2019-08-29, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja jag litar på JM också och ser honom som trovärdig!

Fast hur fick HD tag i wesstöms basebollträ? För det är just deras som är försvunnet.

Ponera att SD är totalt färdig med HD men av samvetskval för barnen och HD pga att HD inte mår bra psykiskt, så litar han inte på henne och därför inte vågar lämna henne. Därför detta smygande med LW bakom ryggen på HD.
HD är medveten om att han inte älskar henne längre men han har lovat stanna för barnen skull tills de blir stora och vet att han fixar sina behov på annat håll och accepterar detta.
Hon får ändå reda på LW och SD relation, SD förklarar att han ändå kommer stanna för han vet att hon inte kommer fixa barnen själv sina veckor om de delar på sig? LW blir frustrerad och ställer krav, nu när HD ändå vet så får hon väl acceptera?
Och HD i sin tur som vet vem den andra kvinnan är som ska ta hennes trygghet ifrån henne börjar må sämre och sämre och hatet växer därifrån...
De skiljer sig, SD lämnar in skilsmässoansökan och HD mår sämre och SD försäkrar henne att det är slut med LW. Samtidigt har de av HD föräldrar gett dom en resa i förväg, en extra bröllopsresa, för de hoppas att de ska lappa ihop sitt äktenskap. HD vägrar åka och SD bestämmer att han åker själv då, senare frågar han LW om hon vill följa med på resan. Ingen behöver få veta...?
LW tackar ja!
HD anar att SD inte kommer åka själv och kommer på att LW ska följa med och konfronterar SD och LW backar och väljer att i all hast att följa med Norgegänget hux flux...(kanske blev LW också sur på SD som inte sagt att det var en present från HD föräldrar) men skadan är redan skedd...???

HD är galen, HD föräldrar också kanske?
Alla bråkar och JG får reda på allt och kontaktar SD att han ska komma över på måndagkvällen och prata för att hjälpa till....? (Goda eller onda avsikter)

När SD cyklat hem, kontaktar han LW för att reda ut innan han ska till USA nästa dag, det tar tid innan Lw svarar och de bestämmer att han kan komma över och han sticker dit?

De pratar och chattar tillsammans med Norgegänget utan att de vet att SD är där..?
Kl 23.30 hör de några som tjafsar och skriker därute, eftersom de smyger med sin relation så går LW ut själv och säger åt SD att stanna där hos A..?
SD sitter i soffan och kollar på tv och ringer LW kl 23.34 inget svar, han öppnar dörren och hör tjafs bortifrån rättarevägen och tar basebollträt och springer dit han med. Där är HD och någon mer och tjafsar med LW om resan som är en present från HD föräldrar. Det blir bråk och SD och någon börjar puckla på varann, HD och LW skriker och plötsligt tar HD upp basebollträt och slår ihjäl LW. SD hinner inte hindra detta för mannen håller fast honom. HD springer direkt hem
när hon är klar, SD släpps och springer livrädd och chockad hem. Och den andre mannen går trött med vingliga ben därifrån på motorvägen..?

Det sista någon säger tlll SD är att han åker med HD på resan i morgon punkt slut?
SD vågar inte ringa polisen, han gör som
han blir tlllsagd och när polisen släppt honom så åker HD och SD. HD ansöker därför om Esta på väg upp för HD vet inte om SD vill ha med henne när hon mördat hans älskade LW...??
Under resan hinner de göra upp efterkonstruktioner..??

Vem är då mannen som vet vad som hände?
Jag gissar på JG, som försökt prata med SD tidigare under kvällen, som därefter pratat med HD och gått över till henne för att prata och hon är i upplösningstillstånd och vill konfrontera LW för hon anar att SD är där och att de ändå tänker åka nästa dag, hon vill prata med dom och någon JG följer med henne...? (Möjligtvis HD pappa som är hos HD?)

Allt är då oplanerat och råkar bara bli just 14 maj??

Är det möjligt?

Ska vi dra detta igen???? Läs på!
Citera
2019-08-29, 13:47
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Man grips inte på sannolika skäl. Man anhålls eller häktas på sannolika skäl. Båda grips och de anhålls på sannolika skäl resp. skäligen

fel av mig. Ville bara förklara skillnaden på när SD resp. HD hämtades av polisen.
Citera
2019-08-29, 13:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc

Barnen ska enligt uppgift ha varit hos SD när han plockades in.

Men det låter ju fruktansvärt!
Vilken hemsk upplevelse för dom om det stämmer!

Tänk om SD hade använt barnen på något hemskt sätt...som gisslan eller ännu värre.
Inte för att jag tror att det skulle ha hänt.
Men nu är mina vanliga spärrar lite ur led.
Senast redigerad av notknapparen 2019-08-29 kl. 14:25.
Citera
2019-08-29, 13:49
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du får gärna förklara skillnaden i deras ärenden för mig, HD hämtades in för förhör och vägrade med resultat att hon skrikandes fick bojor på sig och transport till farbror Blå, varför skulle inte MGM kunnat hämtas på samma sätt?

