2019-08-31, 22:36
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Preparatet brukades några timmar före säng-gåendet och själva den medicinska doseringen var givet vis bestämd av Läkare.

Till observandum, du använder ordet "knapra" visserligen är Diazepam'/farmaca narkotika-klassat, men någon inbiten tablett-narkoman var hon inte, däremot vet jag att även Valium förekommit.

Mvh/ @JokerMannen

Då var det väldigt gamla Valiumtabletter HD åt - 16 år gamla.

19 juli 2002. Roche har beslutat upphöra med försäljningen av Valium och Mogadon i Sverige. Sverige är det första landet där de två bensodiazepinerna avregistreras.”

https://www.lakemedelsvarlden.se/valium-och-mogadon-avregistreras/
Senast redigerad av coli 2019-08-31 kl. 22:38.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Preparatet brukades några timmar före säng-gåendet och själva den medicinska doseringen var givet vis bestämd av Läkare.

Till observandum, du använder ordet "knapra" visserligen är Diazepam'/farmaca narkotika-klassat, men någon inbiten tablett-narkoman var hon inte, däremot vet jag att även Valium förekommit.

Mvh/ @JokerMannen

Så länge hon inte åt på arbetstid eller att hon inte jobbar med stesolid (påverkad) i kroppen, går väl ur på 6-8 timmar tror jag, så är det inte problem att jobba, dessutom läkare skrivit ut.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Men, vilket svin han är den där JG!!!
Mirdijul får alltså skit för att hen ser Honan6 inlägg som Mycket troligt!

Skitläskigt med kartläggning om vilka som är vilka i tråden. Usch! Jag tror nu att JG också har blod på sina händer.

Japp, lite läskigt med åsiktscensur... speciellt som vi närmar oss just detta scenario
Skärmdump: https://www.bildtagg.se/bild/tc7d6ety5m59jcdra87hmt1

Honans inlägg är ju minst sagt aktuellt idag när både SD och HD sitter häktade.
Honan var alltså tidigt ute, inlägget är postat för snart ett år sen 2018-09-21
Källa : (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-08-31, 22:37
Medlem
Citat:

Skitläskigt med kartläggning om vilka som är vilka i tråden. Usch! Jag tror nu att JG också har blod på sina händer.
En ”vän” skrev i vintras till SD genom den där Geo-sidan.
Jag har fått tillåtelse att kopiera in detta. Jag har dock valt att stryka h*n text.
Det är två svar från SD.

”HerrTeamDavidsson 2:36 AM
Åhhh. Så glad jag blir. Är medveten om att många tror jag är skyldig. Hört om tråden på flashback, men läser den ej. Vet at det finns mycket lögner och hat där, men kanske även sanningar.

Mina närmaste vänner, släkt mm "vet" att jag är oskyldig, och det stöd jag får är viktigt och bra. Det är en svår situation. Och detta gäller såklart även min familj.

Ser att du har ett nyskapat konto, så antagligen känner jag dig. Om du, den riktiga personen, undrar något kring saker du hört eller läst så är det helt ok att fråga öppet. Jag försöker svara och respektera alla i omgivningen.

Trevlig helg
Stefan
HerrTeamDavidsson 12:16 PM
(ja, det är såklart värst för Lenas barn, men det förstår du säkert att vi alla tänker)

HerrTeamDavidsson 3:11 PM
Oki, sådant är mitt liv.
Du vet vem jag är.
Jag vet inte vem du är.
Jag vet om jag har med mordet att göra.

Skriver inte just något här, mer än sådant som många vet om. Men om det är så att vi känner varandra så får du gärna höra av dig i en annan kanal. Saker jag säger används och feltolkas ofta. Det är ju över 20000 inlägg på flashback som du vet. Jag råder dig atill att inte läsa där då jag i alla fall i detta fall sitter på fakta, och det är andra fakta än vad som skrivs där. Men läser du där som en del tittar på dokusåpor så visst.

Ja, jag vet hur hon dog. Det stod i media förra veckan med. Din telefon verkar ha skrivit älg, men jag kommer ej på vad du menade.

Lena hade inga fiender, men var mycket oskicklig i sin kontakt med män. Många kände sig uppvaktade utan att hon menade det så. En skribent på nätet kallar sig Sherlock Holmes och en annan mirandasjul66 (osäker på stavningarna), och de båda är just sådana. Den förstnämnde var han som anföll mig för ett par veckor sedan i Sundsvall som det stått om i media, och säkert på flashback med. Han och en till kontaktade sedan lokalblaskan och berättade en version av det som hände. Fortsättning följer.

Ja, jag vet varför jag blev utpekad direkt, och det var korrekt gjort av polisen ska jag nog säga. Lena har två gånger gjort polisanmälan mot mig. Utredning lades ner direkt efter varsitt förhör då visa lite olika saker. Rätt skönt nu att hon i chatt med någon vän har berättat sanningen, och det har polisen läst, så nu är det inte ord mot ord längre.

Lena och jag var de närmaste av vänner hela vägen till slutet, men hon var besviken på mig hösten/vintern 16/17.

Allt ovanstående är känt av våra närmare omgivningar. Antar att det mest redan finns på flashback, men jag ber dig kraftigt att ändå inte skriva något alls där. Vet att de finns de som skriver hat, de som säger sig nästan veta att jag är oskyldig och de som försöker vara nyanserade. Men alla vi inblandade, främst alla barn, är ju intreserade av att helst inget alls skrivs där, inte ens snälla saker alltså.

