2019-08-31, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hade HD med sig ett tillhygge?
Det vet vi inte... En teori bara! Att ett tillhygge har används för att döda LW verkar dock stämma... Vad för tillhygge som använts, och vem som tagit med det osv., går bara att spekulera i... Någon nämnde nyas en krycka som ett tänkbart mordvapen... Jag vet inte, känns som det krävs kraftigare grejer än så... Annars var det en extremt utdragen dödsmisshandel... Fy...
Citera
2019-08-31, 22:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
JokerMannen är det. Olika uppfattningar om hen/dem i tråden, men.... hens teori verkar vara att GP slog sönder BOs knäskålar först och sedan stack medhjälparen.

Cykelpump. Cykelpump? SD hade cyklat. Han vet att LW:s knäskål är ömtålig för han har burit henne över bäckar och stock och sten under vintern.

Kan man ha ihjäl ngn med cykelpump?
Citera
2019-08-31, 22:45
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det verkar gå väldigt mycket rykten om den här SD, och det är ju omöjligt att veta om sådant där stämmer. Men vad skulle "hans historia" ha varit då enligt de här grannarna?

Det här är inget rykte. Du får tro vad du vill och jag tänker inte delta i dina cirkelresonemang.
Personerna som SD försökte få kontakt med upplevde stort obehag och istället för att låta SD ge sin historia kontaktade de polisen.
Citera
2019-08-31, 22:46
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har helt fallit ur tråden de sista timmarna och börjat försöka läsa mig igenom mitt glapp.

Eftersom jag vet att du kände L*ena och du är eftertänksam känner jag att dina inlägg är extra viktiga pusselbitar för mig.

Det är förstås väldigt svårt att veta för oss hur HD är som person och vad som utspelade sig mellan de tre.
Och trots allt vet vi inte ännu hur det hela kommer att sluta. Vi vet inte om HD har varit delaktig i mordet. Illavarslande är det dock att hon har blivit häktad so skäligen misstänkt för mord.

Nu snurrar mina tankar ändå kring att om L*ena har haft det svårt i sin relation med SD, då utesluter jag inte att detsamma har HD varit utsatt för.

Exempel på manipulation har vi sett i tråden, raffinerade sådana. Det har gett mig en inblick i hur lätt man kan bli vilseledd, tro att saker och ting som inte stämmer med verkligheten.

Sådana knep kan ha använts av SD, för att försöka "sudda" ut det han höll på med bakom hennes rygg.
Typ, att LW trakasserade honom, lät inte honom var ifred. Fast det kanske inte var sant, eller riktigt stämde med verkligheten.
Han kan ha använt henne som draghjälp för att han ansåg att ALLT var L*enas fel. Han klarade inte av henne och behövde hjälp.

Denna hjälp kanske inte har handlat om mordet, men vem vet.
Kanske har hon hjälpt till att ta hand om honom efter mordet, eller så ha han helt enkelt ANVÄNT henne såsom en riktig psykopat kan göra.

Gömt undan eller planterat mordvapen/blodiga kläder eller annat som han inte vill ha hemma eller som en "plan två", nödlösning.

Jag tror vad som helst om denne man.
Esset i rockärmen, vad var det?

Vet inte om jag förstår dig rätt, men jag tolkar dig som att du tänker att SD manipulerade HD in i delaktighet, bl a genom att framställa LW i väldigt dålig dager och att HD på det sättet är ett offer, men samtidigt delaktig i mordet fast på ”felaktiga grunder”. Tolkar jag dig rätt då? Det är ju absolut en möjlighet. Allt känns möjligt i det här läget.

Samtidigt känns vad som helst möjligt efter den här veckan (eller inte ens en vecka, några dagar bara). Jag försöker och försöker att få in HD i det nya landskapet. Ditt förslag känns intressant. (I den mån jag har tolkat dig rätt.) Det gör det möjligt att få in HD i skeendet under de nya förutsättningarna. Samtidigt skaver det där med att åklagaren säger att hon siktar på sannolika skäl...

