2019-08-31, 21:24
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Även detta går att kolla via receptregister, när första receptet på det lugnande läkemedlet skrevs ut. Är det strax efter mordet på LW eller har det funnits tidigare?
Jag vet dock inte med 100% hur konflikten med patientjournallagen och det HD är misstänkt för krockar eller inte. Kanske någon annan som vet hur stark patientjournallagen är i förhållande till andra tänkbara lagar när det handlar om en mordmisstänkt?
Sen finns det väl en liten chans att HD skaffat sig ev. lugnande via den svarta marknaden och då faller ju allt kring sjukvårdens dokumentation, men det känns inte som att HD är av den sorten som har kontakter med droghandlare.
En annan möjlighet är att HD kan ha tillskansat sig läkemedel via jobbet men det är rigorösa rutiner kring narkotikaklassade läkemedel numera så det känns långsökt med. Åtminstone sett över någon längre period och i någon dos som är funktionell.
Vad jag förstått har HD haft problem med depression och medicinerat för det?
Citera
2019-08-31, 21:25
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
OM DET NU SKULLE VARA NÅGON SOM TROTS ALLT TVIVLAR PÅ ATT JG (Jerry Gray) FÖRSÖKT ATT KARTLÄGGA OCH IDENTIFIERA POSTARE

Det finns BEVIS

Här är en SKÄRMDUMP som tydligt visar att Jerry Gray gått på postare i denna tråd:

Skärmdump: https://myfile.is/l1Ne704dna/EC6AFB57-F4AE-4779-89E5-DC290CB10FEE_jpeg

Detta har redan tagits upp vid flera tillfällen tidigare av Sh.Holmes.
Detta inlägg skrev för ett tag sedan:

”JG hotade mig till att vara tyst efter att ha listat ut att jag skrev här och jag vet åtminstone en till han hotade med exakt samma mejl han skickade till mig. Hur många mejlade JG till egentligen?”

Källa: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

För att klargöra så att det inte blir någon missuppfattning avseende skärmdumpen.

Det är alltså postaren mirdidjul66 som blivit identifierad och kontaktad av Jerry Gray.
Jerry Gray har i meddelandet skickat en skärmdump av en ett inlägg där postaren kommenterat ett av Honans6’s inlägg.

Skärmdump: https://myfile.is/l1Ne704dna/EC6AFB57-F4AE-4779-89E5-DC290CB10FEE_jpeg
Citera
2019-08-31, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det intressanta är väl mer hur hon tror att det har gått till, eller åtminstone vilken bild hon vill ge av hur det skall ha gått till. Och här är det väl ingen tvekan om att hon har bytt teori nu, från att SD skall ha mördat LW själv, till att SD och HD mördar LW tillsammans. Sedan exakt hur säker hon är på sin sak kanske är svårt att fånga i de här formella misstankegraderna.

Ja ❕ tänk va, tänk vilken bild Åklagaren har målat upp nu

Vad skall folk tro egentligen om denna märkliga Åsa Hiding❔

Kan det möjligtvis vara så att Åklagaren är en så kallad Teori-byterska❔ det vill säga, när hon plötsligt märker att henne's korthus är på väg att rasa samman, då byter hon plötsligt teori.

Tror du att KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding eventuellt också kan vara religiös❔
Citera
2019-08-31, 21:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli

Sanningen är att fanatiska Geocatchers kan lockas nästan vart som helst om de tror det finns en 4 eller 5 poängare i närheten.
Om någon sagt till LW att man nu skulle placera ut en cacher eller att det redan fanns en bakom planket skulle det naturligtvis vara jättelätt att få med henne dit.

Där har du kanske hittat det...
Citera
2019-08-31, 21:27
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men tro inte att man bara ville sätta henne på plats.
Om de har slagit henne så brutalt så vill de väl inte lämna henne levande?

Det kanske började med tjafs, hot, knuffar, en smäll och sedan ursinniga slag.
Hade det varit ett iskallt planerat försvinnande/mord hade hon nog inte dödats på detta sätt där och då. Då hade hon kanske aldrig hittats.
Det här är något som var tänkt annorlunda från början, men som gått överstyr.
Citera
2019-08-31, 21:28
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det borde ju vara en smal sak att kontrollera tidpunkten/tidpunkterna för inköp av flygbiljett/er i så fall.

Eller menar du att SD köpte 2 biljetter samtidigt och den andra biljetten egentligen var ämnad för någon annan i burk-letar-gruppen, men som sedan överlät/avstod sin plats till förmån för HD?
Eller går det rent av att köpa flygbiljetter med så kort varsel till just den destinationen?

Man kan kanske tänka sig en ombokning och tillköp av andra biljett i samband med det. Men det finns väl inte hur mpnga Avg el platser som helst.
Citera
2019-08-31, 21:28
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Det borde ju vara en smal sak att kontrollera tidpunkten/tidpunkterna för inköp av flygbiljett/er i så fall.

Eller menar du att SD köpte 2 biljetter samtidigt och den andra biljetten egentligen var ämnad för någon annan i burk-letar-gruppen, men som sedan överlät/avstod sin plats till förmån för HD?
Eller går det rent av att köpa flygbiljetter med så kort varsel till just den destinationen?

