2019-09-01, 14:12
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Antingen blev hon utlockad under förespegling att hon inte behövde gå långt, kanske bara ut på farstubron. Eller så blev hon handgripligen uttvingad utan möjlighet att låsa.

Ytterligare ett scenario är att någon av MGK och MGM direkt efter mordet tog hennes nyckel och återvände till hennes lägenhet för att hämta (eller undanskaffa) spår. Och att h*n sedan lämnade dörren öppen.

Varför då?
Skulle en öppen dörr peka på något speciellt?
Citera
2019-09-01, 14:13
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbriella
Minns ni en postare för en längre tid tillbaka sen som skrev på engelska? De inläggen kändes skumma.. enligt mig.

Det var väl JokerMannen.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av PeterNoster 2019-09-01 kl. 14:20.
Citera
2019-09-01, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barbriella
Minns ni en postare för en längre tid tillbaka sen som skrev på engelska? De inläggen kändes skumma.. enligt mig.

För att dom var på engelska??

Eller var det innehållet i inlägget som var skumt??

Varför kändes dom skumma?
Citera
2019-09-01, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
👤 Det måste helt enkelt sagt ifrån min sida, ha legat ett otroligt starkt inre hat bakom Gärningspersonen's då utförda dödsmisshandel. Stackars Lena var brutalt och hänsynslöst sönderslagen😖 framför allt i sitt ansikte.

Till observandum, det är faktiskt mycket möjligt att Gärningspersonen kan ha varit påverkad av något❔ innan mordet skulle begås.

Mvh/@JM

Jag tycker faktiskt det med benzon är en viktig pusselbit som skulle förklara så mycket frågetecken som man hade angående mordet. Hur någon så till synes vanlig Svenssons familj kan utföra något så bestialiskt och ändå verka likgiltig efter brottet.
Kan vara så att minnesbilderna från händelsen är dimmiga pga intag av benzo och alkohol. Det skulle även förklara likgiltigheten efter utförandet och att hålla skenet uppe vardagligt.
Som du nämnde innan har du inte personlig erfarenhet av medicinen, men det har jag. Både när det kommer till ordinerade doser samt även när det gäller högre doser och blandat med andra preparat.
Anledningen att jag reagerade på färgerna var inte för att påpeka att du har fel, utom på grund av att det ger en bild att om man tar valium också så överdoserar man sin ordinerade dos Stesolid då de inte förekommer i de färgerna längre i Sverige.
Jag har hela tiden tänkt i de banorna, om benzo var inblandat, sedan någon nämnde att HD hade medicinerats för psykiska besvär.
Har du någon vetskap om resulteten på SDs UP han fick lämna vid första gripandet?
Citera
2019-09-01, 14:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Journalist/er som jobbar på lokala medier här i Örebro postar också här i tråden, det vet jag då jag känner vederbörande.

Jag hoppas verkligen att de läser här inne.

Läser att jag med flera i tråden anser att det är löjligt att kalla andra den häktade för ”personen”. När de dagen före publicerat en artikel där de klart angett att det är en kvinna, och dessutom den misstänktes hustru, som gripits.
Men ännu tramsigare är att denna artikel sedan togs bort. Trots att NA skrivit att de inte tar bort artiklar. De motsäger sig själv.

”Vi gör det för att allmänintresset är så stort kring denna händelse. Det vill säga – allmänheten har rätt att få veta.,”

https://www.na.se/artikel/mordet-pa-lena-wesstrom-beror-orebroarna-det-mest-omskrivna-kriminalfallet-i-orebro-nagonsin

Och

”Vi måste vara rädda om det demokratiska system vi har i Sverige. Med en fri och oberoende press kan missförhållanden i samhället avslöjas. Utan lokala medier skulle mycket skit inte komma upp till ytan. Det skulle bli fritt fram för odemokratiska krafter att söndra. Det här har vi sett exempel på i flera europeiska länder där mediernas frihet har inskränkts allt mer de senaste åren. En stor majoritet av svenska folket vill inte ha den utvecklingen. Därför är det viktigt att hela tiden motverka alla försök att tysta medierna.”

