Citat:
Ursprungligen postat av
FSMW
Frågan är att har det i slutändan nån betydelse? Vet nån hur hälsosamt nolv egentligen är? Orkar inte räkna men om man kör nolva i 4 veckor så hur mycket vinner man på att fronta? Rent generellt så känns det för mig att det tar kanske 3-4 månader innan kroppen har återhämtat sig och jag har aldrig riktigt kännt an nolvan jämfört med hcg
Om man matar in en halveringstid på 6 dagar och kör en konstant dos på 20 mg har man inte ens 20 mg i blodet efter 4 veckor och det tar flera veckor innan man ens når 10 mg.
Avsaknaden av frontning kanske gör att du inte känner dig återställd förrän efter några månader (då en betydande nivå av nolva fortfarande finns kvar i kroppen)?
Säkert inte hälsosamt i längden men det är ju inte låga testo-nivåer heller och både nolva och comid har åtminstone blivit testade på ett gediget sätt senaste årtiondena.
På mig har det helt klart positiv effekt och såpass positivt att jag får vänta minst tre veckor efter avslutad pct innan jag tar kollar upp testosteronnivåerna!
Finns senare studier som visar att 5 mg per dag under lång tid är lika effektivt mot bröstcancer som 20 mg så en lägre dos kanske kan fungera tillräckligt bra även för oss som pct?:
https://www.webmd.com/breast-cancer/news/20181206/lower-dose-tamoxifen-works-as-well-as-high-dose#1