2019-08-30, 12:09
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalen444
Min åsikt bygger inte på fördomar, jag har tagit hänsyn till kunskap, forskning, empiriska studier, berättelser från aktiva, dialog med de som jobbar med detta dagligen (poliser mfl) osv osv.

1) Kvinnor som talar ut om hur dålgit det är att hora är ute efter pengar. Ju mer amazing deras historia är, desto mer pengar får de. De hoppas bara nån ska komma och ge dem en stor summa pengar för deras historia. Det är en industri.

2) Den riktiga trafficking industrin är kvinnor som har varit i branschen och sen gått över till att ljuga om att hora. De kanske tröttnade på att hora och gick över till att sälja falska berättelser och myter.

3) Folk som "forskar" om sex branschen är galna människor som drivs av sina fantasier. Antingen Captain Save a Hoes som vill rädda en hora och få gratis sex av henne. Eller kvinnor som sälja vill bli tvingade att sälja sex för att de har problem med män och sex.

4) Alla kvinnor i branschen vet att det här bara är snyfthistorier. Det är lite som att skaffa ett fadderbarn i Afrika. De flesta människor i den branschen vet att det är bullshit. Men det finns ett segment av befolkningen som faller för det.

5) Vi kanske kan starta en ny grej där folk kan bli hor-fadder och typ betala för en horas uppehålle.
Senast redigerad av Babianen 2019-08-30 kl. 12:12.
Citera
2019-08-30, 12:13
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det måste inte alla göra. Jag bryr mig inte vad folk gör i sovrummet eller med vem så länge inte folk görs illa. Sedan kan jag tycka att det är si eller så men det har ingenting med lag och rätt att göra.
En konsekvens som inträffar ibland inom prostitution är dock just att folk blir utnyttjade eller/och kommer till skada.

Godnatt torsk.

Ja det stämmer men de som blir utnyttjade är männen.
Citera
2019-08-30, 14:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kicken? Ja, kvinnan ska underkasta sig. Naturens ordning. Innerst inne njuter du av det själv. Det är din förnekelse och din kognitiva dissonans som får dig att må dåligt och att hata sexköp.

Varför får man inte spruta en icke-partner i munnen? Måste man ha äktenskapskontrakt för det?

Så om vi har en avkriminaliserad, men reglerad sexmarknad såsom jag beskrev i ett tidigare inlägg där vi får mer eller mindre jämlika/jämbördiga säljare och köpare, där säljarna ligger med de köpare de vill, alltså tackar nej till en del, men inte till andra. Hade du varit intresserad av en sådan sexmarknad?
Citera
2019-08-30, 14:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durzon
Gatuprostitution i Malmö blev alldelles för billig, varför? Zigenska tjejer från rumänien pressa ner priserna duktigt. Hon jag snacka med tog 1000kr för sex i bil. 500 kr för en avsugning i bilen. Allt med kondom.

De zigenska tjejerna tog 500 kr för hela paketet. Kanske om vi haft platser dit zigenska tjejer kunde gå och jobba så hade dom kunnat ta lite mer? Det ska ändp kunna gå upp till en tusing för hela paketet i ett land som Sverige. Thailändskorna brukar väl ta 1000-1500 kr för suga+knulla på "massage"-salongerna här i Sverige. Sen har både zigenska tjejer och thaikvinnorna relativt låga levnadskostnader här. Även om thailändskorna säkert har det bättre på salongerna, rent hygieniskt.

Inte alltid, vissa thailändska prostituerade "arbetar" under väldigt smutsiga och ohygieniska förhållanden.

Ser också att du nämner låga levnadsomkostnader för hitresta prostituerade, det finns kvinnor som betalar 1000 kr månaden för att få bo på "jobbet"

Sen så är det inte feminister som vill hindrar torskar som dig Durzon från att köpa sex, lagen mot köp av sexuella tjänster klubbades igenom av riksdagen redan 1998 och av ledamöterna var endast en bråkdel uttalade feminister vid den tidpunkten.
Citera
2019-08-30, 14:43
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Inte alltid, vissa thailändska prostituerade "arbetar" under väldigt smutsiga och ohygieniska förhållanden.

Ser också att du nämner låga levnadsomkostnader för hitresta prostituerade, det finns kvinnor som betalar 1000 kr månaden för att få bo på "jobbet"

Sen så är det inte feminister som vill hindrar torskar som dig Durzon från att köpa sex, lagen mot köp av sexuella tjänster klubbades igenom av riksdagen redan 1998 och av ledamöterna var endast en bråkdel uttalade feminister vid den tidpunkten.

1) Och du tror att de lever så för att de säljer sex? Om de hade jobbat med städning eller med att plocka bär då hade de levt annorlunda?

2) Sunkiga människor lever i sunkiga miljöer det har inget med deras jobb att göra.

3) Tycker man att kvinnor ska ha rösträtt då är man feminist.
Citera
2019-08-30, 14:50
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Så om vi har en avkriminaliserad, men reglerad sexmarknad såsom jag beskrev i ett tidigare inlägg där vi får mer eller mindre jämlika/jämbördiga säljare och köpare, där säljarna ligger med de köpare de vill, alltså tackar nej till en del, men inte till andra. Hade du varit intresserad av en sådan sexmarknad?

1) Hur är det annorlunda från civila kvinnor som tvingas ligga med män som de inte vill ligga med i många år?

2) Du verkar tycka att det är värre att en kvinna har sex med en man som hon inte vill ha sex med i 20 minuter mot betalning än att en kvinna gör det gratis i 20 år?

