Resultat:
0%
röster
2019-06-16, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Japp, de flesta kan skilja på bra och dåliga inlägg. Men det misstag du gör är att tro att folk kommer ha inläggets kvalitet som primärkriterium för att rösta upp det.

Nej, knapparna behövs inte bara för att du känner ett irrationellt behov av att trycka på dem. Om de inte ska användas för någon form av ranking ser jag verkligen inte poängen med dem. Vill du inte engagera dig i diskussionen så nöj dig med att vara en passiv läsare.

Det finns två sätt att uttrycka din uppskattning. En är att ta sig tiden att skriva en liten rad i stil med detta:

Ett annat sätt är att skriva motsvarande i ett PM och skicka till användaren.

en knapp? så att de med lägst intelligens som trålar på vad andra säger/skriver och behöver flashback för att man själv ska verka smart ska ha en samling med beundrare, en posse med retards.
Citera
2019-06-21, 07:47
Medlem
sinewaves avatar
Ingen av dessa inlägg löser hur man kan kvantifiera inlägg mot varandra och därav t ex sortera inläggen på någon typ av relevans för att således snabbare kunna se, förhoppningsvis, mer relevanta inlägg i en tråd med över 100 sidor.

Att motverka att samma personer "gillar" samma personer hela tiden finns det redan lösningar på, något som dessutom beskrivs i denna tråd. T om i den här tråden ser man problematiken med att folk kommer in och skriver i princip samma sak som någon annan redan har skrivit och som redan har avhandlats; upprepning sida upp och sida ned.
Citera
2019-06-22, 00:33
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Ingen av dessa inlägg löser hur man kan kvantifiera inlägg mot varandra och därav t ex sortera inläggen på någon typ av relevans för att således snabbare kunna se, förhoppningsvis, mer relevanta inlägg i en tråd med över 100 sidor.

Att motverka att samma personer "gillar" samma personer hela tiden finns det redan lösningar på, något som dessutom beskrivs i denna tråd. T om i den här tråden ser man problematiken med att folk kommer in och skriver i princip samma sak som någon annan redan har skrivit och som redan har avhandlats; upprepning sida upp och sida ned.

Vadå "löser"? Inget behöver lösas här då det inte finns något problem. Varför detta oupphörliga försök att kringgå sakers natur?

Om något inte är trasigt behöver det inte heller lagas.

Forumet är diskussions- och textbaserat. Fine. Likväl dyker det upp lallare med förslag om att kringgå dess natur och därmed försöka få det till Facebooktrams. Obegripligt för min del.
Citera
2019-08-31, 20:38
Medlem
Jirens avatar
Möjlighet att ge "tack" eller "+1" till forumposter utan att skriva svar?

Ibland händer det att man vill ge en liten ryggdunk eller ett tack efter att ha läst ett riktigt bra inlägg på Flashback. Som det är nu så måste man skapa ett helt inlägg bara för att kunna tacka någon, vilket känns lite onödigt.

Kan ni inte placera in ett par klickbara knappar på alla inlägg där man antingen kan ge tummen upp eller tummen ner?

Då hade vi sluppit alla inlägg där folk bara skriver "+1" eller "Ja exakt!".
Citera
2019-08-31, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Ibland händer det att man vill ge en liten ryggdunk eller ett tack efter att ha läst ett riktigt bra inlägg på Flashback. Som det är nu så måste man skapa ett helt inlägg bara för att kunna tacka någon, vilket känns lite onödigt.

Kan ni inte placera in ett par klickbara knappar på alla inlägg där man antingen kan ge tummen upp eller tummen ner?

Bra idé, som jag hade kunnat tumma upp
Citera
2019-08-31, 20:42
Medlem
Sitkins avatar
Då blir det lite som reddit. Folk skriver vad andra vill höra, inte vad de själva tycker om ett ämne.
Nej jag ogillar det starkt.
Citera
2019-08-31, 20:44
Medlem
haywanskontos avatar
Nej passar inte flashback
Citera
2019-08-31, 20:48
Bannlyst
Tycker jag är en dålig idé. Flashback ska vara en objektiv arena där alla inlägg är lika mycket värda, så länge inläggen i sig inte bryter mot någon regel.

Jag kan väl sätta bollen i rullning och ge -1 (minus ett, tummen ned) till TS för förslaget.
Citera
2019-08-31, 21:11
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren

Det har föreslagits sådant 1000 gånger och det har skjutits ner 1000 gånger. Det har inte på flashback att göra.
Citera
2019-08-31, 21:22
Medlem
Nej, nej och åter nej. Idiotförslag. Vem fan bryr sig om dina ryggdunkningar? Jag skriver inte här för att få någon jävla tumme upp i röven.
Citera
2019-08-31, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
Då blir det lite som reddit. Folk skriver vad andra vill höra, inte vad de själva tycker om ett ämne.
Nej jag ogillar det starkt.

Jag håller med dig!
Ett diskussionsforum ska man diskutera och inte jaga likes, det finns gott om andra sådana forum.
Citera
2019-08-31, 23:11
Medlem
Lowlyfes avatar
En tvist på förslaget är att stjärnmärka inlägg, som de trådar i Tripprapporter. Man ser också genom att hålla musen över aktuell statistik på inlägget hur många som röstat. Då lär det dyka upp en "Flashbacks bästa inlägg"-tråd baserat på det. Hade väl varit en skön grej att köra på prov tycker jag i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in