2019-09-01, 14:51
Bannlyst
Nu när båda två sitter bakom lås o bom, och Åkl har lagt fram vissa bevis, för rätten, som starkt pekar på att båda två har med detta att göra, så kan vi nog med ganska hög säkerhet känna oss lugna över att rätt personer sitter häktade.

MEN.... Vad kam då Motivet vara?
Varför gjorde dom detta?

Personligem så tror jag att HD är den som ligger bakom detta.

Men frågan för mig är - Varför?

Har nån i tråden någon id'e?
Citera
2019-09-01, 14:52
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, hon skriker rakt ut för att hon förstår att det hon innerst inne fruktat nu förvandlats till en realitet: Man hade funnit fler bevis mot mannen hon trott och litat på: Hela hennes liv raserades; hon skriker i skräck och förtvivlan; beter sig aggressivt som människor i stor sorg kan göra när de in i det längsta söker förneka att en älskad människa är död.

Hon var väl skild från mannen ifråga.

Varför gör man husrannsakan hos henne? Letar blå piller?
Citera
2019-09-01, 14:54
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nu när båda två sitter bakom lås o bom, och Åkl har lagt fram vissa bevis, för rätten, som starkt pekar på att båda två har med detta att göra, så kan vi nog med ganska hög säkerhet känna oss lugna över att rätt personer sitter häktade.

Varför gjorde dom detta?

Piller?
Citera
2019-09-01, 14:56
Medlem
colis avatar
Citat:

Varför gjorde dom detta?

Hell hath no fury like a woman scorned”

Sedan gick det för långt och blev en dödsmisshandel, kanske fr a utförd av SD.
Citera
2019-09-01, 14:58
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, hon skriker rakt ut för att hon förstår att det hon innerst inne fruktat nu förvandlats till en realitet: Man hade funnit fler bevis mot mannen hon trott och litat på: Hela hennes liv raserades; hon skriker i skräck och förtvivlan; beter sig aggressivt som människor i stor sorg kan göra när de in i det längsta söker förneka att en älskad människa är död.

Det där kommer bli intressant att få hum om vad som stämmer. Man skulle kunna hävda att hon inte skulle skrika som skyldig, men det beror ju på. Det omvända gäller nog också. Polisen kanske vet. Har hon blivit lurad bigtime av SD all denna tid så kan man förstå om hon skriker. Likaså om de haft en ök som han brutit när han åkte dit. Vad vet man.

Ska man taxera skriket i relation till gripande och häktning så bör hon ju allra minst ha hållt käften åt SD pga ngn ihopljuget scenario från hans sida. Och tänkt att det är hans problem mest. Det borde ju förvisso ha visat sig redan nu, tycker man. Nästa nivå, är det att hon dragits mer och mer in i hans garn och tänkande under förespegling att ”de har inget på honom”?
Senast redigerad av Lonnrot 2019-09-01 kl. 15:15.
Citera
2019-09-01, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det har bekräftats att FP är BP. Men det har ju också bekräftats att det är en GM och nu har vi två.
Hon eller GM borde ha stängt dörren, ja. Dörröppningen är dock inte bekräftad men den betrodde JokerMannen har t.o.m. angett hur öppen dörren var.

I en del media har det stått att den var olåst i andra att den var öppen.

Ja, det kommer att bli intressant att veta händelseförloppet kvällen den 14 maj 2018. Jag hittar ingen logik.
Citera
2019-09-01, 15:00
Medlem
Citat:
Kanske för att:
I normala fall brukar vanligt folk stänga sin dörr efter att dom går ut.
Framför allt om man skall traska iväg en bit.
Man kanske inte låser dörren om man bara skall "ut o vända" en bit ner i kvarteret, men vanligast är väl i alla fall att man stänger sin ytterdörr.
Framför allt om det är mitt i natten.
Om någon då försvinner spårlöst i samband med att ytterdörren står öppen, mitt i natten, så kan det absolut ses som märkligt.
Framförallt om andra omständigheter, så som kvinnoskrik, personen lämnade boendet i all hast, och att personen är försvunnen, så kan en öppen dörr kanske betyda nåt för utredare.

