2019-08-31, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Om man nu skulle hålla sig till faktauppgifter istället för att vara osannfärdig, så hittades den avlidna kroppen 161 meter ifrån ifrågavarande's bostadsrätt, adresserad på Byalagsgatan 4 A bakom ett bullerplank.
Ja, alltså... ca. 100m kanske jag borde skrivit... För det är ju vad jag läst här, samt i sammanfattningen... Att det ska ha varit 161m måste jag ha missat isåfall!???

”osannfärdig”?

Kul ord du använder... Är nog inte många som formulerar sig på det sättet som du gör här... Att du dessutom använt dig av detta ord åtminstone två gånger i dina senaste poster, säger en del om dig...
Citera
2019-08-31, 20:48
Medlem
PeterNosters avatar
Nu när det kommit lite nya vinklingar i fallet så kan man ju granska de vittnesmål som funnits (i tråden).

Öppen dörr (exakt 1 dm eller 4 tum enligt tråden)
Ett par som setts gå och snacka (enligt tråden). Vilka då? Två män, två kvinnor, en man och en kvinna.
En gråhårig dam som ser någon prata i telefon. Vem?
o.s.v.
Citera
2019-08-31, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag skulle tro att båda anser det om de har tillgång till samma material och bevisning samt har diskuterat saken med varandra? 🙂

Men det står ju bara att 'åklagaren' tycker så. Och Hiding var ju inte där. Och om nu den här 'nya' inställningen har uppkommit efter häktningen, vilket togs upp som en tanke, så borde det vara jouråklagarens bedömning?

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Åklagaren var citerad i Aftonbladet, så nog tror jag uppgiften stämmer.

Citat:
Jag tolkade det också som ett direkt citat.

Men hur kan ni tolka detta som ett direkt citat av åklagaren: "Varken polisen eller utredningsledaren Åsa Hiding vill lämna några kommentarer förutom att både mannen och kvinnan är misstänkta för mordet den 14–15 maj 2018.
Samt att åklagaren numera anser att även misstankarna mot kvinnan ligger på sannolika skäl."

Brukar hon omnämna sig själv i 3:e person?🤔 Vem det nu är.

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är bara AB som fått det här med häktningsskäl om bakfoten. En åklagare skulle aldrig säga att en person häktats som skäligen misstänkt men att misstankarna ligger på sannolika skäl (!). - Om en vecka måste åklagaren presentera bevisning som styrker sannolika skäl; annars släpps HD fri. - Se det som en utredningshäktning.

Ja, är nog också inne på att det är något som har snurrats ihop en aning här. Med tanke på att åkl inte yrkade på att HD skulle häktas på sannolika skäl. Då hade det varit annorlunda.

Då hade det varit ett mindre tjänstefel av åkl att inte efteråt gå ut och försvara sin ståndpunkt.
Nu känns det mest, konstigt.
Alltså helt i harmoni med fallet i övrigt.
Citera
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Skulle inte en åklagare säga det? Var det inte precis vad åklagaren sade när SD blev häktad på skälig misstanke också?
Jo, men då hade hon inför TR ansett att han skulle häktas på sannolika skäl - men TR höll inte med.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Det var väl något liknande som hände i Sthlms-trakten men mellan tonåringar? En ung tjej som tvingade pojkvännen att ha ihjäl en annan ung tjej som pojkvännen haft nån relation med. BO lurades upp i skogen och blev mördad.

Du tänker på Rojos-fallet?

Jo det stämmer men då var det ju omogna och som jag ser det lätt skruvade tonåringar som låg bakom eländet, inte som i det här fallet två medelålders föräldrar med egna tonårsbarn.

Dessutom så var ju pojken ensam mördare i praktiken om du förstår hur jag menar, som det här fallet har utvecklats sig så ser det ju ut som om båda skulle ha varit med i dådet.
Citera
2019-08-31, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Svårt att säga... Jag och tjejer jag träffat lite sådär, har typ gjort liknande grejer... Men då var jag visserligen 18-22år... Att man som 40+ gör såna saker, jag vet inte... Jag är inte i den åldern, och har inga älskarinnor heller... Det är ju inte helt omöjligt... Men den teorin är endast för att försöka lösa frågan, ”varför befann sig LW bakom planket?”.

För om hon INTE hade släpats dit, då måste hon ha gått bakom där frivilligt... Och om hon faktiskt HADE släpats dit, då borde hon ha hunnit göra större motstånd, vilket borde resultera i en hel del dna från GM på hennes kropp, hudavskrap under naglarna t.ex., samt andra spår... och hon hade väl börjat skrika redan där isåfall?

Jag får känslan av att attacken på LW kom oväntat, och att man fick tyst på henne relativt snabbt... Alltså att hennes skrik kom i samband med att hon blev utsatt för kraftigt våld, och sedan blev hon medvetslös och dog...
Den där JM menar att hon blev överfallen hastigt bakifrån av en medhjälpare till GP som sedan var med och drog in henne bakom planket där misshandeln och dödandet skedde. Rosaelefant berättade tidigt att man sett släpper. Det var inte långt från gatan till bullerplankets öppning. Det där med folks sexuella preferenser vet man aldrig.
Citera
2019-08-31, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
En sak som ingen verkar vilja driva är motivet.

Om det nu visar sig att åtal leder hela vägen fram.
Vad är det för krafter som får dessa konsekvenser? Det är ju inga pundare och inget värre utåtagerande från dom.

