2019-09-01, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
En ”vän” skrev i vintras till SD genom den där Geo-sidan.
Jag har fått tillåtelse att kopiera in detta. Jag har dock valt att stryka h*n text.
Det är två svar från SD.

”HerrTeamDavidsson 2:36 AM
Åhhh. Så glad jag blir. Är medveten om att många tror jag är skyldig. Hört om tråden på flashback, men läser den ej. Vet at det finns mycket lögner och hat där, men kanske även sanningar.

Mina närmaste vänner, släkt mm "vet" att jag är oskyldig, och det stöd jag får är viktigt och bra. Det är en svår situation. Och detta gäller såklart även min familj.

Ser att du har ett nyskapat konto, så antagligen känner jag dig. Om du, den riktiga personen, undrar något kring saker du hört eller läst så är det helt ok att fråga öppet. Jag försöker svara och respektera alla i omgivningen.

Trevlig helg
Stefan
HerrTeamDavidsson 12:16 PM
(ja, det är såklart värst för Lenas barn, men det förstår du säkert att vi alla tänker)

HerrTeamDavidsson 3:11 PM
Oki, sådant är mitt liv.
Du vet vem jag är.
Jag vet inte vem du är.
Jag vet om jag har med mordet att göra.

Skriver inte just något här, mer än sådant som många vet om. Men om det är så att vi känner varandra så får du gärna höra av dig i en annan kanal. Saker jag säger används och feltolkas ofta. Det är ju över 20000 inlägg på flashback som du vet. Jag råder dig atill att inte läsa där då jag i alla fall i detta fall sitter på fakta, och det är andra fakta än vad som skrivs där. Men läser du där som en del tittar på dokusåpor så visst.

Ja, jag vet hur hon dog. Det stod i media förra veckan med. Din telefon verkar ha skrivit älg, men jag kommer ej på vad du menade.

Lena hade inga fiender, men var mycket oskicklig i sin kontakt med män. Många kände sig uppvaktade utan att hon menade det så. En skribent på nätet kallar sig Sherlock Holmes och en annan mirandasjul66 (osäker på stavningarna), och de båda är just sådana. Den förstnämnde var han som anföll mig för ett par veckor sedan i Sundsvall som det stått om i media, och säkert på flashback med. Han och en till kontaktade sedan lokalblaskan och berättade en version av det som hände. Fortsättning följer.

Ja, jag vet varför jag blev utpekad direkt, och det var korrekt gjort av polisen ska jag nog säga. Lena har två gånger gjort polisanmälan mot mig. Utredning lades ner direkt efter varsitt förhör då visa lite olika saker. Rätt skönt nu att hon i chatt med någon vän har berättat sanningen, och det har polisen läst, så nu är det inte ord mot ord längre.

Lena och jag var de närmaste av vänner hela vägen till slutet, men hon var besviken på mig hösten/vintern 16/17.

Allt ovanstående är känt av våra närmare omgivningar. Antar att det mest redan finns på flashback, men jag ber dig kraftigt att ändå inte skriva något alls där. Vet att de finns de som skriver hat, de som säger sig nästan veta att jag är oskyldig och de som försöker vara nyanserade. Men alla vi inblandade, främst alla barn, är ju intreserade av att helst inget alls skrivs där, inte ens snälla saker alltså.

Gå nu ut och logga en cache. Det är kravlöst, det är spännade, det är intressant, det ger friskluft, det tar det till fina platser, det gör dig till en mer bildad människa. Och det finns inget tävlingsmoment, utan är något man gör i den omfattning och på det vis man vill.

//S”

Finns mycket märkligt och motsägesfullt i allt han skriver.

Har kursiverat det jag uppfattar som "budskapet" följt av jag vet+argument. Redan då pekade han ut två nick.

Klart är dock att han följer FB aktivt och han inte skulle delta själv ifrågasätter jag men då ständigt under olika nick likt en amöba.

Försöker trött läsa ikapp ...Döfött
Senast redigerad av Remark 2019-09-01 kl. 03:31.
Citera
2019-09-01, 03:43
Medlem
👤Det som lett fram till själva häktnings-framställningarna, handlade om ett mycket brett utrednings-arbete, vilket i sin tur har pågått i ett år drygt.

