2019-07-31, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FSMW
Frågan är att har det i slutändan nån betydelse? Vet nån hur hälsosamt nolv egentligen är? Orkar inte räkna men om man kör nolva i 4 veckor så hur mycket vinner man på att fronta? Rent generellt så känns det för mig att det tar kanske 3-4 månader innan kroppen har återhämtat sig och jag har aldrig riktigt kännt an nolvan jämfört med hcg

Om man matar in en halveringstid på 6 dagar och kör en konstant dos på 20 mg har man inte ens 20 mg i blodet efter 4 veckor och det tar flera veckor innan man ens når 10 mg.

Avsaknaden av frontning kanske gör att du inte känner dig återställd förrän efter några månader (då en betydande nivå av nolva fortfarande finns kvar i kroppen)?

Säkert inte hälsosamt i längden men det är ju inte låga testo-nivåer heller och både nolva och comid har åtminstone blivit testade på ett gediget sätt senaste årtiondena.

På mig har det helt klart positiv effekt och såpass positivt att jag får vänta minst tre veckor efter avslutad pct innan jag tar kollar upp testosteronnivåerna!

Finns senare studier som visar att 5 mg per dag under lång tid är lika effektivt mot bröstcancer som 20 mg så en lägre dos kanske kan fungera tillräckligt bra även för oss som pct?:
https://www.webmd.com/breast-cancer/news/20181206/lower-dose-tamoxifen-works-as-well-as-high-dose#1
Citera
2019-07-31, 22:16
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
Om man matar in en halveringstid på 6 dagar och kör en konstant dos på 20 mg har man inte ens 20 mg i blodet efter 4 veckor och det tar flera veckor innan man ens når 10 mg.

Avsaknaden av frontning kanske gör att du inte känner dig återställd förrän efter några månader (då en betydande nivå av nolva fortfarande finns kvar i kroppen)?

Säkert inte hälsosamt i längden men det är ju inte låga testo-nivåer heller och både nolva och comid har åtminstone blivit testade på ett gediget sätt senaste årtiondena.

På mig har det helt klart positiv effekt och såpass positivt att jag får vänta minst tre veckor efter avslutad pct innan jag tar kollar upp testosteronnivåerna!

Finns senare studier som visar att 5 mg per dag under lång tid är lika effektivt mot bröstcancer som 20 mg så en lägre dos kanske kan fungera tillräckligt bra även för oss som pct?:
https://www.webmd.com/breast-cancer/news/20181206/lower-dose-tamoxifen-works-as-well-as-high-dose#1

Vad händer om man frontar med 40 mg första dagen då?

Sen, med tanke på studien du avslutar ditt inlägg med och som FSMW är inne på, så är det nog inte mängden 20 mg som sådan som spelar roll utan att nog med mg av verksamt ämne finns i kroppen för att åstadkomma önskad effekt. Då blir ju en frontning på 160 mg en total overkill.
Citera
2019-07-31, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisk123
Hej!
En vän till mig (man mellan 25-30 år, hyfsat tränad) envisas med att han skall ge sig på en 10/40 anavar only kur. Frågan ang pct dök upp och min första tanke var att det kanske inte behövs någon på den dosen, men för att ta det säkra före det osäkra: Vad skulle ni rekommendera på en såpass mild kur, clomid 2-3v?

Bumpar denna istället för att skapa en egen tråd, tacksam för input, vill göra vad jag kan för att han inte skall klanta till det!
Citera
2019-08-01, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Vad händer om man frontar med 40 mg första dagen då?

Sen, med tanke på studien du avslutar ditt inlägg med och som FSMW är inne på, så är det nog inte mängden 20 mg som sådan som spelar roll utan att nog med mg av verksamt ämne finns i kroppen för att åstadkomma önskad effekt. Då blir ju en frontning på 160 mg en total overkill.

För stabila nivåer efter tre dagar får man fronta 5 ggr dagsdosen första två dagarna enligt https://roidcalc.powerbody.ru med 6 dagars halveringstid så då räcker ju inte dubbla dosen och 160 mg verkar faktiskt vettigare om man tänkte använda en dagsdos på 20 mg.

