2019-08-30, 11:32
  #81529
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Har mycket svårt att tro att tuffe Uffe skulle nappa på erbjudandet. Misstänker att han kommer att hänvisa till följande.

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2019/06/parlamentarisk-kommitte-ska-utreda-migrationspolitiken/

Citat.

Publicerad 14 juni 2019

Regeringen har beslutat att en parlamentarisk kommitté får i uppdrag att utreda den framtida svenska migrationspolitiken.
Trist att folk som inte ens har intelligens nog att förutse det som varit så uppenbart i ett par decennier, får fortsätta att styra landet. Men jag tror att opinionen kommer lägga märke till detta nu och detta bör gynna SD framöver om de spelar sina kort rätt. Utvecklingen i landet börjar komma ikapp Sjuklövern på ett högst obehagligt sätt.
2019-08-30, 11:40
  #81530
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Tror inte det får den mediala uppmärksamhet som behövs för att nå ut. Det är problemet media är så ytterst medvetna om hur de ska undvika att ge SD draghjälp.
Jo, men det finns möjlighet för SD att gå ut med debattartiklar. Som idag. De stoppas inte.

https://www.expressen.se/debatt/vi-tanker-inte-se-pa-nar-kommuner-slits-sonder/

Citat.
Vad som en gång var en fullt fungerande kommun där medborgarna kände en trygghet i att det offentliga fanns där som ett skyddsnät existerar inte längre.

Nu frågar sig etablissemanget hur det kunde bli så här. Det kan vi tala om för er, skriver Jimmie Åkesson och Oscar Sjöstedt (SD).
2019-08-30, 12:39
  #81531
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Min tro är fortfarande att det kommer att bli ett extraval. JÖKen är helt enkelt naturvidrig och kommer inte att hålla i längden.

När det gäller Alfs kommande enkelresa är det enbart att hålla med.
Jo, förhoppningsvis kommer inte den enfaldige svetsaren att sitta kvar som statsminister särskilt länge till. Opininen är m a s s i v för en alliansregering (med passivt stöd av SD). Det bästa vi kan göra nu är att visa vårt missnöje med regeringen Löfven - demonstrera, protestera. En majdananda behövs helt enkelt. Vi kan nog dessutom räkna med stöd från USA. Donald Trump är ju inte den smartaste precis, men affären med den rasistiska förföljelsen som ASAP Rocky bör ha öppnat ögonen på henom vad Löven är för ett svin.

Det är mycket vi behöver ta tag i: Bekämpa patriarkatet, stötta genusforskningen, omställning till serviceekonomi, nedrustning, ökad invandring m.m.
2019-08-30, 12:50
  #81532
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Min tro är fortfarande att det kommer att bli ett extraval. JÖKen är helt enkelt naturvidrig och kommer inte att hålla i längden.

Jag förutspådde detta redan 2014. Men helt säker kan man inte vara, småpartierna är givetvis livrädda för att åka ur & vill därför undvika extra val till varje pris. Även om det innebär att fortlöpande bli rövknullade av sossarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ungefär så ja. 2018 blir SD så stora att man tvingas till någon blocköverskridande koalition för att stänga dom ute, vilket skiter sig med nyval som följd 1-2 år senare.

Om man nu får vara lite profetisk.
2019-08-30, 12:57
  #81533
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag förutspådde detta redan 2014. Men helt säker kan man inte vara, småpartierna är givetvis livrädda för att åka ur & vill därför undvika extra val till varje pris. Även om det innebär att fortlöpande bli rövknullade av sossarna.

Det som kan utlösa extra val är om (S) sjunker för ,mycket i opinionen och vill satsa på offensiv vänsterpolitik för att locka tillbaka sina väljare. Ligger då (C) och (L) över spärren kan de vägra eftersom det skulle leda till att de tappar sina egna väljare.

Tror själv att (S) skulle kunna ta chansen med ett extra val. Särskilt om det leder till att de kan lämna över ansvaret för en kommande lågkonjunktur till (M).
2019-08-30, 13:02
  #81534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Jo, men det finns möjlighet för SD att gå ut med debattartiklar. Som idag. De stoppas inte.

https://www.expressen.se/debatt/vi-tanker-inte-se-pa-nar-kommuner-slits-sonder/

Citat.
Vad som en gång var en fullt fungerande kommun där medborgarna kände en trygghet i att det offentliga fanns där som ett skyddsnät existerar inte längre.

Nu frågar sig etablissemanget hur det kunde bli så här. Det kan vi tala om för er, skriver Jimmie Åkesson och Oscar Sjöstedt (SD).

Det här tonläget borde man hållit hela tiden. Allt jävla triangulerande mot "rumsrena" partier och media var onödigt och opinionsminimerande.

Den som var trygg i den bistra förvissningen att saker inte plötsligt skulle börja fungera i mångkultursverige, hade med fördel gått all in på det och arbetat på att växa i polariserad frihet från övriga, komprometterade partier. Att nödvändig politik tids nog skulle approprieras utan formaliserat samarbete, var lätt att förutse. Liksom att den genaste vägen till elitens acceptans gick genom folkets stöd.

