2019-08-31, 20:12
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Den här Jerry Gray som är ihop med en Lena Ingman, vem är det ?
Hans namn kommer upp titt som tätt.
Berätta varför han är så intressant.

Men person som stått SD och HD väldigt nära under många år. Än idag stor han på SDs sida. Och han unfrienade LW och valde SDs sida när deras relation upptäcktes. Och valde även SDs sida vid tiden för misshandeln i bilen. Han har dessutom försökt kartlägga och identifiera postare i tråden och hotat dem.
Citera
2019-08-31, 20:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Försökte skicka den till dig i pm nu men din inbox är full.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RRqeKa/kvinna-haktad-for-mordet-pa-lena-wesstrom

Supertack!

Detta är så tragiskt.
Tänker på alla barn som drabbats!
Fem barn som fått sina liv förstörda.
Citera
2019-08-31, 20:13
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Jag fattar! Det är oerhört tragiskt detta. Inte bara för Lenas barn, utan deras egna också...

Jag tycker ändå att hela den här historian är konstig... Om man ska mörda någon och sedan komma undan, då planerar man ju bättre än vad som har skett i detta fall!

* LW hittades död 100m från där hon bodde, vid en plank.

*På samma plats som hon hittades, har hon också mördats på.

* Samma kväll som hon försvinner hörs fruktansvärda skrik från en kvinna i området.

* Någon granne ska ha hört en man och en kvinna samtala i området, den aktuella kvällen.

* LW ska ha blivit utsatt för kraftigt övervåld mot huvud och ansikte, vilket lett till hennes död.

Man har alltså inte mördad henne på någon annan plats, för att senare placera dit kroppen vid planket... Man har heller inte försökt att flytta på kroppen från brottsplatsen, och placera den någon annanstans (göra den svårare att hitta)...

Även en svagbegåvad individ förstår att det bara var en tidsfråga innan man skulle hitta LWs kropp. Mordet skedde också på en så pass ”öppen plats” att ”förbipasserande” hade kunnat bli vittne till allt detta.

Detta säger oss ett flertal saker...

1: GM är en idiot, och tyckte att planeringen och utförandet av mordet var perfekt.

2: GM hade svårt att besinna sig, och därav var mordet helt oplanerat. Det var en ”olycka” (dråp).

3: Gärningen var helt random, och begicks av en labil, och psykiskt sjuk människa, som ej har någon koppling till LW.

4: GM syfte var att döda LW, och använde troligtvis mer våld än vad som krävdes för att ta död henne. GM var känslomässigt engagerad i LW på något sätt (känner offret).

Och i nuläget:

* SD sitter häktad för mord
* HD sitter häktad för mord

Båda känner, och har någon typ av relation till offret.

* SD och HD låg i skilsmässa
* SD har varit otrogen med LW
* HD har blivit bedragen av SD och LW
* LW är samma person som vigde SD och HD när dom gifte sig
* HD riktar all sin ilska mot LW, och hatar i stort sätt människan (av flera olika anledningar).
* SD och LWs relation är inte heller så bra.

Jag tror dock på punkt nr 4! Sen om mordet skett i samförstånd mellan SD och HD, det vet vi inte... Dock tror jag att båda har varit på mordplatsen vid själva händelsen.

SD verkar heller inte vara en idiot, så om han ville mörda LW, tror jag han hade ”planerat” detta lite bättre. Såvida han inte fick psykbryt då... HD däremot... Hon hatar LW, hon har definitivt motiv för att döda, samt är labil och har uppträtt ”konstigt” efter mordet på LW.

Jag tror SD besökte LW den där kvällen, och att de sedan gick ut på en liten ”promenad” för att tala ut. Vad som sedan händer vet vi inte... Men jag står fast vid att både SD och HD samtidigt befann sig på mordplatsen vid själva händelsen.

Men sedan är det mååånga frågor som uppstår... Om detta inte är ett planerat mord (vilket det nog inte är), vad hände egentligen sedan...

* Hur kommer det sig att man hittade LW bakom planket? Varför just där? För det var ju där hon mördades eller hur!?

* Om hon hade mördats någonstans i närheten (nära där hon hittades), eller släpats dit, så borde polisen funnit spår som tyder på detta och gått ut med detta??? Nu sägs det ju att fyndplatsen är samma som platsen för mordet...

* Har man på något sätt övertygat LW om att följa med bakom planket? och vad trodde hon skulle ske där bakom?

Ett möjligt scenario kanske
Jag tror HD såg när SD gick över till LW den där kvällen (dom bodde nära varandra), och sen följde efter... SD och LW kanske skulle ha lite ”mys” bakom planket, och sen dök HD upp med ett tillhygge som hon började slå LW med i rent raseri... LW hade väl inga avskrap från hud under naglarna, eller avvärjningsskador på armar etc., så attacken måste ha kommit plötsligt...

