2019-09-01, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Vem är JM och JG ? Kan nån lägga upp den där bilden igen på SDs vänner ? Jag hittar den inte i tråden.

JM är ingen vän till SD utan en användare här på forumet. JokerMannen.

JG är däremot det.
Citera
2019-09-01, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Ok, jag menar inte att tjafsa. Jag har sett antagen tidslinje i tråden som verkar stämma väl,
bra mycket långt innan JM ens började i tråden.

Nej inte jag heller. Menar bara att det kunde vara intressant att se vem och när som hade dessa teorier innan JM i så fall.
Citera
2019-09-01, 02:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
En ”vän” skrev i vintras till SD genom den där Geo-sidan.
Jag har fått tillåtelse att kopiera in detta. Jag har dock valt att stryka h*n text.
Det är två svar från SD.

”HerrTeamDavidsson 2:36 AM
Åhhh. Så glad jag blir. Är medveten om att många tror jag är skyldig. Hört om tråden på flashback, men läser den ej. Vet at det finns mycket lögner och hat där, men kanske även sanningar.

Mina närmaste vänner, släkt mm "vet" att jag är oskyldig, och det stöd jag får är viktigt och bra. Det är en svår situation. Och detta gäller såklart även min familj.

Ser att du har ett nyskapat konto, så antagligen känner jag dig. Om du, den riktiga personen, undrar något kring saker du hört eller läst så är det helt ok att fråga öppet. Jag försöker svara och respektera alla i omgivningen.

Trevlig helg
Stefan
HerrTeamDavidsson 12:16 PM
(ja, det är såklart värst för Lenas barn, men det förstår du säkert att vi alla tänker)

HerrTeamDavidsson 3:11 PM
Oki, sådant är mitt liv.
Du vet vem jag är.
Jag vet inte vem du är.
Jag vet om jag har med mordet att göra.

Skriver inte just något här, mer än sådant som många vet om. Men om det är så att vi känner varandra så får du gärna höra av dig i en annan kanal. Saker jag säger används och feltolkas ofta. Det är ju över 20000 inlägg på flashback som du vet. Jag råder dig atill att inte läsa där då jag i alla fall i detta fall sitter på fakta, och det är andra fakta än vad som skrivs där. Men läser du där som en del tittar på dokusåpor så visst.

Ja, jag vet hur hon dog. Det stod i media förra veckan med. Din telefon verkar ha skrivit älg, men jag kommer ej på vad du menade.

Lena hade inga fiender, men var mycket oskicklig i sin kontakt med män. Många kände sig uppvaktade utan att hon menade det så. En skribent på nätet kallar sig Sherlock Holmes och en annan mirandasjul66 (osäker på stavningarna), och de båda är just sådana. Den förstnämnde var han som anföll mig för ett par veckor sedan i Sundsvall som det stått om i media, och säkert på flashback med. Han och en till kontaktade sedan lokalblaskan och berättade en version av det som hände. Fortsättning följer.

Ja, jag vet varför jag blev utpekad direkt, och det var korrekt gjort av polisen ska jag nog säga. Lena har två gånger gjort polisanmälan mot mig. Utredning lades ner direkt efter varsitt förhör då visa lite olika saker. Rätt skönt nu att hon i chatt med någon vän har berättat sanningen, och det har polisen läst, så nu är det inte ord mot ord längre.

Lena och jag var de närmaste av vänner hela vägen till slutet, men hon var besviken på mig hösten/vintern 16/17.

Allt ovanstående är känt av våra närmare omgivningar. Antar att det mest redan finns på flashback, men jag ber dig kraftigt att ändå inte skriva något alls där. Vet att de finns de som skriver hat, de som säger sig nästan veta att jag är oskyldig och de som försöker vara nyanserade. Men alla vi inblandade, främst alla barn, är ju intreserade av att helst inget alls skrivs där, inte ens snälla saker alltså.