https://www.na.se/artikel/reporter-tvingades-radera-bild-ingen-ska-lagga-sig-i-vart-arbete

Jag köper inte att det skulle handks om respekt för den häktades integritet då deras systertidning VLT (samma koncern Mittmedia) klart och tydligt skriver:

Ex-västeråsarens före detta hustru anhållen misstänkt för Hjärstamordet
https://www.vlt.se/artikel/ex-vasterasarens-fore-detta-hustru-anhallen-misstankt-for-hjarstamordet

Och SVT Örebro likaså:

”En kvinna och en man sitter nu häktade misstänkta för mord på en 45-årig kvinna i Örebro i maj förra året. Kvinnan häktades på lördagen och sedan tidigare sitter en man häktad på sannolika skäl misstänkt för mord. De båda nekar till brott.”
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/ytterligare-en-begars-haktad-for-mordet-pa-orebrokvinnan

Så jag undrar fortfarande varför NA raderat en artikel, som de påstår att de aldrig gör?

Jag hoppas verkligen att VLT kommer att fortsätta att gräva.
Den duktige journalisten Håkan Slagbrand brukar vara duktig på det.

Jag ger snart upp hoppet om NAs journalist Stefan Hazianastasiou, han verkar helt ha tappat stinget eller bara blivit drabbad av den trista PK-sjukan.
Citera
2019-09-01, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ytterligare en moderator som ska bestämma vad som ska skrivas i tråden?
Gör som JM, ta dina modereringar i PM istället.

Till Manda96:

Kan det vara så att de omtalade tabletterna är importerade och används för att överdosera?
Vad händer i samband med alkoholintag vid intag av dessa medikamenter?

Skulle inte personal på USÖ märka om någon går omkring som en zombie?
Men de kanske är med och delar på pillren som det verkar på de som jobbar där och skriver här.

PeterNoster..skrev inte JM
att HD medicin var utskriven av en förskrivare?
Skrev inte JM uttryckligen att HD inte knaprar tabletter?

Jag fick inte intrycket av att HD misskött sin medicin eller är tablettmissbrukare på något vis.
Citera
2019-09-01, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja! All heder till ShHolmes. 🙏🏻
Och till alla er andra som stått vid Lenas sida under 15 månaders hårt kritiserande, hånande och ständiga kränkingar - av såväl Lena, hennes närstående och hennes vänner. 👍🏻

I början famlade väl många av oss i mörkret och skrev saker som vi idag inte tycker. Men under tiden har ju saker klarnat. Särskilt den senaste veckan. Men de som idag - eventuellt - fortsätter skriva sånt har jag inget förbarmande med.

Ja jisses så många som famlat men vem gör inte det i början av en utredning?
Värre med de som medvetet nu efteråt försöker skapa trådsanningar...för att de kan...det finns pajasar tlll allt tyvärr.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Är det en helt ny uppgift att SD och LW skall ha avföljt/ unfriendat
varandra på Facebook så sent som dagen innan mordet?

Under hela trådens gång har det nämligen sagts att avföljandet
mellan de två på Facebook skall ha skett våren 2017, efter
bilincidenten.

(Jag ligger för närvarande ständigt efter i läsandet, så möjligt att
att det finns nya uppgifter om avföljandet.)

Det kom uppgifter i tråden att JG dagen efter att SD gripits avföljt denne på Facebook. Det kom från någon som var än med båda på där...
Citera
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vad menar du? Vad var oklart?

Ingen är dömd än.

Jag skrev att de satt häktade.

Stefan på sannolika skäl, dessutom med 4 v till nästa häktesförhandling, vilket innebär att det med största sannolikhet finns övertygande teknisk bevisning eftersom domaren gått på åklagarens linje.
Kan det inte vara så att man vill vara säkra på att de senaste beslagen hinner bli analyserade till nästa häktesförhandling? Hörde/läste nånstans att även fallen med förtur riskerar väntetid hos NFC.
Citera
2019-09-01, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
[/b]

Varför då?
Skulle en öppen dörr peka på något speciellt?

