2014-06-25, 05:58
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
även jag kan ha sympati för vissa MPförslag,men ofta är dom bara finansierade av bilismen och det gillar jag inte.
Men arbetstidsförkortning är logiskt när vi har massarbetslöshet,friåret gav många långtidsarbetslösa en nystart tex..

Japp, MP tänker ibland utanför boxen och lägger upp en del radikala förslag, som t ex arbetstidsförkortningen. De är inte främmande för att testa nya grejer, det är den mentaliteten som måste fram för att rädda oss från klimathotet.

Tyvärr har ju MP ballat ur med hyperinvandringspolitik. De pratar mindre och mindre om miljön, och mer och mer om galna massinvandringsförslag. Känslan är att MP inte alls förstår att detta kan ge mycket obehagliga konsekvenser med ett totalsplittrat samhälle. Eftersom det var så länge sedan det var något som liknade krig i Sverige, tror jag att många blivit fartblinda och har en farlig tro att mycket våldsamma motsättningar omöjligen kan drabba Sverige, att vi är 100% imuna för tid och evighet, så är det inte. Fler och fler börjar kunna ana hotfulla scenarior, där t ex en invandrargrupp börjar göra revolt på allvar mot det hårt segregerade samhälle vi börjar få.

MP har gjort sig omöjliga att rösta på med sin bisarra invandringsnaivitet.

Den västerländska konsumtionskulturen med ständiga tvångsmässiga kakelrenoveringar i kök och badrum, ständig "shopping", att alla ska ha "lyx", skytteltrafikresor till Thailand och dagligt köttfrossande är rätt så djävla sunkigt enligt mig. Där finns radikala grejer att hitta på, och det kommer inte vara SD som går i bräschen där.

Men just nu har vi en så sjuk invandring att jag förmodligen inte kommer gå tillbaka till MP på många många mandatperioder. Inte förrän vi har en stramare invandringspolitik i likhet eller helst under Danmarks nivåer.

För övrigt är det här med SD-opinionen spännande och extremt oförutsägbart. Ta bara det här med könsstympningar som helt plötsligt seglat upp från ingenstans. Sedan har vi tvånget på kommunerna som en annan het potatis. Just nu byggs det upp en cocktail av gynnsamma drev för SD. Lite fler skjutningar i GBG hela vägen in mot valdagen plus ytterligare någon invandringsnegativ händelse som upprör, ja då har vi högpotent krut inför september.

Det ser som sagt lovande ut för SD, det kan bli riktigt bra.
Senast redigerad av RingRing2014 2014-06-25 kl. 06:10.
2014-06-25, 06:02
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
Varför skulle inte sossarna kunna samarbeta med SD? Tillsammans skulle de få majoritet och vi skulle få en betydligt stabilare regering.

Om detta skulle ske (Lika sannolikt som att jag får sätta på 18-åriga brudar i helgen) så skulle vi se en massflykt av politiker som hoppar av i missnöje från sina partier och går över till SD.

Jag har varit inne på detta tidigare och var hoppfull när Löfvén sade "folk röstar på partier, inte på block" och inte stängde dörren för något samarbete. Han uttalade sig inte heller positivt, han sa ingenting sin vana trogen.

När jag tänker på det är nog Löfvéns hållning i att inte vilja stänga dörrar anledningen till att Fi nu trummades upp av media till helt bisarra nivåer av mediaexponering. Fi är en totalt ihålig mediaprodukt för att sätta press på Löfvén. Jag tror nog att om Löfvén tagit cirkusnegerns "aldrig nånsin,nåsin,nånsin"-linje så hade inte media trummat fram Fi. Då hade Löfvén och Reinfeldt fått hållas mot varandra och fått bråka om vilken tvillingsyster som är snyggast likt de enäggstvillingsystrar dom är.

Men givet att politik och i synnerhet realpolitik är kohandel mellan folk med hästhandlares moral så tror jag ändå att S får helvetes problem med att bilda regering vid ett stort SD; mången socialdemokrat önskar i hemlighet att det skulle gå att samarbeta med SD. Det bästa hade naturligtvis varit att ta stöd av SD men jag är nu tveksam eftersom Löfvén är svagare än Televinken eller vilken nickedocka som helst. Det verkar ju som han inte säger ett skit utan att det är avstämt. S skulle för att kunna inleda ett samarbete ha en starkare ledare som skulle kunna hänvisa till att "krafttag för att rädda upp landet" och "vi har vana av att städa upp efter borgare och då får det bli såhär" mm. Where is Göran when you need him...

Nu har S istället valt kompromissen "femenistisk bögeriförespråkande högersosse". Han spretar över hela partiet och då blir det ett väldigt tunt skikt med ledarskap om det ska räcka att täcka in alla viljor och agendor i den moderna Socialdemokratin.

Därför blir det nog inget SD samarbete. Inte för att S-väljarna inte vill, eller för att SD skulle ha fel i sak, utan för att det fega ledarskapsskiktet helt enkelt inte vågar.
Senast redigerad av Nostradumbass 2014-06-25 kl. 06:15.
2014-06-25, 12:17
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Friår lockar mig med, men har du nån källa på att det gav fler jobb när det prövades? Har hört/läst nånstans att det i princip gav noll nya anställningar totalt?!

