2019-08-30, 11:41
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Aha...de har säkerligen varit och sökt honom i hemmet mer än en gång. Tror ju knappast han bara geocachat, inga loggar tyder på detta. Hans senaste loggad cache är den 17 aug. HDs senaste loggning 18 aug. Vad har de två varit upptagna med?

JG ägnade sig uppenbarligen åt grävarbete vid sommarstugan då. Det måste ha varit ett viktigt grävande eftersom han tom. missade en FTF-chans

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=fffd05d7-0177-4863-b21a-29db47a31848&IID=b8f3c06d-d98c-4fe5-866d-271dca3237ff
Citera
2019-08-30, 11:42
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är inte förhandlat än men det borde bara vara en formalitet, Hiding har koll på läget den här gången.

Kan du eller någon annan förklara för mig? Jag trodde att man höll häktningsförhandlingar och att det då beslutades om häktning. Nu blev han häktad, men förhandlingar hålls senare? Varför? Är han eller är han inte häktad? Jag blir förvirrad.
Citera
2019-08-30, 11:43
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Ja som ytligt betraktat och konstaterat faktum så är det nog unikt. Men jag tror inte att teorin om varför, enligt t ex Snor-Johans uppfattning om att HD skulle sätta ned foten mot LW ang relationen till SD eller att LW varit för efterhängsen mot SD..det är dels fel i sig men också för simpelt.

Det här fallet är så oerhört komplex och innehåller så många olika parametrar och nivåer på inslag och detaljer, alltifrån Lenas relation till både SD och HD tills dess datum då Lena berättar för HD (enligt uppgift) om vad som försiggått och eventuellt också kanske hon ville varna HD om SDs humör och vad han är förmögen till - en försmådd kvinna som börjar fundera på hur många som vetat men inte hon, att hon är till åtlöje inom kretsen etc är nog större än att hon tog Lenas ev varningar på allvar eller såg SDs ansvar i relationen.
Om det är så att HD SD och JG ex med flera hade för vana att fuska kring loggar men Lena var korrekt och dels korrigerade en logg som SD felaktigt "cachade" till henne samt att hon inte tillät HD få ha kvar en (fel)logg -- ingen gillar en präktig ordningspolis i längden..
Lena, en vad jag förstår välutbildad, verbal, snygg, vältränad, begåvad kvinna med stor karisma där uppvaktningarna stod som spön i backen är inte heller en fördel när tajta gäng till slut börjar knaka av svartsjuka, missunnsamhet etc
Lena var ju dessutom oerhört duktig på att Geocacha..oj oj inte bra lagom är ju som bekant bäst

Vad vet vi om hur SD utnyttjade denna öppna vetskap om deras relation, hånade och förminskade HD men även fjäskade och försökte med bortförklaringar, förminskade Lena inför henne, samtidigt som han både hotade, fjäskade och var självömkande mot Lena (när hon började visa avstånd, träffa andra etc)

Lena, som hann med att både jobba, umgås med barnen, geocacha, sociala medier och uppvaktas, samt ha en god relation till sina föräldrar (här har jag eg ingen aning men utgår ifrån det)
det sägs att hon senaste tiden mådde dåligt och berättade för vissa om dessa hot och trakasserier som hon hade svårt att komma undan - tydligen visade hon inte tillräckligt utåt att hon mådde dåligt enligt vissa som kanske hade hoppats på att hon föll till föga för att fuska inom GC (så hon kunde sättas dit sen och tvingas sluta?) -- jag är alltså en av dem som tror att det här med GC är en ganska avgörande del då det verkar vara så tävlingsinriktat och prestige bland top of the notches (-ish) i samband med att hon "lyckades" trassla till det med en relation med SD som har prestationshorn, labil, kontrollbehov, narcissistiska drag osv

slutligen, hur mkt har JG bidragit med i soppan? Hade han känslor för Lena och/eller SD, tålde inte att bli tredje hjulet eller kände sig lika försmådd som HD av att inte (fått) vetat..
borttagandet av Lena som vän på facebook, övrig utfrysning på event? Också hotat Lena?

Vi har också bifigurerna som också hade sina horn i sidan till Lena, av mer el mindre samma orsaker - tänker bl a på MH hette hon så, tidigare tjejen till UW? Den eller de som mördade Lena tyckte nog att de gjorde fler än dem själva "en tjänst"

Ja jag har sannolikt glömt en massa andra intressanta detaljer i det hela.

