2019-08-31, 00:41
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Vad ska ni män göra för att få ett slut på detta? Hur får man stopp på en sådan spiral av onda män i ett samhälle? Julia finner sin Romeo och de skaffar barn. Allt är ju så vackert men plötsligt rycks allt ifrån en och kvar är ett barn i sin döda mammas armar. Hur gick det fel? Ingen kunde tro att det skulle sluta såhär... Kvinnan ansträngde sig förmodligen till det yttersta för att se till att hennes framtida barn skulle få en så trygg, varm och god far. Vad mer kan man som moder göra? Han var prinsen i hennes liv. En av de goda vars prickfria förgångna formligen lyste "vår framtid är gjuten i guld". Ändå gick det så här. Männen i samhället har verkligen svikit oss... Ni har ännu en gång lämnat ett litet barn till världen utan en moder...

Männen i samhället har verkligen svikit oss... Ni har ännu en gång lämnat ett litet barn till världen utan en moder...

Jag hoppas du är ironisk nu, vad i helvete kan jag som man göra för att en invandrarkvinna väljer att skaffa barn med en kriminell och sedan hamnar i en konflikt som slutar med att hon dör?
Citera
2019-08-31, 00:45
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Det är tobaksaffären som ligger vid Triangeln, andra sidan gatan från köpcentrumet, bredvid Systembolaget. Den har funnits där väldigt länge så den går nog helt okej, inget man blir rik på men nog en stadig inkomst med tanke på att den har grymt bra läge, mitt i city.

Antagligen helt orelaterat, men den kiosken, ägdes den inte av farsan till en som jobbade på Sveriges Radio och även var på TV ibland. Zaman, eller nått liknande? Trevlig kille som gjorde reportage, har för mig han var och hälsade på sin far i just den tobaken i ett reportage?
Citera
2019-08-31, 00:49
Medlem
ozyrecons avatar
En kille i Malmö är slut och alla vet det. Vidriga kvinnomördare!
Citera
2019-08-31, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozyrecon
En kille i Malmö är slut och alla vet det. Vidriga kvinnomördare!
Bullshit. Ingen kriminell vidrig idiot kommer riskera fängelse för att skjuta en kvinnomördare.

5% av männen står för 95% av våldet. Statistik. Alla kriminella som pratar om hur fel det är att slå sina fruar slår sina fruar. Glöm det där nu lillpojken .......
Citera
2019-08-31, 01:10
Medlem
74TOZI74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otursmannen
Vad säljer hen?
Just nu ingen aning. Men sålt bl a försäkringar. Såg lönespecar på de summorna, netto.

Citat:
Ursprungligen postat av Madingo
Jasså det märks hur mycket du vet. Har du pengar rätt kontakter så finns det absolut, speciellt från Balkan, och det är jag 100% säker på!
99.99 av mord sköts inhemskt.
Det är en myt att det kommer hit en massa torpeder från Balkan.
Citera
2019-08-31, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbasatan
Eller hur? Om man inte drar sig för att skjuta bland vittnen då slutar man väl för fan inte för att nån skriker från balkongen! Skärp dig, här var kaos och folk skrek överallt så lägg ner.

Klart som Fan om nån hör polisens namn dom blir stressade och tror dom är omringade, du tror väl inte dom går fram och avrätta någon då, dom åker hellre för mordförsök en mord i en sån situation, och jag e säker på min grej att det hade funkat men det är försent nu i vilket fall som helst
Citera
2019-08-31, 01:17
Medlem
Försöker hitta ett inlägg långt bak som jag läste för någon dag sedan men gett upp. Där skrev skribenten att han hade en vän som såg MGM genom sin bilruta innan händelsen. Enligt den skribenten ska MGM då alltså ha stått i vägen med sin bil, där hans vän reagerade på det. Sedan nämnde skribenten även att personen hans vän såg var lik någon som nämns i tråden. Om det stämmer, är det väl av mycket stor betydelse som knappt någon kommenterat vidare.
Citera
2019-08-31, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madingo
Ale* skappar bara problem för sig själv, ingen har med honom att göra längre, förutom hans springisar, han fick sin vän mördad, samt sin farbror, tror många tappat respekt för honom, han är en ego som tänker bara på sin egen röv, jag bor på Lindängen och jag tycker allt är lungt nu här eftersom alla sitter eller stuckit härifrån, det är lättare för polisen och lösa mord på personer som inte har halva stan som fiender, dagens kriminella skappar så mycket fiender så när Mord sker så vet inte polisen vart dom ska börja alla passar på och utnyttjar såna situationer, därför blir mord svåra att lösa idag
Den där A.G
borde nog polisen plockat in, och även hans "springisar".
Svår att få tag på? Är honom polisen eftersöker?
Citera
2019-08-31, 01:28
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurresmorot
Försöker hitta ett inlägg långt bak som jag läste för någon dag sedan men gett upp. Där skrev skribenten att han hade en vän som såg MGM genom sin bilruta innan händelsen. Enligt den skribenten ska MGM då alltså ha stått i vägen med sin bil, där hans vän reagerade på det. Sedan nämnde skribenten även att personen hans vän såg var lik någon som nämns i tråden. Om det stämmer, är det väl av mycket stor betydelse som knappt någon kommenterat vidare.

