2019-09-01, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Läste det! Och vet om en del innan. Riktigt obehagligt! OM JG är hederlig, så ber han alla han kartlagt om ursäkt SNARAST!

Mycket konstigt beteende, hur kan någon vän någonsin tro sig veta till 100% att en misstänkt mördare är oskyldig, utan att faktiskt varit på plats själv?
Mycket märkligt som sagt.
Citera
2019-09-01, 12:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
JG verkar alltså hotat vissa via PM i denna tråd? Finns det misstankar om att även SD/HD gjort detsamma?
Kommer det i så fall kunna användas mot dom?

Utredarna har väl ngn som följt denna monstertråd antar jag, heltidsjobb..... Kanske denne är en av flitiga skribenter?

Nej JG har häckat här inne och försökt luska ut vilka personer som ligger bakom nick som var kritiska till SD o h HD.

Dvs postare som hade information som visade på IRL-kännedom om SD och HD.

Sedan har JG kontaktat dessa individer utanför Flashback, via tex.Facebooks Messenger och uttryckt sin besvikelse över dessa personers negativa inställning eller misstankar mot hans vänner SD och HD.

Som som mildast har JG uttryckt besvikelse. Det finns mer aggressiva exempel men jag fick inte posta dessa i tråden då postare inte ville eller vågade framträda med sina nick.

Det handlade alltså INTE om att JG kontaktat dessa postare för att försvara sig själv eller sin egen heder. Utan det gällde SD och HD och misstankar om deras inblandning i mordet på
Lena.

Skärmdump från EN av kontakterna
https://forumfiles.com/BdX8A54en5/19100D00-4DC4-4B06-8572-29311FA1027A_jpeg
Citera
2019-09-01, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Endast en på sannolika. Den andra skäligen.

Visst, själva häktningen är på skäligen, Men:

Saxat från Aftonbladet.

...... Samt att Åklagaren numera anser att även misstankarna mot kvinnan ligger på sannorlika skäl......
Citera
2019-09-01, 12:55
Medlem
GmbHs avatar
Är det verkligen så lätt att ta reda på namnen bakom nicken, som JG tycks ha gjort? Har medlemmarna varit slarviga eller brister anonymiteten?
Citera
2019-09-01, 12:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hemma i Hannas bostad.

”Det höga skriket skar så högt genom det idylliska bostadsområdet att de gick och tittade till barnen: det ena lekte, det andra satt framför en skärm. Istället kom skriket från deras granne – som greps misstänkt för mordet på trebarnsmamman Lena Wesström under onsdagen.”

Saxat från NA

Det var intressant. Det ökar min tro på att hon faktiskt är skyldig. Hon skriker av ren panik för att hon inser att hennes frihet går förlorad för många år framöver.

Har någon sparat hela artikeln?
Citera
2019-09-01, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nej JG har häckat här inne och försökt luska ut vilka personer som ligger bakom nick som var kritiska till SD o h HD.

Dvs postare som hade information som visade på IRL-kännedom om SD och HD.

Sedan har JG kontaktat dessa individer utanför Flashback, via tex.Facebooks Messenger och uttryckt sin besvikelse över dessa personers negativa inställning eller misstankar mot hans vänner SD och HD.

Som som mildast har JG uttryckt besvikelse. Det finns mer aggressiva exempel men jag fick inte posta dessa i tråden då postare inte ville eller vågade framträda med sina nick.

Det handlade alltså INTE om att JG kontaktat dessa postare för att försvara sig själv eller sin egen heder. Utan det gällde SD och HD och misstankar om deras inblandning i mordet på
Lena.

Skärmdump från EN av kontakterna
https://forumfiles.com/BdX8A54en5/19100D00-4DC4-4B06-8572-29311FA1027A_jpeg

Samtidigt - hade jag varit oskyldig, och folk som verkade ha mer info satt och försökte få det att låta som jag var skyldig på ett forum... då hade jag ju velat veta vem det var.. för jag hade ju blivit misstänksam mot om inte den skyldige kunnat finnas där.

Om man är skyldig är det intressant av andra anledningar såklart.

Så oavsett skyldig eller skyldig så vill man ju veta vem det är.
Citera
2019-09-01, 13:07
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Ett par saker som skaver. Ligger det något i aftonbladets skriverier om att åkl siktar på sannolika för HD? Någon eller några (lonnrot, reimer?) har (tror jag) antytt att det kan ligga taktik i häktningen, att man så småningom landar på en ”lägre” nivå eller att hon tom går fri. (Eller var det en tanke som i så fall fördes fram innan häktningsförhandlingarna.) Kan det gå till så? Som ett sätt att löpa linan ut och få en person avskriven?

Går knappt längre att komma ihåg hur jag tänkte för några dagar sedan. Postapokalypsen är här?

Hon verkar ju ha skinn på näsan den där åklagaren! Så varför inte?
Citera
2019-09-01, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det var intressant. Det ökar min tro på att hon faktiskt är skyldig. Hon skriker av ren panik för att hon inser att hennes frihet går förlorad för många år framöver.

Exakt så tänker jag också och minns TinnaNinna skrivit att HD under arbetstid sagt gång på gång, utan att någon ens frågat:
Stefan är oskyldig när ska detta sluta..

Man får en stark känsla att hon mår fruktansvärt dåligt och grubblar för mycket för att kunna klara pressen de sätter på henne nu. Hon kommer prata nu tänker jag
Citera
2019-09-01, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Enligt uppgift ska HD haft alibi. Uppgiften kom från nära vänner till familjen W och från flera håll.

Informationen om att HD hade alibi skrevs av skribenten
Schazz, som sade sig känna till bekantskapskretserna
runt både LW och paret D*vidsson.

Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Vet vi med säkerhet att HD hade alibi till en början? Jag följde tråden i början men minns inte vem som gav den infon...
Citera
2019-09-01, 13:17
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Hade varit bättre hon sparat skrik och tårar för LW och LW´s barn istället. Vilken egoist hon är!

Äcklas av att folk med egna barn, tar livet av andra barns mammor och lever loppan i 15 månader - och sen tycker synd om sig själva?

Har tyvärr inte kvar artikeln, tror jag. Men vet att jag har skickat den till någon i tråden. Ska kolla sen. Påminn mig ikväll om du inte fått den, så ska jag leta.
Citera
2019-09-01, 13:18
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GmbH
Är det verkligen så lätt att ta reda på namnen bakom nicken, som JG tycks ha gjort? Har medlemmarna varit slarviga eller brister anonymiteten?

Anonymiteten brister inte från Flashbacks sida. Mods och admin vet inte vilken identitet användare har. Det finns inget magiskt sätt att få reda på det. Det är användarna själva som gett ifrån sig ledtrådar som kan vara lätta att förstå för någon som känner till omständigheterna.

Man kan t ex i andra trådar ha avslöjat kön, sin ålder, hur många barn man har, husdjur, vad man jobbar med, ögonfärg, hobby etc. Eller i så i den här tråden berättat något som bara ett fåtal känner till om. JG har förmodligen lusläst personernas inlägg över hela forumet och pusslat ihop vem som är vem.
Citera
2019-09-01, 13:19
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Informationen om att HD hade alibi skrevs av skribenten
Schazz, som sade sig känna till bekantskapskretserna
runt både LW och paret D*vidsson.

Vad säger Schazz om detta nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera