Citat:
Ursprungligen postat av
Champagneoclock
Ingen vet var detta kan sluta för HD:s räkning. Det kan bli allt från skyddande av brottsling till att det är hon ensam som planerat och utfört mordet.
Om jag ska gissa så tror jag HD är anstiftare och SD utfört gärningen.
Det är en vild gissning från min sida som bygger på att jag tror att SD är desperat nu när han varken har LW eller HD kvar.
HD är ju förbannad på LW som ”tagit” hennes man från henne.
Och nu när SD ligger på sina bara knän och gråter och ber att HD ska ta honom tillbaka säger HD att en förutsättning är att LW likvideras. Att HD några dagar efter att hennes exman släpps från finkan efter att ha suttit misstänkt för mord på den som är anledningen till deras skilsmässa åker på resa ihop är helt skevt i min värld. HD är klar involverad. Desperata män gör desperata handlingar.
Jag har tänkt i liknande banor, dock inte att HD gått så långt att hon skulle vara en medveten anstiftare till mord, utan att det är en indirekt följd av hur hon yttrar sig och beter sig mot SD.
Mina tankar har gått i banor av att SDs och LWs otrohet har fått HD och LW att också komma på kant med varandra. SD krävs av HD att han ska helt hålla sig från LW, vilket han inte klarar av.
Han har under en längre tid redan haft svårt att kontrollera LW som umgås flitigt med andra manliga geocachare. Misshandel, hot, trakasserier, stalking och ofredande följer av detta.
Nu ligger skilsmässopapperna på bordet och med detta följer krav.
Krav som han inte mäktar med.
HD och LW är på kant med varandra om geocachingpoäng och HDs irritation på SD spiller över på LW.
Kanske hon här börja yttra sig i termer av att hon hatar LW. LW har inte bara svikit henne som vän, utan förstört hennes familj. Kanske hon uttrycker hon saker som SD känner.
Som att jag önskar att hon inte fanns...
Hon borde få vad hon förtjänar...
Men jag har ännu svårt att se henne delta i mordet måste jag säga.
Inte ens som anstiftare.
Men som sagt. Inget, inget förvånar mig längre med detta mord.