Citat:
Ursprungligen postat av
Sleipner08
Det finns inga spärrar hos vissa individer, får du chansen att erhålla 100 000 för en summa av 1000kr (hävstång 1000x) så tar du den, om du är gambler. Därtill, med rätt kontakter så kan du få intyg et c. et c. som styrker att pengar tagits ut.
Jag själv har sparade uttagskvitton på över 100 000 i kontant över en längre tid. Varför jag valt att spara dessa kan riksbanken skita i. Det har varit cirkulation på sedlarna, absolut. Och ja, jag är medveten om att jag skulle bli misstänkt och utredd om jag kommer in med 100 000 sedlar öronmärkta från ett stort rån, men för 1000 skulle det gå vägen.
Edit: därtill, så är det väl danska banken man ska vända sig till, om det är danska pengar?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sleipner08
Måste kunna redogöra för vart degen kommer ifrån med kvitton kontoutdrag varför de inte använts växlats in medan de ännu var giltiga.
Måste skickas in och erhålles ej i retur om de inte byts ut.
Låter inte som en god affär att försöka. Företag får inte växla in dem.
Verkar som om alla vägar är stängda.
Repeterar vad jag sade, din dönick: Det finns inte en gräns hos vissa individer. Därtill så är det danska pengar, din dönick. 1000:100000 skulle jag faktiskt satsa på, kaffepengar i sammanhange.