SD fick blod över alla sina kläder, och sedan blev han indragen i allt det där... Tog på sig att försöka städa undan alla bevis, eftersom HD fått psykbrytt och han kände sig skyldig... Kanske tänkte han på barnen i första hand, och att HD aldrig skulle klara av att komma undan utan hjälp... Kanske var det där kompisen JG också kom in...

Det är inte helt omöjligt faktiskt...

Jag säger det återigen... Jag tror att det var HD som höll i mordvapnet, samt slog ihjäl LW...

Bra tänkt. Är benägen att hålla med dig men vill gärna ha bort SD från baksidan av planket.
Båda har att vänta sig långa straff. 14-16 år om inte livstid för den mest drivande.
Från om med 1 juli i år är livstid normalstraffet för mord. Då mordet på LW begicks 2018 och vi inte har retroaktiv lagstiftning så gäller det inte detta fall
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-31 kl. 20:25.
Citera
2019-08-31, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Jag fattar! Det är oerhört tragiskt detta. Inte bara för Lenas barn, utan deras egna också...

Jag tycker ändå att hela den här historian är konstig... Om man ska mörda någon och sedan komma undan, då planerar man ju bättre än vad som har skett i detta fall!

* LW hittades död ➡

➡100m från där hon bodde, vid en plank.

*På samma plats som hon hittades, har hon också mördats på.

* Samma kväll som hon försvinner hörs fruktansvärda skrik från en kvinna i området.

* Någon granne ska ha hört en man och en kvinna samtala i området, den aktuella kvällen.

* LW ska ha blivit utsatt för kraftigt övervåld mot huvud och ansikte, vilket lett till hennes död.

Man har alltså inte mördad henne på någon annan plats, för att senare placera dit kroppen vid planket... Man har heller inte försökt att flytta på kroppen från brottsplatsen, och placera den någon annanstans (göra den svårare att hitta)...

Även en svagbegåvad individ förstår att det bara var en tidsfråga innan man skulle hitta LWs kropp. Mordet skedde också på en så pass ”öppen plats” att ”förbipasserande” hade kunnat bli vittne till allt detta.

Detta säger oss ett flertal saker...

1: GM är en idiot, och tyckte att planeringen och utförandet av mordet var perfekt.

2: GM hade svårt att besinna sig, och därav var mordet helt oplanerat. Det var en ”olycka” (dråp).

3: Gärningen var helt random, och begicks av en labil, och psykiskt sjuk människa, som ej har någon koppling till LW.

4: GM syfte var att döda LW, och använde troligtvis mer våld än vad som krävdes för att ta död henne. GM var känslomässigt engagerad i LW på något sätt (känner offret).

Och i nuläget:

* SD sitter häktad för mord
* HD sitter häktad för mord

Båda känner, och har någon typ av relation till offret.

* SD och HD låg i skilsmässa
* SD har varit otrogen med LW
* HD har blivit bedragen av SD och LW
* LW är samma person som vigde SD och HD när dom gifte sig
* HD riktar all sin ilska mot LW, och hatar i stort sätt människan (av flera olika anledningar).
* SD och LWs relation är inte heller så bra.

Jag tror dock på punkt nr 4! Sen om mordet skett i samförstånd mellan SD och HD, det vet vi inte... Dock tror jag att båda har varit på mordplatsen vid själva händelsen.

SD verkar heller inte vara en idiot, så om han ville mörda LW, tror jag han hade ”planerat” detta lite bättre. Såvida han inte fick psykbryt då... HD däremot... Hon hatar LW, hon har definitivt motiv för att döda, samt är labil och har uppträtt ”konstigt” efter mordet på LW.

Jag tror SD besökte LW den där kvällen, och att de sedan gick ut på en liten ”promenad” för att tala ut. Vad som sedan händer vet vi inte... Men jag står fast vid att både SD och HD samtidigt befann sig på mordplatsen vid själva händelsen.

Men sedan är det mååånga frågor som uppstår... Om detta inte är ett planerat mord (vilket det nog inte är), vad hände egentligen sedan...

* Hur kommer det sig att man hittade LW bakom planket? Varför just där? För det var ju där hon mördades eller hur!?

* Om hon hade mördats någonstans i närheten (nära där hon hittades), eller släpats dit, så borde polisen funnit spår som tyder på detta och gått ut med detta??? Nu sägs det ju att fyndplatsen är samma som platsen för mordet...

* Har man på något sätt övertygat LW om att följa med bakom planket? och vad trodde hon skulle ske där bakom?

Ett möjligt scenario kanske
Jag tror HD såg när SD gick över till LW den där kvällen (dom bodde nära varandra), och sen följde efter... SD och LW kanske skulle ha lite ”mys” bakom planket, och sen dök HD upp med ett tillhygge som hon började slå LW med i rent raseri... LW hade väl inga avskrap från hud under naglarna, eller avvärjningsskador på armar etc., så attacken måste ha kommit plötsligt...

SD fick blod över alla sina kläder, och sedan blev han indragen i allt det där... Tog på sig att försöka städa undan alla bevis, eftersom HD fått psykbrytt och han kände sig skyldig... Kanske tänkte han på barnen i första hand, och att HD aldrig skulle klara av att komma undan utan hjälp... Kanske var det där kompisen JG också kom in...

Det är inte helt omöjligt faktiskt...

Jag säger det återigen... Jag tror att det var HD som höll i mordvapnet, samt slog ihjäl LW...

Om man nu skulle hålla sig till faktauppgifter istället för att vara osannfärdig, så hittades den avlidna kroppen 161 meter ifrån ifrågavarande's bostadsrätt, adresserad på Byalagsgatan 4 A bakom ett bullerplank.
Citera
2019-08-31, 20:16
Medlem
colis avatar
Folk grubblar över om detta var genomtänkt eller en spontan handling i affekt.
Det var naturligtvis både och! Mord i affekt och iskallt agerande efteråt.

Slag mot LW utdelas i affekt av troligen HD (alt SD)i form av misshandel av LWs så hon blir medvetslös. SD (eller HD) hjälper till att slutföra och båda gör en genomtänkt cover up tillsammans efteråt. Att inte befatta sig med kroppen och böka minskar risken för spår.

Att utredarna har tillräckligt på fötterna först nu beror sannolikt på att forensikerna i Linköping, äntligen efter lång kötid för det här fallet, nu har hittat bindande bevis. Det är det mest troliga.

Inte heller omöjligt att utredarna haft span på och avlyssnat paret Ds telefoner.
Det har gått 15 månader - SD och HD trodde nog att de kommit undan med mordet och blev kanske oförsiktiga.

Gissningsvis kommer minst en av dem att ge vika under förhören och nu berätta.
Citera
2019-08-31, 20:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Rådmannens beslut var att häkta henne som skäligen misstänkt. Sedan gav väl åklagaren bara uttryck för sina egna misstankar som tydligen var starkare. Det där med sannolika skäl var alltså inget formellt beslut.

Det är ändå en fingervisning (om det nu stämmer) ändå...
Det är så totalvidrigt om det är har skett ett mord på detta sätt.

Alla mord är totalvidriga naturligtvis.
Ibland blir det ändå begripligt på något sätt.
Ibland inte.
Här är det inte begripligt.

Ja, JM fick rätt till slut.
Citera
2019-08-31, 20:19
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är ändå en fingervisning (om det nu stämmer) ändå...
Det är så totalvidrigt om det är har skett ett mord på detta sätt.

Alla mord är totalvidriga naturligtvis.
Ibland blir det ändå begripligt på något sätt.
Ibland inte.
Här är det inte begripligt.

Ja, JM fick rätt till slut.
Åklagaren var citerad i Aftonbladet, så nog tror jag uppgiften stämmer.
Citera
2019-08-31, 20:19
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Bra tänkt. Är benägen att hålla med dig men vill gärna ha bort SD från baksidan av planket.
Båda har att vänta sig långa straff. 14-16 år om inte livstid för den mest drivande.
Från om med 1 juli i år är livstid normalstraffet för mord. Då mordet på LW begicks 2018 och vi inte har restriktiv lagstiftning så gäller det inte detta fall
Retroaktiv gissar jag att det skulle stå?
Citera
2019-08-31, 20:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Åklagaren var citerad i Aftonbladet, så nog tror jag uppgiften stämmer.

Jag tolkade det också som ett direkt citat.
Citera
2019-08-31, 20:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!
Får försöka hitta länken.
Detta är för mig helt obegripligt hur två personer kunnat göra detta.

Hela min världsbild blir omskakad.
Det är bara AB som fått det här med häktningsskäl om bakfoten. En åklagare skulle aldrig säga att en person häktats som skäligen misstänkt men att misstankarna ligger på sannolika skäl (!). - Om en vecka måste åklagaren presentera bevisning som styrker sannolika skäl; annars släpps HD fri. - Se det som en utredningshäktning.
Citera
2019-08-31, 20:22
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jerry Gray har dessutom försökt kartlägga postare här inne och hotat dom med att vet vem dom är.

Om JG har hotat en av de som sedan polisanmält, så lär polisen ha kollat upp honom med.
Citera
2019-08-31, 20:23
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Retroaktiv gissar jag att det skulle stå?

Hej på dig gamla du. Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in