2019-08-31, 19:01
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Visst är det så och att komma upp till "skälig misstanke " är inte så djävla svårt, om en vecka får vi facit, kan åklagare Hiding uppgradera den misstanken till"sannolika skäl" då har vi ett rejält fall med två stycken gärningspersoner, då kan det bli åka av på riktigt.

Jag tycker det är utmärkt att man äntligen knäcker det här ägget. Hela riket har fått gå på nålar men det är SD som varit ”frustrerad”. Nu kan man börja med omeletten och så får man se hur saker faller ut. Förstod jag det rätt att åkl ”egentligen” vill ha sannolika på HD? Då siktar man på att blanda smeten i jämna delar. Om den ambitionen står sig är en annan femma.

Vad har vi här då? SD använder HD:s lgh som mellanstation på vägen att tala henne tillrätta kring ngt ultimatum rörande stalking/ polisanmälan? SD tar i för hårt och duckar in hos HD igen på vägen tillbaka för att göra sig ren? Allt med HD:s goda minne?

HD reagerar inte kanske som LW förväntat sig när pappan till barnen riskerar tappa ansiktet rörande stalking o.a., och ingen av de två har tänkt ställa in sin USA-resa för att LW har nån idé som lägger hinder i vägen?

HD vill kanske inte alls som jag tänkt tidigare ha döttrarna helt för sig själv (när SD har ett helt hus) och skulle inte klara av ett heltidsboende hos sig (för hur ska hon hinna cacha då?), utan är mer intresserad av att SD:s rykte och vandel inte förstörs. Så sido-tjejen blir massakrerad när hon trilskas och har egna idéer?
Senast redigerad av Lonnrot 2019-08-31 kl. 19:38.
Citera
2019-08-31, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Nej..hon fick panik och bröt ihop när polisen knackade på och hon insåg att bubblan av lögner och förnekelser var genomskådat..

Ja, jag skrev det senare. Hon visste mycket väl vad polisen skulle hitta.

Så är verkligheten om man mördar människor, det sker inte ostraffat, i de flesta fall.

Vilken mörk fantasivärld har dessa två befunnit sig i??? Man tycker barnen borde varit en daglig reality check.
Citera
2019-08-31, 19:04
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag tycker det är utmärkt att man äntligen knäcker det här ägget. Hela riket har gått på nålar men det är SD som varit ”frustrerad”. Nu kan man börja med omeletten och så får man se hur saker faller ut. Förstod jag det rätt att åkl ”egentligen” vill ha sannolika på HD? Då siktar man på att blanda smeten i jämna delar. Om den ambitionen står sig är en annan femma.

Vad har vi här då? SD använder HD:s lgh som mellanstation på vägen att tala henne tillrätta kring ngt ultimatum rörande stalking/ polisanmälan? SD tar i för hårt och duckar in hos HD igen på vägen tillbaka för att göra sig ren? Allt med HD:s goda minne?

HD reagerar inte kanske som LW förväntat sig när pappan till barnen riskerar tappa ansiktet rörande stalking o.a., och ingen av de två har tänkt ställa in sin USA-resa för att LW har nån idé som lägger hinder i vägen?

HD vill kanske inte alls som jag tänkt tidigare ha döttrarna helt för sig själv (när SD har ett helt hus) och skulle inte klara av ett heltidsboende hos sig (för hur ska hon hinna cacha då?), utan är mer intresserad av att SD:s rykte och vandel inte förstörs. Så sido-tjejen blir massakrerad när hon trilskas och har egna idéer?

Var det verkligen så att HD skulle med på den där resan till USA?

Jag kan köpa att det var meningen från början men sen då, under våren?

Nää det är nåt lurt med det där, jag tror hon ändrade sig i sista sekunden. Vad fick henne att göra det?
Citera
2019-08-31, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Den här Jerry Gray som är ihop med en Lena Ingman, vem är det ?
Hans namn kommer upp titt som tätt.
Berätta varför han är så intressant.

Paret SD besökte på mordkvällen.
Citera
2019-08-31, 19:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Var det verkligen så att HD skulle med på den där resan till USA?

Jag kan köpa att det var meningen från början men sen då, under våren?

Nää det är nåt lurt med det där, jag tror hon ändrade sig i sista sekunden. Vad fick henne att göra det?

Du har rätt. Kan de ha funnit belägg för att LW skulle åkt med men HD blev Shanghaiad och intalad att spela med?
Citera
2019-08-31, 19:10
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men varför maskar du inte, speciellt som du inte alls känner till personerna?
Alla namn är väl sedan länge ute utan maskning så varför?
Citera
2019-08-31, 19:12
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Paret SD besökte på mordkvällen.
Okay!
Citera
2019-08-31, 19:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Inte helt enkelt att förstå hur HD har resonerat och agerat eller hur SD och HD har delat upp uppdraget att ha ihjäl LW mellan sig. Jag känner bara ett behov av att uppdatera min bild av HD. Hon har tidigare legat under min radar, trots att LW ibland pratade om henne. Hon har ändå på något sätt förblivit ganska anonym för mig, relativt harmlös, ett kuvat offer. Eftersom jag har varit så fokuserad på SD har hon för mig bara varit en bifigur. Det är ju bevisligen ett felaktigt antagande av mig.

