2019-08-31, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Barnen kanske? HD som verkade få ett psykbryt när de tog in henne har nog lättat hjärtat. Tror båda var på mordplatsen. Eller att HD lockade ut henne först.

Inte omöjligt men jag måste säga att jag hoppas något innerligt att inga barn alls i denna soppa skulle kunna sitta på så pass väsentliga vittnesuppgifter. Vilken traumatiskt börda att bära, oavsett om man håller det kvar inom sig eller talar ut.

Ja, det är möjligt allt du skriver. Jag tror också att bägge var där, mer eller mindre. Jag vet att många avhandlat vem det faktiskt var som skrek under mordkvällen. Dödsskrik ska inte gå fullt att återskapa/efterlikna, vilket borde vara högst rimligt, men jag tänker samtidigt att man som vittne till en brutal händelse möjligen kan skrika liknande, av fullständig förtvivlan och förskräckelse. Kvinnan, som bevittnade sin man mördas nyligen utanför ICA i Stocksund, skrek fullkomligt förtvivlat på ett sätt någon beskrev ungefär som att det gick kalla kårar.

Minns du eller någon annan när i veckan det började talas om ett nytt vittne? Är den uppgiften kommer ur JM? Även om även HD nu är misstänkt, är det väl inte omöjligt att hon därtill skulle kunna vara vittnet? Om det nu stämmer förstås att ett nytt vittne tillkommit.

(Edit: JK = JM)
Senast redigerad av lndigo 2019-08-31 kl. 11:54. Anledning: Fel namn
Citera
2019-08-31, 11:46
Medlem
[quote=Medimera|68556170]
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Tror du de drogar ner de som sätts på de anklagades bänk så de lättare ska erkänna?

Nej, men hon mår förmodligen väldigt dåligt just nu

Alla som sitter anhållna, skyldiga som oskyldiga, mår jävligt dåligt annars vore dom konstiga. Om det finns någon situation där man absolut inte får medicinera någon för att denna mår dåligt så är det när de sitter fängslade och ska förhöras.
Citera
2019-08-31, 11:49
Medlem
[quote=314Pi|68556215]
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera

Alla som sitter anhållna, skyldiga som oskyldiga, mår jävligt dåligt annars vore dom konstiga. Om det finns någon situation där man absolut inte får medicinera någon för att denna mår dåligt så är det när de sitter fängslade och ska förhöras.

Tack för förklaringen.
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Han har säkert haft det som nödplan när han inser att hans inblandning på plats inte går att förneka. En klassiker: det var inte jag som utförde de dödande slagen...
Att SD tror sig komma undan mordet genom att skylla på HD tror jag inte ett skit på.
Citera
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack för ditt letande.
Som jag minns det vagt, kom någon slutligen upp med en rimlig förklaring till varför en broder hade ett annat efternamn. Minns inte förklaringen.

Den skulle kunna vara något som att han hade varit gift och då tagit sin partners efternamn. Vid en ev skilsmässa hade han inte bytt tillbaka till D. Obs, bara som ett exempel på en rimlig förklaring.

Det fetade: Intressant. Denna förklaring har helt gått mig förbi.

SD:s bror MA, född 1976, har inte varit gift och har inga barn. Han tog 2012 det efternamn modern hette innan hon gifte sig:
A*dersson. Varför byta från D*vidsson till A*dersson efter 36 år?

SD:s bror AEÅ, född 1971, bytte efternamn i samband med vigsel 2005.
Senast redigerad av Cloudedcrystalbeam 2019-08-31 kl. 12:05.
Citera
2019-08-31, 11:50
Medlem
Citat:
Hon behöver väl inte ha två teorier?
De har något som pekar mot HD och mot bakgrund av det måste hon göra sitt jobb. Det är att se till att HD inte undanröjer bevis vare sig det är bevis mot henne själv eller mot SD.

Vi vet ju inte vad det är som pekar mot HD.

Kan SD gömt något hemma hos henne, gjort något hemma hos henne efter mordet och sedan pekat ut henne som medskyldig?

Eller är det något som mer entydigt pekar på henne? Ett vittne som sett en ljushårig kvinna nära mordplatsen, en avlyssning med ord som pekar på hennes inblandning men inte entydigt.

Om hon nu har varit mer delaktig i mordet än bara i periferin, borde det inte finnas mängder av hennes DNA på LW om det nu stämmer som Osamaj sa, att hon hört att det fanns SDs DNA så det räcker och blir över?

De bevis hon har mot SD är väldigt mycket starkare. Han är häktad på sannolika. Det oavsett vad HD har gjort eller inte gjort.

Jag tror han har planterat bevis för att stärka sitt angiveri. Att hon inte alls varit misstänkt förut beror nog på att det varken fanns blod eller DNA från henne på platsen. Eller vittnesuppgifter. Kanske rentav alibi från Sillen. Det är nog skälet att man inte häktar henne på sannolika. Det är vad jag tror eftersom jag tror att han är en totalt skrupellös person. Mördartyp med narcissistiska drag.
Citera
2019-08-31, 11:51
Medlem
Citat:
Min teori är JG, och att han kan ha samarbetat med polisen länge.

Vet man säkert att ett nytt vittne tillkommit eller kommer trådens tro om det ur vad JM postat?

(Edit: JK = JM)
Senast redigerad av lndigo 2019-08-31 kl. 11:55. Anledning: Fel namn
Citera
2019-08-31, 11:51
Bannlyst
Jag tror att HD kommer berätta.
Polisen kommer sätta en jäkla press på henne i förhören.
Dom kommer tillslut att få henne att inse att det är slut, lika bra att du berättar.
När hon sitter i sin cell, tänker på barnen, tänker på vad fan som har hänt, tänker på att det faktiskt var SD som mördade. Liten cell, förhör förhör förhör......
-Jag orkar inte mer, skit samma, nu berättar jag vad jag vet.

Hon kommer berätta.....
Citera
2019-08-31, 11:52
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Alltså, jag föreställer mig att den där kränktheten som en kontrollerande partner som begår övergrepp upplever när den han försöker kontrollera inte gör som han vill (eller hur man nu beskriver det), kontrollförlusten och oförrätten, den kan säkert motivera en GM att slå sönder någon på ett liknande sätt som mer konventionellt hat skulle göra. Eller så tänker jag mig det i alla fall.
Om SD har rollen av den kontrollerande förövaren i en våldsam relation och HD potentiellt hämnas på grund av ett hat hon har byggt upp, båda positionerna skulle kunna leda till att man riktar kraftigt våld mot någon, tänker jag.

Absolut kan SD vara den som åsamkat LW dessa (ev) huvud/ansiktsskador. Som någon tidigare nämnde så har vi ju Martin Jonsson. Men han var ju ett våldsamt psyko med flera grova misshandelsfall bakom sig, och ett våldsamt mord på samvetet redan innan han slog sönder och samman stackars Lotta.

Jag försöker bara få in HD i sammanhanget. Vi ska nog inte friskriva henne helt ännu från att vara kapabel till övervåld, speciellt inte om hon burit på ett hat som fått växa i många många år. Det är ju en sak vad hon visar upp utåt, mot grannar, vänner och arbetskollegor. Kanske var det viktigare att låtsas som att hon var glad att SD gått vidare. Jag kan sätta mig in i att hellre än utåt erkänna att man blivit bedragen och /eller försmådd och riskera andras ömkan eller medlidande hellre låtsas som om att man är struntar i vilket. Stolthet.
Citera
2019-08-31, 11:54
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Hon behöver väl inte ha två teorier?
Fast uppenbarligen är det ju just två olika teorier det handlar om här. En där SD och HD mördar LW tillsammans, och en där SD mördar LW helt själv.

Och dessa två scenarion är lika logiskt oförenliga som de två tillstånd som Schrödingers katt lär skall befinna sig i. Du har säkert hört talas om den, katten som sitter i en låda och är levande och död på samma gång.

Efter häktningsförhandlingen i eftermiddag får vi veta vilken av de här två teorierna tingsrätten väljer att tro på.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-31 kl. 12:02.
Citera
2019-08-31, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Det har han absolut inte gjort! Men säker försöker åklagaren få henne att tro det. Det kommer dock inte att hjälpa. Överbevisning annars är åklagarens chanser borta.

Hur vet du det? Känner du SD? Han verkar ju inte ha ngr skrupler alls, fuskat, misshandlat, stalkat, kränkt hotat och skrämt anhöriga med bilder på barnen nära stup.
Citera
2019-08-31, 11:57
Medlem
Citat:
Jag tror hon är väldigt stabil som stått pall hela denna tid och att det var ren ilska i skriket. Annars hade hon varit inlagd på psyket. Jag tror HD är oskyldig och hoppas få höra hennes historia i FUP.

Precis, man blir extra förbannad och upprörd när polisen dyker upp och man är oskyldig. Tror inte åklagaren kommer att få igenom em häktning. De måste frisläppa henne senare i dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in