2019-09-01, 06:16
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nu vet vi inte om det stämmer att h*n intagit dylika läkemedel, men ponera att det finns en sanningshalt i påståendet, då skulle det förklara en del av h*ns till synes likgiltiga beteende efter LW's död.

Är det tveksamheter om könstillhörighet också?
Citera
2019-09-01, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoxyKontina
Blå och röd? Förr i tiden fanns så kallade "blåvalar", alltså blå valium som innehåller det verksamma ämnet diazepam. I Sverige säljs de dock under namnet Stesolid. Men till min kännedom och enligt egen erfarenhet så är stesolid vita.

Det är dock väldigt vanligt att benzo används i samband med grova brott då de stänger av känslor och gör en helt likgiltig. Speciellt blandat med lite alkohol. Om man exempelvis skulle ta lite lite centralstimulantia till som exempelvis adhd medicin så kan man motverka "flummigheten" som uppstår av benzo och vara lite skarpare.

Men de blåa varianterna köper man oftast på gatan då de brukar komma från utlandet. Xanor är blåa dock men innehåller ämnet alprazolam, också benzodiazepin med kortare halveringstid.
Om hon har fått benzo utskrivet och gått på dem så är det inte alls överraskande om lyckats hålla upp skenet och hålla diverse "hjärnspöken" borta då dem medicinerna i stort sätt stänger av själen i brist på bättre beskrivning.

Hej @RoxyKontina

Jag måste medge att du har god vetskap i detta fallet och att det du skildrat här ovan sett bevisar för mig att du verkligen vet vad du talar om. Diazepam/preparat går nu mera under namnet ... bland annat Stesolid, och färgerna på tabletterna är röd, blå och vit samt att mg-styrkan är 2 - 5 och 10 ... pharmakan som sådan finns än i dag och skrivs ut via recept bland annat.

Beträffande HD👤 så tror jag att det är bäst att vi lägger detta åt sidan, detta med anledning av att det har blivit ett känsligt ämne för många här inom tråden.

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-09-01, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du skriver att du delat med dig mycket som du känner till om detta mordfall ..
Då bör du kontakta polisen.

Polisen har redan kännedom om detta, och har haft det under en längre tid. Jag och min kollega har bland annat varit på den då aktuell brottsplatsen vid två olika tillfällen.

Mvh/@JokerⓂannen
Citera
2019-09-01, 06:39
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Polisen har redan kännedom om detta, och har haft det under en längre tid. Jag och min kollega har bland annat varit på den då aktuell brottsplatsen vid två olika tillfällen.

Mvh/@JokerⓂannen

Så polisen har fått reda på av dig och ditt andra jag att det är 161 meter till FP.
Citera
2019-09-01, 06:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det var väldigt vad mycket BS det blev
här i tråden.

SD och HD sitter häktade för mord på LW.

Det kan ni inte ändra på hur mycket BS
ni än postar.

Jag är glad att UW, NW, MgL, Beholder
MH och alla andra oskyldiga som blivit
uthängda här verkar vara oskyldiga
och äntligen kan få fortsätta sina liv
utan misstankar hängande över sig.

Det kanske bör delklareras:
Till dom som måhända tagit illa vid sig och känt sig uthängda av mina spekulationer ber jag ödmjukt om ursäkt då mina teser turligt nog var uppåt väggarna. / Snor-johan
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-01 kl. 07:06.
Citera
2019-09-01, 06:59
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nu vet vi inte om det stämmer att h*n intagit dylika läkemedel, men ponera att det finns en sanningshalt i påståendet, då skulle det förklara en del av h*ns till synes likgiltiga beteende efter LW's död.
Där slog du nog huvudet på spiken.
Det ligger nog en hel del i att HD försökt medicinerat bort ångesten/verkligheten för det brutala mordet paret gjort sig skyldiga till. Det brast när hon blev haffad.

En reaktion hos mig jag inte riktigt förstår är att jag ömmar för H*anna. D*avidsson.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-01 kl. 07:11.
Citera
2019-09-01, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Så polisen har fått reda på av dig och ditt andra jag att det är 161 meter till FP.

Polisen har själva konstaterat gångavståndet mellan bostadsrätten och den då aktuella mordplatsen.

Dessutom behöver jag inte använda ett alter ego när jag samtalar med personer inom Rättsväsendet, detta med anledning av jag har bara ett jag och inte fler.
Citera
2019-09-01, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia65
Så länge hon inte åt på arbetstid eller att hon inte jobbar med stesolid (påverkad) i kroppen, går väl ur på 6-8 timmar tror jag, så är det inte problem att jobba, dessutom läkare skrivit ut.

En eller en halv tablett brukar i regel rekommenderas av en Läkare några timmar före sänggåendet, och det går ur kroppen på någonstans mellan 6 till 8 timmar. Det användes ofta för att dämpa ångest och spänningar som i sin tur ger sömnsvårigheter.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-01, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Vem är JM och JG ? Kan nån lägga upp den där bilden igen på SDs vänner ? Jag hittar den inte i tråden.

Du efterfrågar SD:s vänner, men är det kanske den här bildmixen
du syftar på som Honan6 lagt ut, av den mördade Lenas
vänner? Där hittar du bland annat JG = J*rry Gr*y. (e,a)

JG tillhör Järngänget, en geocachare som är god vän till paret
D*vidsson. Var tidigare även god vän med Lena, men efter att
han fått kännedom om förhållandet mellan henne och St*fan, så
tog JG St*fans parti och därmed avstånd från Lena.

JG kommer ursprungligen från USA, jobbar på Universitetet i Örebro
som bland annat översättare.

OBS: JM är @JokerMannen, en aktiv skribent här i tråden.

Bildmix på LW:s manliga vänner:

https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.bildtagg.se%2Fbild%2F 1ay4qkea82hsuaxrn1uxq30b
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-09-01 kl. 07:52. Anledning: Tillägg
Citera
2019-09-01, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Varför hämtades inte båda samtidigt? Någon brist på resurser verkade det inte finnas då man kallat in en insatsstyrka. Om HD hade fått reda på att SD häktats kunde det ju hänt en olycka.

Kan det möjligen vara så att den först häktade hade uppgifter att lämna som ledde till det andra gripandet? Nu behöver man mer tid för att utreda det man borde utrett tidigare och håller kvar båda.

➡Intressant att det i tråden kommit fram att användaren ➡SH.Holmes är en sån som tar lagen i egna händer. Det har han inte nämnt ett ord om.

Han hade sina fulla rätt att vara väldigt arg på SD👤 så fruktansvärt illa som han tidigare burit sig åt mot LW👤 så och även mot HD👤 och dessutom var @Sh.Holmes en mycket god vän till LW.
Citera
2019-09-01, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Vad får dig att tro att HD är oskyldig, känner du henne?
Tyvärr för dig, så blev hon ej släppt fri utan häktad.

Hon är inte dömd så hur kan du veta att hon är skyldig?
Citera
2019-09-01, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Aha
Jag gillar när man visar sina färger.
Ännu en som i första hand vill lägga skulden på Lena och gärna dra in andra anhöriga.
Och även passa på att dra in lite religion också.
Du får nog sälla dig till en annan klubb, den lilla, krympande dito.

Återigen nu är det ju trots allt Stefan och Hanna som är föremål för häktning, därav finns det uppenbarligen någon form av bevis mot dessa. Om du nubharvinvändningar mot dig detta och vet eller bara tycker att man missat någon så är det väl bäst att du tar det med åklagaren och inte bara sitter här och skriver.

IDIOT! Jag lägger inte skuld på någon! Med du lägger ut en massa skuld utan att någon är dömd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in