten, som starkt pekar på att båda två har med detta att göra, så kan vi nog med ganska hög säkerhet känna oss lugna över att rätt personer sitter häktade.

MEN.... Vad kam då Motivet vara?
Varför gjorde dom detta?

Personligem så tror jag att HD är den som ligger bakom detta.

Men frågan för mig är - Varför?

Har nån i tråden någon id'e?

HD var sårad förnedrad svartsjuk hatisk hämndlysten ja allt man kan tänka sig efter att hennes man SD, hade haft ett förhållande med LW i sju år.
Hon har starkast och störst motiv.
Citera
2019-09-01, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det är tillåtet att tänka själv.
Auktoriteten JM anger fel färg på pillren enligt en mer tillförlitlig skribent.
JM har alltså indirekt uppgett att HD knaprar dels på recept och importerar egna piller.

Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jasså har han verkligen uppgett att hon importerat piller, vart kan man läsa det? Och var har han skrivit att hon knaprar piller?
Kan det inte vara så att polisen hittat gammal medicin som legat framme?
Du ska nog inte utgå från dina tolkningar eftesom JM uttryckligen faktiskt skrev att HD inte knaprat medicin eller importerat.
Vad orsaken är till att JM uppgav färgerna på medicinen, så kommer nog dina svar i en fup skulle jag tro.

JM skrev ju dock att även valium förekom förutom Stesoliden. Så den slutsatsen att de är importerade är ju ganska logisk då Valium är avregistrerat läkemedel i Sverige sedan lång tid tillbaka.
Citera
2019-09-01, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Kanske för att:
I normala fall brukar vanligt folk stänga sin dörr efter att dom går ut.
Framför allt om man skall traska iväg en bit.
Man kanske inte låser dörren om man bara skall "ut o vända" en bit ner i kvarteret, men vanligast är väl i alla fall att man stänger sin ytterdörr.
Framför allt om det är mitt i natten.
Om någon då försvinner spårlöst i samband med att ytterdörren står öppen, mitt i natten, så kan det absolut ses som märkligt.
Framförallt om andra omständigheter, så som kvinnoskrik, personen lämnade boendet i all hast, och att personen är försvunnen, så kan en öppen dörr kanske betyda nåt för utredare.

Exakt. Om det stämmer det att vittne hörde en man och en kvinna prata, då låter det konstigt att LW skulle ge sig iväg på promenad med SD och lämna dörren öppen. Enligt uppgifter så var barnen hemma hos henne den kvällen.

Om inte han körde hem till henne och bad henne att sätta sig i bilen för att prata. Då låter mer logisk att hon inte låste ytterdörren. Eftersom hon skulle snart in igen.
Citera
2019-09-01, 15:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Om hon skrek för att SD lurat henne och polisen nu avslöjat honom borde hon väl skrika när han greps...?
Nu skrek hon, gjorde motstånd och försökte till och med fly när polisen skulle gripa henne.

Det framstår som en akut krisreaktion av en labil personlighet på en verklighet som man helt enkelt inte vill ta in.
Hon ville fortsätta förneka och leva som sista 15 månaderna. Nu kommer verkligheten ikapp och det vill hon absolut inte. Hon kanske också inser att hon inte kommer att kunna stå emot i polisförhör under häktning - något som många av oss inte heller skulle klara av.

En ostraffad person med harmoniskt lugn, rent samvete och trygghet i att det inte finns några dolda bevis skulle nog inte reagera så här.
Om det sedan mest är hennes nerver som flippar ut eller hennes dåliga samvete är naturligtvis omöjligt att avgöra.

Jag gjorde samma reflektion när jag läste vad jag själv skrivit, och lade till ett tillägg. Du har rätt i det mesta tror jag. Möjligen finns det en gråzon om polisen helt enkelt står utan nödvändiga informationer för att bedöma hennes inblandning, och hon helt enkelt är less på alltihopa. Men den nivån borde ha avklarats tidigare tycker man, eller de första fem minutrarna av ett förhör. Nu ser det ju faktiskt mycket värre ut än så.

Jag är nog böjd att tro att hon fattar sin skuld. Men vill inte förstå, kanske. Vi får se.

Dubbelmördande medelklasspar är ju lite av en novalitet så man måste ju få vänja sig långsamt. På viglselprästen till på köpet.

Här har det klagats på våldsamma datorspel i åratal. Vem kunde tro (fast jag har haft mina aningar) att geocaching var minst lika farligt.
Citera
2019-09-01, 15:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ja jisses så många som famlat men vem gör inte det i början av en utredning?
Värre med de som medvetet nu efteråt försöker skapa trådsanningar...för att de kan...det finns pajasar tlll allt tyvärr.