Svårt att orientera sig just nu. Och inte blir det lättare av det vansinniga tempot i tråden.

Är det inbillning eller blev tråden plötsligt mycket ”vänligare”? Trots att det gnabbas en hel del känner jag inte samma obehag längre. Ändå är det väl i stort sett samma postare. (Jag kanske är i chock och har slutat att registrerat obehag?)
Citera
2019-08-31, 22:47
Medlem
matsqqs avatar
Men det där med att börja med att slå sönder knäskålarna för att sedan släpa bort och lämna över låter ju helt galet ...

Jag menar då VET man att offret kommer att skrika en bra stund innan det tar slut ( i ett tätbebyggt område) ...
Citera
2019-08-31, 22:48
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det går väl att få tag på mediciner utomlands?

Visst kan man både beställa över nätet och smuggla hem Valium. Men det är inte lagligt.
Diazepam som är Valium och Stesolid finns för övrigt rikligt i potatisblasten fr a blommorna.
Går att bli rätt påverkad om man betar rikligt, men det finns ju andra mindre trevliga substanser i blasten. Det finns djur som snurrat omkring höga på potatisblast.

Troligen fick väl HD substanser som finns i Sverige utskrivna om hon behövde dem...?
Citera
2019-08-31, 22:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Och hur påverkade hennes jobb det faktum att hennes grannar Stefan och Hanna just nu båda sitter häktade för mordet på Lena?

Med tanke på hur verkligheten ser ut i samhället, och att Stefan och Hanna inte är dömda än, utom kanske av dig då?
Citera
2019-08-31, 22:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag hoppas att detta kommer att redas ut ordentligt av polis och rättssystem.

Inga människor ska behöva vara rädda för att uttrycka sina åsikter i Sverige.
Flashback är obehagligt på det vis att oskyldiga människor kan bli uthängda, det ska man inte sticka under stol med.
Därför kan man förstå att människor som blir uthängda med namn och adress kan bli mer än uppbragta om de är oskyldiga. Detta kan man inte begripa om man själv inte råkat ut för något liknade.

Men om man hotar människor på olika sätt, då får man också räkna med konsekvenserna av detta.
Det är inte tillåtet i Sverige att hota människor.

Som sagt, jag har själv råkat ut för en "sak". Vette fasiken efter allt som har hänt i det här fallet vad som hände?

Kan konton bli kapade?
Någon som vet?

Tillägg:
Jag har verkligen inte hängt med ordentligt i tråden, och uppfattar kanske inte JG som hotfull mot mirdidjul.

Men, det är ju klart att han fattar vem det är. HUR vet han det?

Nu vågar jag inte tänka vad jag tror om vem som är skyldig eller inte längre i det här fallet.
jag vill tro att JG är oskyldig, men har blivit vilseledd av mgm.
Jag vill tro att även HD har blivit vilseledd i detta mord.
Det oavsett om hon är skyldig eller inte.

Precis.

Mn jag tycker att man ska väl ändå få lov att känna sig säker när man skriver anonymt här på flashback.

Och inte känna sig rädd att utrycka sina åsikter, oroa sig för att det sitter folk, dessutom i detta fall med väldigt nära band till en länge misstänkt mördare, som försöker identifiera en och höra av sig och berätta att ”jag vet vem du är”. Det är inte OK!
Citera
2019-08-31, 22:52
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
En ”vän” skrev i vintras till SD genom den där Geo-sidan.
Jag har fått tillåtelse att kopiera in detta. Jag har dock valt att stryka h*n text.
Det är två svar från SD.

”HerrTeamDavidsson 2:36 AM
Åhhh. Så glad jag blir. Är medveten om att många tror jag är skyldig. Hört om tråden på flashback, men läser den ej. Vet at det finns mycket lögner och hat där, men kanske även sanningar.

