Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Måste säga först att det är en väldigt svår situation du sitter i.
Jag kan ju naturligtvis inte sätta mig in i din situation, den är ju helt bisarr. Jag tror ändå att det är en vanlig reaktion som du har i din sits, att man inte kan tro att någon man känner kan göra något liknade.
Jag undrar vad du menar med "HD har helt varit under horisonten för oss."?
Har hon varit under isen? Jobbat? På vilket sätt har ni märkt av detta?
Förstår om du inte vill svara.
Svarar gärna på vettiga frågor om förtydliganden.
Under horisonten menar jag att det inte ens fanns en halv tanke på att hon kunnat vara inblandad i mordet från vår sida. Å andra sidan sa min partner efter SD släppts och efter vi pratat med HD, "Om det är någon av dom som gjort nått är det Hanna". Jag höll inte med då.
Min/vår situation är inte speciellt svår. Varför skulle den? Att någon som man känner mördat någon är oväntat och för oss långsökt i dessa personers fall. Andra man känner kan man ju ibland nästa känna att dom skulle kunna mörda (vilket alla kan egentligen).
Däremot funderar jag lite på hur man ska förhålla sig till någon som man känner efter avtjänat straff?
Skulle ens barn mördat någon förstår jag med att man håller kontakt, even ens föräldrar. Men en vän?
Ska man ta helt avstånd? Ska man besöka eller söka upp?
Jag är nog väldigt klar med att jag inte vill ha med mördaren ett göra, men min partner är mer kluven.
Hur/varför/förmildrande omständigheter (i så fall för vem), o.s.v.