2019-08-29, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tictoc94
De som skötte förhöret tyckte han va oerhört tystlåten o kunde inte svara när de fråga hur hans bil hamna i Malmö
Detta tyder på att han blev chockad över att amatörerna använt hans bil lämnat tydliga spår som leder till ägaren. Min gissning är att han kmr hitta på någon konstig efterkonstruktion som förklaring.

Anledningen till att han kmr sjunga de för han kmr få mindre straff eller kommer lindrigt undan

Han behöver inte och han ska inte förklara någonting. Han ska inte hitta på någon förklaring alls innan åtal väcks för det är åklagaren som ska bevisa att han är inblandad och om åklagaren kan göra det utan uppgifter från honom så kommer åklagaren att göra det alldeles oavsett hur mycket han golar. Du har fel när du säger att golare får lägre straff. Det får dem inte i Sverige varken i teorin eller praktiken för golare har noll trovärdighet när de pekar ut andra och förminskar sin egen roll. Tvärtom om du läser exempelvis asap rocky domen så kan du se att de misstänkta betraktades som extra trovärdiga just för att de inte höll på och pekade finger på varandra.

Det man kan göra i Sverige det är att man kan gola på sig själv dvs själv ta på sig skulden för en sak som man gjorde i grupp. Om alla inblandade inklusive en själv säger att man gjorde en sak själv kan det bli så att bara man själv blir dömd trots att man var flera. Det kräver att alla misstänkta säger samma sak och är mer aktuellt i samband med ett rån än ett mord.
Senast redigerad av Stanislaus 2019-08-29 kl. 23:27.
Citera
2019-08-29, 23:12
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Det finns inga spärrar hos vissa individer, får du chansen att erhålla 100 000 för en summa av 1000kr (hävstång 1000x) så tar du den, om du är gambler. Därtill, med rätt kontakter så kan du få intyg et c. et c. som styrker att pengar tagits ut. Jag själv har sparade uttag på över 100 000 i kontant över en längre tid.

Måste kunna redogöra för vart degen kommer ifrån med kvitton kontoutdrag varför de inte använts växlats in medan de önnu var giltiga.

Måste skickas in och erhålles ej i retur om de inte byts ut.

Låter inte som en god affär att försöka. Företag får inte växla in dem.

Verkar som om alla vägar är stängda.

Trist om en person blev skjuten om detta är anledningen en hög gamla pengar värda lika mycket som monopolpengar.

Kan ju duga att spela kort med
Citera
2019-08-29, 23:13
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Nej det tror jag inte, väldigt långsökt. Dessa iranier är väldigt smarta. Framförallt när man är en duktig säljare och fakturerar 500k varje månad finns det ingen anledning att fiffla. Jag till exempel hade en årsinkomst på ca 700 k och fakturera väldigt mycket. Jag var girig och fiffla med momsen och fick kuk av skatteverket.

Vad är det för bransch de jobbar i? En pysslar med värdepapper men de andra?
Citera
2019-08-29, 23:13
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donald.Trams
Han sitter en vecka på skäligen för bilen, men det finns inget från hus’isen (enligt adv) utan vapnet fanns i den brända bilen. Han släpps senast vid nästa häktesförhandling om 7 dagar.

Var bilen bruten eller nyckelkörd?
Citera
2019-08-29, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Och sen tar det inte lång tid förrän han är DÖD...

Ja eller med tanke på de nya "Rules of Engagement" så kan de ju skjuta av hans mamma eller någon snart. Bodde han inte i villa med familjen? Det har ju sprängts en del runtikring så villan och dess innehåll försvinner mer eller mindre med 10-20 kg deg inslängt på natten. Finns ju åtminstone en inte helt obetydlig risk för det.
Citera
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08

Det är okänt än så länge men spelar mindre roll. Han kan säga att nycklarna satt i/alla fick låna/osv men jag har läst att han hävdar att det inte är hans bil alls utan någon har skrivit den på honom av jävelskap.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackalackaa
e du född under en sten? lr en svensson

ska va snäll mot dig du e säkert ba en svenne, lyssna ska förklara
när du ska klippa nån så rekar men

jani d betyder du har koll span de som när man färr i tiden klippte värdeDP

shonon hade pris på sitt huve han sitte rpå mkt o lite annat skit dom klippte hans wifey för o knulla han grovt de klart han kmr aksa när han ser gunnen som ska ta hans sista andetag

iaf shonon e oskyldig o snuten kmr ha svårt me o hitta han han e snart utomlands d borde dom veta

Men det här var ett intressant inlägg!

Du lyckas alltså helt (men antagligen omedvetet) uppfylla de flesta fördomar som man har om invandrare.

Nu förstår jag knappt vad du skriver men jag antar att enligt dig så är alla invandrare beredda att skjuta vem som helst, när som helt och hur som helst vid minsta oförrätt. Motsatsen blir då en svensk som är hederlig, normal och intelligent. Som svensk tackar jag för berömmet. Däremot sänker du alla invandrare till träsknivå men det må väl vara hänt om man är obildad och allmänt dum i huvudet. Jag hoppas och tror däremot att det finns invandrare som inte håller med dig i din enkla svart vita kaosvärld av heder, klantänk, kriminalitet och religion utan att de kanske finns de invandrare som ser sig själva som lite mer komplexa varelser som innehar några fler egenskaper än aggressivitet, dåligt självförtroende och basala instinkter.

Det är inte konstigt att era länder ser ut som de gör. Vilket jävla kaostänk!

Schas, åk hem med dig, Du är fullständigt inkompatibel med Sverige. Tragiskt och beklämmande men du har ingen framtid här.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2019-08-29 kl. 23:29.
Citera
Medlem
Citat:
Vad är det för bransch de jobbar i? En pysslar med värdepapper men de andra?

Försäljare av abonnemang samt så gjorde han mycket pengar på en affär när han köpte aktier i miljövänliga hus, det var ett helt bostadsområde i Tyskland eller någon annanstans , minns inte riktigt. Men affären gick igenom. Tror han tjäna mellan 700-1 mill bara på den affären.
Citera
2019-08-29, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08

Vad fasen har det för betydelse, ja när det gäller mord. sätt in tung militär snarast i det förpestade Malmö.
Citera
2019-08-29, 23:20
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Försäljare av abonnemang samt så gjorde han mycket pengar på en affär när han köpte aktier i miljövänliga hus, det var ett helt bostadsområde i Tyskland eller någon annanstans , minns inte riktigt. Men affären gick igenom. Tror han tjäna mellan 700-1 mill bara på den affären.

Hur länge har bröderna känt BO man (spring-araben)? Kan han ha investerat pengar från rånet via bröderna?
Citera
2019-08-29, 23:21
Medlem
Citat:
Hur länge har bröderna känt BO man (spring-araben)? Kan han ha investerat pengar via bröderna?

Det vet jag inte, det var ett tag sen jag jobba med dom och prata inte så mycket annat är jobb , fest pengar och brudar ect ect. Varken jag eller dom snacka privatliv med varandra.
Citera
2019-08-29, 23:22
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Hur länge har bröderna känt BO man (spring-araben)? Kan han ha investerat pengar från rånet via bröderna?

Ja och allt gick snett kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in