Mina närmaste vänner, släkt mm "vet" att jag är oskyldig, och det stöd jag får är viktigt och bra. Det är en svår situation. Och detta gäller såklart även min familj.

Ser att du har ett nyskapat konto, så antagligen känner jag dig. Om du, den riktiga personen, undrar något kring saker du hört eller läst så är det helt ok att fråga öppet. Jag försöker svara och respektera alla i omgivningen.

Trevlig helg
Stefan
HerrTeamDavidsson 12:16 PM
(ja, det är såklart värst för Lenas barn, men det förstår du säkert att vi alla tänker)

HerrTeamDavidsson 3:11 PM
Oki, sådant är mitt liv.
Du vet vem jag är.
Jag vet inte vem du är.
Jag vet om jag har med mordet att göra.

Skriver inte just något här, mer än sådant som många vet om. Men om det är så att vi känner varandra så får du gärna höra av dig i en annan kanal. Saker jag säger används och feltolkas ofta. Det är ju över 20000 inlägg på flashback som du vet. Jag råder dig atill att inte läsa där då jag i alla fall i detta fall sitter på fakta, och det är andra fakta än vad som skrivs där. Men läser du där som en del tittar på dokusåpor så visst.

Ja, jag vet hur hon dog. Det stod i media förra veckan med. Din telefon verkar ha skrivit älg, men jag kommer ej på vad du menade.

Lena hade inga fiender, men var mycket oskicklig i sin kontakt med män. Många kände sig uppvaktade utan att hon menade det så. En skribent på nätet kallar sig Sherlock Holmes och en annan mirandasjul66 (osäker på stavningarna), och de båda är just sådana. Den förstnämnde var han som anföll mig för ett par veckor sedan i Sundsvall som det stått om i media, och säkert på flashback med. Han och en till kontaktade sedan lokalblaskan och berättade en version av det som hände. Fortsättning följer.

Ja, jag vet varför jag blev utpekad direkt, och det var korrekt gjort av polisen ska jag nog säga. Lena har två gånger gjort polisanmälan mot mig. Utredning lades ner direkt efter varsitt förhör då visa lite olika saker. Rätt skönt nu att hon i chatt med någon vän har berättat sanningen, och det har polisen läst, så nu är det inte ord mot ord längre.

Lena och jag var de närmaste av vänner hela vägen till slutet, men hon var besviken på mig hösten/vintern 16/17.

Allt ovanstående är känt av våra närmare omgivningar. Antar att det mest redan finns på flashback, men jag ber dig kraftigt att ändå inte skriva något alls där. Vet att de finns de som skriver hat, de som säger sig nästan veta att jag är oskyldig och de som försöker vara nyanserade. Men alla vi inblandade, främst alla barn, är ju intreserade av att helst inget alls skrivs där, inte ens snälla saker alltså.

Gå nu ut och logga en cache. Det är kravlöst, det är spännade, det är intressant, det ger friskluft, det tar det till fina platser, det gör dig till en mer bildad människa. Och det finns inget tävlingsmoment, utan är något man gör i den omfattning och på det vis man vill.

//S”
Tack för detta! Hm, helt surrealistiskt att läsa dessa ord just idag, mot bakgrund av att både SD&HD sitter
häktade. Man påminns om att det inte är fiktion utan regelrätt verklighet.
Citera
2019-08-31, 22:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag vet inte vad jag tror, resan verkar så läglig och det känns inte som om den var planerad just då.

Nåja, polisen har nog kontroll och vi får läsa i FU sen.
.

Och ändå hade HD hunnit skaffa erforderliga papper utan sökte ESTA först i bilen på väg mot flygplatsen. Detta tycker jag fortfarande känns väldigt konstigt, så oplanerat....
Citera
2019-08-31, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia65
Stämmer 👍 numera heter det stesolid ersatte valium.. går att få tag på valium utomlands läste jag och vissa internet sidor.

Dia-zepam är det samma som Valium och Stesolid med flera.

