2019-08-30, 08:26
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Oj hur kommer det sig att det är så "många" som sett den, jag har totalt missat dess existens? Loggen är från 2013 , hade SD och LW börjat träffas vid den tidpunkten, någon som vet (det är ju 6 år sedan..)? Har HD samma "humor" måntro, undrar över hennes reaktion på hans loggar..

Jag grät halva filmen - Flugornas Herre. Det var något av det vidrigaste jag sett. Filmen gjordes 1963 och 1990. Det var den första versionen jag såg: https://www.imdb.com/title/tt0057261/
Citera
2019-08-30, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ju fler inlägg du gör desto mindre blir din trovärdighet.
Vad vill du säga med ovanstående?
Försöker du lura oss att misstankegraden har något med ➡strafflängden att göra?
Det är bara så jag kan tolka ditt inlägg men då har du helt fel uppfattning.

Kort & koncist, då har du tolkat det fel.
Citera
2019-08-30, 08:29
Medlem
SD hade väl ett första förhör efter häktningen där han kvittrade och kastade HD under bussen.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag har svårt att förstå varför HD tas in för mord dagen efter.
Kan det vara så att polisen hade span på henne eller en plats och hon satte fingrarna i syltburken under kvällen/natten då SD greps?

Har än svårare att se både HD och SD på mordplatsen, så båda kan inte häktas för mord.
Nått nytt måste kommit under dygnet SD var ensamt häktad.

Med parameterarna SD, HD eller SD/HD så skulle det vara intressant hur det scenariot gick till, från paket och öppen dörr till planket och ett mord. Ser inte det framför mig, ser inte den logik som kan ge dessa fakta.
Till detta kommer polisen snabba beskrivning "Människorov". Jag har inte sett någon som ens försökt tolka hur den tillkom.

Känns som ett svårt pussel, om det inte kommer ett direkt erkännande.
Citera
2019-08-30, 08:29
Medlem
SPAMZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Så besatta som detta gäng verkar vara i denna hobby skulle det snart inte förvåna om motivet till mordet varken var otrohet, svartsjuka eller kontrollbehov utan istället harm och bitterhet över att LW vägrat acceptera något fuskloggande. Denna tragedi överträffar ju uppenbarligen dikten och geocachingintresset i Örebro verkar ju lika maniskt trots mord och död som för de olika urspårade sällskapen i Midsomer.

Så bara för att man KÄNNER någon som sitter anhållen ska man bara sluta göra vardagliga saker och sätta sig hemma på soffan och göra ingenting?!
Citera
2019-08-30, 08:30
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jotack. Lät plötsligt som han fallit på nåns utkast bara...

Men ”främjat” är lite suddigt för mig, även om jag kan föreställa mig somt. Några riktlinjer i det?

Måste förstått vem mördaren är men har inte handlat därefter? Gömt saker? Aktivt skyddat från avslöjande?

Något exempel?
Ingen vet var detta kan sluta för HD:s räkning. Det kan bli allt från skyddande av brottsling till att det är hon ensam som planerat och utfört mordet.
Om jag ska gissa så tror jag HD är anstiftare och SD utfört gärningen.
Det är en vild gissning från min sida som bygger på att jag tror att SD är desperat nu när han varken har LW eller HD kvar.
HD är ju förbannad på LW som ”tagit” hennes man från henne.
Och nu när SD ligger på sina bara knän och gråter och ber att HD ska ta honom tillbaka säger HD att en förutsättning är att LW likvideras. Att HD några dagar efter att hennes exman släpps från finkan efter att ha suttit misstänkt för mord på den som är anledningen till deras skilsmässa åker på resa ihop är helt skevt i min värld. HD är klar involverad. Desperata män gör desperata handlingar.
Citera
2019-08-30, 08:34
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Antingen går du på väldigt starka tabletter eller så är det någon annan som icke behärskar det svenska språket som snott ditt inlogg till Kontot.
Det här inlägget är ju läsbart och innehåller en hel del korrekta antaganden.
Ps. Byt lösenord

Reagerade också på att det var mer lättläst i detta inlägg. Tacksamt iofs. JAg har dock svårt att tro att HD befunnit sig på platsen när mordet skedde. Det borde man för länge sedan upptäckt via mobilmaster. Inte ofta man går ut på kvällen utan sin mobil. Då hade hon väl gripits samtidigt som SD första gången...
Citera
2019-08-30, 08:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Och hon kommer säkert förstå att det finns andra festliga filmer att titta på:
https://coord.info/GLCX02VY

Men det är ju exakt sådana kommentarer där han själv tycker är så rolig, medan de flesta tänker sig in i de utsattas situation och tycker att scenen är fruktansvärd.
I hans ögon handlar det om sex, medan det i själva verket inte alls handlar om sex.

