Citat:
Ursprungligen postat av
TaxenSixten
Barnen kanske? HD som verkade få ett psykbryt när de tog in henne har nog lättat hjärtat. Tror båda var på mordplatsen. Eller att HD lockade ut henne först.
Inte omöjligt men jag måste säga att jag hoppas något innerligt att inga barn alls i denna soppa skulle kunna sitta på så pass väsentliga vittnesuppgifter. Vilken traumatiskt börda att bära, oavsett om man håller det kvar inom sig eller talar ut.
Ja, det är möjligt allt du skriver. Jag tror också att bägge var där, mer eller mindre. Jag vet att många avhandlat vem det faktiskt var som skrek under mordkvällen. Dödsskrik ska inte gå fullt att återskapa/efterlikna, vilket borde vara högst rimligt, men jag tänker samtidigt att man som vittne till en brutal händelse möjligen kan skrika liknande, av fullständig förtvivlan och förskräckelse. Kvinnan, som bevittnade sin man mördas nyligen utanför ICA i Stocksund, skrek fullkomligt förtvivlat på ett sätt någon beskrev ungefär som att det gick kalla kårar.
Minns du eller någon annan när i veckan det började talas om ett nytt vittne? Är den uppgiften kommer ur JM? Även om även HD nu är misstänkt, är det väl inte omöjligt att hon därtill skulle kunna vara vittnet? Om det nu stämmer förstås att ett nytt vittne tillkommit.
(Edit: JK = JM)