Sen kanske man får lika bra effekt med 5 mg/dag och då känns väl en frontning med 25 mg de två första dagarna förhållandevis säkert.
Citera
2019-08-03, 17:48
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
För stabila nivåer efter tre dagar får man fronta 5 ggr dagsdosen första två dagarna enligt https://roidcalc.powerbody.ru med 6 dagars halveringstid så då räcker ju inte dubbla dosen och 160 mg verkar faktiskt vettigare om man tänkte använda en dagsdos på 20 mg.

Sen kanske man får lika bra effekt med 5 mg/dag och då känns väl en frontning med 25 mg de två första dagarna förhållandevis säkert.

25 mg de första två dagarna låter ju betydligt mer beskedligt än de doser för frontning som tidigare angivits.
Citera
2019-08-04, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
25 mg de första två dagarna låter ju betydligt mer beskedligt än de doser för frontning som tidigare angivits.

Jag kommer nog testa 5 mg/dag och frontning på 25 mg första två dagarna nästa pct.
Nu har jag dock gjort en annorlunda version av pct som påbörjades tre veckor efter senaste testo injektion där jag även använt 250 iu hcg e3.5d.
Gjorde som så att jag använde 100 mg nolva och 250 mg clomid per dag i fem dagar och åkte nu iväg utomlands fyra veckor och det blir spännande att göra blodproven direkt när jag är hemma igen
(Jag mår bra och har inga biverkningar efter denna kraftiga dosering).
Citera
2019-08-09, 19:37
Medlem
Hej!
Satte i måndags sista sticket på en 19 veckor lång testo e 250mg e5d kur.
Tanken var från början att köra 14 veckor,men har haft såpass bra gains att jag förlängade några veckor. Har inte haft några problem med gynokänningar eller dyl under kuren.

Frågeställning: räcker Nolva som pct trots att kuren "råkade" bli något längre än planerat, eller bör jag inhandla något mer?

Tack på förhand!
Citera
2019-08-10, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruter4
Hej!
Satte i måndags sista sticket på en 19 veckor lång testo e 250mg e5d kur.
Tanken var från början att köra 14 veckor,men har haft såpass bra gains att jag förlängade några veckor. Har inte haft några problem med gynokänningar eller dyl under kuren.

Frågeställning: räcker Nolva som pct trots att kuren "råkade" bli något längre än planerat, eller bör jag inhandla något mer?

Tack på förhand!
Det räcker gott, speciellt eftersom att det är din första runda.
Hcg är annars en god idé vid längre kurer, men det är lite sent påtänkt nu och de skulle du redan kört igång med.
Citera
2019-08-10, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tasemos
Det räcker gott, speciellt eftersom att det är din första runda.
Hcg är annars en god idé vid längre kurer, men det är lite sent påtänkt nu och de skulle du redan kört igång med.

Tack ska du ha.
Kommer läsa på mer om Hcg inför nästa kur.
Citera
2019-09-01, 10:49
Medlem
Vilket PCT-upplägg skulle ni mer erfarna AAS-brukare rekommendera till en anavar only kur? Har många gånger fått höra att anavar är ett milt preparat och inte kräver någon PCT.

Är inte ute efter svar som ”kör testo som bas” eller att PCT är onödigt, utan frågan är: Om man kör en anavar only kur, vad rekommenderar ni som PCT?
Citera
2019-09-01, 11:49
Medlem
Loafees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisk123
Vilket PCT-upplägg skulle ni mer erfarna AAS-brukare rekommendera till en anavar only kur? Har många gånger fått höra att anavar är ett milt preparat och inte kräver någon PCT.

Är inte ute efter svar som ”kör testo som bas” eller att PCT är onödigt, utan frågan är: Om man kör en anavar only kur, vad rekommenderar ni som PCT?

Antingen ingenting eller något standardupplägg som det finns otal av. Enkelt ska det vara och halvmesyrer räknas inte.
Citera
2019-09-01, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loafee
Antingen ingenting eller något standardupplägg som det finns otal av. Enkelt ska det vara och halvmesyrer räknas inte.

Yes ett standardupplägg är vad jag tänker mig, men undrar då ifall nolva eller clomid är bäst att köra ett par veckor direkt efter avslutad kur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in