Det kanske tillkommit ett vittne som sett LW låsa dörren eller ännu böttre sett GM öppna dörren och gå in ensam?
Vi får nog ha tålamod och vänta på fup, då får vi nog svaren vi fundrar på tror jag
Citera
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Från dykbloggen:

"Jag vill ha dig. Särskillt i Uskavi 20-21 maj på OW. SVARA snart, älskade vän......

Din Yoda "

"Snygging!

Din morsa dök på mig som värsta fjortisen idag. Fick typ en hel hög med pussar å kramar. Och sedan hade hon mage att skylla på dig! Är det sant, eller har hon någon kris?

PoK
// Yoda of universe "

Från SD till Ma*a.

Mysig "familjelek" de verkar ha haft

Och ja, G*nsan verkar ju tycka om SD...

Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Tack, jag önskar med en digital anslagstavla.

Jag funderade på vad mer som fick igång den senaste "rörighetsattacken" och kom på att det var tal om tjejen i dykbloggen. Hon skrev t o m ett meddelande riktat till tråden här på sin gamla blogg. Jag tror hon månar om SD. Kanske hennes mamma G*n också gör det? SD var ju tydligen som en bror i dykarfamiljen (G*nsan är med dykare).

Undrar om den tjejen har ändrat uppfattning om SD efter att han blivit häktad som skäligen misstänkt för mord? Kanske ses hans gamla "skämtsamma" ord med nya ögon nu.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Kanske är det lättare att förstå om man själv blivit utsatt för eller kommit i kontakt med någon som blivit direkt hotad. Att bli påhoppad i en tråd eller få ett otrevligt pm är en sak.

Men att få ett pm från en anonym avsändare, ja vi är ju alls bara anonyma nick här på fb, med uppgifter som visar att denne känner till din faktiska bostadsadress det är nåt helt annat. Dessutom i en tråd som länge handlade om ett olöst mord, med en GM som var på fri fot. Jag förstår inte hur det kan tolkas som nåt man s.a.s får räkna med.

Håller med fullständigt.
Det är absolut inget som man ska behöva räkna med.
Tvärtom, jag anser att det är ett brott.
Citera
2019-09-01, 15:03
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Hon var väl skild från mannen ifråga.
Ja, men två döttrar gör att man nog ändå på något vis vill värna om en sammanhållning, eller en god relation till barnens far. - Här fanns ju också många gemensamma intressen. - Till detta kommer att SD in i det längsta verkar ha velat stoppa skilsmässan.
Citat:
Varför gör man husrannsakan hos henne? Letar blå piller?
Man letar efter allt som kan tänkas ha bäring på mordet. Har någon levt så pass nära en mordmisstänkt person måste man räkna med att den mordmisstänkte kan ha använt sin omgivning i eget intresse - Kanske t.o.m. velat utkräva hämnd för skilsmässan..? - Tror du SD unnar henne att bli ensam herre på täppan..?
Citera
2019-09-01, 15:07
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Som tex att fotograf fiinns på plats när en insatsstyrka gör tillslag...
Det tror jag inte. Det finns väl inga bilder från det tillslaget ?
Citera
2019-09-01, 15:08
Medlem
Citat:
Det är tillåtet att tänka själv.
Auktoriteten JM anger fel färg på pillren enligt en mer tillförlitlig skribent.
JM har alltså indirekt uppgett att HD knaprar dels på recept och importerar egna piller.

Jasså har han verkligen uppgett att hon importerat piller, vart kan man läsa det? Och var har han skrivit att hon knaprar piller?
Kan det inte vara så att polisen hittat gammal medicin som legat framme?
Du ska nog inte utgå från dina tolkningar eftesom JM uttryckligen faktiskt skrev att HD inte knaprat medicin eller importerat.
Vad orsaken är till att JM uppgav färgerna på medicinen, så kommer nog dina svar i en fup skulle jag tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in