Det självförtroendet har SD saknat.
2019-08-30, 17:28
  #81535
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det som kan utlösa extra val är om (S) sjunker för ,mycket i opinionen och vill satsa på offensiv vänsterpolitik för att locka tillbaka sina väljare. Ligger då (C) och (L) över spärren kan de vägra eftersom det skulle leda till att de tappar sina egna väljare.

Tror själv att (S) skulle kunna ta chansen med ett extra val. Särskilt om det leder till att de kan lämna över ansvaret för en kommande lågkonjunktur till (M).

Inga av JÖK-partierna vill ha extraval eftersom de fruktar folkets dom. Mångkulturen börjar mer och mer ses som ett misslyckande. Det mediala stödet för regeringen tunnas ut för varje dag som går och JÖK-arna är tysta som möss och kryper hop intill varandra inför den annalkande högerstormen. Nu har i alla fall Stefan Lövfén tvingats ut på arenan och sagt några plattityder. Har Annie Lööf sagt något efter sommarsemestern? Nehej. Inte det. Kanske det blir fel, vad hon än säger. Så¨därför håller hon tyst. Även Nyamko Sabuni kommer med plattityder. Jag tror det händer saker under ytan som snart får saker att börja hända. För jag tror vanligt folk börjar få nog nu. Tiden är förbi för omfattande drev mot den som vill tala klarspråk. Just nu lite tafatta pliktskyldiga ifrågasättanden från DN och Aftonbladet av M:s ambition att minska på asylinvandringen. M tuffar till sig. De känner nog att drevens tid är förbi. Och att det är allvar nu.
__________________
Senast redigerad av stevenstills 2019-08-30 kl. 17:35.
2019-08-30, 17:44
  #81536
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Tror inte det får den mediala uppmärksamhet som behövs för att nå ut. Det är problemet media är så ytterst medvetna om hur de ska undvika att ge SD draghjälp.

Skall SD lyckas med att nå ut så tror jag att väldigt mycket hänger på lokalpolitikerna.

Du har så rätt i att MSM verkligen jobbar hårt på att undvika SD. Man har antagligen lärt sig läxan att den ständiga brunsmetningen gav ett motsatt resultat.
Så nu är det sordinen som gäller.

AV det skälet så tror jag att SD måste slipa sina lokalpolitiker så att de även kan ta på sig valarbetet inför riksdagsvalet.
2019-08-30, 18:14
  #81537
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
I Västernorrland har ett antal kommun- och landstingspolitiker för sd hoppat av för att de anser att partiet centralt svikit just sjukvårdspolitiken.



https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/sd-avhoppare-flera-ar-pa-vag-att-lamna-partiet

Att sd triangulerat sig bort från sina kärnväljare ute i landet, för att ta väljare från m i storstäderna har gjort att de delvis stagnerat i opinionen.

SD har nu avhopp i styrelser och fullmäktigeförsamlingar i Umeå, Ånge, Sundsvall, Sollefteå, Örnsköldsvik och Region Västernorrland. Det har inte med sjukvården att göra, utan med att partiet är helt jävla felknullat internt. Ett tjugotal maktfigurer har kidnappat SD och var och en har ett halvt dussin trogna idioter omkring sig. Få förstår hur illa ställt det är i SD.

AfS kommer helt ta över rollen som radikalt alternativ. Vilken 20-åring attraheras av en halvfet Åkesson som inte provocerat sedan före 2014?
2019-08-31, 10:38
  #81538
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Tyvärr måste man ju räkna in V i regerings-sörjan så den är fortfarande störst men hade det varit val nu med Lööf och Sabuni som står på samma sida som Löfven i debatter tror jag att deras borgerligt sinnade väljare hade tänkt om Majoritet är nära nu...
Faktum är att i och med Kakabavehs avhopp från V så finns det en hypotetisk majoritet att samla. Det förutsätter då att L byter sida under Sabuni. S+MP+C+V är bara ett mandat större än M+KD+SD+L, så i det läget skulle den politiska vilden Kakabaveh vara ensam vågmästare.
2019-08-31, 10:41
  #81539
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Faktum är att i och med Kakabavehs avhopp från V så finns det en hypotetisk majoritet att samla. Det förutsätter då att L byter sida under Sabuni. S+MP+C+V är bara ett mandat större än M+KD+SD+L, så i det läget skulle den politiska vilden Kakabaveh vara ensam vågmästare.

Fifflartanten i L måste man väl också räkna bort?
2019-08-31, 10:57
  #81540
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Faktum är att i och med Kakabavehs avhopp från V så finns det en hypotetisk majoritet att samla. Det förutsätter då att L byter sida under Sabuni. S+MP+C+V är bara ett mandat större än M+KD+SD+L, så i det läget skulle den politiska vilden Kakabaveh vara ensam vågmästare.

Visst är det så. Enstaka ledamöter kan avgöra det hela. Det betyder inte att det blir en majoritet som går att bygga regering på dock. Inte om (SD) skall få inflytande. Då behövs en majoritet som tillåter några enstaka (M) ledamöter att få hjärnsläpp och börja be till Ruinfeldt plötsligt.

Däremot för att skapa regeringskris och tvinga fram extra val. Då duger det gott med Kakabaveh

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in