Gå nu ut och logga en cache. Det är kravlöst, det är spännade, det är intressant, det ger friskluft, det tar det till fina platser, det gör dig till en mer bildad människa. Och det finns inget tävlingsmoment, utan är något man gör i den omfattning och på det vis man vill.

//S”

Tack för att ni berättar.
Citera
2019-09-01, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Sitter man och skriver så avslöjande saker som gör dig lätt identifierbar så förstår jag inte hur man kan bli förvånad! Men, men, dumheten på flashback saknar gräns!

Dessutom så sitter dessa lättskrämda människor inte bara och avslöjar sig själv utan skriver en massa påhittade historier. Ibland kommer det ett "jag spånar bara" efteråt. Det kan ju JG använda sig av om han har träffat rätt på sin grannes adress "nej men tänk att det var du, jag spånade bara, jag skulle bara se om du reagerade"

För inte fan är det någon okänd användare uppe i Norrland som har fått något PM, även om det med bestämdhet kommer att hävdas nu. Jag kan ge mig fan på att det dyker upp en Remarkare om en stund..

För att du inte skall bli så besviken, kan jag säga att jag tror att flertalet som råkat illa ut tycks vara nya användare kopplade till HDs arbetsplats.

Jodå, jag får PM också.
Senast redigerad av Remark 2019-09-01 kl. 02:24.
Citera
2019-09-01, 02:21
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja att det är en generell 'regel' förstår nog alla och envar: att polis/åkl i möjligaste mån vill behålla sitt kunskapsövertag gentemot den misstänkte pga utredningsmässiga anledningar.
Men att däremot inför häktningar välja att lägga sig på den lägre nivån är ju en lite annorlunda sak.
Om det nu är så 'vedertaget' varför är det då samtidigt så att det vanliga är att en åkl inför häktning anför sannolika skäl?
Som vid förra gången SD var på häktning?
Som vid denna gång?
Undrar bara.🤔

Jag håller inte med dig att det vanliga är att en åklagare hoppar över skälig misstanke och begär en ej tidigare häktad person häktad på sannolik misstanke. Vid en utredningshäktning så vill ju åklagaren kunna fortsätta arbeta med utredningen utan att den misstänkte ha möjlighet att göra vissa saker, exempelvis påverka ett vittne. Då är det en ganska stor risk att direkt försöka med en häktning på sannolika skäl. Nu har åklagaren ytterligare tid på sig att förbereda en kommande häktningsbegäran på den högre misstanken. I det här fallet utan risken att Hanna är i frihet och kanske (för)stör hennes arbete.

Jag förstår att det kan verka konstigt det här med kollusionsfara just i det här fallet eftersom HD varit på fri fot hela tiden fram tills nu. Men nya saker har uppenbarat sig. Man kan se det lite som att "ett nytt ärende börjar".
Citera
2019-09-01, 02:23
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nu blir du ännu otydligare. Det fetade: tiger de åtalade så tiger de, det är inget man lägger någon större värdering i annat än möjligtvis om de exempelvis vore överbevisade om att ha utfört exempelvis mord och kroppen inte hittats. Jag är högst tveksam till att någon i rätten någonstans funderar i linje med "Hen tiger men hade tänkt ljuga"det finns ingen ambition att vara tankeläsare, och om man händelsevis skulle besitta den begåvningen så skulle det inte finnas någonstans att göra av det. Den av rättens ledamöter som skulle ge sig till att dryfta åtalades tankegångar i domskäl när hen tigit sig genom huvudförhandling skulle väl med visst fog betraktas som fnoskigt. Jämför med Stockholmspolitikern som var i blåsväder häromåret då hon trasslade in sig i att BO ljuger för att att GM är från en fin familj och därför BO borde gjort på annat sätt.

Ha ha ha. Tack. Vi kommer nog int längre med det där.

Dessutom vill man nog oftast ha det mesta klart för sig redan när man väcker åtalet.
Citera
2019-09-01, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Konstigt. En vän till mig hade Stesolid på recept som han tog strax innan sänggående. Det är även vad som står i FASS, att det används så. Så det är ju uppenbarligen inte så omöjligt som du verkar vilja påskina.