Jag vet inte vad jag tror, resan verkar så läglig och det känns inte som om den var planerad just då.

Nåja, polisen har nog kontroll och vi får läsa i FU sen.
Citera
2019-08-31, 21:29
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Där har du kanske hittat det...

Tack - det var Rewievs och Letsdoit som började .
Men det skulle onekligen förklara vad LW gjorde vid planket som tydligen är mordplatsen.
Citera
2019-08-31, 21:31
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det skulle onekligen förklara många av de fynd som kommit fram.
LW kan mycket väl varit utlurad dit, kanske för att sättas på plats av någon. Men så gick det över styr och blev mord av det.
Om man nu inte ska tro att en ny cache de facto hade lagts ut denna kväll och plingat in i mångas mobiler - men detta borde väl vara praktiskt taget uteslutet eftersom flera då känt till cachen och velat FTF:a den. - Alternativet att bara hon fått en pling finns också - och att polisen hemlighållit detta. - Eller hur fungerar det i praktiken när nya cacher lagts ut? - Kan hon ha lurats ut av ett falskt sms?
Senast redigerad av letsdoit 2019-08-31 kl. 21:37. Anledning: En cache - flera cacher...
Citera
2019-08-31, 21:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Skärdumpen visar ju att de båda känner varandra sedan tidigare. JG skriver ju exempelvis "ses i november". När det skrevs är oklart.

Sedan kontaktar JG sin vän igen, och uttrycker sin besvikelse över att vännen sitter och spekulerar i tråden.

Ponera att JG är helt och hållet oskyldig. Skulle det då vara så konstigt att han blir besviken på sin vän?

Men nu är tydligen det ett flertal postare i denna tråd som råkat ut för samma sak, dvs att JG kartlagt dessa personer här och sedan kontaktat dom. Dom har känt sig illa till mods att bli identifierade /kartlagda, och även eftersom de inte vetat huruvida JG är inblandad i något eftersom han hela tiden hänger med SD och HD. Och tydligen är det många som länge undvikit att åka på olika geoevent pga av de SD, HD.
Citera
2019-08-31, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
För att klargöra så att det inte blir någon missuppfattning avseende skärmdumpen.

Det är alltså postaren mirdidjul66 som blivit identifierad och kontaktad av Jerry Gray.
Jerry Gray har i meddelandet skickat en skärmdump av en ett inlägg där postaren kommenterat ett av Honans6’s inlägg.

Tack för att du berättar. Min dator låter inte mig ladda ner någonting på det där viset. Inte ens Honan6s sammanfattningar gillar säkerhetsprogrammet.
Citera
2019-08-31, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Den där JM menar att hon blev överfallen hastigt bakifrån av en medhjälpare till GP som sedan var med och drog in henne bakom planket där misshandeln och dödandet skedde. Rosaelefant berättade tidigt att man sett släpper. Det var inte långt från gatan till bullerplankets öppning. Det där med folks sexuella preferenser vet man aldrig.
Menar du släpspår?

Jag tror absolut att attacken kom plötsligt, men att två stycken GM (SD & HD) samtidigt skulle ha hjälpts åt att döda henne, det tror jag inte!

Jag tror som sagt att SD gick hem till LW den där kvällen, och att de tillsammans gick ut på en promenad för att reda ut saker (därav någon granne hört en man och en kvinna samtala?). Lite senare dök HD upp och hade mordvapnet med sig, som hon också attackerade LW med...

För inte skulle väl LW följa med ut på en promenad med någon som bar på ett tillhygge!? Nej, självklart inte... Och allra minst HD. Och inte gick hon väl ut helt själv den kvällen!? Troligtvis inte...

Det mest logiska är att det var HD som hade med sig mordvapnet, och att allt detta egentligen var oplanerat! Hon fick syn på SD och LW tillsammans (hon bodde nära), och gick till attack! LW hann ju inte långt från sitt hem innan hon blev mördad...

All ilska och hat HD kände för LW, och som hade byggts upp under lååångt tid, gjorde att hon inte kunde kontrollera sig, utan hon fick totalt psykbryt och använde sig av extremt övervåld...

Sedan har SD försökt städa undan bevis, och fixa med allt, samt dragit in JG i detta som också försökt hjälpa, allt för barnens skull... HD har egentligen varit ett vrak efter allt, och hade aldrig klarat av detta själv. Och om SD velat mörda LW, så hade han nog planerat detta bättre! Så ”korkad” och labil är han nog inte... Jag får snarare lite Helge Fossmo och Mats Alm vibbar utav SD...

Om det är någon som fått psykbryt och i stundens hetta attackerat LW, så lär det vara HD... Det är hon som har blivit förnedrad och bedragen under en längre tid (av samma kvinna som vigde dom)... Skilsmässan var nog heller inte rolig, och sammantaget har nog allt detta blivit för mycket för HD. Tillslut brister det, även för ”normala” människor...
Senast redigerad av Manda96 2019-08-31 kl. 22:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in