Valium/Xanax är Benzo-dia-zepiner och Dia-zepam.

Valium = Dia + Zepam, så som Stesolid och Apo-zepam.
Citera
2019-08-31, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
En ”vän” skrev i vintras till SD genom den där Geo-sidan.
Jag har fått tillåtelse att kopiera in detta. Jag har dock valt att stryka h*n text.
Det är två svar från SD.

”HerrTeamDavidsson 2:36 AM
Åhhh. Så glad jag blir. Är medveten om att många tror jag är skyldig. Hört om tråden på flashback, men läser den ej. Vet at det finns mycket lögner och hat där, men kanske även sanningar.

Mina närmaste vänner, släkt mm "vet" att jag är oskyldig, och det stöd jag får är viktigt och bra. Det är en svår situation. Och detta gäller såklart även min familj.

Ser att du har ett nyskapat konto, så antagligen känner jag dig. Om du, den riktiga personen, undrar något kring saker du hört eller läst så är det helt ok att fråga öppet. Jag försöker svara och respektera alla i omgivningen.

Trevlig helg
Stefan
HerrTeamDavidsson 12:16 PM
(ja, det är såklart värst för Lenas barn, men det förstår du säkert att vi alla tänker)

HerrTeamDavidsson 3:11 PM
Oki, sådant är mitt liv.
Du vet vem jag är.
Jag vet inte vem du är.
Jag vet om jag har med mordet att göra.

Skriver inte just något här, mer än sådant som många vet om. Men om det är så att vi känner varandra så får du gärna höra av dig i en annan kanal. Saker jag säger används och feltolkas ofta. Det är ju över 20000 inlägg på flashback som du vet. Jag råder dig atill att inte läsa där då jag i alla fall i detta fall sitter på fakta, och det är andra fakta än vad som skrivs där. Men läser du där som en del tittar på dokusåpor så visst.

Ja, jag vet hur hon dog. Det stod i media förra veckan med. Din telefon verkar ha skrivit älg, men jag kommer ej på vad du menade.

Lena hade inga fiender, men var mycket oskicklig i sin kontakt med män. Många kände sig uppvaktade utan att hon menade det så. En skribent på nätet kallar sig Sherlock Holmes och en annan mirandasjul66 (osäker på stavningarna), och de båda är just sådana. Den förstnämnde var han som anföll mig för ett par veckor sedan i Sundsvall som det stått om i media, och säkert på flashback med. Han och en till kontaktade sedan lokalblaskan och berättade en version av det som hände. Fortsättning följer.

Ja, jag vet varför jag blev utpekad direkt, och det var korrekt gjort av polisen ska jag nog säga. Lena har två gånger gjort polisanmälan mot mig. Utredning lades ner direkt efter varsitt förhör då visa lite olika saker. Rätt skönt nu att hon i chatt med någon vän har berättat sanningen, och det har polisen läst, så nu är det inte ord mot ord längre.

Lena och jag var de närmaste av vänner hela vägen till slutet, men hon var besviken på mig hösten/vintern 16/17.

Allt ovanstående är känt av våra närmare omgivningar. Antar att det mest redan finns på flashback, men jag ber dig kraftigt att ändå inte skriva något alls där. Vet att de finns de som skriver hat, de som säger sig nästan veta att jag är oskyldig och de som försöker vara nyanserade. Men alla vi inblandade, främst alla barn, är ju intreserade av att helst inget alls skrivs där, inte ens snälla saker alltså.

Gå nu ut och logga en cache. Det är kravlöst, det är spännade, det är intressant, det ger friskluft, det tar det till fina platser, det gör dig till en mer bildad människa. Och det finns inget tävlingsmoment, utan är något man gör i den omfattning och på det vis man vill.

//S”

Jaha, så LW var enligt SD oskicklig i sin kontakt med män. Det är mer oskickligt att mörda och jag har ett litet minne av att Medinsyn skrev att om hans vän SD var mördaren så var han oskicklig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in