Nationella insatsstyrkan kunde ju använts i HD,s fall också, vem vet vad en uppskrämd kvinna kan hitta på?

HD hämtades endast in till förhör. Vi vet inte alls om det stämmer att hon skrek. Någon postade i tråden att hon var likgiltig när de hämtade henne.
SD greps.
Citera
2019-08-29, 13:53
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men det låter ju fruktansvärt!
Vilken hemsk upplevelse för dom om det stämmer!

Tänk om SD hade använt barnen på något hemskt sätt...som gisslan eller ännu värre.
Inte för att jag tror att det skulle ha hänt.
Men nu är mina vanliga spärrar lite ur led.

Nej, men man kan väl ändå inte låta bli att undra över de underliga GC-fotona förra året, då det såg ut som om hans barn stod vid ett stup eller en väldigt lutande backe? Det låg något underligt, hotfullt över de bilderna. Det vet jag att fler än jag upplevde...

Honan6/GilG: Vet ni vart dessa bilder finns?
Citera
2019-08-29, 13:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, känns ju inte bra med det där djävla "overkill" som de gjorde när de skickade insatsstyrkan för att hämta honom, en sådan djävla onödig maktdemonstration när hans kids var i huset.

Klart som fan att de hade koll på hur det såg ut med människor som var i huset.

Kan de ha blivit avlyssnade och man uppfattat det som att SD tänkte fly fältet eller liknande?
Citera
2019-08-29, 13:56
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
HD hämtades endast in till förhör. Vi vet inte alls om det stämmer att hon skrek. Någon postade i tråden att hon var likgiltig när de hämtade henne.
SD greps.

Enligt några grannar så skrek hon. Men det kanske inte stämde alls och kanske därför tog media bort den artikeln igen?
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Lite dåliga vibbar kan man få av den här "kraschen", om det nu stämmer. För några år sedan kraschade SÄPO in hos en barnfamilj där någon var misstänkt för "förberedelse till terrorbrott" eller liknande. Hittar inte exakt det fallet men något liknande här

https://www.metro.se/nyheter/sapo-tvingas-backa-igen-iBvMBNyJkq
Det är tredje gången på ett år som Säpo slår på stora trumman på olika sätt gällande terrorism och Göteborg det senaste året. Och det är tredje gången man får backa, om än i olika skeden av rättsprocessen.

Åklagare Agnetha Hilding Qvarnström vägrar att uttala sig före morgondagens häktningsförhandling.

Släkting till "vår" Hilding kanske?

Edit: Det var det här fallet jag tänkte på
https://www.expressen.se/nyheter/inloggad/experten-sagar-sapo-efter-terror-larmet-i-goteborg/

Åklagare Åsa Hiding
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc

Barnen ska enligt uppgift ha varit hos SD när han plockades in.

Ok. Hoppas ngn tar väl hand om dem i alla händelser.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-08-29 kl. 13:59.
Citera
2019-08-29, 13:57
Medlem
Addhocs avatar
Jag tror ändå att det var en miss att krascha in hos SD när barnen var där. Skulle inte förvåna mig om de tagit reda på hur barnen brukade bo växelvis hos sina föräldrar men att det just detta dygn hade gjorts något schematiskt byte som polisen inte kände till.
Nu kill-gissar jag bara men alltså what the fuck annars liksom..!?

Sen varför insatsstyrkan var nödvändig över huvud taget kan man ju också fundera på förstås, men att man skulle ha känt till att kidsen var där och ändå tagit ett beslut att blåsa på verkar inte helt rimligt. Väl...?
Citera
2019-08-29, 13:57
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kan de ha blivit avlyssnade och man uppfattat det som att SD tänkte fly fältet eller liknande?

Nej, finns inte en chans, MGM hade ju inte en susning om vad som planerades hos farbror BLå, eller tror du att de som utreder fallet har direktkontakt med MGM och avrapporterar vad de tänker göra?

MGM var helt djävla ovetande och de hade lugnt kunnat plockat in honom under ordnade former, på hans jobb t.ex.
Citera
2019-08-29, 13:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag skulle tvärtom försöka hålla mig lugn
för barnens skull. Försöka lugna dem och
avdramatisera så mycket som möjligt.
För att inte utsätta dem för ännu mera
trauma.

Det känns inte som en reaktion som man har om man har tänkt efter.
Jag tror att hon reagerade med ryggmärgen.

Det kan ju inte ha funnits en chans att fly, skriket var meningslöst ur någon som helst vinkle.

Tror inte att hon tänkte fly alls, utan det var ren och skär desperation.
Hon sägs ju ha haft problem med den psykiska hälsan av och till.

Vem vet hur allt hänger ihop...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in