Citat:
Ursprungligen postat av
Elsa2018
Scenariot att HD kom på LW och SD m älskog bakom planket har varit uppe förr. Men skulle två medelålders ha kärleksmöte på ett sånt ställe? Det finns också ett mycket kort tidsfönstret för förloppet. Enligt MV ska SD skickat digitalt meddelande till LW om att han ville träffas och att han var emot hennes Norgeresa ( Som skulle varit 16/5).
Att LW och SD skulle haft älskog vid det tillfället ser jag som mindre troligt. Jag har dock noterat att från att de flesta som påstått sig vara initierade och påstått att LW hade sin sista digitala kontakt med GM/SD så finns det några som nu svängt till att det skulle vara HD istället.
På sätt och vis finner jag det mer troligt att LW skulle lämna paketinslagning för att HD hör av sig, i tro och förhoppning att de kan komma i samförstånd igen. Inte nån teori om att de ska rädda SD el för den delen HD, det tror jag inte LW skulle vara intresserad av att bli inblandad i.
Om jag skulle bli sviken av min partner så skulle inte jag rikta något hat till personen som varit otrogen med min partner? Visst om det är en vän - besviken, förbannad, ledsen, förödmjukad ja men hata till den grad att vilja se den personen död?? Vad blir bättre av att "rivalen" dör? Du kan aldrig lita på din partner igen och partnern har redan visat att den är förmögen till att välja någon annan vilket troligtvis sker förr el senare, och det här var nog troligen inte första gången heller.
Jag skulle snarare börja känna ett förakt för min partner efter alla andra känslor enligt ovan och hellre vilja såra hen, hämnas.
Nu var alla tre insyltade i ett större sammanhang så visst finns ett motiv till att få Lena ur bilden men för deras förhållande har jag svårt att få in i huvudet att det skulle hjälpa. Om HD tänkte att bara Lena inte finns så blir allt halleluja igen, det verkar så himla naivt och osannolikt.
Det måste i min bok finnas mer bakom. En härva av lögner, som jag tidigare skrivit, att SD spelat ut båda dessa kvinnor och när LW berättat för HD så fanns inga spärrar längre, då körde han ful(l)t spel åt alla håll. Och jag tror fortfarande att SD drevs av svartsjuka och kontrollbehov gentemot LW och tålde inte att hon ville gå vidare. Men nånstans har han fått med sig HD, kanske till den grad att det är hon som trillar dit värre.