Gå nu ut och logga en cache. Det är kravlöst, det är spännade, det är intressant, det ger friskluft, det tar det till fina platser, det gör dig till en mer bildad människa. Och det finns inget tävlingsmoment, utan är något man gör i den omfattning och på det vis man vill.

//S”
Citera
2019-08-31, 22:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Då var det väldigt gamla Valiumtabletter HD åt - 17 år gamla.

19 juli 2002. Roche har beslutat upphöra med försäljningen av Valium och Mogadon i Sverige. Sverige är det första landet där de två bensodiazepinerna avregistreras.”

Det går väl att få tag på mediciner utomlands?
Citera
2019-08-31, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Det borde ju vara en smal sak att kontrollera tidpunkten/tidpunkterna för inköp av flygbiljett/er i så fall.

Eller menar du att SD köpte 2 biljetter samtidigt och den andra biljetten egentligen var ämnad för någon annan i burk-letar-gruppen, men som sedan överlät/avstod sin plats till förmån för HD?
Eller går det rent av att köpa flygbiljetter med så kort varsel till just den destinationen?

Minns det som att HD och SD planerat att de skulle på ett stort GC-event i USA (var det Maryland?) och då var det i sådana fall datum att passa in. Har man det, bokar man väl ogärna i sista minuten. Och igen, såvida det inte är en trådsanning, ska resan till USA varit en gåva från HD’s föräldrar där syftet då också skulle ha varit att SD och HD for tillsammans.
Citera
2019-08-31, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Du hoppar väldigt snabbt mellan olika scenarier och teorier, lite för snabbt i mitt tycke ,

Jag tror inte Stefan bara skulle se på i den situationen, det tar ju oftast en liten stund att döda en människa och om man inte varit med och planerat det så är ju det naturliga att bryta in och stoppa något sånt som man (om man inte var den drivande) ...

Det är också Stefan som Lena har anmält ett par gånger, glöm inte det, han är den enda som vi VET att han kan tappa fattningen ...

Säger inte att din teori är omöjlig, men nyss var du inne på att Stefan hållit fast henne medan Hanna slog...

Fila fram EN riktigt BRA teori är mitt tips

... som inte är för komplicerad givet allt indata utan enklast möjliga som tar hänsyn till omständigheterna och alla agerar naturligt ....

Har i och för sig själv ingen riktigt bra ännu ...

Är nog fortfarande inne på SD som gärningsman och HD som skyddat honom och att polisen tröttnat och nu sätter åt tumskruvarna på henne också då det finns starka indicier på att hon vetat eller gömt något ...

Men det som fortfarande stör mig (även i mitt eget resonemang) är att det vill till något speciellt att skydda en mördare ...
Sant! Men det var innan jag ”förstod” att detta sannolikt inte är ett planerat mord!

Om det hade varit planerat hade säkert teorin med SD som håller LW, och HD som slår kunnat funka! Men jag tror inte detta är just ”ett planerat mord”. Det är alldeles för dåligt utfört, även av en amatör!

Enda tänkbara jag kommer på för att detta skulle kunna vara ett planerat mord av någon av SD och HD, så är det isåfall HD som lurat ut LW till planket och mördat henne, utan att SDs vetskap... Men det finner jag också extremt osannolikt...

Jag tror inte det här är planerat... Utan att det hände i stundens hetta. Och personen som utförde dådet måste fått panik, för annars hade man försökt flytta på och gömma kroppen, och inte låta den ligga där så den enkelt kan hittas... Hade inte polisen skött sig så dåligt, hade man hittat henne ännu snabbare än vad man faktiskt gjorde...

Och hade det inte varit för att både SD,
och framförallt HD, haft motiv, och alla deras förehavanden, så hade jag trott det var någon psykiskt sjuk människa som utfört en vansinnesattack... Så jävla dåligt utfört är det...
Citera
2019-08-31, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq

Men det som fortfarande stör mig (även i mitt eget resonemang) är att det vill till något speciellt att skydda en mördare ...
Tidigare tänkte jag att SDs hållhake på HD var att han kunde säga att "men du har ju sagt att du ville se henne död" och fått henne att känna skuld. Men det skulle knappast räcka till att få henne häktad, så nu vet jag inte.
Citera
2019-08-31, 22:41
Medlem
Citat:

Hur långt är JG beredd att gå för mördare??
Jag skulle inte tagit ett kliv framåt utan backat jäkligt långt kan jag säga!
Det tror jag varje normal människa gör.
Så varför gör inte han det ?

Trögtänkt eller impulsstyrd?
Rädd och stressad?
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardrock65
LW jobbade som utslussare för ensamkommande, hmmm, vilken egendomlig slump, jag tror inte på slumpen, gör ni??

Och hur påverkade hennes jobb det faktum att hennes grannar Stefan och Hanna just nu båda sitter häktade för mordet på Lena?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Vem är JM?

Mycket intressant om att det ska ha funnits släpspår. Det förklarar isåfall förloppet. Men då måste hon blivit slagen också innan hon blev indragen bakom planket? Borde inte blodvite ha uppstått då, och att det sedan kunnat återfinnas lite överallt där? Skumt...

Jag tycker att du ska läsa tråden från början. Märkligt att du hoppar in här ny med en massa tyckanden.
Citera
2019-08-31, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Då var det väldigt gamla Valiumtabletter HD åt - 17 år gamla.

Stämmer 👍 numera heter det stesolid ersatte valium.. går att få tag på valium utomlands läste jag och vissa internet sidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in