2019-08-30, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsigkille
Hela familjen har riktigt mkt pengar ochu varit så ända sen man var liten lågstadie kid vilket är 20 år sen
Sluta snacka skit om familjen.Bo pappa ägde en pub på möllan för många sedan.sålde den och öppnade en livsmedelsbutik på möllan.Han jobbade från 7 på morgonen till 23 på kvällen.Så han har slitit för sina pengar och betalat skatt i alla år.Hon har fallit för en idiot och han kan inte rå för det
Citera
2019-08-30, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Experten efter mordet på Mamman
märkligt att han vänder:

https://www.aftonbladet.se/a/MRq8mo

Flyktbilen fick ju flytta sig pga en matleveranslastbil kom. Så kanske inte så konstigt då den kanske stod nära den innan! Och han var garanterat väldigt stressad.
Citera
2019-08-30, 22:30
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxbete

Sveriges mest meriterade expert och han kan inte lista ut att killen SPRINGER JU FEL? Han är på väg att öppna bakdörren när han inser att det är fel bil och springer åt rätt bil. Anledningen till att han höjer vapnet är säkerligen att någon närmar sig flyktbilen och han vill skrämma bort denne.

skulle faktiskt skriva nästan samma
han hade nog en medhjälparna som satt i en vit bil
efter som han sprang på gångvägen så missa han bilen och sprang lite för långt
genom att ta upp pistolen menar han nog att chauffören ska starta och börja rulla bilen

så tips till polisen är att söka efter en vit bil
Citera
2019-08-30, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fenrika
Sluta snacka skit om familjen.Bo pappa ägde en pub på möllan för många sedan.sålde den och öppnade en livsmedelsbutik på möllan.Han jobbade från 7 på morgonen till 23 på kvällen.Så han har slitit för sina pengar och betalat skatt i alla år.Hon har fallit för en idiot och han kan inte rå för det
Butiken ligger vid Triangeln, inte Möllan. Var guldläge förr när bussarna gick precis utanför, vet ej hur ekonomin är idag dock
Citera
2019-08-30, 22:46
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Hur löser du juridiken

Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Du vet inte vad du talar om det är dina önsketänkanden. Militär på gator kommer inte ske.

Ni kan fortsätta läsa på i tråden om Lövréns förnyade uttalande idag om att militären står till förfogande om polisen så önskar.

Där går kunniga (med bättre tålamod än mig) igenom vilka förutsättningar det finns för insättning av militär så ni slipper trampa er djupare ner i okunskapens djupa avgrund inför öppen ridå.

(FB) Löfven utesluter inte militära åtgärder mot gäng

Varsågod!
Citera
2019-08-30, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
skulle faktiskt skriva nästan samma
han hade nog en medhjälparna som satt i en vit bil
efter som han sprang på gångvägen så missa han bilen och sprang lite för långt
genom att ta upp pistolen menar han nog att chauffören ska starta och börja rulla bilen

så tips till polisen är att söka efter en vit bil

Ähh hmm är det inte den bilen alltså flyktbilen som hittades uppeldad vid Stadiongatan ? Som dom hittade vapen i , eller är jag ute o cyklar nu?
Citera
2019-08-30, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
Butiken ligger vid Triangeln, inte Möllan. Var guldläge förr när bussarna gick precis utanför, vet ej hur ekonomin är idag dock
Då känner du inte till familjen och jag menar inte den butiken vid triangel.Jag pratar om 20 år sedan då hade han en pub i möllan och köpte sedan en livsmedel butik i möllan och sedan köpte han silver tobak vid triangel.Så han jobbat hård för sin familj
Citera
2019-08-30, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Som jag skrev tidigt i tråden och fick en massa skit för: den häktade killen har inte ett skit med brottet att göra. Han kommer släppas. Garanterat. Han har alibi - han var i en annan rättegång när detta mordet utfördes - och han är häktad på jävligt svaga grunder.

Och brottet har ingenting att göra med den knark-ring den häktade från Helsingborg är inblandad i heller.

Jag sa det redan tidigt, men får väl säga det igen: dessa gängkriminella är kanske inte världens smartaste men ofta är de bra på just det de gör. INTE EN CHANS att någon av dem frivilligt använder en bil reggad på dem själva vid ett kontraktsmord.

Killen bilen stod på har inget med det hela att göra. Hans inblandning i knarkhandel i HBG har inget med detta att göra. Det är helt andra skyttar och de skyttarna har mest sannolikt att göra med rånbytet från rånet i Danmark att göra.

Jepp det enda sättet han kan bli dömd på är om han blir förvirrad och nedbruten av att sitta inlåst och börjar lämna uppgifter. Åklagaren har uttryckligen sagt att det är målet med inlåsningen. Alla som blir inlåsta börjar naturligtvis prata och säga både falska och sanna saker som kan användas emot dem om man drar ett frihetsberövande tillräckligt långt men jag har svårt att se att en vecka ska räcka i det här fallet. Häktningen är är helt onödig och moraliskt tveksam för att uttrycka det milt.
Citera
2019-08-30, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem227
Det finns gott om folk i Sverige som skulle mörda för 10 lax.
Tyvär så är det inte, ett mord kan ligga på 300 upp till 1 miljon beror på vem personen är, dagens kriminella gör pengar och har pengar och lägga, ingen tar en risk för 15 tusen kr och skjuta ihjäl en person, när man kan få upp till livstidsfängelse, hellre anlita en professionell mördare som inte lämnar spår, dom flesta kriminella skryter om sina mord, tror inte nån kommer vilja skryta om den här mordet, men jag hoppas med hela mitt hjärta att dom som mördade henne kommer bli mördade fören polisen tar dom, finns ingen plats för dom smutsen här!!
Citera
2019-08-30, 23:07
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Tragiskt , all heder till fadern. Önskar att vi hade fler invandrare som honom
Citera
2019-08-30, 23:08
Medlem
Otursmannens avatar
Såg nyss videon från aftonhoran.

Han satte inte seriöst 4 kulor i mamman?

Hur många skott sköt han?

Måste ha varit en jävligt sjuk grabb.
Citera
2019-08-30, 23:10
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Då känner du inte till familjen och jag menar inte den butiken vid triangel.Jag pratar om 20 år sedan då hade han en pub i möllan och köpte sedan en livsmedel butik i möllan och sedan köpte han silver tobak vid triangel.Så han jobbat hård för sin familj

Ok. Måste ha varit en hårt arbetade individ.

Vilken livsmedels butik ägde han i möllan?
vilken pub?

Äger han silwer tobak idag?

Vad arbetar han med idag, eller är hen pensionär?

Just curious
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in