2019-08-31, 19:19
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Nej..hon fick panik och bröt ihop när polisen knackade på och hon insåg att bubblan av lögner och förnekelser var genomskådat..
Det tror jag med.
Ingen som vet hur Hanna reagerade när rätten meddelade beslutet?
Citera
2019-08-31, 19:20
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du har rätt. Kan de ha funnit belägg för att LW skulle åkt med men HD blev Shanghaiad och intalad att spela med?

Det behöver ju inte vara så att LW skulle ha varit med heller, tänker mer på att det var turbulent hela våren i makarna Davidssons förhållande så att de inte tänkt åka tillsammans.

Just HD’s estaansökan i bilen och luddigt med arbetstiderna. Det känns inte som att hon planerat för resan.

Jaja, bara jag kanske som tycker det är konstigt. Just USA är ju lite speciellt att åka till.
Citera
2019-08-31, 19:22
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har helt fallit ur tråden de sista timmarna och börjat försöka läsa mig igenom mitt glapp.

Eftersom jag vet att du kände L*ena och du är eftertänksam känner jag att dina inlägg är extra viktiga pusselbitar för mig.

Det är förstås väldigt svårt att veta för oss hur HD är som person och vad som utspelade sig mellan de tre.
Och trots allt vet vi inte ännu hur det hela kommer att sluta. Vi vet inte om HD har varit delaktig i mordet. Illavarslande är det dock att hon har blivit häktad so skäligen misstänkt för mord.

Nu snurrar mina tankar ändå kring att om L*ena har haft det svårt i sin relation med SD, då utesluter jag inte att detsamma har HD varit utsatt för.

Exempel på manipulation har vi sett i tråden, raffinerade sådana. Det har gett mig en inblick i hur lätt man kan bli vilseledd, tro att saker och ting som inte stämmer med verkligheten.

Sådana knep kan ha använts av SD, för att försöka "sudda" ut det han höll på med bakom hennes rygg.
Typ, att LW trakasserade honom, lät inte honom var ifred. Fast det kanske inte var sant, eller riktigt stämde med verkligheten.
Han kan ha använt henne som draghjälp för att han ansåg att ALLT var L*enas fel. Han klarade inte av henne och behövde hjälp.

Denna hjälp kanske inte har handlat om mordet, men vem vet.
Kanske har hon hjälpt till att ta hand om honom efter mordet, eller så ha han helt enkelt ANVÄNT henne såsom en riktig psykopat kan göra.

Gömt undan eller planterat mordvapen/blodiga kläder eller annat som han inte vill ha hemma eller som en "plan två", nödlösning.

Jag tror vad som helst om denne man.
Esset i rockärmen, vad var det?
Så det är SD som lurat HD till att bli sannolikt misstänkt för mordet. Du är inte klok.
Citera
2019-08-31, 19:22
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja varför hänga ut/namnge personer som sannolikt inte alls har något med brottet att göra, mer än att de har råkat vara bekanta med de misstänkta och offret?
Kan du inte se något skäl mot det.
Och iaf ett namn var för mig helt obekant.
Ok, Mr ** har ju flera ggr varit upp på tapeten som någon som har med detta case att göra så därav min fråga. Mrs ** har varit i periferin. Tydligen var Mr** nära vän med ***** och *****.
Citera
2019-08-31, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det tror jag med.
Ingen som vet hur Hanna reagerade när rätten meddelade beslutet?

”Personen tittade inte på åhörarna när beslutet lästes upp. Istället tittade personen blint framåt och dolde sitt ansikte när poliserna eskorterade ut hen från säkerhetssalen i tingsrätten”

https://www.na.se/artikel/advokaten-om-haktningen-min-klient-fornekar-mord
Citera
2019-08-31, 19:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Så det är SD som lurat HD till att bli sannolikt misstänkt för mordet. Du är inte klok.

HD är väl inte sannolikt misstänkt för mordet?
Citera
2019-08-31, 19:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Det behöver ju inte vara så att LW skulle ha varit med heller, tänker mer på att det var turbulent hela våren i makarna Davidssons förhållande så att de inte tänkt åka tillsammans.

Just HD’s estaansökan i bilen och luddigt med arbetstiderna. Det känns inte som att hon planerat för resan.

Jaja, bara jag kanske som tycker det är konstigt. Just USA är ju lite speciellt att åka till.

Man brukar vilja köpa biljetten i förväg. Om man vill sitta bredvid varandra på planet. Och vara säker på biljett. Kan sd/HD ha bokat biljetten efter mordet?

Skulle ngn annan följt med istället, som nu trätt fram? Inte åker SD själv till USA. Han skulle självdö halvvägs av ensamhet.
Citera
2019-08-31, 19:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag tycker det är utmärkt att man äntligen knäcker det här ägget. Hela riket har gått på nålar men det är SD som varit ”frustrerad”. Nu kan man börja med omeletten och så får man se hur saker faller ut. Förstod jag det rätt att åkl ”egentligen” vill ha sannolika på HD? Då siktar man på att blanda smeten i jämna delar. Om den ambitionen står sig är en annan femma.

Vad har vi här då? SD använder HD:s lgh som mellanstation på vägen att tala henne tillrätta kring ngt ultimatum rörande stalking/ polisanmälan? SD tar i för hårt och duckar in hos HD igen på vägen tillbaka för att göra sig ren? Allt med HD:s goda minne?

HD reagerar inte kanske som LW förväntat sig när pappan till barnen riskerar tappa ansiktet rörande stalking o.a., och ingen av de två har tänkt ställa in sin USA-resa för att LW har nån idé som lägger hinder i vägen?

HD vill kanske inte alls som jag tänkt tidigare ha döttrarna helt för sig själv (när SD har ett helt hus) och skulle inte klara av ett heltidsboende hos sig (för hur ska hon hinna cacha då?), utan är mer intresserad av att SD:s rykte och vandel inte förstörs. Så sido-tjejen blir massakrerad när hon trilskas och har egna idéer?

Enligt den rapportering som varit i media så har åklagare Hiding sagt att det finns så det räcker till "sannolika skäl" på HD och stämmer det så är ju omhäktningen om en vecka en ren formalitet och då blir ju skuldfördelningen nästan egal, båda anses ju av utredarna vara skyldiga till dådet och om den bedömningen står sig i domstol så lär de få lika långa straff om nu inte någon av de tilltalade kan påvisa att den andra var pådrivande, då kan det ju justeras med några år hit eller dit men skuldfrågan tror jag är klar hos utredarna.

Motivet till dådet är för mig ännu så länge höljt i dunkel i och med att HD nu sugits in i virveln och snurrar likt MGM mot botten, om det hade varit MGM ensam som hade varit häktad så skulle jag tro att det sedvanliga motivet för sådana här historier varit det som skulle gällt men nu när hans exhustru också är misstänkt så vete fan vad som triggat dom att begå idiotin att slå ihjäl LW, inte en blekaste just nu, jag får grunna lite till på något scenario som skulle kunna trigga HD att vara med i vansinnet.
Citera
2019-08-31, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Detta har jag redan svarat, några sidor bak i tråden... Men får väl citera dig direkt och posta igen!!!

Motiv:
HD hatar LW, och detta har byggts upp under en längre tid! Hon anklagar LW för att hennes äktenskap har gått åt helvete... Förnedringen känns extra stor för HD eftersom SD bedrog henne med kvinnan som vigde dom båda. HD vill därför till varje pris röja LW ur vägen! HD lovar då att åter satsa på förhållandet med SD, om han hjälper henne lösa detta! SD har dessutom tröttnat på LW han med. Skilsmässan mellan SD och HD får dock fortgå, eftersom det annars skulle se misstänksamt ut.

