2019-08-31, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Något har han ju med det att göra eftersom det var hans bil som användes men hur är en annan fråga.

Det är väldigt enkelt att skriva en bil på någon. Jag läste att den var köpt enligt transportstyrelsen 5 dagar innan. Sen även att han var väldigt tystlåten i förhören. Men kanske har han berättat mer nu? Hoppas verkligen dom löser detta vidriga brott.
Citera
2019-08-31, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erobter
Inte palestinsk, israelisk arab. Familjen Adawi bor i norra Israel (i Turan), de är ganska rika, några av dem arbetar för den israeliska regeringen.
Jaha, familjen bor där? Undrar varför han bor i Sverige, och sedan hur länge.
Citera
2019-08-31, 17:20
Medlem
Citat:
Om det är NG som är inblandad så har han både koppling till Helsingborg, mordet på Censorgatan (A el zein) och gamla m falangen. I mordet på censorgatan var motivet lite dunkelt. Det var en blandning av att vara allmänt irriterad på Nydala gänget, en stulen kedja, en tjej, droghandel. Kan vara så att denna NG utvecklar hat mot personer och agerar väldigt brutalt eftersom han är psykopat. Sedan är det tyst i tråden vilket tyder på större fiskar inblandade

Han lär inte vara en tvättäkta psykopat med tanke på att han var helt förstörd och både skrek och grät och vittnen beskrev honom som känslomässigt knäckt.
En tvättäkta psykopat är inte benägen att varken känna eller utrycka den typen av genuina sorg,känslor och förtvivlan.

Men helt klart att han inte har rent mjöl i påsen.
Citera
2019-08-31, 17:24
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsagerman
Han lär inte vara en tvättäkta psykopat med tanke på att han var helt förstörd och både skrek och grät och vittnen beskrev honom som känslomässigt knäckt.
En tvättäkta psykopat är inte benägen att varken känna eller utrycka den typen av genuina sorg,känslor och förtvivlan.

Varför grät han? I vilken samband skedde det.
Citera
2019-08-31, 17:24
Medlem
Citat:

Jag spekulerar om NG inte BO man NA
Citera
2019-08-31, 17:26
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ett femte alternativ till varför kvinnan sköts:

Kvinnan såg gärningsmannen och kunde identifiera honom, eventuellt eftersom de var bekanta. Tidigare pojkvän?

Bra att du la till det alternativet, det känns i min värld som ett av de mest sannolika (kanske inte att skydden var ett ex, men att BO sköts för att inte kunna vittna vid en eventuell rättegång i och med att MGM inte verkar vara maskerad och BO därför skulle kunna peka ut honom).
Citera
2019-08-31, 17:26
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Det är väldigt enkelt att skriva en bil på någon. Jag läste att den var köpt enligt transportstyrelsen 5 dagar innan. Sen även att han var väldigt tystlåten i förhören. Men kanske har han berättat mer nu? Hoppas verkligen dom löser detta vidriga brott.
Knappast troligt att han säger nåt i förhören. Han är 19, säkert en del av den kriminella världen sedan 6-7 år tillbaka. Grabbarna golar aldrig. Skulle betyda att själv bli skjuten en vacker dag. Statsministern sa i morse att samhället är alltid starkare än gängen, han har inte fattat hur det ser ut. Ännu bättre hans uppmaning att inte låta klippa håret för 100 kronor. Vilken pajas, ingen aning.
Citera
2019-08-31, 17:28
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erobter
Inte palestinsk, israelisk arab. Familjen Adawi bor i norra Israel (i Turan), de är ganska rika, några av dem arbetar för den israeliska regeringen.
Har de kontakt till folk som jobbar för Mossad? Då är gärningsmännen väldigt illa ute...
Citera
2019-08-31, 17:29
Medlem
Citat:
Jag spekulerar om NG inte BO man NA

Åh. Fel av mig! Jag ber om ursäkt. Du har helt rätt. Jag tänkte på BO,S man.
Citera
2019-08-31, 17:31
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:

Det kan man ju förstå när hans flickvän mördas på grund av honom. Gråten har säkert gått över till gränslös hat och planer på att hämnas.
Senast redigerad av L.Kollberg 2019-08-31 kl. 17:34.
Citera
2019-08-31, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otursmannen
Varför grät han? I vilken samband skedde det.

Efter skjutningen, han var helt förstörd. Helt enkelt en pappa som var orolig för sin familj.
Citera
2019-08-31, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Jaha, familjen bor där? Undrar varför han bor i Sverige, och sedan hur länge.

Hans föräldrar bor i Sverige, den andra delen bor i Israel och han besöker dem också ibland i Israel. Familjen är väl integrerad i Sverige, alla syskon är gift med svenskar och alla deras barn ser ut som alla andra blonda svenskar.

En gammal Adawi-familjblogg:
http://svabbishassel.blogspot.com/?m=1

Ett exempel på Adawi-familjen i Israel:
https://mfa.gov.il/MFA/ForeignPolicy...l%20Adawi.aspx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här