2019-08-29, 14:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Stämmer ju inte helt, men tar gärna den rollen. SD har jag haft en viss gnagande oro i.
HD har helt varit under horisonten för oss.
Nu vet vi ju inte vart detta landar, men tittar man i backspegeln så kommer vissa meningar/ord/situationer i en helt annan dager.

Jag/vi har svårt att se SD som en mördare. Nu kommer vissa kasta igen om dom övergrepp som ”bevisligen” finns.

Jag har inte gått in i den diskussionen, dels så är det rena övergrepp och över gränsen, men även så är jag av åsikten att oavsett vad som hänt är mord väldigt långt över gränsen.
Nu är det ju så att alla kan döda, det är bara tröskeln som är olika höga.

Den dans som LW och SD bjöd upp varandra till var inte sund. Vem som var drivande vet jag inte, men anar.
Att det vart obalans och ena partnern ville kliva åt sidan med otroligt tragiska konsekvenser kan vi nog konstatera, nu med facit i handen.

Måste säga först att det är en väldigt svår situation du sitter i.
Jag kan ju naturligtvis inte sätta mig in i din situation, den är ju helt bisarr. Jag tror ändå att det är en vanlig reaktion som du har i din sits, att man inte kan tro att någon man känner kan göra något liknade.

Jag undrar vad du menar med "HD har helt varit under horisonten för oss."?
Har hon varit under isen? Jobbat? På vilket sätt har ni märkt av detta?

Förstår om du inte vill svara.
Citera
2019-08-29, 14:16
Medlem
De som har kramat SD kommer in i det längsta att vägra inse att han kan vara skyldig till ett bestialiskt mord.

Jag tänker främst på de som låtit sig charmeras och varit förälskade eller rent av haft ett kk-förhållande med honom vid sidan om. Den profil SD uppvisat säger att LW inte kan vara den enda han mästrat/vänstrat med.
Citera
2019-08-29, 14:17
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
De har garanterat varit avlyssnade och SD kanske har sagt något i stil med att "jag kommer aldrig låta mig gripas, då tar jag livet av", det är tillräckligt. Eller så har det framkommit att han är kapabel att slå ihjäl någon med bollträ och då har han ett våldskapital som rättfärdigar det. Jag ställer mig bakom beslutet att använda Insattsstyrkan. Det handlar om att skydda de som finns i huset samt att ingen av poliserna kommer till skada.

Det slår mig (men inte med bollträ...) att HD kan ha varit avlyssnad och sagt något i ungefär samma ordning. Antingen till SD över tfn (med risk för rundgång i lurarna hos örebropolisen) eller till annan. Det kanske rent av var en medveten handling i förtvivlan, för att få slut på saker...
Citera
2019-08-29, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Då är du igång igen. Om du stiger ur din bubbla lite och lyfter blicken ut i verkligheten istället, så förstår du nog att där ute i verkligheten existerar det fullt av mordfall där offret skrikit under lång tid och panikartat innan de avlidit. Nu senast i fallet med VD:n som mördade en kvinna och, precis som i detta fall, negligerades hennes skrik av polis när dessa ringdes in. 2 timmar dröjde innan polis kom till platsen..

Så. Du kan ju tycka vad du vill, men du verkar inte veta mycket om verkligheten där ute uppenbarligen. Jag tror heller inte att du vet hur förloppet var vid planket, för jag tror inte du var där på plats. Jag märker att det verkar vara väldigt viktigt för dig att få det att se ut som att förloppet inte kan ha varit utdraget. Det väcker obehagliga tankar i mig om att du bygger dina teorier på vad SD och/eller HD har sagt till dig när de har försökt skapa omständigheter som passar bra för båda/någon av dom.

Att du kan vara en av alla dessa spelpjäser i spelet de spelat för att försöka få det att verka orimligt att just de två, eller någon av dom, ska ha kunnat utföra mordet på Lena, tycker jag du bör beakta ordentligt. I just det här specifika ämnet vi pratar om nu (själva mordutförandet), så syftar jag då både på försök från MGM att tillintetgöra bevisningen i form av Dalaan och hans sambos vittnesuppgifter, men även försöken att tillintetgöra de uppgifter gällande de tidsramar som utredarna fått fram gällande mordet.

Herregud... nä, jag försöker verkligen inte, varken skön- eller svartmåla någon eller något.

Vet inte hur du vrider på det för att tolka det dessutom som att jag förvränger några tider?
Jag finner Dalaan högst trovärdig, med den tidpunkt och tidsrymd dom uppgivit (även om tider känns ofta mycket längre än vad dom är). Litar dessutom på den intensitet som angivits och att det inte var konstant.

Att hänvisa till andra mord, som VD:ns nu. Det var ett bråk under längre tid, inte en direkt attack i syfte på att döda henne. Äppel och päron.