Du kan lita fullständigt på @JokerMannen, jag vet mycket väl vad jag talar om i detta fallet när det gäller Diazepam/preparat. Personen som inom denna tråden går emot detta tidigare av mig framförda gällande HD👤 har troligtvis spätt ut sitt kaffe med Trilafon och även pulvriserat Cipramil.

Mvh @JokerMannen
Citera
2019-09-01, 02:40
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Hur länge?

(vet att du inte svarar på ifrågasättande inlägg men frågar ändå, eller just därför)

Det vet jag inte. Men om jag får gissa så; från och med när vittnesuppgifter dök upp som pekade på att HD kan ha setts med en annan man i närheten av LW:s bostadsområde, tidsmässigt i närheten av mordtidfället, och/eller efter fynden som gjordes tidigare i bostäder.
Senast redigerad av Netherworld 2019-09-01 kl. 02:44.
Citera
2019-09-01, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
För att du inte skall bli så besviken, kan jag säga att jag tror att flertalet som råkat illa ut tycks vara nya användare kopplade till HDs arbetsplats.

Jodå, jag får PM också.

Jag har haft mycket kontakter med @TinnaNinna85 och hon har berättat väldigt mycket om HD👤 och en annan person som stod HD👤 nära. Det är till punkt och pricka sant att @TinnaNinna85 fick en viss typ av larm av polisen när det var som allra jobbigast och hon upplevde sig hotad.
Citera
2019-09-01, 02:43
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
En del domstolar har börjat med ofoget att bara erbjuda pappersvarianter till andra än journalister. Vilket är märkligt ur rationell aspekt sett från tiden det tar att distribueras att maila ut en pdf fil jämfört med att ladda kopieringsapparaten, kuvertera och skicka med snigelposten.
För att inte tala om den grundlagsskyddade offentlighetsaspekten, och att Sverige i dag är starkt digitaliserat i närmast alla samhällsbärande aspekter, inte minst för vanliga konsumenter!
Det borde vara fullt möjligt att invända mot domstolars val att på detta sätt försvåra och kringgå tillämpningen av offentlighetsprincipen. Anmäl och begär prövning av sådana överträdelser!
Citera
2019-09-01, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Bland patienter som sitter intagna på psyket, är det helt andra spelregler som gäller! Där ges stesolid i viss mån, beroende på hur illa läget är... Även en fet dos zyprexa kan bli aktuell om det vill sig illa, även Xanor... Det beror helt på, hur ”sjuk” den intagne är!

Inte en chans att personer med lite ”lätt hypokondri” ordineras stesolid till natten, inte en chans! Och att de senare skulle få detta på recept för fortsatt bruk... Löjligt... Isåfall kommer den läkaren bli av med sin legitimation tillslut... En hypokondriker är nog den sista man vill skriva ut bensodiazepiner till! KBT gäller för dessa, och kanske lite atarax, lergigan och någon SSRI eventuellt...

Du kan påstå hur mycket du vill att du har en ”anhörig”, som jobbar på psyk... Kunde inte bry mig mindre... Det du säger... Det stämmer inte!

Åter igen förvränger du saker och ting, jag har inte prata om "Psyket" och inte PIVA därtill heller, jag pratade om Psykiatri-vården den så kallade öppenvården och inte själva dårhuset.

Nu undrar jag ut över all denna abundanta gallimatias om du har något relevant att komma med beträffande mordet på Lena Wesström och även SD👤 samt HD👤 ❔
Citera
2019-09-01, 03:20
Medlem
gloriouslifes avatar
Det var väldigt vad mycket BS det blev
här i tråden.

SD och HD sitter häktade för mord på LW.

Det kan ni inte ändra på hur mycket BS
ni än postar.

Jag är glad att UW, NW, MgL, Beholder
MH och alla andra oskyldiga som blivit
uthängda här verkar vara oskyldiga
och äntligen kan få fortsätta sina liv
utan misstankar hängande över sig.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-09-01 kl. 03:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in