Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Jag tycker det är utmärkt att man äntligen knäcker det här ägget. Hela riket har gått på nålar men det är SD som varit ”frustrerad”. Nu kan man börja med omeletten och så får man se hur saker faller ut. Förstod jag det rätt att åkl ”egentligen” vill ha sannolika på HD? Då siktar man på att blanda smeten i jämna delar. Om den ambitionen står sig är en annan femma.
Vad har vi här då? SD använder HD:s lgh som mellanstation på vägen att tala henne tillrätta kring ngt ultimatum rörande stalking/ polisanmälan? SD tar i för hårt och duckar in hos HD igen på vägen tillbaka för att göra sig ren? Allt med HD:s goda minne?
HD reagerar inte kanske som LW förväntat sig när pappan till barnen riskerar tappa ansiktet rörande stalking o.a., och ingen av de två har tänkt ställa in sin USA-resa för att LW har nån idé som lägger hinder i vägen?
HD vill kanske inte alls som jag tänkt tidigare ha döttrarna helt för sig själv (när SD har ett helt hus) och skulle inte klara av ett heltidsboende hos sig (för hur ska hon hinna cacha då?), utan är mer intresserad av att SD:s rykte och vandel inte förstörs. Så sido-tjejen blir massakrerad när hon trilskas och har egna idéer?
Enligt den rapportering som varit i media så har åklagare Hiding sagt att det finns så det räcker till "sannolika skäl" på HD och stämmer det så är ju omhäktningen om en vecka en ren formalitet och då blir ju skuldfördelningen nästan egal, båda anses ju av utredarna vara skyldiga till dådet och om den bedömningen står sig i domstol så lär de få lika långa straff om nu inte någon av de tilltalade kan påvisa att den andra var pådrivande, då kan det ju justeras med några år hit eller dit men skuldfrågan tror jag är klar hos utredarna.
Motivet till dådet är för mig ännu så länge höljt i dunkel i och med att HD nu sugits in i virveln och snurrar likt MGM mot botten, om det hade varit MGM ensam som hade varit häktad så skulle jag tro att det sedvanliga motivet för sådana här historier varit det som skulle gällt men nu när hans exhustru också är misstänkt så vete fan vad som triggat dom att begå idiotin att slå ihjäl LW, inte en blekaste just nu, jag får grunna lite till på något scenario som skulle kunna trigga HD att vara med i vansinnet.