Utrednings-arbetet består av en mycket stor mängd tidigare gjorda förhör, men också av en stor teknisk utredning därtill.

Efter Domstolen's nys häktnings-beslut, kan vi i alla fall fastslå att, den här gången var/och är bevisen betydligt starkare än tidigare.

SD försökte sig på en riktig "Gyllensvaanare" genom att påstå att han träffat Lena Wesström några timmar före hon blev bragt om livet, men att han absolut inte hade dödat henne, det var strax därefter som KammarÅklagaren presenterade de tre nya bevisen för farbror SD, det var också efter denna episoden som SD vände bort sitt huvud och började fästa sin blick riktat ned mot golvet, vadå plötsliga skuldkänslor

Mvh/ @JokerMannen

Ps: Alla mördare har en sak gemensamt, alla är dom oskyldiga, och alla nekar dom, fram till dess att dom blivit överbevisad, sedan är det slut med deras lögner Ds.
Citera
2019-09-01, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag har lagt ned mycket stor tid inom denna tråden som aktiv skribent och delat med mig av mycket som jag känner till inom detta mordfallet gällande ➡Lena Wesström. Alla mina inlägg har varit snyggt och prydligt uppställda med oftast illustrationer, samt att mina inlägg varit rättstavade, anledningen till detta är att jag sätter värde på det jag gör och skriver, därför finns det ingen anledning för mig att försöka vilseleda tråden med en massa desinformation, om sådant vore fallet, skulle jag i sådant fall vara en sjukligt tänkande invid och sådana behöver hjälp framför allt inom psykiatrins vård, och där inom, har jag inte hamnat än.
Du skriver att du delat med dig mycket som du känner till om detta mordfall ..
Då bör du kontakta polisen.
Citera
2019-09-01, 04:37
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du skriver att du delat med dig mycket som du känner till om detta mordfall ..
Då bör du kontakta polisen.

Lika kontraproduktivt som att snutar utreder snutar..

Tråkig utveckling för de häktade, hoppas någon JO-jurist granskar detta rättsfall och ser till att lagar följs i fortsättningen. Rena vilda västern som det ser ut nu med alla anklagelser baserade på rykten.
Citera
2019-09-01, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
En ”vän” skrev i vintras till SD genom den där Geo-sidan.
Jag har fått tillåtelse att kopiera in detta. Jag har dock valt att stryka h*n text.
Det är två svar från SD.

”HerrTeamDavidsson 2:36 AM
Åhhh. Så glad jag blir. Är medveten om att många tror jag är skyldig. Hört om tråden på flashback, men läser den ej. Vet at det finns mycket lögner och hat där, men kanske även sanningar.

Mina närmaste vänner, släkt mm "vet" att jag är oskyldig, och det stöd jag får är viktigt och bra. Det är en svår situation. Och detta gäller såklart även min familj.

Ser att du har ett nyskapat konto, så antagligen känner jag dig. Om du, den riktiga personen, undrar något kring saker du hört eller läst så är det helt ok att fråga öppet. Jag försöker svara och respektera alla i omgivningen.

Trevlig helg
Stefan
HerrTeamDavidsson 12:16 PM
(ja, det är såklart värst för Lenas barn, men det förstår du säkert att vi alla tänker)

HerrTeamDavidsson 3:11 PM
Oki, sådant är mitt liv.
Du vet vem jag är.
Jag vet inte vem du är.
Jag vet om jag har med mordet att göra.

Skriver inte just något här, mer än sådant som många vet om. Men om det är så att vi känner varandra så får du gärna höra av dig i en annan kanal. Saker jag säger används och feltolkas ofta. Det är ju över 20000 inlägg på flashback som du vet. Jag råder dig atill att inte läsa där då jag i alla fall i detta fall sitter på fakta, och det är andra fakta än vad som skrivs där. Men läser du där som en del tittar på dokusåpor så visst.

