Citat:
Exakt så så har jag också tänkt mig situationen ifall HD är skyldig.
Enklare rent mänskligt att projicera problemen och ansvaret för otrohet och besvikelse över hur livet blev på den andra kvinnan än mannen man älskar. Men sedan går förstås inte alla från denna högst mänskliga känsla till att ha ihjäl den andra kvinnan. De flesta, som någon redan påpekat, nöjer sig med att göra ilska i ensamhet eller med förtrogna väninnor tills man tagit förnuftet till fånga och dumpat den otrogne mannen också. Möjligen kan ju HD ha flippat ur och tänkt att mordet är en bra lösning där hon får ut år av besvikelse och ilska, rivalen försvinner, den otrogne mannen blir straffad som uthängd och anklagad för mord och hon får allas empati och stöd samt tillbaka mannen för sig själv sedan allt lugnat ner sig. Sedan borde hon väl iofs ha insett att sanningen förr eller senare skulle komma ikapp? Kanske imorgon innan kl 12?
Enklare rent mänskligt att projicera problemen och ansvaret för otrohet och besvikelse över hur livet blev på den andra kvinnan än mannen man älskar. Men sedan går förstås inte alla från denna högst mänskliga känsla till att ha ihjäl den andra kvinnan. De flesta, som någon redan påpekat, nöjer sig med att göra ilska i ensamhet eller med förtrogna väninnor tills man tagit förnuftet till fånga och dumpat den otrogne mannen också. Möjligen kan ju HD ha flippat ur och tänkt att mordet är en bra lösning där hon får ut år av besvikelse och ilska, rivalen försvinner, den otrogne mannen blir straffad som uthängd och anklagad för mord och hon får allas empati och stöd samt tillbaka mannen för sig själv sedan allt lugnat ner sig. Sedan borde hon väl iofs ha insett att sanningen förr eller senare skulle komma ikapp? Kanske imorgon innan kl 12?
Inte helt enkelt att förstå hur HD har resonerat och agerat eller hur SD och HD har delat upp uppdraget att ha ihjäl LW mellan sig. Jag känner bara ett behov av att uppdatera min bild av HD. Hon har tidigare legat under min radar, trots att LW ibland pratade om henne. Hon har ändå på något sätt förblivit ganska anonym för mig, relativt harmlös, ett kuvat offer. Eftersom jag har varit så fokuserad på SD har hon för mig bara varit en bifigur. Det är ju bevisligen ett felaktigt antagande av mig.
Jag vill väldigt gärna att min tidigare bild ska visa sig vara den rätta, med tanke på barnen, men det verkar finnas en del som talar emot det.
Om hon ändå kunde ha valt någon av de där lite vanliga strategierna du beskriver, att beklaga sig inför några vänner eller dumpa SD och gå vidare...