Natten innan SD greps av insatsstyrkan
så slog du och JM desperat åt alla håll
härinne i tråden.
Utom mot SD och HD.
Citera
2019-09-01, 15:26
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag gjorde samma reflektion när jag läste vad jag själv skrivit, och lade till ett tillägg. Du har rätt i det mesta tror jag. Möjligen finns det en gråzon om polisen helt enkelt står utan nödvändiga informationer för att bedöma hennes inblandning, och hon helt enkelt är less på alltihopa. Men den nivån borde ha avklarats tidigare tycker man, eller de första fem minutrarna av ett förhör. Nu ser det ju faktiskt mycket värre ut än så.

Jag är nog böjd att tro att hon fattar sin skuld. Men vill inte förstå, kanske. Vi får se.

Dubbelmördande medelklasspar är ju lite av en novalitet så man måste ju få vänja sig långsamt. På viglselprästen till på köpet.

Här har det klagats på våldsamma datorspel i åratal. Vem kunde tro (fast jag har haft mina aningar) att geocaching var minst lika farligt.
Hehe S" (Stefan) var LVL-5050 i Smurfarna för han är så blås"
Citera
2019-09-01, 15:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Det fetade: Intressant. Denna förklaring har helt gått mig förbi.

SD:s bror MA, född 1976, har inte varit gift och har inga barn. Han tog 2012 det efternamn modern hette innan hon gifte sig:
A*dersson. Varför byta från D*vidsson till A*dersson efter 36 år?

SD:s bror AEÅ, född 1971, bytte efternamn i samband med vigsel 2005.

Ja, det är ju konstigt att man byter till A*ndersson, som är så vanligt.
Och det var detta som du nu skriver som jag minns nu och någon spekulerade i att det kanske var något med fadern som kunde vara anledningen.

Jag har inte lagt så stor vikt vid denna fråga, även om jag är nyfiken. Troligen kom vi inte längre än så med förklaringar i tråden?

Ursäkta att jag inte har svarat trots att det var länge sedan du skrev detta inlägg. Jag har inte hunnit läsa ikapp och finner tråden rörig ju nu.

Tack för att du tar dig tid att gräva fram dessa hårdfakta.
Citera
2019-09-01, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoxyKontina
JM skrev ju dock att även valium förekom förutom Stesoliden. Så den slutsatsen att de är importerade är ju ganska logisk då Valium är avregistrerat läkemedel i Sverige sedan lång tid tillbaka.

Men han skrev att en förskrivare hade skrivit ut dom, inte sant?
Då antar jag att det är gammal medicin de hittat...
Citera
2019-09-01, 15:33
Medlem
Ang. skärmdumpen

Det är många nu som skrivit att JG endast försvarade SD då han gav sig på mirdidjul,
MEN i det citerade inlägget från honan är det ju en känga till JG i absolut sista meningen.
Just i detta fall förstår jag om han känner sig förrådd av en vän.
Jag förstår inte varför ni om och om tar skärmdumpen som bevis på att JG rusar till SDs försvar, när det visst är så att han själv är nämnd i inlägget, att det gäller honom själv i högsta grad.

Det jag ser i skärmdumpen är att JG beskylls för att gå SDs ärenden. Jag ser någon som är besviken på en vän. Jag ser inget hot

Sedan, om det är rätt eller fel agerande är en helt annan diskussion.

Och, jag vet inte alls vad som gjorts av JG utöver detta.
Det jag kan tänka mig är att SD verkar vara riktigt len i munnen och nog har varit en orm mot JG, fått honom att tro.

Nu tror jag inte det är så, men vilken härlig plot twist det skulle vara om JG visar sig vara en hjälte som infiltrerat SDHD och viskat vidare till polisen, en orm i DERAS paradis.

Bara så jäkla underbart att se häktningar! Så vansinnigt tragiskt också! Men hade ju gett upp, trodde det skulle bli ett cold case.
Är de mördare ska de inte vara ute i samhället och inte med sina barn, så är det ju bara.
Citera
2019-09-01, 15:34
Medlem
Citat:
Jasså har han verkligen uppgett att hon importerat piller, vart kan man läsa det? Och var har han skrivit att hon knaprar piller?
Kan det inte vara så att polisen hittat gammal medicin som legat framme?
Du ska nog inte utgå från dina tolkningar eftesom JM uttryckligen faktiskt skrev att HD inte knaprat medicin eller importerat.
Vad orsaken är till att JM uppgav färgerna på medicinen, så kommer nog dina svar i en fup skulle jag tro.

Instämmer med dig,. han Skrev fanns de sorterna. Var en person som skrev knaprar inte JM, tror bara att JM svara på personen som skrev "knaprade" , håller med dig kommer att komma fram 👍
Citera
2019-09-01, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Natten innan SD greps av insatsstyrkan
så slog du och JM desperat åt alla håll
härinne i tråden.
Utom mot SD och HD.

Nej det tycker jag inte. Vi hade senaste två veckorna innan SD greps just pekat på HD, inte sant?
Däremot så uppmanade JM att jag plötsligt skulle granska MH, jag antar det var för han också skrev, att han var rädd att han avslöjat för mycket. Han ville helt plötsligt ha slut på diskussionerna om HD alla fall så något genombrott blev det nog just där tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in