Kanske för att:
I normala fall brukar vanligt folk stänga sin dörr efter att dom går ut.
Framför allt om man skall traska iväg en bit.
Man kanske inte låser dörren om man bara skall "ut o vända" en bit ner i kvarteret, men vanligast är väl i alla fall att man stänger sin ytterdörr.
Framför allt om det är mitt i natten.
Om någon då försvinner spårlöst i samband med att ytterdörren står öppen, mitt i natten, så kan det absolut ses som märkligt.
Framförallt om andra omständigheter, så som kvinnoskrik, personen lämnade boendet i all hast, och att personen är försvunnen, så kan en öppen dörr kanske betyda nåt för utredare.
Citera
2019-09-01, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
(Mina fetningar i texten ovan.)
Osäker på om jag kan låta de två nicken stå kvar i citatet ovan, så för säkerhets skull har jag ersatt dom med xxx.

Det finns mycket att tänka om detta av SD skrivna.
Helt klart är han redan från start ljuger om att han inte läser, men ändå vet vilka som står bakom de två personernas nick som nämns. Det visar ju också att man har kartlagt personer som skriver här.

Det känns obehagligt att han försöker på ett manipulativt sätt få över skribenten i inlägget ovan på ett annat forum. Kontrollbehov och misstänksamhet. Det känns underligt hur han säger att, jag ser att du är ny så antagligen känner jag dig (lite vagt att jag kan lista ut vem du är, ny, hm det går att ta reda på... Detta dekoreras med ord som ska göra att skribenten känner trygghet i att berätta vem h*n är, ok att fråga och han ska svara så gott han kan och ordet respekt i slutklämmen. "Om du, den riktiga personen, undrar något[...]" Mycket skickligt, men man kan ju fråga sig varför det är så viktigt att veta vem skribenten är och varför de ska gå över i annat forum?

Därefter blir tonen vassare när skribenten troligen ännu inte avslöjat sin identitet. "Men läser du där som en del tittar på dokusåpor så visst." (syftning till fb). Nu vet man ju inte vad skribenten skrev, men man känner att SD gärna vill veta vem h*n är och han vill att personen helst inte läser på fb utan år sin version direkt av SD.

Det blir då t ex den version han skriver om anmälningarna; att de lades ner direkt , och att L*na har berättat sanningen så att det inte längre är ord mot ord. Är detta sant eller är på detta vis som MV menar att SD slirar på sanningen?

"Rätt skönt nu att hon i chatt med någon vän har berättat sanningen, och det har polisen läst, så nu är det inte ord mot ord längre."

Det otäckaste är väl när man läser att SD tycker att L*ena var mycket "oskicklig"i sin kontakt med män...
Ja, vad hade han med det att göra? Menar han att det är någon av dom?
Eller är det rent av hans eget motiv till mordet?

Det ska bli intressant och se om SD och L*ena umgicks som vänner ända till slutet...ja, underförstått att de anmälningar L*ena gjorde berodde på att hon var besviken på SD "hösten/vintern 16/17" och det har hon nu erkänt till en vän och nu har SD förlåtit henne . Nu har de alltså varit de bästa av vänner...

Mycket konstiga meningar som:
"Jag vet om jag har med mordet att göra."
"Allt ovanstående är känt av våra närmare omgivningar." (ja, han har delgivit dom sin version)
"Ja, jag vet hur hon dog. Det stod i media förra veckan med" (gjorde det?)
Sist tänker jag på att hans fokus är mycket på honom själv, vilket naturligtvis inte är så konstigt. Sedan är det som att han kommer på att,ja visst ja, jag måste skriva att det är synd m barnen också...och familjen...

Det finns mycket att skriva om de här raderna.

Jag instämmer helt med det du tolkar
Citera
2019-09-01, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Polisen har redan kännedom om detta, och har haft det under en längre tid. Jag och min kollega har bland annat varit på den då aktuell brottsplatsen vid två olika tillfällen.

Mvh/@JokerⓂannen

Kanske slarvigt uttryckt men vad menar du med "den då aktuella brottsplatsen" ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in