2019-09-01, 12:19
Medlem
Men OJ märks att jag varit ifrån en tid! SORRY skulle ju citera, här är min text;
Ja, en besynnerlig text sannerligen. SD framstår som en person som vill visa upp sig, nästintill ett "behov" genom alla selfies. Det är ju självklart att han följde tråden (slaviskt), tror tillochmed han fann den ironisk och gillade uppmärksamheten runtomkring honom.

Om SD och Lena nu var var "BFF" ända till slutet, är det inte konstigt att han inte visat upp sin sorg över sin förlorade vän? Istället har han yttrat sig med ord som, "mordet kommer aldrig klaras upp".
Nu har jag iofs inte lusläst alla hans inlägg på geocatching forumet eller tråden senaste tiden innan han åkte in igen. Finns det några inlägg överhuvudtaget där han beklagar förlusten över Lena eller en förhoppning om att finna den skyldige och rentvå sig själv? (Vilket borde varit en självklarhet om han varit oskyldig).
Citera
2019-09-01, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Enligt källor måste LW hastigt lämnat hemmet. Inget planerat möte alltså. Saker i hemmet som låg framme tyder på att hon var upptagen med annat den här kvällen. Antingen blev hon överrumplad i sitt hem och tvingades med ut eller så blev det hastigt bestämt att träffas utanför bostaden.

Är det bekräftat att hon dog på den platsen hon hittades?

Om hon gick dit frivilligt borde hon fortfarande ha låst dörren, tycker jag.
Citera
2019-09-01, 12:22
Medlem
Jag skriver definitivt inte att jag vet att HD är
skyldig - var läser du det?

Jag undrade enbart vad som får dig att tro att hon är oskyldig
och om du känner henne. Samt att hon igår blev häktad.

Förresten, det var ju du som skulle sluta skriva i tråden om
HD inte blev släppt fri?!

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-09-01, 12:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
/.../
Det blir då t ex den version han skriver om anmälningarna; att de lades ner direkt , och att L*na har berättat sanningen så att det inte längre är ord mot ord. Är detta sant eller är på detta vis som MV menar att SD slirar på sanningen?

"Rätt skönt nu att hon i chatt med någon vän har berättat sanningen, och det har polisen läst, så nu är det inte ord mot ord längre."
/.../
Om det här stämmer så förändras bilden ganska radikalt. Det var ju de här två gamla anmälningarna som utlöste misstankarna mot SD redan dag 1. Det här är alltså grundbulten som all senare information har tolkats utifrån. Så om det nu skulle finnas dokumentation som visar att LW har backat på ofredande- resp. misshandelsgrejen, då vilar åtminstone scenariot med SD som ensam gärningsman på ganska bräcklig grund. Det här skulle i så fall kunna vara förklaringen till att åklagaren nu behöver få in HD i handlingen för att få det här att gå ihop.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-01 kl. 12:43.
Citera
2019-09-01, 12:23
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ett vittne såg det dramatiska anhållandet av HD. Vittnesmålet publicerades i NA men togs bort senare för det berättade sanningen som NA visat sig rädda att förmedla.

Håller med dig. Andra tidningar/ medier: VLT, Aftonbladet och även det mycket politiskt korrekta SVT
hymlar inte och skriver kvinna , inte som NA /Stefan Hazianastasiou ”person”.
Patetiskt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/ytterligare-en-begars-haktad-for-mordet-pa-orebrokvinnan

Jag måste säga att jag är mycket besviken på NA, och särskilt på journalisten Stefan Hazianastasiou.

Besviken på tidningen feghet- att skriva att msn aldrig raderar artiklar, när de bevisligen gör precis det. Jag har hela artikelns text sparad.

Jag kommer inte att förlänga mitt provabonnemang. Är fokuset på Örebro/Hjärsta inte bra för kommunen och villapriserna, eller vad handlar tramset om?
Citera
2019-09-01, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Vad händer med de personer som gett falskt alibi ( tänker på Hann*as alibi som någon påstod att hon har )?
Låt säga om det är hennes anhöriga som vittnat falskt.

Vet vi med säkerhet att HD hade alibi till en början? Jag följde tråden i början men minns inte vem som gav den infon...
Citera
2019-09-01, 12:26
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Tack. Framgick det var gripandet skedde?

Hemma i Hannas bostad.

”Det höga skriket skar så högt genom det idylliska bostadsområdet att de gick och tittade till barnen: det ena lekte, det andra satt framför en skärm. Istället kom skriket från deras granne – som greps misstänkt för mordet på trebarnsmamman Lena Wesström under onsdagen.”

Saxat från NA
Citera
2019-09-01, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Vet vi med säkerhet att HD hade alibi till en början? Jag följde tråden i början men minns inte vem som gav den infon...

Nej det vet vi inte men OM nu någon falskeligen gett henne alibi undrar jag vad som händer med dessa/denne person.
Citera
2019-09-01, 12:27
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Skönt att fler inser det obehagliga i att en nära vän till en misstänkt mördare är här inne och kartlägger oss postare (det handlar alltså om fler individer än exemplet jag lade ut igår dom råkat ut för detta) och sen kontaktar dessa och ifrågasätter deras åsikter - om GM. Alltså inte att JG sitter och försöker försvara sin egen heder utan den misstänkte Stefan Davidssons...

Läste det! Och vet om en del innan. Riktigt obehagligt! OM JG är hederlig, så ber han alla han kartlagt om ursäkt SNARAST!
Citera
2019-09-01, 12:28
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hanna...det gick minst sagt dramatiskt till när de grep henne i onsdags.

Finns det trovärdiga källor på detta nu eller är det hämtat från artikeln om sedan togs bort? Finns uppgift i tråden att HD var likgiltig när hon hämtades.
Citera
2019-09-01, 12:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Det är ett elände med poliskällors läckor till media och ännu värre då media publicerar dessa läckta uppgifter. Detta kan ju förstöra brottsutredningen. Media borde ha ett större ansvar och kunna straffas för sådant. Det finns flera exempel, där människor friats på grund av lösmynt pladdrande åklagare, poliser och journalister.

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hanna. Det stod i NA men raderades senare.

Nej. Det var ingen läcka från polisen.

Artikel var skriven av en journalist som intervjuat en granne som blev vittne till gripandet av Hanna.
Citera
2019-09-01, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Nej det vet vi inte men OM nu någon falskeligen gett henne alibi undrar jag vad som händer med dessa/denne person.

Inte mycket antar jag enligt denna länk...
http://www.hogstadomstolen.se/Om-Hogsta-domstolen/Nyheter-fran-Hogsta-domstolen/Det-ar-inte-straffbart-att-i-ett-polisforhor-ge-falskt-alibi-at-en-person-som-har-domts-for-ett-brot t/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in