Jag känner till folk som fick fast jobb just på grund av friåret,och även de som nyttjat friåret för egen verksamhet,med påstått lyckat resultat.
men även de som direkt efteråt ,återigen blev kastade i arbetslöshet.
Fast även de fick upp sin självaktning och ekonomi trots allt.
2014-06-25, 12:20
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
En tanke slog mig. Den är förmodligen helt otänkbar i praktiken.

Men sossarna har ju inte riktigt lika aggressiv spariver som MP, V och Fi. Det är några punkter i budgeten som kommer att bli problem för Lövén om han tvingas samarbeta med dessa förklädda kommunister-

Om SD blir tredje största partiet och vi leker med tanken att de gör ett helt osannolikt val. Varför skulle inte sossarna kunna samarbeta med SD? Tillsammans skulle de få majoritet och vi skulle få en betydligt stabilare regering. (Om man nu hittar tillräckligt många kompetenta inom SD)

Om detta skulle ske (Lika sannolikt som att jag får sätta på 18-åriga brudar i helgen) så skulle vi se en massflykt av politiker som hoppar av i missnöje från sina partier och går över till SD.

Jo smartast för sossarna vore att göra upp med SD.
Då slipper man släppa in andra partier i regeringen ,vilket sossarna aldrig tidigare gjort men kommer att tvingas till vid ett samarbete med MP.
2014-06-25, 13:06
Medlem
P04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Jo smartast för sossarna vore att göra upp med SD.
Då slipper man släppa in andra partier i regeringen ,vilket sossarna aldrig tidigare gjort men kommer att tvingas till vid ett samarbete med MP.
Dessutom skulle vi ha historiens mest splittrade och självdestruktiva opposition.

Jag skulle gärna se en sådan lösning, och det var ju faktiskt Göran Persson som satt i tv-sofforna för bara några val sedan och sade "Vi ska inte ha någon välfärdsturism".
2014-06-25, 14:43
Medlem
Förr eller senare gör någon upp med SD.
Jag är övertygad om att partiet är största oppositionsparti till det rödgröna vanvettet redan i valet som följer på riksdagsval 14.
Detta samtidigt som Moderaterna men även Sossar blöder väljare till den normala invandringspolitikens förespråkare.

Då MÅSTE någon göra upp..frågan är om Moderaterna eller Sossarna får tummen ur först.
Den som gör upp räddar sitt parti,den andre lär dö sotdöden en gång för alla ur maktpolitiskt perspektiv.
2014-06-25, 14:49
Medlem
Muhamedssons avatar
Ingen kommer någonsin att samarbeta med SD. Det går inte att backa från allt man tidigare har gjort klart. Däremot kan vi kanske i framtiden att få se konstellationer som för har varit helt otänkbara.
2014-06-25, 14:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muhamedsson
Ingen kommer någonsin att samarbeta med SD.
Jodå, men det kommer att dröja till efter valet 2018. Gissningsvis efter ett nyval 2019-2020.
2014-06-25, 15:17
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jodå, men det kommer att dröja till efter valet 2018. Gissningsvis efter ett nyval 2019-2020.

Det här är ju 10-tusenkronorsfrågan...men 2019? ... Tror du Löfvens blivande kaozregering anno 2014 håller i en hel mandatperiod och blir omvald igen 2018, och kraschar 2019? Hur tänker du här?
2014-06-25, 15:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det här är ju 10-tusenkronorsfrågan...men 2019? ... Tror du Löfvens blivande kaozregering anno 2014 håller i en hel mandatperiod och blir omvald igen 2018, och kraschar 2019? Hur tänker du här?
Ungefär så ja. 2018 blir SD så stora att man tvingas till någon blocköverskridande koalition för att stänga dom ute, vilket skiter sig med nyval som följd 1-2 år senare.

Om man nu får vara lite profetisk.
2014-06-25, 15:42
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ungefär så ja. Om man nu får vara lite profetisk.

Jag skulle vilja sälja in idén att det parti som "hinner först" att anpassa invandringspolitiken till SDs krav kommer av opinionen att ha lösare tyglar när det gäller andra frågor. Om S väljer kaozregering och lyckas hålla ihop i en mandatperiod och kraschar i början av andra kommer Moderaterna att ha hunnit byta ut cirkusnegern som då är i EU. Då har dom alla förutsättningar att i det reguljära valet 2018 eller nyvalet du förutspår 2019 säga "Vi tar ansvar för Sverige, med SDs invandringspolitik och mer jobbskatteavdrag och grejer". Då är sossarna lurade på makten minst ett par, kanske tre mandatperioder till.

Sossarnas chans är att anpassa sig till SD innan M hinner rösta fram en ny partiledare - och på så vis kan dom hålla makten i många mandatperioder. Sossar gillar makt. Mmmmm. Makt. Det är bara frågan om dom vågar, eller om dom gör sitt grövsta misstag och hoppar i säng med MP och Fi och försöker tillgodose deras kaozkrav. Då vinner M 2018 medan S är upptagna med att klia politiska flatlöss och dom kommer inte fatta vad som hände.

Om man nu får vara lite profetisk
Senast redigerad av Nostradumbass 2014-06-25 kl. 15:49.
2014-06-25, 15:53
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muhamedsson
Ingen kommer någonsin att samarbeta med SD. Det går inte att backa från allt man tidigare har gjort klart. Däremot kan vi kanske i framtiden att få se konstellationer som för har varit helt otänkbara.

Årets hittills mest historielösa inlägg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in