Citat:
Ursprungligen postat av
SPAMZ
Så bara för att man KÄNNER någon som sitter anhållen ska man bara sluta göra vardagliga saker och sätta sig hemma på soffan och göra ingenting?!

kanske inte direkt så, men det som vore naturligt är att om man har umgåtts tätt med någon som sedan åker in , eller är misstänkt för mord -- eller blivit mördad (!) , då har man ofta ingen LUST eller motivation till att göra saker, åtminstone på ett tag. Visst kan man tvinga sig ut för att skingra tankarna, vi har ingen aning om vad som försiggår i huvud och känsla.
Jag måste då osökt gå tillbaka till mordtillfället då jag rakt inte förstår hur norgegänget kunde åka vidare/fullfölja resan när de fått vetskap om att Lena var försvunnen, misstänkt människorov. Jag kan inte förstå varför inte övriga GC-gänget som älskar att vara ute i naturen/terräng och LETA saker tyckte det var självklart att ge sig ut och leta efter henne. Jo jo, jag vet att JG sas beordra att inte leta efter henne, det hade dock inte stoppat mig som person..och sa han det bara till MP organiserade människor eller även till hela bekantskapskretsen..och de "lydde" honom?? Ingen som tyckte det var konstigt? Javisst då pratade de om människorov och det var en "annan sak" men fortfarande. Och året som gått, ingen som reagerat på JGs tidiga uppmaning? På GC- gängets oförtrutna sätt att fortsätta sin hobby som ingenting har hänt, att SD och HD inte på något sätt sörjt sin tidigare vän?
Jag hoppas de frågorna till viss del bringas klarhet i en FUP men hade önskat mer initierat här i tråden tidigare förstås.