Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Jag har helt fallit ur tråden de sista timmarna och börjat försöka läsa mig igenom mitt glapp.
Eftersom jag vet att du kände L*ena och du är eftertänksam känner jag att dina inlägg är extra viktiga pusselbitar för mig.
Det är förstås väldigt svårt att veta för oss hur HD är som person och vad som utspelade sig mellan de tre.
Och trots allt vet vi inte ännu hur det hela kommer att sluta. Vi vet inte om HD har varit delaktig i mordet. Illavarslande är det dock att hon har blivit häktad so skäligen misstänkt för mord.
Nu snurrar mina tankar ändå kring att om L*ena har haft det svårt i sin relation med SD, då utesluter jag inte att detsamma har HD varit utsatt för.
Exempel på manipulation har vi sett i tråden, raffinerade sådana. Det har gett mig en inblick i hur lätt man kan bli vilseledd, tro att saker och ting som inte stämmer med verkligheten.
Sådana knep kan ha använts av SD, för att försöka "sudda" ut det han höll på med bakom hennes rygg.
Typ, att LW trakasserade honom, lät inte honom var ifred. Fast det kanske inte var sant, eller riktigt stämde med verkligheten.
Han kan ha använt henne som draghjälp för att han ansåg att ALLT var L*enas fel. Han klarade inte av henne och behövde hjälp.
Denna hjälp kanske inte har handlat om mordet, men vem vet.
Kanske har hon hjälpt till att ta hand om honom efter mordet, eller så ha han helt enkelt ANVÄNT henne såsom en riktig psykopat kan göra.
Gömt undan eller planterat mordvapen/blodiga kläder eller annat som han inte vill ha hemma eller som en "plan två", nödlösning.
Jag tror vad som helst om denne man.
Esset i rockärmen, vad var det?
Vet inte om jag förstår dig rätt, men jag tolkar dig som att du tänker att SD manipulerade HD in i delaktighet, bl a genom att framställa LW i väldigt dålig dager och att HD på det sättet är ett offer, men samtidigt delaktig i mordet fast på ”felaktiga grunder”. Tolkar jag dig rätt då? Det är ju absolut en möjlighet. Allt känns möjligt i det här läget.
Samtidigt känns vad som helst möjligt efter den här veckan (eller inte ens en vecka, några dagar bara). Jag försöker och försöker att få in HD i det nya landskapet. Ditt förslag känns intressant. (I den mån jag har tolkat dig rätt.) Det gör det möjligt att få in HD i skeendet under de nya förutsättningarna. Samtidigt skaver det där med att åklagaren säger att hon siktar på sannolika skäl...
Svårt att orientera sig just nu. Och inte blir det lättare av det vansinniga tempot i tråden.
Är det inbillning eller blev tråden plötsligt mycket ”vänligare”? Trots att det gnabbas en hel del känner jag inte samma obehag längre. Ändå är det väl i stort sett samma postare. (Jag kanske är i chock och har slutat att registrerat obehag?)