Alla kan döda, bara olika höga trösklar.
Vilken tröskelhöjd passerade nu?

Jag tror båda men kanske särskilt Hannas tröskel för upplevd kränkning är extremt låg, vilket är en klassisk egenskap hos t.ex. narcissister.
Citera
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Nu när det kommit lite nya vinklingar i fallet så kan man ju granska de vittnesmål som funnits (i tråden).

Öppen dörr (exakt 1 dm eller 4 tum enligt tråden)
Ett par som setts gå och snacka (enligt tråden). Vilka då? Två män, två kvinnor, en man och en kvinna.
En gråhårig dam som ser någon prata i telefon. Vem?
o.s.v.
Vill minnas att hon "sett någon prata/samtala". Att det rörde sig om en telefon var väl trådens tolkning.
Citera
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Att LW och SD skulle haft älskog vid det tillfället ser jag som mindre troligt. Jag har dock noterat att från att de flesta som påstått sig vara initierade och påstått att LW hade sin sista digitala kontakt med GM/SD så finns det några som nu svängt till att det skulle vara HD istället.
På sätt och vis finner jag det mer troligt att LW skulle lämna paketinslagning för att HD hör av sig, i tro och förhoppning att de kan komma i samförstånd igen. Inte nån teori om att de ska rädda SD el för den delen HD, det tror jag inte LW skulle vara intresserad av att bli inblandad i.

Om jag skulle bli sviken av min partner så skulle inte jag rikta något hat till personen som varit otrogen med min partner? Visst om det är en vän - besviken, förbannad, ledsen, förödmjukad ja men hata till den grad att vilja se den personen död?? Vad blir bättre av att "rivalen" dör? Du kan aldrig lita på din partner igen och partnern har redan visat att den är förmögen till att välja någon annan vilket troligtvis sker förr el senare, och det här var nog troligen inte första gången heller.
Jag skulle snarare börja känna ett förakt för min partner efter alla andra känslor enligt ovan och hellre vilja såra hen, hämnas.
Nu var alla tre insyltade i ett större sammanhang så visst finns ett motiv till att få Lena ur bilden men för deras förhållande har jag svårt att få in i huvudet att det skulle hjälpa. Om HD tänkte att bara Lena inte finns så blir allt halleluja igen, det verkar så himla naivt och osannolikt.

Det måste i min bok finnas mer bakom. En härva av lögner, som jag tidigare skrivit, att SD spelat ut båda dessa kvinnor och när LW berättat för HD så fanns inga spärrar längre, då körde han ful(l)t spel åt alla håll. Och jag tror fortfarande att SD drevs av svartsjuka och kontrollbehov gentemot LW och tålde inte att hon ville gå vidare. Men nånstans har han fått med sig HD, kanske till den grad att det är hon som trillar dit värre.

De var nog väldigt taijta alla tre tidigare. LW var parets Ds vigelsförättare. Det är ganska stort. Hon kanske hade själavårdande samtal med någon av dem också.
De bodde numera inom spottavstånd och hade samma närmast fanatiska intresse av Geocatching som tydligen kan uppfylla vuxna människors själ och fritid.

Om den här kvinnan LW som man har så många djupa band till plötsligt visar sig vara ormen som förfört maken - nog kan man börja hata som försmådd hustru.
Citera
2019-08-31, 20:56
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
OM DET NU SKULLE VARA NÅGON SOM TROTS ALLT TVIVLAR PÅ ATT JG (Jerry Gray) FÖRSÖKT ATT KARTLÄGGA OCH HOTA POSTARE

Det finns BEVIS

Här är en SKÄRMDUMP som tydligt visar att Jerry Gray hotat postare i denn tråd:

Skärmdump: https://myfile.is/l1Ne704dna/EC6AFB57-F4AE-4779-89E5-DC290CB10FEE_jpeg

Detta har redan tagits upp vid flera tillfällen tidigare av Sh.Holmes.
Detta inlägg skrev för ett tag sedan:

”JG hotade mig till att vara tyst efter att ha listat ut att jag skrev här och jag vet åtminstone en till han hotade med exakt samma mejl han skickade till mig. Hur många mejlade JG till egentligen?”

Källa: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
App app app app... Du måste maska JG:s namn.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Ok, Mr ** har ju flera ggr varit upp på tapeten som någon som har med detta case att göra så därav min fråga. Mrs ** har varit i periferin. Tydligen var Mr** nära vän med ***** och *****.

Haha härligt!

J*e*r*ry G*r*a*y är en av medlemmarna i det här på forumet omtalade JÄRNGÄNGET.
Som i ur och skur kånkat runt med The Davidssons och dessutom än idag står vid deras sida och tror på S*te*fa*n D*a**v*i*d*s*s*o*ns och H*a*n*n*a D*a*v*i*d*s*s*o*ns oskuld.

Som Sh Holmes skrev i ett inlägg:

”Ja JG är märklig, SD misshandlade LW och JG blockar LW...
SD går bakom ryggen och ljuger för både HD och JG om hans affär, och JG blockar... LW,
LW blir mördad och JG vill att HD ska få fusklogga...”

Källa: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greatcarrot
Kanske fått rivmärken eller blåmärken - hinner läka och blekna under tid för resa ?

Ja man undrar ju när resan bokades. 🧐
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in