Citat:
Ursprungligen postat av
Elsa2018
Den där JM menar att hon blev överfallen hastigt bakifrån av en medhjälpare till GP som sedan var med och drog in henne bakom planket där misshandeln och dödandet skedde. Rosaelefant berättade tidigt att man sett släpper. Det var inte långt från gatan till bullerplankets öppning. Det där med folks sexuella preferenser vet man aldrig.
Menar du släpspår?
Jag tror absolut att attacken kom plötsligt, men att två stycken GM (SD & HD) samtidigt skulle ha hjälpts åt att döda henne, det tror jag inte!
Jag tror som sagt att SD gick hem till LW den där kvällen, och att de tillsammans gick ut på en promenad för att reda ut saker (därav någon granne hört en man och en kvinna samtala?). Lite senare dök HD upp och hade mordvapnet med sig, som hon också attackerade LW med...
För inte skulle väl LW följa med ut på en promenad med någon som bar på ett tillhygge!? Nej, självklart inte... Och allra minst HD. Och inte gick hon väl ut helt själv den kvällen!? Troligtvis inte...
Det mest logiska är att det var HD som hade med sig mordvapnet, och att allt detta egentligen var oplanerat! Hon fick syn på SD och LW tillsammans (hon bodde nära), och gick till attack! LW hann ju inte långt från sitt hem innan hon blev mördad...
All ilska och hat HD kände för LW, och som hade byggts upp under lååångt tid, gjorde att hon inte kunde kontrollera sig, utan hon fick totalt psykbryt och använde sig av extremt övervåld...
Sedan har SD försökt städa undan bevis, och fixa med allt, samt dragit in JG i detta som också försökt hjälpa, allt för barnens skull... HD har egentligen varit ett vrak efter allt, och hade aldrig klarat av detta själv. Och om SD velat mörda LW, så hade han nog planerat detta bättre! Så ”korkad” och labil är han nog inte... Jag får snarare lite Helge Fossmo och Mats Alm vibbar utav SD...
Om det är någon som fått psykbryt och i stundens hetta attackerat LW, så lär det vara HD... Det är hon som har blivit förnedrad och bedragen under en längre tid (av samma kvinna som vigde dom)... Skilsmässan var nog heller inte rolig, och sammantaget har nog allt detta blivit för mycket för HD. Tillslut brister det, även för ”normala” människor...