Tror du att någon av dom sagt till oss några omständigheter kring mordet? Är du full???
Då hade dom suttit inne minuten efter vi hört det. PUNKT
Citera
2019-08-29, 14:20
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag med. Jag är övertygad om att de hade fullgoda skäl för det som de gjorde.
Klart som korvspad att det är så. De smäller inte på om det inte finns god grund för det.
Tänk tanken om det kommit två civilare och plingar på och han ser det i fönstret. Tar fram reprullen som ligger klar då han vet att denna stund kommer komma. Går ner i källaren, om det finns en sådan, knyter fast repet i vattenröret, lägger snararan runt halsen, kliver upp på pallen och lägger snaran runt halsen.
Är detta förberett så ringer polisen på för tredje gången samtidigt som SD petar omkull pallen.....
Jävlar vilket liv i lådan det hade blivt då om det INTE hade kommit som de gjorde nu.
Citera
2019-08-29, 14:20
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det slår mig (men inte med bollträ...) att HD kan ha varit avlyssnad och sagt något i ungefär samma ordning. Antingen till SD över tfn (med risk för rundgång i lurarna hos örebropolisen) eller till annan. Det kanske rent av var en medveten handling i förtvivlan, för att få slut på saker...
Exaktemente.
Citera
2019-08-29, 14:21
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men det låter ju fruktansvärt!
Vilken hemsk upplevelse för dom om det stämmer!

Tänk om SD hade använt barnen på något hemskt sätt...som gisslan eller ännu värre.
Inte för att jag tror att det skulle ha hänt.
Men nu är mina vanliga spärrar lite ur led.
Men herregud människa. Det får väl ändå vara någon hejd på fultolkningarna.
Citera
2019-08-29, 14:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Exaktemente.

Det skulle gissningsvis svara ganska bra för händelseutvecklingen vi sett därefter.

Kanske med mjuk batong ändå då...
Citera
2019-08-29, 14:28
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det skulle gissningsvis svara ganska bra för händelseutvecklingen vi sett därefter.

Kanske med mjuk batong ändå då...
Tror att SD har börjat "sjunga" och i samband med detta hämtas HD in....
Citera
2019-08-29, 14:29
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det känns inte som en reaktion som man har om man har tänkt efter.
Jag tror att hon reagerade med ryggmärgen.

Det kan ju inte ha funnits en chans att fly, skriket var meningslöst ur någon som helst vinkle.

Tror inte att hon tänkte fly alls, utan det var ren och skär desperation.
Hon sägs ju ha haft problem med den psykiska hälsan av och till.

Vem vet hur allt hänger ihop...

Är man mamma så är det att reagera med
ryggmärgen att först och främst försöka
skydda sina barn.
Citera
Medlem
Citat:
Måste säga först att det är en väldigt svår situation du sitter i.
Jag kan ju naturligtvis inte sätta mig in i din situation, den är ju helt bisarr. Jag tror ändå att det är en vanlig reaktion som du har i din sits, att man inte kan tro att någon man känner kan göra något liknade.

Jag undrar vad du menar med "HD har helt varit under horisonten för oss."?
Har hon varit under isen? Jobbat? På vilket sätt har ni märkt av detta?

Förstår om du inte vill svara.
Svarar gärna på vettiga frågor om förtydliganden.

Under horisonten menar jag att det inte ens fanns en halv tanke på att hon kunnat vara inblandad i mordet från vår sida. Å andra sidan sa min partner efter SD släppts och efter vi pratat med HD, "Om det är någon av dom som gjort nått är det Hanna". Jag höll inte med då.

Min/vår situation är inte speciellt svår. Varför skulle den? Att någon som man känner mördat någon är oväntat och för oss långsökt i dessa personers fall. Andra man känner kan man ju ibland nästa känna att dom skulle kunna mörda (vilket alla kan egentligen).

Däremot funderar jag lite på hur man ska förhålla sig till någon som man känner efter avtjänat straff?
Skulle ens barn mördat någon förstår jag med att man håller kontakt, even ens föräldrar. Men en vän?
Ska man ta helt avstånd? Ska man besöka eller söka upp?
Jag är nog väldigt klar med att jag inte vill ha med mördaren ett göra, men min partner är mer kluven.
Hur/varför/förmildrande omständigheter (i så fall för vem), o.s.v.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Nej, men man kan väl ändå inte låta bli att undra över de underliga GC-fotona förra året, då det såg ut som om hans barn stod vid ett stup eller en väldigt lutande backe? Det låg något underligt, hotfullt över de bilderna. Det vet jag att fler än jag upplevde...

Honan6/GilG: Vet ni vart dessa bilder finns?

Ja, jag minns dom.

Jag trodde inte då, och inte nu heller att de var menade att hota.
Jag kan tro att han har en personlighet där de vanliga rädslorna inte kickar in, utan han tycker att han är en kul prick, en spelevink, en skojig typ helt enkelt.

Det är skojigt att skrämmas 🤡

Men vem vet i den här bisarra historien...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in