Det handlar om kontroll, förnedring och en fruktansvärt hotfull situation.

Nu var det ju väldigt länge sedan jag såg den filmen, men som jag minns det kändes det som att de utsatta absolut kunde mördats där och då. Och ja, jag förstår att SD "skämtar". Skrattet fastnar ock i halsen...

De enda som tyckte det vara roligt, det var förövarna.
Och SD.
Han är på helt fel sida.

Det, just det gör SD inte till en pajas, en glad färgklick. En rolig skit.
Men det begriper han inte.
Citera
2019-08-30, 08:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ingen vet var detta kan sluta för HD:s räkning. Det kan bli allt från skyddande av brottsling till att det är hon ensam som planerat och utfört mordet.
Det är en vild gissning från min sida som bygger på att jag tror att SD är desperat nu när han varken har LW eller HD kvar.
Och nu när SD ligger på sina bara knän och gråter och ber att HD ska ta honom tillbaka säger HD att en förutsättning är att LW likvideras. Att HD några dagar efter att hennes exman släpps från finkan efter att ha suttit misstänkt för mord på den som är anledningen till deras skilsmässa åker på resa ihop är helt skevt i min värld. HD är klar involverad. Desperata män gör desperata handlingar.

Ja det skulle ju vara en fin röra om man skulle utreda HD som anstiftare från scratch nu. Med SD som rajabi. Den där ”skevheten” har man vart tvungen att låtsas bort en del för att kunna hålla blicken på flyktpunkten. Man hade glömt hur mycket kärran guppade. Så pass rubbat folk ska förstås låsas in. Jag låter dock vara osagt vart det slutar, men än är det bara skäligen på HD, antydande att underlaget är nyligt och lite ensidigt. I kontexten.
Citera
2019-08-30, 08:46
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Reagerade också på att det var mer lättläst i detta inlägg. Tacksamt iofs. JAg har dock svårt att tro att HD befunnit sig på platsen när mordet skedde. Det borde man för länge sedan upptäckt via mobilmaster. Inte ofta man går ut på kvällen utan sin mobil. Då hade hon väl gripits samtidigt som SD första gången...
Nu bor HD ett stenkast från LW:s hem, hon kan se dit, och det är samma mast som hennes telefon är uppkopplad mot oavsett hon är hemma eller på mord/fyndplats
Citera
2019-08-30, 08:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag tror dig på ditt ord. Vill helst inte veta...

Usch.
Vem vet med denne man.

En glättig yta, ett mörkt hemligt inre...
Citera
2019-08-30, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPAMZ
Så bara för att man KÄNNER någon som sitter anhållen ska man bara sluta göra vardagliga saker och sätta sig hemma på soffan och göra ingenting?!

kanske inte direkt så, men det som vore naturligt är att om man har umgåtts tätt med någon som sedan åker in , eller är misstänkt för mord -- eller blivit mördad (!) , då har man ofta ingen LUST eller motivation till att göra saker, åtminstone på ett tag. Visst kan man tvinga sig ut för att skingra tankarna, vi har ingen aning om vad som försiggår i huvud och känsla.
Jag måste då osökt gå tillbaka till mordtillfället då jag rakt inte förstår hur norgegänget kunde åka vidare/fullfölja resan när de fått vetskap om att Lena var försvunnen, misstänkt människorov. Jag kan inte förstå varför inte övriga GC-gänget som älskar att vara ute i naturen/terräng och LETA saker tyckte det var självklart att ge sig ut och leta efter henne. Jo jo, jag vet att JG sas beordra att inte leta efter henne, det hade dock inte stoppat mig som person..och sa han det bara till MP organiserade människor eller även till hela bekantskapskretsen..och de "lydde" honom?? Ingen som tyckte det var konstigt? Javisst då pratade de om människorov och det var en "annan sak" men fortfarande. Och året som gått, ingen som reagerat på JGs tidiga uppmaning? På GC- gängets oförtrutna sätt att fortsätta sin hobby som ingenting har hänt, att SD och HD inte på något sätt sörjt sin tidigare vän?
Jag hoppas de frågorna till viss del bringas klarhet i en FUP men hade önskat mer initierat här i tråden tidigare förstås.
Citera
2019-08-30, 08:49
Medlem
Citat:

Med anstiftan och liknande antydningar, samt anhållandet för mord, så krävs planering. Tillvägagångssättet känns inte alls planerat.
Dom två ihop eller individuellt, så borde ett planerat mord ske på 1000-tals andra sätt än så här. Dom är inga dumhuvuden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in