3) Newsflash: horor skulle aldrig ställa upp på många av de saker som civilia kvinnor gör helt gratis. Lol @ delusions.
Citera
2019-08-30, 15:32
Medlem
Durzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Om jag inte minns helt fel så var det Margrareta Winberg och Kersting Segerstedt(tror jag idioten heter) som drev på för detta. Båda två var feminister och Winberg hade umgåtts i radikalfeministiska kretsar och började leka med allt mer radikala ideer. HAr du sett filmen "könskriget"? Där finns en del info om detta.

[spoiler]"Samtliga målsägande är från Thailand. Merparten av dessa har bott på salongerna och därmed fått ett avdrag på ”lönen” på 1 000 kronor i månaden"[/quote]

Är det en dyr hyra om man kan sälja sex för 1500 kr per dag för ett ligg?
Citera
2019-08-30, 15:51
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Nej ingen människa har "rätt till ett sexliv". Det är ingen rättighet. Punkt.

Varför jag inte vill diskutera med dig är för att du är fullständigt immun mot bättre vetande och utger dig för att veta sånt om saker du inte vet ett skit om. Samtalen blir fullständigt meningslösa och ger dig bara möjlighet att skriva ut dina lögner för allmänheten. Och varför ska jag bidra till det?
Ditt första påstående är förvisso delvis rätt, men också fel i den meningen att det är ett grundläggande mänskligt behov och en hygienfaktor för hennes psykiska hälsa.
Maslow satte den i första raden av mänskliga behov. Det står så här, väldigt förenklat på Wikipedia:
Det första behovet, fysiologiska behov, är den grundläggande gruppen och står för till exempel hunger, törst, sömn och sex. Maslow menar dock att de första steget i trappan, det vill säga fysiologiska behov, är grunden för motivation hos människan. Vad individen väljer att prioritera är individuellt och styrs bland annat av medfödda, inlärda och situationsfaktorer. Om inte de här behoven tillgodoses kan vi drabbas av sjukdomar, irritation, smärta, obehag, och därför strävar människan efter att så snabbt som möjligt tillfredsställa behoven och uppnå jämvikt

Jag har större förtroende för en forskare i ämnet, än för vad du som nyutkommen manshatare "känner" är rätt.

Varje gång jag visar att du har fel, så blir samtalen fullständigt meningslösa och du gör som du vill.
Jag kallar det kort och gott faktaresistens och bryr mig inte särskilt mycket mer om det.
Citera
2019-08-30, 15:57
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Okej, men varför har inte bordeller lockat?

Har det varit i Sverige och vad har det varit för tjejer? Svenska eller utländska?

Och, upplever du att det är svårt att få tag i ett ligg på krogen eller på typ Tinder?
Svenska tjejer åker till Dubai och Spanien och "jobbar".
Svenska tjejer som köper åker till Västindien och Västafrika. Resorna går som smör i solsken.
Ett tag var det väldigt populärt att ta hem afghaner också, men det har minskat sen dessa passade på att också våldta deras små döttrar.

Både på krogen och på Tinder är risken stor att få en anmälan om våldtäkt på sig, så håll er för helvete borta från "enkla" lösnummer.
Citera
2019-08-30, 15:57
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Ditt första påstående är förvisso delvis rätt, men också fel i den meningen att det är ett grundläggande mänskligt behov och en hygienfaktor för hennes psykiska hälsa.
Maslow satte den i första raden av mänskliga behov. Det står så här, väldigt förenklat på Wikipedia:
Det första behovet, fysiologiska behov, är den grundläggande gruppen och står för till exempel hunger, törst, sömn och sex. Maslow menar dock att de första steget i trappan, det vill säga fysiologiska behov, är grunden för motivation hos människan. Vad individen väljer att prioritera är individuellt och styrs bland annat av medfödda, inlärda och situationsfaktorer. Om inte de här behoven tillgodoses kan vi drabbas av sjukdomar, irritation, smärta, obehag, och därför strävar människan efter att så snabbt som möjligt tillfredsställa behoven och uppnå jämvikt

Jag har större förtroende för en forskare i ämnet, än för vad du som nyutkommen manshatare "känner" är rätt.

Varje gång jag visar att du har fel, så blir samtalen fullständigt meningslösa och du gör som du vill.
Jag kallar det kort och gott faktaresistens och bryr mig inte särskilt mycket mer om det.

Jotack jag har märkt att du är en anhängare av div.teorier och förklaringar som många gånger ter sig helt fel. Vad hände med det sunda förnuftet?
Citera
2019-08-30, 15:58
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Nej ingen människa har "rätt till ett sexliv". Det är ingen rättighet. Punkt.

Varför jag inte vill diskutera med dig är för att du är fullständigt immun mot bättre vetande och utger dig för att veta sånt om saker du inte vet ett skit om. Samtalen blir fullständigt meningslösa och ger dig bara möjlighet att skriva ut dina lögner för allmänheten. Och varför ska jag bidra till det?

Varför är det en rättighet för kvinnor att få sjukvård och utbildning som män betalar men ingen rättighet för män att få sex? Det är det minsta som kvinnor kan bidra med till samhället.
Citera
2019-08-30, 15:59
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jotack jag har märkt att du är en anhängare av div.teorier och förklaringar som många gånger ter sig helt fel. Vad hände med det sunda förnuftet?
Sunt förnuft för mig, hade varit om du på något enda sätt visat på vilket sätt Maslow har fel i sin teori.
Att du "känner" så skiter jag fullständigt i och jag tror knappast att det ger någon annan särskilt mycket heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in