Tänkbart scenario
SD lurar ut LW på en promenad den aktuella mordkvällen (en granne hör en man och en kvinna samtala i området). Efter ett tag dyker HD upp och slår ihjäl LW, genom kraftigt övervåld med hjälp av ett tillhygge. SD håller fast LW när HD gör detta (inga avärjningsskador på armar etc). LW skriker i panik och av dödsångest, men blir sedan medvetslös.

Slagen fortsätter dock att hagla över LW. Det besinningslösa våldet som utövats mot LWs ansikte och huvud går alltså inte enbart motivera med, ”för att säkerställa att LW ska dö”, utan det ligger även en hel del hat, ilska och frustration bakom! Jag tror inte SD hatade LW, men att HD gjorde detta råder det ingen tvekan om.

Efterspel
SD och HD genomför mordet i samförstånd. SD har psykopatisk drag, är hyfsat intelligent, och agerar därför iskallt trots att han vet att polisen misstänker just honom... HD är dock mycket mer labil, och därför träffas SD och HD väldigt mycket och mer intensivt tiden som gått efter mordet. SD är den som ”städat undan” eventuella bevis, och dragit i alla trådar, HD litar blint på att SD ska kunna fixa detta, och att de båda ska komma undan.

När SD nu greps så lades det fram bevis som gjorde att han insåg att det var kört, och därav angav han HD. Detta förstod HD när hon senare greps, och därav den reaktion som utspelade sig! Eftersom det var HD som höll i mordvapnet, och den som faktiskt slog ihjäl LW, hoppas SD på en mildare dom om han anger HD och berättar vad han vet!

Eventuella medhjälpare
Jag utesluter heller inte en eventuell tredje medhjälpare (t.ex. JG). Denna skulle dock ej ha medverkat vid själva mordet, men på något sätt varit inblandat, kanske blivit det vid ett senare skede.

Märkliga omständigheter
Jag vet att SD framstår som en ganska otäck, iskall och arrogant typ. Dock tycker jag att det hela är ett extremt dåligt planerat mord, och frågan är om inte SD är ”smartare” än att utföra det på det sätt som har gjorts (100m från LWs hem).

Kan det varit så att SD och LW gick bakom planket för att ”mysa lite”, och sedan HD dök upp och slog ihjäl LW? Att det var oplanerat, och att SD sedan drogs in i detta motvilligt??? Han och LW är på platsen, SD får fullt med blod på sina kläder när HD går till attack, situationen blir extremt stressad och urartar (och han är rädd att åka fast han med). Hursomhelst tror jag det var HD som både höll i mordvapnet, slog ihjäl henne, samt ville röja henne ur vägen!

Jag vet inte jag, men jag tror ju att polisen har på fötterna så något motiv måste ju finnas där hur osannolikt det än kan framstå för oss när vi väl får kännedom om det. Går nog egentligen inte att spekulera fram hur de kan ha tänkt. Framtiden får utvisa.
Citera
2019-08-31, 19:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Nej men enligt åklagaren ska det nu finnas tillräckligt för sannolik misstanke.
Citera
2019-08-31, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
”Personen tittade inte på åhörarna när beslutet lästes upp. Istället tittade personen blint framåt och dolde sitt ansikte när poliserna eskorterade ut hen från säkerhetssalen i tingsrätten”

https://www.na.se/artikel/advokaten-om-haktningen-min-klient-fornekar-mord
HD nekar fortfarande enlugt artikeln. Det fanns spekulationer om att hon erkänt.
Citera
2019-08-31, 19:40
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Det är riktigt att vi inte är där ännu.
Du har ett tänk som hindrar dig att se att också kvinnor kan mörda .

Varken polisen eller utredningsledaren Åsa Hiding vill lämna några kommentarer förutom att både mannen och kvinnan är misstänkta för mordet den 14–15 maj 2018.

Samt att åklagaren numera anser att även misstankarna mot kvinnan ligger på sannolika skäl.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RRqeKa/kvinna-haktad-for-mordet-pa-lena-wesstrom
HD inblandning kommer nog visa sig stå på egna ben ska du se.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-31 kl. 20:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in