Ja, jag vet hur hon dog. Det stod i media förra veckan med. Din telefon verkar ha skrivit älg, men jag kommer ej på vad du menade.

Lena hade inga fiender, men var mycket oskicklig i sin kontakt med män. Många kände sig uppvaktade utan att hon menade det så. En skribent på nätet kallar sig Sherlock Holmes och en annan mirandasjul66 (osäker på stavningarna), och de båda är just sådana. Den förstnämnde var han som anföll mig för ett par veckor sedan i Sundsvall som det stått om i media, och säkert på flashback med. Han och en till kontaktade sedan lokalblaskan och berättade en version av det som hände. Fortsättning följer.

Ja, jag vet varför jag blev utpekad direkt, och det var korrekt gjort av polisen ska jag nog säga. Lena har två gånger gjort polisanmälan mot mig. Utredning lades ner direkt efter varsitt förhör då visa lite olika saker. Rätt skönt nu att hon i chatt med någon vän har berättat sanningen, och det har polisen läst, så nu är det inte ord mot ord längre.

Lena och jag var de närmaste av vänner hela vägen till slutet, men hon var besviken på mig hösten/vintern 16/17.

Allt ovanstående är känt av våra närmare omgivningar. Antar att det mest redan finns på flashback, men jag ber dig kraftigt att ändå inte skriva något alls där. Vet att de finns de som skriver hat, de som säger sig nästan veta att jag är oskyldig och de som försöker vara nyanserade. Men alla vi inblandade, främst alla barn, är ju intreserade av att helst inget alls skrivs där, inte ens snälla saker alltså.

Gå nu ut och logga en cache. Det är kravlöst, det är spännade, det är intressant, det ger friskluft, det tar det till fina platser, det gör dig till en mer bildad människa. Och det finns inget tävlingsmoment, utan är något man gör i den omfattning och på det vis man vill.

//S”

Intressanta formuleringar... citationstecken på "vet" typish. Jag gjorde en freudiansk felläsning och såg "Jag vet om att jag har med mordet att göra." Kan man påstå att SD varit skicklig i sina kontakter med kvinnor?
Senast redigerad av Smultr0n 2019-09-01 kl. 05:02. Anledning: Tillägg
Citera
2019-09-01, 05:05
Medlem
Citat:
Diazepam/P-farmaca ... bland annat, Stesolid 5 mg-röd samt 10 mg-blå.

Blå och röd? Förr i tiden fanns så kallade "blåvalar", alltså blå valium som innehåller det verksamma ämnet diazepam. I Sverige säljs de dock under namnet Stesolid. Men till min kännedom och enligt egen erfarenhet så är stesolid vita.

Det är dock väldigt vanligt att benzo används i samband med grova brott då de stänger av känslor och gör en helt likgiltig. Speciellt blandat med lite alkohol. Om man exempelvis skulle ta lite lite centralstimulantia till som exempelvis adhd medicin så kan man motverka "flummigheten" som uppstår av benzo och vara lite skarpare.

Men de blåa varianterna köper man oftast på gatan då de brukar komma från utlandet. Xanor är blåa dock men innehåller ämnet alprazolam, också benzodiazepin med kortare halveringstid.
Om hon har fått benzo utskrivet och gått på dem så är det inte alls överraskande om lyckats hålla upp skenet och hålla diverse "hjärnspöken" borta då dem medicinerna i stort sätt stänger av själen i brist på bättre beskrivning.
Citera
2019-09-01, 05:12
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Diazepam-preparat kallas av gammal vana för Valium. De flesta rekommenderas högst en halv tablett 2 eller 5 mg Diazepam vid behov.

Finns de att få tag på i Nederiänderna som ju generellt ses ha en generösare läkemedelspolitik?

Vill minnas att HD varit där på burkletartur åtminstone 2-3ggr över en ettårsperiod, ofta i samband med deltagande i större event i norra Tyskland. Nu senast häromveckan tillsammans med två gc-bekanta.
Citera
2019-09-01, 05:33
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Först och främst var det INTE ditt inlägg jag svarade på, läs igen... Och sen har jag redan dragit ner byxorna på dig gällande ditt påstående om HD och hur det förhåller sig med diazepam, och all ditt skitsnack!

För dom som läser tråden! JokerMannen (förkortad JM av användare i den här tråden), sitter bara och spekulerar samt hittar på en massa, och presenterar sedan detta som fakta i tråden... Han har INTE mer insyn i det här fallet, än vi andra här... Han bara leker... och vi är såklart flera som har ifrågasatt hans trovärdighet... Han snackar skit...

Varför då denna upprördhet? Det finns ju ganska ofta skribenter som man tycker skriver strunt i tråden, men då scrollar man väl mest förbi. Varför har just påpekanden om eventuella läkemedel blivit en sådan het potatis?
Citera
2019-09-01, 05:55
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoxyKontina
Blå och röd? Förr i tiden fanns så kallade "blåvalar", alltså blå valium som innehåller det verksamma ämnet diazepam. I Sverige säljs de dock under namnet Stesolid. Men till min kännedom och enligt egen erfarenhet så är stesolid vita.

Det är dock väldigt vanligt att benzo används i samband med grova brott då de stänger av känslor och gör en helt likgiltig. Speciellt blandat med lite alkohol. Om man exempelvis skulle ta lite lite centralstimulantia till som exempelvis adhd medicin så kan man motverka "flummigheten" som uppstår av benzo och vara lite skarpare.

Men de blåa varianterna köper man oftast på gatan då de brukar komma från utlandet. Xanor är blåa dock men innehåller ämnet alprazolam, också benzodiazepin med kortare halveringstid.
Om hon har fått benzo utskrivet och gått på dem så är det inte alls överraskande om lyckats hålla upp skenet och hålla diverse "hjärnspöken" borta då dem medicinerna i stort sätt stänger av själen i brist på bättre beskrivning.

Nu vet vi inte om det stämmer att h*n intagit dylika läkemedel, men ponera att det finns en sanningshalt i påståendet, då skulle det förklara en del av h*ns till synes likgiltiga beteende efter LW's död.
Citera
2019-09-01, 06:00
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Varför då denna upprördhet? Det finns ju ganska ofta skribenter som man tycker skriver strunt i tråden, men då scrollar man väl mest förbi. Varför har just påpekanden om eventuella läkemedel blivit en sådan het potatis?

Det verkar ju som en av de häktade är läkemedelsmissbrukare och tar hem mer av medicinen än som föreskrivits av läkare. Lite alkohol på det där så är det väl bärsärkargång som gäller.
Citera
2019-09-01, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nu vet vi inte om det stämmer att h*n intagit dylika läkemedel, men ponera att det finns en sanningshalt i påståendet, då skulle det förklara en del av h*ns till synes likgiltiga beteende efter LW's död.

Ja, precis. Det var det jag försökte komma fram till samt om h*n även intagit valium så skulle det indikera på att personen tagit högre dos än ordinerat då dem medicinerna oftast skrivs ut på intervaller just för att man inte ska ta för många.
Jag har läst tråden under hela perioden och minns att det tidigt påpekades att HD hade behandlats för vissa psykiska besvär och således också undrat hela tiden om benzo fanns nära till hands.
Det skulle kunna förklara både utförandet av brottet samt likgiltigheten efter.
Diazepam har lång halveringstid och syns på UP ganska lång tid efter intag. Skulle vara intressant att veta om några drogtester utfördes på de båda i närtid efter mordet.
Citera
2019-09-01, 06:14
Medlem
PeterNosters avatar
Varför hämtades inte båda samtidigt? Någon brist på resurser verkade det inte finnas då man kallat in en insatsstyrka. Om HD hade fått reda på att SD häktats kunde det ju hänt en olycka.

Kan det möjligen vara så att den först häktade hade uppgifter att lämna som ledde till det andra gripandet? Nu behöver man mer tid för att utreda det man borde utrett tidigare och håller kvar båda.

Intressant att det i tråden kommit fram att användaren SH.Holmes är en sån som tar lagen i egna händer. Det har han inte nämnt ett ord om.
Senast redigerad av PeterNoster 2019-09-01 kl. 06:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in