Det var väl för att ”krulligt hår” tillsammans med typ brunaktig hud är ett utseende som passar in på 95% av de gängkriminella i Malmö. Det är ju mest mellanöstern där vad jag förstått, resterande är negrer.

Och det är väl klarlagt att polisen söker efter Nicola G?
Citera
2019-08-31, 01:34
Medlem
Enligt media har alltså två personer sett GM, omaskerad. Varför har man inte gått ut med fantombild eller åtminstone signalement?
Citera
2019-08-31, 01:35
Medlem
Donald.Tramss avatar
Aftonbladet har en plusartikel som bl a tar upp lite mer runt maken och rånet i Danmark. Framför allt sista citatet kan vara en ledtråd till ett möjligt motiv.

Citat:
Grävde ned 5 miljoner
På julafton 2008 grips huvudmannen, en 40-årig fransk-algerier. I trädgården på Fyn har han tvingat sin flickvän att gräva ned fem miljoner svenska kronor – resten av pengarna är fortfarande borta.
Under vårvintern 2009 grips ett stort antal personer i Sverige.
De utlämnas till Danmark och 2010 döms de 14 första till sammanlagt hundra års fängelse.
Den 40-årige huvudmannen döms till tio års fängelse, merparten av de övriga till sju eller åtta års fängelse.
Senare greps ännu en svensk, som hade lyckats fly till Filippinerna. Där greps han i december 2010. Han ansågs vara en av huvudmännen och dömdes därför till tio års fängelse.

Citat:
Malmöbo avrättades
En av de misstänkta svenskarna dömdes aldrig – han sköts ihjäl i Malmö i oktober 2008. Den 26-årige mannen hade varit på bio med sin flickvän när en mörklädd och maskerad gärningsman väntade på honom. Han sköts på nära håll i bröstet med fem skott inför ögonen på sin chockade flickvän.
Mordet, som även det betraktas som en avrättning, tros ha med det stora värderånet i Danmark att göra, men har aldrig klarats upp.
Sambon till den nu avrättade småbarnsmamman dömdes till åtta års fängelse för planering och deltagande i värderånet.
Han släpptes 2015 efter att ha avtjänat två tredjedelar av sitt straff.

Citat:
Ville ha mer pengar
Efter rånet hittade polisen en mängd chattsamtal mellan honom och en annan de av de svenska rånarna.
Det berättar den danska författaren Line Holm Nielsens i sin bok ”Kuppet”, som handlar om rånet.
Hon skriver att de två kumpanerna diskuterar fördelningen av bytet. Den nu mördade småbarnsmammans sambo tycks missnöjd med hur mycket var och en ska få.
I MSN-chatten skriver han att han ska tala med en av de andra rånarna, en av polisen känd gängkriminell från Malmö.
”Vad ska du säga till honom?” undrar kumpanen.
”3,2 miljoner. – hahaha” skriver han till svar.
Då svarar vännen:
”Jaja, han kommer att skjuta dig
”.

Källa: https://www.aftonbladet.se/a/EWqklP
Senast redigerad av Donald.Trams 2019-08-31 kl. 01:48.
Citera
2019-08-31, 01:44
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donald.Trams
Aftonbladet har en plusartikel som bl a tar upp lite mer runt maken och rånet i Danmark. Framför allt sista citatet kan vara en ledtråd till ett möjligt motiv.

Umm... han tvingar flickvänner att hjälpa honom med kriminella göromål, eller även om det var frivilligt från dåvarande flickvännen, hur länge hade det dröjt innan han skulle be blivande läkaren hjälpte honom med något via sitt yrke?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in