2019-08-31, 13:41
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lndigo
Där sa du något. (Det fallet, och utfallet, gör mig så djävulskt förbannad.)

Jag följde också det fallet och håller med om att man kan dra paralleller.

En väsentligt skillnad är dock att Amfetaminjocke medverkade i tråden och bedyrade samt ”bevisade” sin oskuld genom att visa sin redigerade sms-lista bland annat. Psykopatvarning på den karln så det skrek om det.
Citera
2019-08-31, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hur var det nu, visst finns det uppgifter om att HD var sjukskriven 2 veckor efter LW:s död? Är detta
verifierat (hur nu det skulle gå till)?

Ja alltså två veckor har det påståtts uppgifter om att JG var sjukskriven.
HD sjukanmälde sig på morgonen den 14 maj, det vet vi. Och att hon drog iväg med SD på resan till USA, sjukanmälde hon sig då lär det knappast blivit godkänt, hon ansökte enligt uppgift inte om ledigt för semester alla fall..
Citera
2019-08-31, 13:44
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Har missat det, det kom alltså r´provsvar från NFC på måndagen?
Från min sida var det tidigare bara en gissning.

Svt Örebro hade talat med Hiding under måndagen, "som då hade fått en ny sammanställning från Nationellt forensiskt centrum".
Därefter rapporterade NA att mannen anhölls i sin frånvaro vid 17-tiden på måndagen.

Antar att det inte var en slump att han anhölls samma dag. Men jag vet såklart inte, la bara ihop ett plus ett.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/polisen-har-gripit-en-misstankt-for-mordet-pa-kvinna-i-orebro
https://www.na.se/artikel/misstankte-45-aringen-begars-haktad-for-hjarstamordet-finns-risk-att-den-misstankte-pa-fri-fot-kan-f orstora-bevis
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Den som är sinnessjuk är DU. Riktigt ordentligt också. En liten tragisk figur som ingen vill ha. Egentligen är det synd om såna som dej. Men inte när man som du, i din ömklighet beskyller en kanske oskyldig för flera mord.
En människa som är misstänkt för mord och är skyldig håller en låg profil. Han ger sej inte ut i folkhav med människor som Lena också kände. Och han ger sej definitivt inte in i bråk i första taget. Det är en självklarhet. Finns inte på kartan att Stefan och Hanna i egenskap av mördare skulle bete sej som dom gör idag.

Här har ju din övertygelse motbevisats å det grövsta!

Hur ställer du dig till de senaste dagarnas utveckling med häktning/ar för mord? Skulle vara intessant att ta del av dina tankar.
Citera
Medlem
Citat:
Hur var det nu, visst finns det uppgifter om att HD var sjukskriven 2 veckor efter LW:s död? Är detta verifierat (hur nu det skulle gå till)?

Å andra sidan påstås det att HD ofta sjukskrev sig med sedan var ute och cachade. Fast det lilla antal cachar hon tagit totalt får det ses som ett bagatell. Om det nu är så att hon gärna sjukskrev sig kan det ha varit en tillfällighet.
Sjukskrev hon sig innan det blev allmän känt att LW var försvunnen då ser det mindre bra ut. Om det var efter det, kan det var en berättigad oro för vad som hade hänt henne.
Citera
2019-08-31, 13:48
Medlem
Någon efterfrågade info gällande BP = FP.

Sprang över denna artikel nyss.

”Ett halvår har gått sedan Lena Wesström hittades mördad i Örebro. Nu väljer åklagaren att berätta att hon dödades med kraftigt våld mot kroppen”, och att hon dödades på den plats hon hittades.”

https://www.metro.se/nyheter/nya-uppgifter:-lena-wesstrom-dodades-med-kraftigt-vald-llq_yjBFsQF
Citera
2019-08-31, 13:49
Medlem
Citat:
Hur var det nu, visst finns det uppgifter om att HD var sjukskriven 2 veckor efter LW:s död? Är detta
verifierat (hur nu det skulle gå till)?
Det har kommit en del sådana uppgifter, men det är litet lurigt. OM USAresan var planerad (känns mest normalt) då borde HD haft semester de närmaste veckorna efter mordet. Hur det varit med sjukskrivningar senare finns SÅ många bud om. De sakerna borde vara plättlätta för polisen att ta fram.
Citera
2019-08-31, 13:49
Medlem
Veckans husrannsakningar har gett resultat, står det i media (tror jag).
Hur kan man efter 1,5 år hitta viktiga ledtrådar i hemmen? Det tycker jag känns konstigt.. så långt efter..?
Citera
2019-08-31, 13:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var ett inlägg här som kom i samband med att kroppen hittades att hon låg på mage med huvudet in i en buske och benen var bara och brun/rödstrimmiga (från minnet).

EDIT. Suck. Ja, vet. Anonym+siffror, kommer ihåg nu att det var osäkerhet efter att några försökte kolla med nicket. Utan framgång.

Tyvärr fastnade det i min hjärna och poppade upp igen. 1.5 år senare. Sorry.

De här inläggen tänkte du på:

19/5-18
Citat:
Ursprungligen postat av anonym9645
Kroppen är det. Och kroppen var inte styckad

Citat:
Ursprungligen postat av anonym9645
Benen var smutsiga. Det var va som hann ses i paniken
Citera
2019-08-31, 13:51
Medlem
Undrar om NA ev tv visar något intresse (sänder) idag?
Vad tror ni?
Citera
2019-08-31, 13:52
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Å andra sidan påstås det att HD ofta sjukskrev sig med sedan var ute och cachade. Fast det lilla antal cachar hon tagit totalt får det ses som ett bagatell. Om det nu är så att hon gärna sjukskrev sig kan det ha varit en tillfällighet.
Sjukskrev hon sig innan det blev allmän känt att LW var försvunnen då ser det mindre bra ut. Om det var efter det, kan det var en berättigad oro för vad som hade hänt henne.
LW försvinner kvällen/natten mot den 14e maj. om HD enligt uppgift sjukskriver sig den 14e maj så
tycker iaf jag att det ser lite knepigt ut. Kan ju vara ett sammanträffande förstås men i ljuset av att nu är
anhållen misstänkt för mord så funderar man ju.

Jag hade nog också sjukskrivit mig dagen efter, om jag hade mördat/bevittnat/anstiftat/fått kännedom om ett mord i min närhet.
Citera
2019-08-31, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Ja märkligt är det. Tänker på vilket liv det blivit varje gång fokus tillfälligt förflyttats i tråden till HD. Det har ju dykt upp skribenter i tråden enkom för att försvara henne.

Inte undra på att man tycker det är spännande och vill veta mer om detta märkliga mord.

Ja visst är det märkligt att HD rör upp så mycket irritation och ilska. Jag har läst i tråden att flera tycker det är märkligt att inget om SD uppväxt kommit fram. Men jag tycker det är ännu mer märkligt att inget om HD uppväxt kommit fram???
Hon är från örebro vad jag förstått och mordet sker i örebro....antingen har hon alltid varit obehaglig och ingen vågar säga något om henne...??
Och om hon alltid varit from som ett litet lamm, hade alla försvarat henne, från barndomsvänner skolkamrater, föreningsvänner, grannar...etc etc men det finns inte heller konstigt nog???
Säger kanske ingenting egentligen eller tvärtom väldigt mycket????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in