2019-09-01, 11:52
Medlem
Loafees avatar
Hugget som stucket. Amerikanerna älskar sitt klomifen/Clomid, medan åtminstone vi svenskar föredrar tamoxifen/Nolva. Den senare sägs vara lite snällare med bieffekter. Så det är bara välja en.
Citera
2019-09-01, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loafee
Hugget som stucket. Amerikanerna älskar sitt klomifen/Clomid, medan åtminstone vi svenskar föredrar tamoxifen/Nolva. Den senare sägs vara lite snällare med bieffekter. Så det är bara välja en.

Stort tack. Har båda hemma så jag tar mig en funderare tills det är dags!
Citera
2019-09-04, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
Jag kommer nog testa 5 mg/dag och frontning på 25 mg första två dagarna nästa pct.
Nu har jag dock gjort en annorlunda version av pct som påbörjades tre veckor efter senaste testo injektion där jag även använt 250 iu hcg e3.5d.
Gjorde som så att jag använde 100 mg nolva och 250 mg clomid per dag i fem dagar och åkte nu iväg utomlands fyra veckor och det blir spännande att göra blodproven direkt när jag är hemma igen
(Jag mår bra och har inga biverkningar efter denna kraftiga dosering).

Nu har jag omsider kunnat åka och göra blodprov ca. sex veckor efter avslutad mini-pct med höga doser i fem dagar.
Resultat: Testo 14, Östro 93 och FSH 2.7
Är 50+ så det kanske kan ses som nästan återhämtad?
Mår som vanligt med normal energinivå och libido fast jag brukar inte känna jätte skillnad mer än muskelbyggnaden när jag kurar heller.
Citera
2019-09-04, 21:02
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Nu har jag omsider kunnat åka och göra blodprov ca. sex veckor efter avslutad mini-pct med höga doser i fem dagar.
Resultat: Testo 14, Östro 93 och FSH 2.7
Är 50+ så det kanske kan ses som nästan återhämtad?
Mår som vanligt med normal energinivå och libido fast jag brukar inte känna jätte skillnad mer än muskelbyggnaden när jag kurar heller.

Snyggt, låter ju som en riktigt bra återhämtning. Själv säger mina ögon upp sig fullständigt på mer än 50mg Clomid haha. Har fram till nu kört 20mg Nolva och 25mg Clomid i mina pcts.

Just nu testar jag för första gången hcg mellan sista stick och start av pct, wow säger jag bara! . Det blir hcg genom nästa kur för mig.
Citera
2019-09-25, 21:34
Medlem
Vilka PCTs är aktuella i dagens läge för oss som legat på en längre tid (ett år eller fler)

POWERPCT upplägget verkar ju onekligen oldschool, bara att läsa mängden HCG får mina bröst att klia.
Citera
2019-10-02, 18:42
Medlem
Jag kör: 1000iu hcg ed i 5 dagar
och 500 iu hcg ed i 10 dagar

knaprar 20mg nolva och 50mg clomid samtidigt och kör även på med nolva och clomiden i ungefär 30 dagar efter HCG

har funkat bra 👍
Citera
2019-11-04, 15:23
Medlem
Är det nödvändigt att ta både Nolva och Clomid efter kur?
Vad har de båda för unika egenskaper som gör att man ska ta båda?
Citera
2019-11-09, 12:31
Medlem
Hej.
Har en fråga om bara Clomid och Nolva funkar som PCT? Eller funkar allt som heter Clomifene Citrate? Vad jag kan läsa mig till så verkar Clomid heta Clomifene Citrate på fackspråk.
Borde det då funka med andra märken/sorter som det också står Clomifene Citrate?
Citera
2019-11-09, 20:37
Medlem
Hej!

Har kört testo nu ca 8 månader med kommande månad.
Detta är min andra kur jag och första kuren jag körde gick jag cold turkey pga leverantör kunde inte lösa pct till mig. Efter denna pct kommer jag vara off i cirka 3 månader innan jag hoppar på igen.

Har kört test E250d only och tänkte se ifall det är nödvändigt att trycka in HCG i min pct eller hålla mig endast till nolva samt clomid.

Några rådande tips?
Citera
2019-11-10, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wamawa
Hej.
Har en fråga om bara Clomid och Nolva funkar som PCT? Eller funkar allt som heter Clomifene Citrate? Vad jag kan läsa mig till så verkar Clomid heta Clomifene Citrate på fackspråk.
Borde det då funka med andra märken/sorter som det också står Clomifene Citrate?

Ja.
Citera
2019-11-10, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traningispassion
Hej!

Har kört testo nu ca 8 månader med kommande månad.
Detta är min andra kur jag och första kuren jag körde gick jag cold turkey pga leverantör kunde inte lösa pct till mig. Efter denna pct kommer jag vara off i cirka 3 månader innan jag hoppar på igen.

Har kört test E250d only och tänkte se ifall det är nödvändigt att trycka in HCG i min pct eller hålla mig endast till nolva samt clomid.

Några rådande tips?

Illa planerat om du kört 8 månaders kur utan att veta hur du gör en pct.
Off bara 3 månader efter så lång kur är också ett konstigt val.

Svar på din fråga:
Om du nu ska ha en så kort vila skulle jag köra hcg i slutet av kuren och även i början av pct.
Lycka till!
Citera
2019-11-11, 12:21
Medlem
Citat:
Ja.
Kanon! Tackar 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto