2019-08-31, 20:35
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nja, Linköpingsfallet tror jag inte man kan lägga MGM till last, dessutom så tror jag att de kört MGM,s dna mot det dna som finns i Linköpingsfallet, görs väl rutinmässigt när de får in ny dna från en misstänkt mördare tror jag.

Så är det naturligtvis. SDs och HDs DNA togs ju tidigt. Det har körts mot kända brott.

I Linköpingsfallet fanns mössan med ljusa hårstrån från gärningsmannen - men han skar sig också på sin egen kniv som han dessutom tappade. Mössan, hans bloddroppar från skärsåret och DNA på kniven är detsamma.
Senast redigerad av coli 2019-08-31 kl. 20:44.
Citera
2019-08-31, 20:36
Medlem
När tror ni vi får en fup
Citera
2019-08-31, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Scenariot att HD kom på LW och SD m älskog bakom planket har varit uppe förr. Men skulle två medelålders ha kärleksmöte på ett sånt ställe? Det finns också ett mycket kort tidsfönstret för förloppet. Enligt MV ska SD skickat digitalt meddelande till LW om att han ville träffas och att han var emot hennes Norgeresa ( Som skulle varit 16/5).
Svårt att säga... Jag och tjejer jag träffat lite sådär, har typ gjort liknande grejer... Men då var jag visserligen 18-22år... Att man som 40+ gör såna saker, jag vet inte... Jag är inte i den åldern, och har inga älskarinnor heller... Det är ju inte helt omöjligt... Men den teorin är endast för att försöka lösa frågan, ”varför befann sig LW bakom planket?”.

För om hon INTE hade släpats dit, då måste hon ha gått bakom där frivilligt... Och om hon faktiskt HADE släpats dit, då borde hon ha hunnit göra större motstånd, vilket borde resultera i en hel del dna från GM på hennes kropp, hudavskrap under naglarna t.ex., samt andra spår... och hon hade väl börjat skrika redan där isåfall?

Jag får känslan av att attacken på LW kom oväntat, och att man fick tyst på henne relativt snabbt... Alltså att hennes skrik kom i samband med att hon blev utsatt för kraftigt våld, och sedan blev hon medvetslös och dog...
Citera
2019-08-31, 20:40
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Precis! Så tror jag det är! Samt att deras kompis JG också ska ha försökt hjälpa dom att reda ut detta!

Med tanke på att JG obekymrat tog med sig hunden på burkletartur idag visste han nog redan hur dagens förhandling skulle avlöpa. Jag är absolut inte förvånad om det framöver visar sig att han är det nya vittnet som trätt fram.

Kanske började vetskapen bli alltför besvärande för honom. Han besitter nog inte samma teflonegenskaper som sin idol SD, utan började förmodligen bli ansatt av omgivningen, inte minst genom att han verkar ha följt tråden och snabbt gått till handling när något nämnts här (senast den saknade eventloggningen igår, som raskt uppdaterades när den uppmärksammades här).
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-08-31 kl. 20:43.
Citera
2019-08-31, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Var det verkligen så att HD skulle med på den där resan till USA?

Jag kan köpa att det var meningen från början men sen då, under våren?

Nää det är nåt lurt med det där, jag tror hon ändrade sig i sista sekunden. Vad fick henne att göra det?

Ja, det kan man verkligen undra.

Eftersom att det verkar som att ESTA, e u i tråden (kanske trådsanning dock), söktes först i bilen på väg till flygplatsen, verkar det som att HD inte tänkt åka så långt innan dess. Om jag minns rätt så långt tillbaka som förra våren, fanns ingen kännedom om planerad semesterfrånvaro för HD men även det kan vara trådsanning. Det kan vara att det blev plötsligt och sent beslutat att resan skulle bli av ändå. En möjlighet är att SD pressat HD på att åka när datumet närmat sig med stormsteg, men att hon hade krav såsom att hon inte ville inte åka förrän något var avhandlat och uppklarat. En annan är att det helt enkelt bestämts efter att gärningen skett.

LW och SD ”avföljde” tydligen varandra i sociala medier dagen innan mordet och det lär ju ha betydelse, gällande något. Inte minst bekräftar det färsk osämja. Gällande vad, just då, är mer oklart. Kan ha med resorna att göra, men tror inte att det hade något att göra med att LW var tilltänkt som resesällskap till USA. Resan ska ha varit en present från HDs föräldrar och LW skulle till Norge.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du har rätt. Kan de ha funnit belägg för att LW skulle åkt med men HD blev Shanghaiad och intalad att spela med?
Citera
2019-08-31, 20:41
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Inte bara telefoner utan bådas hem bilar etc har varit lyssnade sen paret anlände Arlanda
SD har säkert tröstat HD vid svåra stunder med att bara hon håller käft så går det bra. Klen tröst ensam på 10 kvm med grön galonmadrass och papperslakan några dygn. HD kommer prata.

Du har säkert rätt. Utredningen av mordet på LW har forsatt i tysthet med fokus på MGM och span/avlyssning av allt man kommit åt.

I veckan var det ett tv-reportage (minns ej var) där allas vår Krim.proffesor LGWP blev tillfrågad om mordet på LW. Enligt hans åsikt är köerna på NFC i Linköping av den storleken att 15 månaders väntetid för analyssvar är att förvänta i icke-prioriterade fall, dvs när ingen sitter häktad.
Han trodde att nya analyssvar var orsaken till häktningarna.
Citera
2019-08-31, 20:42
Medlem
Citat:
Att den bedragna hustrun i samförstånd med den bedragande äkta mannen bestämmer sig för att röja undan älskarinnan?

Nej, jag tror inte att det har hänt tidigare, det mest naturliga vore väl om hustrun och älskarinnan slog ihjäl mannen som i alla fall var upphov till bådas olycka, då blev det i alla fall någon slags rim och reson i hädelsen.

Det kommer att bli en FUP med två gärningspersoner som det ser ut nu, båda kommer att få svara för sina gärningar i en gemensam rättegång (förutsatt att HD kommer med på tåget och inte släpps).
Tack för infon👍🏻
He he ja sant det vore mest logiskt såklart. Bokmaterial är det oavsett på ett tragiskt tema.
Själv har jag pendlat hela tiden under denna långa tid som gått. Har ibland tänkt att hoppas det är SD för annars är hans liv förstört ändå eller inte med tanke på att han verkar gilla att vara i fokus oavsett anledning
Bjärred tråden är väl längst på FB men denna kommer säkert toppa det när allt är klart.

Synd att det inte går att välja röst på texterna här. Som en uppspelning när tiden är knapp.
Citera
2019-08-31, 20:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är bara AB som fått det här med häktningsskäl om bakfoten. En åklagare skulle aldrig säga att en person häktats som skäligen misstänkt men att misstankarna ligger på sannolika skäl (!). - Om en vecka måste åklagaren presentera bevisning som styrker sannolika skäl; annars släpps HD fri. - Se det som en utredningshäktning.

Jag hoppas sannerligen att du har rätt!

Och... när du säger det så låter det inte troligt att ÅK skulle säga på det viset.

Dessutom (nu kryper jag in i min lilla sköna bubbla igen) har åklagare Åsa Hiding varit väldigt tydlig med att hon inte svarar på frågor, utan kommer med ett uttalande efter förhandlingen.

Men... lite läskigt är det när de skriver det så tydligt.
Samtidigt kan man tycka, varför så lågmält. Som en passus..
Och ingen annan media så långt jag hittat hittills.
Citera
2019-08-31, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Scenariot att HD kom på LW och SD m älskog bakom planket har varit uppe förr. Men skulle två medelålders ha kärleksmöte på ett sånt ställe? Det finns också ett mycket kort tidsfönstret för förloppet. Enligt MV ska SD skickat digitalt meddelande till LW om att han ville träffas och att han var emot hennes Norgeresa ( Som skulle varit 16/5).

Att LW och SD skulle haft älskog vid det tillfället ser jag som mindre troligt. Jag har dock noterat att från att de flesta som påstått sig vara initierade och påstått att LW hade sin sista digitala kontakt med GM/SD så finns det några som nu svängt till att det skulle vara HD istället.
På sätt och vis finner jag det mer troligt att LW skulle lämna paketinslagning för att HD hör av sig, i tro och förhoppning att de kan komma i samförstånd igen. Inte nån teori om att de ska rädda SD el för den delen HD, det tror jag inte LW skulle vara intresserad av att bli inblandad i.

Om jag skulle bli sviken av min partner så skulle inte jag rikta något hat till personen som varit otrogen med min partner? Visst om det är en vän - besviken, förbannad, ledsen, förödmjukad ja men hata till den grad att vilja se den personen död?? Vad blir bättre av att "rivalen" dör? Du kan aldrig lita på din partner igen och partnern har redan visat att den är förmögen till att välja någon annan vilket troligtvis sker förr el senare, och det här var nog troligen inte första gången heller.
Jag skulle snarare börja känna ett förakt för min partner efter alla andra känslor enligt ovan och hellre vilja såra hen, hämnas.
Nu var alla tre insyltade i ett större sammanhang så visst finns ett motiv till att få Lena ur bilden men för deras förhållande har jag svårt att få in i huvudet att det skulle hjälpa. Om HD tänkte att bara Lena inte finns så blir allt halleluja igen, det verkar så himla naivt och osannolikt.

Det måste i min bok finnas mer bakom. En härva av lögner, som jag tidigare skrivit, att SD spelat ut båda dessa kvinnor och när LW berättat för HD så fanns inga spärrar längre, då körde han ful(l)t spel åt alla håll. Och jag tror fortfarande att SD drevs av svartsjuka och kontrollbehov gentemot LW och tålde inte att hon ville gå vidare. Men nånstans har han fått med sig HD, kanske till den grad att det är hon som trillar dit värre.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Att den bedragna hustrun i samförstånd med den bedragande äkta mannen bestämmer sig för att röja undan älskarinnan?

Nej, jag tror inte att det har hänt tidigare, det mest naturliga vore väl om hustrun och älskarinnan slog ihjäl mannen som i alla fall var upphov till bådas olycka, då blev det i alla fall någon slags rim och reson i hädelsen.

Det kommer att bli en FUP med två gärningspersoner som det ser ut nu, båda kommer att få svara för sina gärningar i en gemensam rättegång (förutsatt att HD kommer med på tåget och inte släpps).

Det var väl något liknande som hände i Sthlms-trakten men mellan tonåringar? En ung tjej som tvingade pojkvännen att ha ihjäl en annan ung tjej som pojkvännen haft nån relation med. BO lurades upp i skogen och blev mördad.
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Du är osannfärdig i det du tidigare framfört här ovan sett.
Då kan du få delge mig vad som inte stämmer i det jag givit in i mitt yttrande.
Ser med glädje fram mot ditt kommande svar.
I detta läge ligger Hanna på sitt lilla rum och stirrar på TV:n som är avstängd pga restriktioner. Hon har en ljusgrå t-shirt på sig med trycket KVV på bröstet och gråa mysbyxor.
Maten var ok, kalops med rödbetor ikväll.
Tankarna som mal just nu är hur fan kunde det bli såhär... var det verkligen värt allt..? Hade varit bättre att låta Stefan få Lena. Utsikten från hennes fönster är mot skattehuset, men persiennen begränsar det mesta.
Senast redigerad av Champagneoclock 2019-08-31 kl. 20:53.
Citera
2019-08-31, 20:46
Medlem
T34Panzers avatar
OM DET NU SKULLE VARA NÅGON SOM TROTS ALLT TVIVLAR PÅ ATT JG (Jerry Gray) FÖRSÖKT ATT KARTLÄGGA OCH IDENTIFIERA POSTARE

Det finns BEVIS

Här är en SKÄRMDUMP som tydligt visar att Jerry Gray gått på postare i denna tråd:

Skärmdump: https://myfile.is/l1Ne704dna/EC6AFB57-F4AE-4779-89E5-DC290CB10FEE_jpeg

Detta har redan tagits upp vid flera tillfällen tidigare av Sh.Holmes.
Detta inlägg skrev för ett tag sedan:

”JG hotade mig till att vara tyst efter att ha listat ut att jag skrev här och jag vet åtminstone en till han hotade med exakt samma mejl han skickade till mig. Hur många mejlade JG till egentligen?”

Källa: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av T34Panzer 2019-08-31 kl. 21:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in