OBs spekulation här ovan förstås!

och, varför är JGs sida nedstängd..

Mycket välskrivet och läsvärt inlägg!

Vilken av JGs sidor är nedstängd? Både hans Facebook och Geosida är uppe https://www.geocaching.com/p/default.aspx?id=3358718

https://m.facebook.com/jerry.gray
Citera
2019-08-30, 11:44
Medlem
Citat:
Kommer inte att hända men det skulle ju vara en riktig "twist" om det vore samma rådman tredje gången.

Kan inte ens tänka mig att det skulle kunna bli ett misslyckande den här gången.

Nä, det ska väl inte bli så.
Annars låter det lika dant som förra gången, "misstankarna mot mannen har stärkts".

Läste att hon har utlovat någon form av informationsmöte efteråt, så
hon känner sig väl säker.

Sedan har jag hört från säker källa, host, att Åsa Hiding är en mycket skicklig ÅK, så
det går nog vägen.
Citera
2019-08-30, 11:45
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Mycket välskrivet och läsvärt inlägg!

Vilken av JGs sidor är nedstängd? Både hans Facebook och Geosida är uppe https://www.geocaching.com/p/default.aspx?id=3358718

https://m.facebook.com/jerry.gray

Däremot har han väl ganska nyligen gjort sitt Twitter privat om jag inte misstagit mig.
Citera
2019-08-30, 11:47
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenqvist83
Hur ofta är det ens sannolikt att ett sådant till synes "oskyldigt" svenskt vitt par brutalt mördar en i detta fallet; adopterad småbarnmorsa? Om det nu är dessa som pekas ut? Det här låter otroligt osannolikt.
Är båda häktade?
Citera
2019-08-30, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Kan du eller någon annan förklara för mig? Jag trodde att man höll häktningsförhandlingar och att det då beslutades om häktning. Nu blev han häktad, men förhandlingar hålls senare? Varför? Är han eller är han inte häktad? Jag blir förvirrad.

Han är inte häktad i nuläget.
ÅK har bestämt sig för att gå vidare till häktningsförhandling.
Citera
2019-08-30, 11:49
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Åklagaren har begärt att MGM ska häktas på "sannolika skäl" han är ju redan "skäligen misstänkt" , åklagarens begäran ska prövas i en förhandling där MGM kan opponera sig mot det, den förhandlingen kommer att ske klockan 13:30.

Utfallet av förhandlingen avgör hur fallet kommer att utvecklas sig, får MGM rätt och inte blir häktad då är det illa.
Citera
2019-08-30, 11:49
Medlem
Citat:

Han har häktats på sannolika skäl misstänkt för mord men förhandlingarna senare i dag är väl en framställan, d v s underlaget för häktningen. El har jag fel?
Citera
2019-08-30, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Såg precis att HD ändrade sin profilbild och omslagsfoto på Facebook 14:e februari i år.
Slumpen..?

Antagligen en tillfällighet, men kanske är just den 14:e något som finns i tanken..?

Hennes syster har också ändrat dock bara
profilbild 14:e. maj med en smarrig drink.
Citera
2019-08-30, 11:51
Medlem
Citat:
Åklagaren har begärt att MGM ska häktas på "sannolika skäl" han är ju redan "skäligen misstänkt" , åklagarens begäran ska prövas i en förhandling där MGM kan opponera sig mot det, den förhandlingen kommer att ske klockan 13:30.

Utfallet av förhandlingen avgör hur fallet kommer att utvecklas sig, får MGM rätt och inte blir häktad då är det illa.

det var nog bättre förklarat än vad jag skrev
Citera
2019-08-30, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det man funderar på är ju att de borde kunna ha koll på var han är vid 17-tiden?
Det borde inte var helt svårt att, även om det måste ske i tysthet, kunna följa hans mobil.

en tid innan 17-tiden på dagen visste man med säkerhet att han skulle gripas.
Vad har de för anledning till det?

Så fort denna "anledning" är klar kolla man säkert upp hans förehavanden. Kanske är han redan under kontroll med span, avlyssning?

Han borde ha arbetat denna dag?

Åklagaren skrev under och skickade framställan 17:00 till polisen. Då blir det automatiskt ”Häktad i sin frånvaro”.
Sen verkställer polisen denna handräckning. Dom hoppar inte in i bilarna eller skickar ut en efterlysning direkt.
Här planerades gripandet till morgonen.
Skulle han vara ute och resa, skulle nog dom vänta tills han kom hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in