Citat:
Ursprungligen postat av
Mentapesola
Jag vet. Point of no return har passerats. Liksom nedgången för S har passerat no return. Under drygt ett halvår presterade sossarna sina sämsta valresultat under 100 år.
Det jag ser framemot är att dårarna som röstat för dårskapen kommer att få betala dyrt medans jag sitter på läktaren. Politik är ett nöjsamt skådespel ibland. I synnerhet när/om SD passerar S i OU under en längre tid.
Ja, skadeglädjen och fuck you-fingret är det vi har kvar.
Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Nåja, vi ska inte glömma att den största förändring som skett i positiv riktning var Löfvens s k helomvändning för fyra år sedan, och att den delvis triggades av S nervositet över SD:s opinionssiffror.
Nu är vi där igen. Eller snarare, SD ligger nu t o m högre (och S lägre) än när det kom 10.000 i veckan och SD var enda partiet som ville bromsa invandringen på något sätt. I oktober 2015 låg SD på 19,5 i Demoskop och 20,5 i Inizio (och S på 25,2 resp 26,2), och vi vet numera att dessa två OI var de bästa i valet 2018. Att vi nu ser 22,9 resp 22,5 för SD (och 23,1 / 23,9 för S) trots att invandringen är på pre-2015-nivåer, gör Löfven till det räddaste han varit sen han var 3 år och såg en spindel i sängen. Han hukar sig i spänd fruktan inför nästa SD-vänliga sprängdåd, skjutning, arbetsmarknadsrapport, statistiksläpp eller SCB-PSU.
Vi vet att S är beredda att gå över lik för att säkra sin framtid som maktparti. Anledningen till att Shekarabi, Jimmy Jansson, Stjernqvist m fl börjat härja redan ett år efter valet är att S _inte_ tänker vila på lagrarna och tänka att JÖKen säkrar makten så orka bry sig om 2022. De tänker inte sitta där handlingsförlamade och hjälplöst se på medan SD lyfter till 25 och S sjunker under 20.
Förutom att Sabuni blivit mer och mer sugen på att göra en Skyttedal och åla sig ur överenskommelse-greppet, då... underskatta inte desperata partiers kreativitet.
Nåja, "helomvändningen" blev som vi vet en mediabubbla. Det väller in 100.000+ årligen. Att det inte är fullt 165.000 spelar egentligen inte så stor roll.
Jag tror du har fel. S kan inte göra ett skit utom att gasa på med JÖKen och hoppas att väljarna gör som vanligt och blir guldfiskar under ett par veckor vid valet. Vad ska de göra? Sätta alkomaggan vid rodret? IT-Ynkeman?
S är tömt på vettigt folk sedan Perssons utrensningar.
Skyttedal är som Fridolin, en jävla orm. Falskhet personifierad. Skyttedal tyckte att svenskar som lever under fattigdomsgränsen och hade svårt att få ihop till mat under slutet av månaden kunde åka till Ungern då det är billigare där. Behöver knappast kommenteras ytterligare...
Citat:
Ursprungligen postat av
RingRing2014
Tack för repetitions-informationen som alla i tråden sedan länge är MYCKET smärtsamt medvetna om.
Det är inte det politiskt tekniska jag talade om i mitt inlägg, det är sentimentet och dess natur.
Det du lägger fram är detaljerna i den politik som under tre år kommer göra SD till Sveriges största parti. Det finns ingen återvändo nu för S, nu börjar helvetet för de som svek Sverige och det svenska folket.
På framsidan av Expressen idag för alla att se:
”S-RASET
så nära är det att
SD ÄR
STÖRST”
Detta tar upp den största delen av tidningens framsida.
Sorry, jag är lite bitter och ser ingen realistisk väg ut. Verkligheten har ju för faan överträffat dikten sju ggr om. Att läsa nyheterna är ju som att vara på väg in i en PCP-psykos.
Men visst, lite skadeglädje lättar väl upp lite.