Jag vill väldigt gärna att min tidigare bild ska visa sig vara den rätta, med tanke på barnen, men det verkar finnas en del som talar emot det.

Om hon ändå kunde ha valt någon av de där lite vanliga strategierna du beskriver, att beklaga sig inför några vänner eller dumpa SD och gå vidare...

Jag har helt fallit ur tråden de sista timmarna och börjat försöka läsa mig igenom mitt glapp.

Eftersom jag vet att du kände L*ena och du är eftertänksam känner jag att dina inlägg är extra viktiga pusselbitar för mig.

Det är förstås väldigt svårt att veta för oss hur HD är som person och vad som utspelade sig mellan de tre.
Och trots allt vet vi inte ännu hur det hela kommer att sluta. Vi vet inte om HD har varit delaktig i mordet. Illavarslande är det dock att hon har blivit häktad so skäligen misstänkt för mord.

Nu snurrar mina tankar ändå kring att om L*ena har haft det svårt i sin relation med SD, då utesluter jag inte att detsamma har HD varit utsatt för.

Exempel på manipulation har vi sett i tråden, raffinerade sådana. Det har gett mig en inblick i hur lätt man kan bli vilseledd, tro att saker och ting som inte stämmer med verkligheten.

Sådana knep kan ha använts av SD, för att försöka "sudda" ut det han höll på med bakom hennes rygg.
Typ, att LW trakasserade honom, lät inte honom var ifred. Fast det kanske inte var sant, eller riktigt stämde med verkligheten.
Han kan ha använt henne som draghjälp för att han ansåg att ALLT var L*enas fel. Han klarade inte av henne och behövde hjälp.

Denna hjälp kanske inte har handlat om mordet, men vem vet.
Kanske har hon hjälpt till att ta hand om honom efter mordet, eller så ha han helt enkelt ANVÄNT henne såsom en riktig psykopat kan göra.

Gömt undan eller planterat mordvapen/blodiga kläder eller annat som han inte vill ha hemma eller som en "plan två", nödlösning.

Jag tror vad som helst om denne man.
Esset i rockärmen, vad var det?
Citera
2019-08-31, 19:17
Medlem
Ingen egentlig ny information mer än en slags dementi gällande vad många av oss spekulerade i att pausen skulle berott på att HD hade brutit ihop.

https://www.na.se/artikel/advokaten-om-haktningen-min-klient-fornekar-mord

”Personen var klädd i sina privata svarta mjukisoverall och såg medtagen ut när åklagaren läste upp sin häktningsframställan.”

”Efter fyrtio minuters förhandling tog rätten en paus.

– Det kan bli paus ibland när man behöver tid för att gå igenom materialet. Jag kan inte säga vad som förevarit under häktningsförhandlingen.”
Senast redigerad av Zymbal 2019-08-31 kl. 19:21.
Citera
2019-08-31, 19:18
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Det sägs att Hannah pundade medicin för att vara lugn.
Det ryktet har kommit även mig till livs.
Citera
2019-08-31, 19:18
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
SD har troligen varit i fokus pågrund av sitt märkliga beteende, att han försökt städa undan bevis, samt hans tidigare historia med LW. Självklart blir han misstänkt direkt! Man har säkert haft span på honom under en längre tid...

Jag trodde från första början att han var skyldig på något sätt! Polisen visste säkert också ganska tidigt att han var inblandad, men man måste kunna bevisa det också! Helt ärligt trodde jag att vi hade att göra med en ny Mats Alm (en person som var skyldig men kom undan ändå).

Dock tror jag att det var HD som höll i mordvapnet, samt dödade LW. Av den enkla anledningen för att HD hatade LW. Jag har full förståelse för att HD skulle vilja röja LW ut vägen... Hur förnedrande är det inte, att ditt äktenskap faller sönder, och att den som vänsterprasslat med din man, är samma person som vigt dom. Sen är det ju säkert fler saker än så som hänt mellan LW och HD... Sen det där med att HD ska vara lite labil etc.

En bra sammanfattning som synkar med det som tidigare varit obegripligt. HD som GK (kvinna) förklarar att inte SD haft den osannolika turen att inte kunnat bindas vid mordet på Wesström.

Med HD som ensam GK och med SD som tagit på sig misstanken och hjälpt henne dölja spår så skulle pusslet plötsligt stämma kusligt bra.
Citera
2019-08-31, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Alla namn är väl sedan länge ute utan maskning så varför?

Ja varför hänga ut/namnge personer som sannolikt inte alls har något med brottet att göra, mer än att de har råkat vara bekanta med de misstänkta och offret?
Kan du inte se något skäl mot det.
Och iaf ett namn var för mig helt obekant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in